Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf III - piąty bieg sam wyskakuje

03 Sty 2009 13:19 25127 14
  • Poziom 11  
    Witam! Od jakiegos czasu mam problem z piatym biegiem mianowicie zrobilem ok.200 km na trasie jadac prawie caly czas na 5 biegu po zredukowaniu na 4 i jezdzie ok.10 km wrzucilem 5 bez zadnych problemow po chwili bieg wyskoczyl, nigdy mi sie to jeszcze nie zdarzylo:|. Nie wiele myslac wrzucilem go z powrotem i bylo ok przez jakies 15km pozniej znowu wyskoczyl to zrobilem tak samo. Dojechalem do domu bieg juz nie wyskakiwal. Na drugi dzien 5 juz wyskakiwala caly czas i tak jest do tej pory:cry: jezdze caly czas na 4 biegach. Na postoju zauwazylem, ze gdy otwarlem drzwi i wrzucalem 5 na sucho slychac stuk. Co moze byc tego przyczyna? Czy to jakas niewielka usterka? Czy najlepiej wymienic cala skrzynie?
  • Poziom 24  
    Są luzy na dźwigni zmiany biegów???
  • Moderator Samochody
    Po pierwsze to jaki silnik i jaka skrzynia, jak 020 (łapa sprzęgła z przodu skrzyni) to można to naprawić nawet bez demontażu skrzyni z samochodu
  • Poziom 10  
    Też miałem taki problem w vw polo 1.6 :)
    Wyskakiwał mi 5 bieg. wystarczyło odkręcić pokrywkę na skrzyni biegów ( tam znajduje sie wszystko od 5 biegu) jest tam taka śrubka od regulacji. Trochę ją dokręciłem i chodzi:)
  • Poziom 10  
    pierwsza sprawa: sprawdź wszystkie nadmierne luzy w zewnętrznym mechaniźmie zmiany biegów.Objawy,które opisujesz wskazują na to,że 5-y bieg nie do końca jest zatrzaśnięty w śrubie zderzakowej.Te skrzynie biegów ( a zwłaszcza 5-y bieg) są bardzo wrażliwe na niski stan oleju. Nie szukałbym przyczyny wewnątrz skrzyni....
  • Poziom 14  
    marcinsalyga napisał:
    (...)Te skrzynie biegów ( a zwłaszcza 5-y bieg) są bardzo wrażliwe na niski stan oleju. (...)

    Dokladnie, identyczny przypadek mam teraz w warsztacie, tyle ze ta skrzynia ktora robimy nadaje sie wylacznie na zlom, gdyz problemem byl w niej nie tylko na 5 biegou i koszt naprawy kilkakrotnie przewyzsza koszt zakupu skrzyni z gwarancja. jak rozbierlaem ta skrzynie to bylo w niej dokladnie 0,6 litra oleju. :D
  • Poziom 34  
    proponuję zobaczyć skrzynię od kanału i sprawdzić ślady wycieków oleju a dla pewności sprawdzić jej poziom i uzupełnić, jeśli poziom będzie OK to tak jak piszą wyżej koledzy, 5-ty bieg jest najwyżej i dlatego jako pierwszy daje o sobie znać w przypadku zbyt małego poziomu oleju.
  • Poziom 11  
    Koledzy nie wiem jaki to typ skrzyni, ale silnik to 1.4 benzyna. Rozmawiałem z mechanikiem - twierdzi, że to synchronizator 5 biegu. Stan oleju jest dobry, i co tu robić:cry:
  • Poziom 20  
    od strony lewego koła sciagni czarny dekielek ktory jest przykrecony na 3 srubki i zobacz tam, mozesz poruszac trybami i bedziesz widział czy łozysko igiłkowe czasem nie skonczyło sie,a wtedy tez sie tak szieje jak mowisz. znajduje sie tam synchronizator też(kolor złoty) sprawdz czy jest cały. jesli jest ok i łożysko tez to starczy regulacja i jest ok ale cos musi byc nie tak skoro samo sie popsuło.
  • Poziom 12  
    szczerze mówiąc wątpię aby ktoś naprawił piątkę w skrzyni nie mając pojęcia o mechanice , ale powodzenia
  • Poziom 11  
    Odkręciłem dekielek 5 biegu : zębatki są w bardzo dobrym stanie synchronizator też itd. Przy włączaniu 5 biegu słychać stuk tak jakby między skrzynią a drążkiem zmiany biegów tak mi się wydaje

    Dodano po 57 [sekundy]:

    Ten mechanik u którego byłem zawozi skrzynie do kolegi:D
  • Poziom 2  
    ja mam podobny problem
    w SEACIE CORDOBA 1.6 95r. 5 wogole nie wchodzi, nic nie bylos slychac , zadnego zgrzytu po prostu nie wchodzi, nawet drązek nie wskakuje t strone 5
    może ktos pomóc
    Z góry dziekuje
  • Poziom 10  
    mialem to samo - 5 bieg wyskakiwał mi - przyczyna: uszkodzony mechanizm 5 biegu. koszt nowego 2000 - 3 tygodnie mechanik szukal innej skrzyni na podmiane do mojego modelu 6N2 - udało mu sie jakąs znaleć zi podmienił sam bieg 5 plus wymiana łożysk przy okazji - teraz biegi chodza ok i skrzynia nie szumi (łożyska)
  • Poziom 10  
    PODŁĄCZĘ SIĘ Golf III 1,6 94.

    Koledzy mnie spotkało to samo z piątym biegiem, zaczęło się na A2-ce na dystansie 500 km wybiło piątkę. Odstawiłem samochód do mechanika coś tam podkręcił coś ustawił właśnie przez ten dekiel przy piątym biegu. wzioł 40 zł. pomyślałem super mechanik. Jeździłem krótkie odcinki do 30 km w sumie przejechałem ok 200km.
    W końcu wybrałem się w dłuższą drogę po przejechaniu 100km w skrzyni coś strzeliło zaczęło jazgotać... Zdziwiło mnie jednak to ze wszystkie biegi były sprawne łącznie z 5. Wróciłem się do domu jadąc z prędkością do 60 km/h. A dodam jeszcze ze gdy samochód był odpalony i chodził na luzie słychać było bardzo donośny szum z okolicy skrzyni biegów, po wciśnięciu sprzęgła szum ten ustawał. prawdopodobnie jakieś łożysko jak się dowiedziałem

    TERAZ MOJE PYTANIE.
    Czy powodem tej awarii skrzyni może być to łożysko?