Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ładowanie w Punto 1.2 MPI

03 Sty 2009 14:36 4122 11
  • Poziom 2  
    Mierzyłem ostatnio ładowanie bo akumulator był trochę rozładowany ( napięcie spoczynkowe 12,2V) i pomiar wyszedł następująco. Przy samym włączonym silniku 14.2V gdy włączę światła spada do 13,77, jak załączę dmuchawę i halogeny ogrzewanie szyby spada do 13,21 i trochę rośnie do jakiś 13.28. Jak wyłączę ogrzewanie szyby i dmuchawę to na światłach rośnie do 13.96 ale przejadę trochę i znów wraca do poziomu 13.77 Czy takie spadki to oznaka awarii regulatora napięcia ( wymieniany był w 2006 roku magneti marelli) czy to normalne gdy rośnie zapotrzebowanie na prąd.
    PROSZĘ O RADĘ
  • Sklep HeluKabel
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Raczej nie przejmował bym się tym. Napięcia mieszczą się w normie.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Regulator na pewno OK, zajrzałbym do wszystkich styków i przewodów, bo te najniższe wartości mogłyby być leciutko wyższe...
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    Pytam ponieważ sprzedawca akumulatora i również w instrukcji obsługi piszą że ładowanie powinno zawierać się między 14V -14.4V inaczej się zasiarczy i stracę gwarancję a wychodzi na to że poruszając się na światłach nigdy nie osiągnę tych 14V. Samochód jest stary więc dawniej akumulatory nie potrzebowały aż takiego napięcia. Najwyżej krócej popracuje. Wielkie Dzięki
  • spec od auto-elektro
    Strata napięcia na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
  • Moderator Samochody
    Ładownie sprawdza się się przy 1500-2000rpm, nie na wolnych obrotach. Popatrz sobie na charakterystyki napięcia ładowania podawane w książkach typu "obsługa i naprawa".

    Jeśli rozładowuje Ci się akumulator - zmierz pobór prądu na postoju, przy wyłączonym zapłonie (powinien wynosić <30mA). Możesz sprawdzić (oczyścić szczotką drucianą i zabezpieczyć smarem miedziowym) połączenie masowe akumulatora z karoserią i połączenia śrubowe przy alternatorze. Ja mam nowy alternator i podobne napięcia, do tego nowy akumulator Centra Standard, po 2 latach wymaga już okresowego doładowywania zimą. Stary akumulator miał 5 lat i lepiej trzymał zimą jak ta Centra, więc może po prostu też masz jakiś lipny akumulator.
  • spec od auto-elektro
    Bzdura, nie ma potrzeby doładowywania przy pełnej sprawności a podane pomiary są zbyt niskie.P
  • Poziom 17  
    Mariusz C. napisał:
    Mierzyłem ostatnio ładowanie bo akumulator był trochę rozładowany ( napięcie spoczynkowe 12,2V) i pomiar wyszedł następująco. Przy samym włączonym silniku 14.2V gdy włączę światła spada do 13,77, jak załączę dmuchawę i halogeny ogrzewanie szyby spada do 13,21 i trochę rośnie do jakiś 13.28. Jak wyłączę ogrzewanie szyby i dmuchawę to na światłach rośnie do 13.96 ale przejadę trochę i znów wraca do poziomu 13.77 Czy takie spadki to oznaka awarii regulatora napięcia ( wymieniany był w 2006 roku magneti marelli) czy to normalne gdy rośnie zapotrzebowanie na prąd.
    PROSZĘ O RADĘ

    a jakie w tym momencie masz napięcie na alternatorze czy rożni się od tego mierzonego na aku ps odkręć przewód + na alternatorze pod nim jest jeszcze jedna nakrętka spróbuj ją dokręcić powinno pomóc:D
  • spec od auto-elektro
    mariolee napisał:
    Mariusz C. napisał:
    Mierzyłem ostatnio ładowanie bo akumulator był trochę rozładowany ( napięcie spoczynkowe 12,2V) i pomiar wyszedł następująco. Przy samym włączonym silniku 14.2V gdy włączę światła spada do 13,77, jak załączę dmuchawę i halogeny ogrzewanie szyby spada do 13,21 i trochę rośnie do jakiś 13.28. Jak wyłączę ogrzewanie szyby i dmuchawę to na światłach rośnie do 13.96 ale przejadę trochę i znów wraca do poziomu 13.77 Czy takie spadki to oznaka awarii regulatora napięcia ( wymieniany był w 2006 roku magneti marelli) czy to normalne gdy rośnie zapotrzebowanie na prąd.
    PROSZĘ O RADĘ

    a jakie w tym momencie masz napięcie na alternatorze czy rożni się od tego mierzonego na aku ps odkręć przewód +
    Cytat:
    na alternatorze pod nim jest jeszcze jedna nakrętka spróbuj ją dokręcić powinno pomóc
    :D

    Nie pomoże.P
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok.

    http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/ladowanie.htm <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku rozrusznika.
    http://autokacik.pl/showflat.php?Number=277738175 (forum wymaga rejestracji)
    Cytat:
    Witam wszystkich na forum.
    Postanowiłem napisać ten krótki temat ponieważ może się komuś to przydać. Ostatnimi czasy miałem kłopot z zapaleniem auta po zagrzaniu silnika.
    Myślałem iż jest to wina akumulatora (aku Magneti Marelli 14V) a ile ma faktycznie lat to nie wiem (auto kupiłem ok. 2 lat temu) postanowiłem to sprawdzić bardziej dokładnie.
    Naładowałem aku. i to wystarczyło na 2 dni i znowu to samo po zagrzaniu silnika nie mogę go zapalić. Trochę mnie to zdenerwowało a więc do garażu i do roboty.
    Załączyłem auto obroty ok. 950 - 1000 , Multimer (miernik) do ręki i pomiary
    Przed naprawą:
    Światła mijania wyłączone
    Pomiar napięcia (V) na alternatorze 14, 46 V
    Pomiar napięcia na rozruszniku 14, 07 V
    Pomiar napięcia na akumulatorze 13, 95 V
    Światła mijania włączone:
    Pomiar napięcia (V) na alternatorze 14, 43 V
    Pomiar napięcia na rozruszniku 13, 95 V
    Pomiar napięcia na akumulatorze 13, 80 V
    Coś tu nie tak na kabelku łączącym alternator z rozrusznikiem dł. ok. 30 cm spadek napięcia 0,4 V to niemożliwe jeśli na dużo większym kablu który łączy rozrusznik i akumulator jest spadek napięcia ok. 0,1 V.
    Odkręciłem przewód od alternatora i rozrusznika i co się okazało na jednej z końcówek był zły styk . Trzeba wiedzieć iż końcówki na przewodach są zaciskane a nie lutowane i właśnie w tym miejscu był zły styk przewodu do końcówki.
    Wziąłem nowy przewód nowe końcówki i po prostu zalutowałem je na przewodzie lutownicą
    o mocy 250W. Postanowiłem to samo zrobić z przewodem łączącym rozrusznik z akumulatorem.
    Efekt mojej pracy. Włączyłem autko i:
    Światła mijania wyłączone:
    Pomiar napięcia (V) na alternatorze 14, 45 V
    Pomiar napięcia na akumulatorze 14, 39 V
    Światła mijania włączone:
    Pomiar napięcia na akumulatorze 14, 34 V
    Sami możecie to ocenić. Napisałem ten temat z myślą o kolegach którzy mają podobne problemy z ładowaniem akumulatora a są mniej obeznani w tej dziedzinie.
    Od czasu naprawy mineło ok 1,5 tygodnia i nie mam problemu z zapalaniem auta czy to na zimnym czy na rozgrzanym silniku.
    Wniosek nasuwa się sam akumulator nie był dostatecznie doładowywany przez alternator.
    Pozdrawiam wszystkich puntomaniaków.
    Cytat:
    > hej,
    > tu jest opisany ten sam problem i rozwiazanie ze zdjeciami jakiś
    > tekst
    > polecam ta stronke, skarbnica wiedzy jesli chodzi o szybkie
    > rozwiazywanie wielu problemow w kropkach
    > pozdrowki

    Witam.
    Dzięki za odpowiedz ale gdybyś uważniej przeczytał moją wiadomość a ten artykół do którego mnie skierowałeś to byś wiedział że nie chodziło mi o oczyszczenie końcówek kabelka papierem ściernym jak to opisano w tym artykule tylko o złym
    połączeniu końcówki kabelka z samym kabelkiem. A to uszkodzenie opisane w artykule w moim przypadku niewiele by pomogło.
    ...czyli rozwiązanie z pierwszego linku nie jest optymalne, bo problem jest nieco w innym miejscu, choć zdjęcia będą pomocne do zlokalizowania problematycznego miejsca.

    W/g podręcznika obsługi, w temperaturze +20*C, obrotach silnika 3000-4000rpm i 50% obciążeniu alternatora, przy w pełni naładowanym akumulatorze napięcie ładowania powinno wynosić 14.3V dla regulatora MM i 14.0V dla regulatora BOSCH. Napięcie ładowania maleje wraz ze wzrostem temperatury regulatora.

    Jasne, że nie ma potrzeby doładowywania przy pełnej sprawności, ja tylko twierdzę, że niektóre akumulatory są kiepskiej jakości i po 2 latach mają już znacznie obniżoną pojemność i spore prądy upływu. Miałem 2 takie same akumulatory w 2 różnych autach i oba padły po 2 latach. W takim samym Puncie miałem 3 lata temu założony fabrycznie nowy alternator z nowym regulatorem i napięcia ładowania wcale nie odbiegają od podanych przez autora, porównywałem z innym Puntem i też jest tak samo. Przy włączonych światłach mijania, na wolnych obrotach praktycznie nie ma ładowania.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Po pierwsze- pokazane jakieś czyszczenie nie ma nic wspólnego z poprawą podniesienia napięcia / może w 5% przypadków/ chodzi o wytworzenie oporności na połączeniu pomiędzy przewodem a zaciskaną końcówką. Lekarstwem- wymiana mostka na nowy, lub wymiana końcówek łącznie z lutowaniem , po drugie nie może być takiej sytuacji że po włączeniu świateł jest brak ładowania.P
  • Poziom 2  
    Dzięki viper555 i tzok. Wymieniłem ten kabelek, odczyściłem i ładowanie jest 14.42V przy samym silniku, na światłach 14.35V a gdy wszystko włączę to 14,2V. Więc jest ok! Wielkie dzięki wszystkim za pomoc i Pozdrawiam.