Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

daf xf 2001r nie laduje alternator

asrad 03 Sty 2009 16:16 5400 21
  • #1 03 Sty 2009 16:16
    asrad
    Poziom 9  

    witam, mam dafa xf 95.430 z 2001, w czasie jazdy zaswiecila kontrolka ze nie laduje, sprawdzilem regulator i wymienilem chcoc byl dobry i nadal to samo, bylem w serwisie i stwierdzili ze alternator to wymienilem na nowy 80A bo taki ma byc i jest to taki typ jak mialem ale nadal nie laduje.Do alternatora jest podlaczona masa B-, plus na B+ i cienki kabelek na D, jest jeszcze literka W ale tam nie ma nic i wczesniej nie bylo. Zauwazylem tez ze w dafach jak nie laduje nie idzie odpalic dafa kluczykiem tylko musze na krotko. Prad wzbudzenia alternator dostaje tym cienkim kabelkiem na oznaczenie D jakies chyba 10v. Jak pytam w serwisie to mi mowia ze mam jechac do tego co mi sprzedal alternator a ja im mowie ze jest nowy ale od Suder-Suder bo tanszy to mi nie chca pomoc. Prosze o pomoc lub jakis schemat gdzie szukac. Alternator sprawny bo sprawdzilem na stanowisku u elektryka ale nie laduje....prosze o pomoc

    0 21
  • Sklep HeluKabel
  • #2 03 Sty 2009 16:23
    brandy-p
    Poziom 31  

    Wydaje mi się że tego wzbudzenia to trochę mało

    0
  • #3 03 Sty 2009 16:36
    asrad
    Poziom 9  

    Wzbudzenie jest jak przekrece kluczyk a jak nie to nie ma. A moze sie orientujesz ile powinno byc? i dlaczego moze byc takie niskie?

    0
  • #4 03 Sty 2009 16:40
    viper555
    spec od auto-elektro

    Podaj typ alternatora.P

    0
  • #5 03 Sty 2009 16:43
    mariolee
    Poziom 17  

    d to wzbudzenie przez obwód żarówki w liczniku a W to obrotomierz
    i to wszystko bez W też powinien się wzbudzić spróbuj go wzbudzić przez kontrolkę z żarówką tzn na D i do + aku powinno wtedy pokazać się ładowanie a kontrolka powinna zgasnąć jeśli tak to wina może być gdzieś w liczniku:D

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #6 03 Sty 2009 16:50
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Jeżeli dobrze pamiętam, to tam jest przekaźnik odcinający rozrusznik. Sprawdź ten obwód, pewnie jest gdzieś przerwa.

    0
  • #7 03 Sty 2009 16:54
    brandy-p
    Poziom 31  

    asrad napisał:
    Wzbudzenie jest jak przekrece kluczyk a jak nie to nie ma. A moze sie orientujesz ile powinno byc? i dlaczego moze byc takie niskie?

    To, że wzbudzenie jest po włączeniu zapłonu jest jak najbardziej prawidłowe, ale wydaje mi się że przy 24V instalacji wzbudzenie powinno właśnie tyle wynosić (jeśli w twoim przypadku powinno być inaczej na pewno mnie ktoś poprawi).Co do przyczyny proponuję prześledzić ten przewód od wzbudzenia

    0
  • #8 03 Sty 2009 18:37
    asrad
    Poziom 9  

    jutro podam typ alternatora i moze uda mi sie posprawdzac a jak nie to w poniedzialek z rana, na wyjsciu z alternatora tzn B- i B+ na odpalonym silniku jak i na zgaszonym daje jakies 24,6v a jak wzbudze akumulatory po naladowaniu prostownikiem jakies 25,3v i nie rosnie =nie laduje, takie same wartosci sa jak sie podlacze do akumulatorow voltomierzem bezposrednio na odpalonym i na zgaszonym

    0
  • #10 04 Sty 2009 15:30
    asrad
    Poziom 9  

    alternator bosch 6033 GB3 054, N1 28V 10/80A

    dzis rano zrobilem jak pisal MARIOLEE i zarowka na przewodzie miedzy D a + z akumulatora jak odpalilem silnik (nadal na krotko) gasla i bylo ladowanie a jak zgasilem silnik to zarowka swiecila i nie bylo ladowania-normalne. Wynika z tego ze cos jest z moim cienkim kablem co idzie oryginalnie na D... ale jak robilem tak jak napisal MARIOLLE podlaczylem tez ten cienki oryginalny co idzie na D i zalaczyla mi sie swieca zarowa i nastapilo jakies zwarcie w kolektorze bo stopil sie czujnik co jest przy swiecy zarowej i mialem pelno dymu. Mam pytanko czy te przewody sa jakos powiazane tzn ten cienki co idzie na D i swieca zarowa tzn czujnik dokladnie czy to byl zbieg okolicznosci?

    dokonalem jeszcze pomiarow Voltomierzem i stwierdzilem ze na tym przewodzie co idzie oryginalnie na D jest 0,2V (a nie 10V jak pisalem wczoraj)a przy identycznym dafie ktory jest sprawny jest 2,1V a jak zaczyna ladowac to pojawia sie na nim tyle samo co na grubym co wychodzi z B+ tzn jakies 27V zalezne od obrotow...(tak sie dzieje przy tym dafie co jest sprawny).

    nie moge znalezc tego przekaznika o ktorym pisal MAKROSERWIS

    Jezeli ktos mi moze pomoc to prosze o wskazowki bo bylem w sobote u elektryka i ze wzgledow pogodowych podszedl do sprawy olewajaco i poinformowal mnie ze cos jest z zasilaniem na D a tyle to ja juz wiem...ale gdzie szukac dalej?

    dziekuje z gory

    0
  • #11 04 Sty 2009 15:57
    viper555
    spec od auto-elektro

    Prawdopodobnie masz gdzieś uszkodzoną wiązkę w której idzie między innymi wzbudzenie i czujnik świecy żarowej dlatego alternator nie może się wzbudzić bo wzbudzenie /przewód/ jest zwarte do masy.P

    0
  • #12 04 Sty 2009 16:02
    asrad
    Poziom 9  

    ok poszukam tego uszkodzenia ale ma moze ktos jakis schemat tej instalacji albo wie gdzie szukac w necie albo w jakiej literaturze

    0
  • #13 03 Lut 2009 22:26
    ptrw11
    Poziom 12  

    a moze pomyliles prrzewody D z W lampka z obrotomierzem

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeżeli jest uszkodzony przewód najprosciej poprowadzic nowy bezpośrednio do deski ......

    0
  • #14 03 Lut 2009 23:12
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    ptrw11 napisał:
    a moze pomyliles prrzewody D z W lampka z obrotomierzem

    Dodano po 3 [minuty]:

    jeżeli jest uszkodzony przewód najprosciej poprowadzic nowy bezpośrednio do deski ......

    Witam.
    W Daf`ie sygnał W nie jest wykorzystywany!
    Przewód D+ (czerwony przewód nr: 1020) jest zasilany poprzez bezpiecznik i diodę po stacyjce, i podłączony do D+. Napięcie jest rozpoznawane w komputerze pojazdu lub przyrządach w zależności od wersji tablicy (wyświetlacz czy stara wersja).
    Na "chłopski rozum" skoro kontrolka gaśnie na tablicy to napięcie na D+ jest równe napięciu instalacji, a jeśli nie to jest różnica potencjałów. W tych autach często przecierają się lub zwierają przewody
    viper555 napisał:
    zwarte
    na połączeniu rama-kabina.

    0
  • #15 19 Kwi 2009 23:38
    asrad
    Poziom 9  

    dzieki za info, ja mialem zware-przetarte przewody w instalacji na wyjsciu z bezpiecznikow gdzies pod "pasazerem". Problem rozwiazany. Dzieki wszystkim za podpowiedzi a szcegolnie za ostatnia bo najbardziej trafna choc juz problem rozwiazany zanim ja odczytalem.Pozdrawiam

    0
  • #16 08 Gru 2009 16:02
    pa_wlo31
    Poziom 9  

    Panowie pomocy ,mam problem z bezpiecznikiem poziomowaniaw DAF XF480 2003 gdzie najczesciej szukac przyczyny

    0
  • #17 08 Gru 2009 20:51
    Oporniczek
    Poziom 18  

    A w jakim momencie powstał ten problem z bezpiecznikiem? Może podczas podłączania prostownika do rozładowanych akumulatorów?

    0
  • #18 09 Gru 2009 12:48
    pa_wlo31
    Poziom 9  

    Ten DAF dosc dlugo stal bez baterii i nie wiem jak dlugo jest ten problem, ale jak wypne Wabco ecas 4x2 bezpiecznik jest ok . Przeswietlilem tego ecas-a i na jedno wejscie ma 14 wyjsc czy to normalne na moje oko niejest spalony gdzie jeszcze szukac

    Dodano po 52 [minuty]:

    Alternator odlaczylem i nadal to samo co jeszcze moze byc nie tak?

    0
  • #19 09 Gru 2009 19:58
    Oporniczek
    Poziom 18  

    Standardowa usterka sterownika. Jak masz w pobliżu zakład naprawy RTV, to go wypnij i zanieś. Jeżeli umiesz trzymać lutownicę w ręku to sobie sam poradzisz (5KP30A).

    0
  • #20 10 Gru 2009 12:47
    pa_wlo31
    Poziom 9  

    Dzieki za pomoc ale to nie to, juz powoli mam dosyc tego DAF-a kazdy po trochu tu grzebal a nie wiem czy wiecie jacy sa irlandczycy tu troche wytnie tu troche wstawi nie mam opcji co jeszcze moze byc nie tak. A zwarcie musi byc duze bo bezpieczniki pali bardzo

    Dodano po 1 [godziny] 24 [minuty]:

    Odpiolem wszystkie kosci wychodzace na ciagnik a problem ten sam czy ktos mial juz taki przypadek?

    0
  • #21 22 Gru 2009 12:38
    pa_wlo31
    Poziom 9  

    Prosze o pomoc ,mam problem z pedalem gazu w DAF XF95 po odpaleniu zapala sie na wyswietlaczu zolty silniczek i nie ma reakcij na pedal gazu ale po kilku sek. wszystko jest ok i za okolo min.znowu to samo nie wiem co sie dzieje wymienilem juz pedal gazu przez jakis czas byl spokoj i znowu to samo co jeszcze moze byc . autko to DAF XF95 430 2005r prosze o pomoc

    0
  • #22 24 Cze 2010 14:16
    MANIAK DAFA
    Poziom 9  

    Kolego co do gazu to padł tobie potencjometro-siłownik gazu. jedź do najbliższego ASO DAF i niech podepną komputer i znajdą przyczynę.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Jeżeli pali bez piecznik od poziomowania w Dafie to jest zwarcie na układzie elektrycznym:
    po 1 sprawdź czy poziomator nie ma zwarcia(często zbiera się w nim woda)
    po 2 odczep pozłącze poziomatora przy ramie w włóż bezpiecznik 10A i sprawdź czy pilot reaguje (czy włancza sie zawór ecas)
    po 3 sprawdź pilot (podmień od innego auta tego samego modelu)
    pracuje w serwisie daf a to numer do mnie 667-303-957

    0