Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zafira 2.0dtl Przestała palić na zimnym silniku

TOMASZVTS16 03 Sty 2009 18:58 17318 23
  • #1 03 Sty 2009 18:58
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Witam panwie tak jak w temacie Zafira 2.0DTL rok 2000.Przestała palić na zimnym silniku.Jedyna możliwość odpalenia to Plak.Podpiąłem komputer i pojawiły się 2 błędy
    1- 1335
    2- 1645
    Jeden z tych błędów powiązany był z układem żarzeniowym i z tym sie uporałem , świece ładnie grzeją drugi błąd po wykasowaniu zniknął i już się nie pojawia. Po odpaleniu na plaku i po rozgrzaniu się silnika pracuje on normalnie tzn równo i cicho.Nie ma tez większego kłopotu z odpaleniem go.Kłopot zaczyna sie w momencie ostudzenia się silnika. Wystarczy odczekać ok 1godz, po zakończeniu jazdy i juz nie odpali.Zmieniłem filtr paliwa gdyż był bardzo brudny badałem szczelność układu paliwowego i też jest OK co wykluczyło by cofanie się paliwa. Czy spotkał sie ktoś z was z takim problemem??

  • Fibaro
  • #2 03 Sty 2009 19:29
    DEMPHIS
    Poziom 13  

    Niestety teraz Ci nie odpowiem ,ale jak pójde do roboty ,a bedzie to dopiero 12 stycznia to mogę się dowiedzieć gdyż produkujemy Zafiry w Gliwicach,i chłopcy od szybkich napraw powinni wiedzieć o takich występujacych usterkach to wtedy mogę ci odpisać jeśli jeszce będziesz miał problem.

  • #3 03 Sty 2009 19:48
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Troche długo kolego i wątpie żebyśmy sie dogadali :/

  • Fibaro
  • #4 03 Sty 2009 20:52
    bodzio012
    Poziom 31  

    W jaki sposób sprawdzałeś szczelność układu???
    Czy sprawdziłeś przewody przelewowe?

    Czy sprawdzałeś na popych jak pali auto??? Jeśli pali bardzo szybko to jednak masz gdzieś nieszczelność

  • Fibaro
  • #5 03 Sty 2009 21:18
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Nie no na popych to nie będę badał bo nie stać mnie żeby komuś remont motora robić.A szczelność sprawdzałem kompresorem z manometrem na końcu.Jeszcze ktoś pisał żeby zasilić pompę bezpośredni np. z butelki 2 L zamieszczonej powyżej slinika.Ale nie wiem czy to nie jest głupota.:|
    A co do przelewów to nie badałem ich kolego bo nie wiem jak sie do nich zabrać żeby je skutecznie zbadać.

  • #6 04 Sty 2009 15:19
    bodzio012
    Poziom 31  

    spokojnie możesz na popych próbować dlatego że masz tam łańcuszek i nic w rozrządzie nie przeskoczy, możesz być pewien, ja zacząłbym od tego, pompa nie zaciągnie paliwa z rozrusznika jeśli masz zapowietrzony, a;le na popych dosyć szybko powinien zaskoczyć i wtedy będziesz wiedział
    spróbuj na popych i napisz jak poszło,

  • #7 04 Sty 2009 15:32
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Powiem Ci tak odpaliłem ją jakieś 2 godz. temu na plaku,pochodziła z 10 min. i zgasiłem. Byłem przed chwilą i zapaliła od 2obr. wału. Tylko nie wiadomo co będzie jak poczeka sie dłużej.Zbadam jeszcze wieczorem i napisze co i jak.

  • #8 04 Sty 2009 16:40
    Megawe
    Poziom 28  

    .Jak ktoś myśli że silnik,ktory ma rozrząd na łańcuchu jest niezniszczalny to tu na zdjęciu jest silnik 2,2 z VectryC.W silniku tym są 3 łańcuchy.Amatorzy probowali odpalić Vektrę na zaciąg.Silniki Opla 2,0 i 2,2 trudno jest odpalić jak się zapowietrzą.Jeżeli będziesz długo kręcił rozrusznikiem to dodatkowo możesz uszkodzić pompę i sterownik.Tankuj tylko na renomowanych stacjach benzynowych.
    Zafira 2.0dtl Przestała palić na zimnym silniku

  • #9 04 Sty 2009 18:15
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Odpaliłem ją teraz i mósiłem kręcić z 5 sec.Może chwilke dłużej i puściła biały chumre (nie za dużą)


    Regulamin, p.10.9, 11 i 15. Proszę poprawić treść swoich postów i tytuł tematu. [MS]

    Rady:
    - dbaj o styl swojej wypowiedzi
    - nie popełniaj błędów
    - nie zaniżaj poziomu elektroda.pl
    Dziękujemy!

  • #10 04 Sty 2009 18:42
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Jeśli ciężko pali na zimno to może być minimalnie wtrysk przesunięty. Biały dymek będzie sugerował za wczesny, przynajmniej tak kiedyś uczyli.

    Czy w tym silniku pompa jest sterowana elektronicznie? Jeśli tak to dojdzie jeszcze dawka rozruchowa, w VW tdi jest ten parametr ustawiany komputerem, jak jest niewłaściwie ustawiony to też ciężko silnik zmusić do współpracy.

  • #11 04 Sty 2009 19:22
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Tak ta pompa jest sterowana elektronicznie.Istenieje możliwość zmiany tej dawki podobnie jak w TDI VW i mogę to uczynic,tylko czy coś to da??

  • #12 04 Sty 2009 19:51
    bodzio012
    Poziom 31  

    Odnośnie zerwania łańcucha rozrządu to pewnie że się da zerwać ale na pewno można zapalić kilka razy z popychu ( nie ciągnąć 100km)i nic się nie stanie, oplowskie dtl to specyficzne silniki i strasznie często się zapowietrzają, dla mnie w pierwszej kolejności wymień węże przelewowe i trójniki, koszt ok. 10-15zł a często te właśnie węże są popękane lub trójniki i się układ zapowietrza,

    poniżej z forum vectraclub


    Poniższe uwagi dotyczą również odpalania w temperaturach zarówno poniżej jak i grubo powyżej 0*C, nawet do ok. "kilkudziestu" *C.
    Oto możliwe przyczyny:
    1. słaby akumulator
    przyczyna - stary, nienaładowany, instalacja elektryczna, nie ładuje alternator
    sprawdzenie - pomiar napięcia, przegląd instalacji (przy szybkim rozładowywaniu). Wtedy tylko ładowanie lub wymiana na nowy.
    2. uszkodzony rozrusznik, słabo kręcący mimo mocnego akumulatora (nie daje obrotów umożliwiających samozapłon)
    przyczyna - zużycie elementów elektrycznych, mechanicznych
    sprawdzenie - " ucho" i elektryk. Regeneracja lub wymiana.
    3. brudny filtr paliwa i powietrza - tylko wymiana
    4. uszkodzone świece żarowe:
    przyczyna - stare lub uszkodzone (np. przez uszkodzony przekaźnik świec żarowych, mechanicznie). Uszkodzenie może też objawiać się różnym ale niewłaściwym czasem rozpoczęcia i kończenia żarzenia.
    sprawdzenie - pomiar rezystancji, "żaróweczka" i najskuteczniejsze - wykręcenie i podłączenie do aku na krótko.
    5.zapowietrzanie układu paliwowego:
    przyczyna - nieszczelne: przelewy, pokrywa filtra paliwa lub jego obudowa, łączenie przewodów paliwowych z obudową filtra, uszczelniacze zaworów, pompa paliwa (uszczelnienie na wałku napędowym pompy) . Może być jeszcze zapchany odpowietrznik w baku.
    sprawdzenie - na noc tył do góry, szczegółowe oględziny obudowy i pokrywy filtra, szczególnie uszczelek i połączeń, podłączenie pompy próżniowej.
    UWAGA:
    Im krótszy czas od odpalenia do zgaśnięcia, tym nieszczelność jest bliżej silnika: nie można odpalić lub zaraz gaśnie - przelewy, odpali i gaśnie po ok 15-20 sek to nieszczelność na filtrze/obudowie filtra paliwa.
    6. uszkodzony przekaźnik świec żarowych (mimo zapalającej się kontrolki grzania świec):
    przyczyna - uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne
    sprawdzenie - Tech lub KTS lub wymontowanie go i dokonanie pomiarów na stykach lub sprawdzenie prądu na świecach w temperaturze grzania świec dla danego samochodu. Jeślli uszkodzony - najczęściej wymiana lub - dla hobbystów - naprawa.
    7. niewłaściwa początkowa dawka wtryskiwanego paliwa (tzw. rozruchowa):
    przyczyna: padnięty czujnik temperatury na komputer lub niewłaściwe pracujący (niekoniecznie zapala się check!!), uszkodzenie (zużycie) pompy wtryskowej (nastawnik dawki).
    sprawdzenie - wymiana czujnika (koszt 42zł), diagnoza Techem lub KTSem - porównanie temperatur otoczenia i rejestrowanych przez komputer (po nocy pod chmurką) w czasie rozgrzewania się silnika. Dla pompy - KTS lub Tech i diagnoza w całym przedziale temperatur (jazda z podłączonym kompem). Jeśli pompa jest trochę zużyta, to pomóc może zwiększenie lub stopniowe zwiększanie w ECU dawki rozruchowej i sprawdzać na zimnym silniku odpalanie.




    8. lejące wtryski:
    przyczyna - zużycie lub nagar
    sprawdzenie - do baku dolać duuuużą dawkę preparatu do czyszczenia wtrysków i pojeździć kilkaset km. Dobry jest mixol - 0,3l/50l paliwa. Jak to nie pomoże - wymiana.
    9. oczywiście wszystkie połączenia elektryczne, mechaniczne, kabelki i inne duperelki:
    przyczyna - starzenie się, zużycie, przerwany obwód, itp.
    sprawdzenie - ręcznie lub warsztat.
    10. dotyczy szczególnie odpalania w przedziale temperatur od temp. grzania świec do ok. 12 stopni do góry (u mnie od 9 do ok 21(22)*C)
    przyczyna - rozregulowany kąt wtrysku w pompie spowodowany np. zużywaniem się pompy
    sprawdzenie - diagnoza Tech, w wyniku której prawie zawsze trzeba przyspieszyć kąt wtrysku.
    11. wada programu w ECU
    przyczyna - nieznana, prawdopodobnie wada fabryczna w programie
    sprawdzenie - sprawdzić np. Techem wersję i wgrać poprawiony soft, niwelujący kłopoty zimnego odpalania silnika - specjalnie opracowany przez Opla (w ASO koszt 180-200zł)
    12. Zepsuty / wadliwie działający czujnik temperatury płynu chłodzącego (2-pinowy, nad termostatem) fałszuje odczyty temperatury przez ECU, który na tej podstawie dobiera parametry rozruchu (gdy działa wadliwie - check się nie zapala, gdy jest padnięty - check się zapala)
    przyczyna - zużycie
    sprawdzenie - podłączyć kompa rano po nocy (temperatura silnika = temperaturze otoczenia), sprawdzic po przekręceniu zapłonu odczyt temp. silnika i porównać z temp. otoczenia. UWAGA: może być tak, że czujnik nawala tylko w określonym(-ych) przedziale (-ach) temperatury i wtedy badanie jest utrudnione. Najczęściej jednak pokazuje na stałe duuuuży minus (np. -40*C) lub +80*C. Tylko wymiana.

    Mogą również występować inne przyczyny (np. przestawiony zapłon, przestawiony kąt wtrysku) lub kombinacje opisanych powyżej, jednak w mojej opinii powyższe są najczęściej spotykane.

    Podsumowując, najlepiej zacząć od sprawdzenia akumulatora, wstępnie rozrusznika ("na ucho"), świec żarowych, filtrów i przelewów. Potem czujnik temperatury (myślimy, że jest dobry, bo check się nie pali i to jest najczęstrza przyczyna!!!), następnie przekaźnik świec żarowych, dawka rozruchowa paliwa, uszczelniacze i wtryski, na końcu pompa. Wbrew opiniom, pompa jest odpowiedzialna za utrudnione odpalanie najrzadziej, jak i uszczelniacze wtrysków i same wtryski.


    link do tematu http://forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=33558

  • #13 04 Sty 2009 20:17
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Szukając odpowiedz na ten temat trafiłem kolego na to forum z którego jest ten poradnik.I jedyne czego nie zbadałem to tych przelewów.Powiedzcie mi czy zawór EGR a raczej jego zablokowanie i nie domknięcie sie ma wpływ na odpalanie silnika.Bo jak go wykręciłem to był przytarty.I na 100% sie nie zamykał.

    Witam dziś rano byłem pełen podziwu.Zapaliła od pół obr. :> Bez chmury itp. Od samego początku równa praca silnika. Już sam nie wiem co jej pomogło.

    Scaliłem posty pisane jeden pod drugim! [MS]

  • #15 05 Sty 2009 16:09
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Całkiem możliwe bo filtr paliwa był czarny :/

    Dodano po 5 [godziny] 53 [minuty]:

    Panowie odkryłem jeszcze jedną ciekawą sprawę mianowicie temperatura odczytywana ze silnika jest ok bo po dłuższym postoju miał ok 25c (ponieważ nie wystygł jeszcze do końca) Ale za to temp odczytywana z licznika jest stała i wynosi 71..72c.I wsaźnik się nie rusza. Zrobiłem test wskaźnika i jest ok. Który czujnik jest za to odpowiedzialny?? i jak to się ma do palenia ??Zafira 2.0dtl Przestała palić na zimnym silniku

  • #16 06 Sty 2009 21:38
    specjal ford
    Poziom 12  

    najprawdopodobniej śruba zboku pompy do blokowania wałka pompy ustawcza podnią jest oring i blaszka w kształcie strzałki i tam się zapowietrza na 20 przypadków 18 było to jeśli wprowadzisz ciśnienie ok 8bar do pompy to tam zacznie wydostawać delikatnie ropa miałem dużo tych samych problemów pompa do sprawdzenia do pompiarzy oczywiście wymiana wszystkich uszczelek i przy okazij samosię naprawiło aja doszedłem tym sposobem pompką. Postaw auto z górki tył do góry doś ć stromo jak będzie palić to napisz że pomogłem

  • #17 07 Sty 2009 17:35
    wowka
    Poziom 28  

    Moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego nie powinno sie odpalac na popych ? i co ma do rzeczy czy jest lancuch czy pasek ? Przeciez tak samo jak na popych, tak samo rozrusznik i tak samo przy normalnej pracy silnika wal napedza pasek, ewentualnie lancuch, a ten kolejne elementy

  • #18 07 Sty 2009 18:53
    bodzio012
    Poziom 31  

    podobnież potrafi pasek przeskoczyć , przegub zerwać (jeśli przedni napęd) kiedy pali się na popych, diesla nie powinno się palić, ma większe sprężenie i to koła napędzają a nie są napędzane :D

  • #19 08 Sty 2009 00:17
    wowka
    Poziom 28  

    "podobnież potrafi pasek przeskoczyć" - ja oczekuje konkretnej odpowiedzi dlaczego potrafi przeskoczyc a nie ze "podobnież", czyli jaka jest przyczyna, ze przeskoczy pasek ?

  • #20 08 Sty 2009 09:47
    DJ_Opornik
    Poziom 20  

    Konkretna odpowiedź to taka, że większość baranów pali z dwójki i to jeszcze strzelając ze sprzęgła. Mój koleś kiedyś mi hak holowniczy w Skodzie urwał bo strzelił w ten sposób ze sprzęgła kiedy zaciągałem jego Omege. Gwałtowny start silnika w tym zabiegu jest szybszy niż start z rozrusznika, dlatego zmęczony pasek, bliski wymiany lubi strzelić. Jeśli apilikuje się wysoki bieg i sprzęgło powoli podaje to nie ma prawa pasek zerwać. Gorzej jeśli pacjent posiada dwumase, w tych sprzęgło dość ostro na ogół łapie, strasznie krótkie i trudno wyczuwalne półsprzęgło. Wtedy wskazane palić z 5-ki.

  • #21 12 Sty 2009 11:18
    jakub560
    Poziom 14  

    witam.dosc znana przypadlosc.prawdopodobnie zapowietrza sie.trzeba sprawdzic filtr paliwa i przewody przelewowe.pozdr

  • #22 12 Sty 2009 15:41
    TOMASZVTS16
    Poziom 15  

    Wszystko ładnie pięknie ale żaden z tych zabiegów nie przyniósł poprawy. Jedyne co pozostało to nieszczelność pompy.Bo za dużo ropy przelało sie przez nią podczas testu.I auto poszło do pompiarza.

  • #23 10 Lut 2009 07:23
    bodzio012
    Poziom 31  

    czy wróciło auto od pompiarza, jestem ciekaw co zrobił i czy jest ok?

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo