Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Luz bębna pralki EW1043S Elektrolux

03 Jan 2009 23:18 7795 16
  • Level 10  
    Nie mam zamiaru naprawiać pralki.Pytam fachowców jak mogło dojść do powstania luzu bębna,dodam znacznego bo wyczuwalnego w stanie statycznym. Naprawa polegała na wymianie łożyska i uszczelniacza.Remont zleciłem serwisowi reklamującemu się naprawami sprzętu firmy Elektrolux.Łożysko hałasowało,ale stan uszczelki był na tyle dobry,że nie dopuszczał wody w obręb łożyska.Skutek jest taki ,ze pralka pracuje cicho, ale luz bardzo mnie niepokoi,gdyż obawiam się w przyszłości konsekwencji związanych z tym stanem.Jakimi argumentami mam się posłużyć aby udowodnić ,że robota została źle wykonana a należność niesłusznie pobrana.Pozdrawiam
  • Level 1  
  • Home appliances specialist
    Luz bębna, a nie całego zespołu piorącego, po wymianie łożysk jest niedopuszczalny.
  • Level 10  
    Skąd u kolegi taka wiedza,że kulki "wylatały".Jeśli chodzi o ścisłość to łożysko CBK-199 jest wałeczkowym i nie może być mowy o wysypaniu się kulek.Taki stan może powstać między innymi wtedy, kiedy do łożyska dostaje się woda.Łożysko z mojej pralki jest optycznie w bardzo dobrym stanie, jedynie przy obrocie wyczuwa się lekki brak płynności toczenia.
    Nie o taką poradę prosiłem.Jeszcze raz proszę, pomóżcie mi udowodnić ,że naprawa została źle wykonana.W zakładzie argument typu ,ale nowa pralka nie ma luzu odpierany jest zdaniem ,no właśnie bo nowa. Pozdrawiam
  • Level 1  
  • Level 10  
    Zakładam,że przyczyną hałasu był stan łożyska a wymiana na nowe skutecznie hałas wyeliminowała.Żaden pasek nie hałasuje i jest wszystko ok.Zmęczenie osi bębna objawiłoby się luzem jeszcze przed wymianą łożyska.Ekspertyza nie jest mi potrzebna ,ale trafna diagnoza.Naprawiający musiał popełnić błąd skoro jest luz i nie żaden wzdłużny,ale poprzeczny. Pozdrawiam
  • Level 23  
    Skoro masz luz poprzeczny bębna to znaczy , że masz wybitą ( o mniejszej średnicy ) oś bębna pod łożyskiem ( prawie zawsze tym większym , czyli bliżej simmeringu ) . Prawdobodobnie zbyt późno zgłosiłeś naprawę głośno pracującej pralki i doszło do podtarcia osi pod łożyskiem . Jeśli luz jest bardzo duży powinna być wymieniona oś ( krzyżak kosza bębna ) , ale czasem nawet nowa oś jest tak wytoczona , że wyaźnie można wyczuć luz poprzeczny .
  • Level 22  
    Potwierdzenie lub zaprzeczenie prawidłowości naprawy jest bez oględzin sprzętu raczej niemożliwe. Ogólne uwagi do tematu mam następujące:
    Łożysko jest kulkowe (jak mnie pamięć nie myli jedno szerokie zespolone) i łożysk innych jak kulkowe w pralkach domowych nie spotkałem.
    Luz poprzeczny (czyli wyczuwalny po uchwyceniu za krawędź bębna i próbach jakby jego szarpania do góry i do dołu) może być albo technologiczny (wyczuwalny ale prawidłowy) lub wynikający z lekiego wyrobienia (wytarcia) ośki bębna i co za tym idzie luzu w bieżni wewnętrznej nowego łożyska. W tym przypadku koszt naprawy idzie znacznie do góry gdyż należy dodatkowo wymienić krzyżak bębna (ok 380 zł) lub cały bęben (ok 470 zł) plus znacznie wyższa robocizna z powodu konieczności wyjęcia i rozbierania zbiornika.
  • Level 28  
    Łożysko jest dwurzędowe skośne- specjalne od samochodu ( o 60,3 mm!), podobnie Simmering- luz poprzeczny może się pojawić pod warunkiem ze że się poluzowała nakretka albo ktoś naprawiajacy nie załozył podkładki za łożyskiem( ale ten cyrk byłby odczuwalny zaraz "po naprawie" - niedawno taki przypadek opisywany był na forum-, nie wykluczam błednej interpretacji zjawiska przez załozyciela wątku.
  • Level 10  
    Witam Wykluczam powstanie luzu z powodu wytarcia (zmiany średnicy) osi bębna z powodu późnej reakcji na hałas. Łożysko było dobrze osadzone, bez śladów wycieków czy też korozji w przeciwnym razie zostałoby łatwo zsunięte z osi przy demontażu krzyżaka a tak się nie stało.
    Pan Majster był zmuszony zabrać pralkę do warsztatu. Jeżeli chodzi o błędne interpretowanie zjawiska to wszystko jest tak jak opisał to samsu100 odnośnie wykrycia luzu poprzecznego.
    Dziękuję za zainteresowanie i zapewniam Wszystkich, że nie jestem pieniaczem, który za wszelka cenę chce postawić na swoim. Pozdrawia
  • Level 10  
    Cześć.Zapytaj majstra, czy w ramach usługi nie wykonano czegoś więcej.
    Możliwe,że przyczyną hałasu było poluzowanie przeciwwagi a nie zużycie łożyska.Może zauważyłeś jakieś objawy poluzowania przeciwwagi (stuki przy załadunku pralki,pyły pod pralka itp).Jeżeli zapewniasz ,że łożysko było względnie dobre ,to źródła hałasu doszukiwałbym się w luzie przeciwwagi.Czyli wymiana łożyska byłaby przedwczesna i nieuzasadniona.Istotne jest, czy naprawiający dokonał wymiany sugerując się Twoją diagnozą ,czy też sprawdził rzeczywisty stan łożyska w sposób ogólnie znany. W kwestii luzu przychylam się do rozsądnej opinii naresa.Czuwaj.
  • Level 10  
    Witam.
    Co do objawów to rzeczywiście było można usłyszeć metaliczne stuknięcia,ale czy był pył to tego nie wiem.Idąc do firmy zapytam czy coś więcej robiono przy pralce.Rachunek nie obejmował żadnej innej czynności. Pozdrawiam
  • Level 10  
    Witam.
    Dowiedziałem się ,że w ramach naprawy rzeczywiście poprawiono luźną przeciwwagę, której luz ujawnił się w trakcie przeprowadzanej próby pralki.Serwisant przystąpił do demontażu łożyska bezpośrednio po przyjściu do mojego mieszkania.W serwisie tłumaczył się tym,że takie miał zlecenie u klienta pod tym adresem.Faktem jest to,że recepcjonistka zapytała mnie jakie są objawy,a ja jej odpowiedziałem zgodnie z prawdą,że pralka hałasuje przy wirowaniu.Pozdrawia.
  • Level 14  
    Jestem mechanikiem serwisowym i sam miałem taki przypadek. Jeżeli kupuje się łożysko w sklepach z łożyskami, to do tej pralki pasuje łoż. od jakiegoś fiata (nie istotne). Jest to łożysko dość drogie i b. rzadko spotykane w pralkach. Ale różni się szczegółem od oryginalnego. Mianowicie wewnętrzna tuleja łożyska ma podcięcie (w przeciwieństwie do oryginału). Podczas dokręcania koła pasowego wewn. tuleja powinna opierać się o mosiężny pierścień ślizgowy kasując wszelki luz. Niestety podcięcie w w/w łożysku powoduje, że tuleja częściowo wchodzi na mosiężny pierścień. Mimo, że koło pasowe dokręcone jest na maksa i tak jest luz. A ponieważ jest to łożysko wahliwe (dwurzędowe w jednej obudowie) luz promieniowy jest duży. Ot i cały problem!!!
    P.S. Oczywiście sztuczką można ten luz usunąć.
  • Level 10  
    Witam.
    Warto być cierpliwym.Ciekawy jestem co tym razem powiedzą Panowie w serwisie o luzie bębna,czy dalej będą obstawali przy wersji ,że ten "typ" tak ma.Serdecznie dziękuję monterowi nr3.Pozdrawiam.
  • Level 10  
    Cześć .
    No i co jaki finał? Rozumie,że luz jaki był to taki jest i nic nie wskazuje,że zniknie.Zażądaj zwrotu pieniędzy za usługę.Jeżeli nic nie wskórasz to może powinieneś zainteresować sprawą Inspekcję Handlową lub Federację Konsumentów.Powodzenia
  • Level 10  
    Witam
    W pewnym sensie jestem usatysfakcjonowany,bo serwis proponuje zwrot pieniędzy za naprawę (robocizna),to jest już pewien postęp. Dobór niewłaściwego łożyska tłumaczono w ten sposób, że takie postępowanie obniżyło koszt naprawy do kwoty (250zł).Zastosowanie właściwego łożyska spowodowałoby wzrost ceny usługi do poziomu, którego mógłbym nie zaakceptować. Mało,że problem luzu bębna pozostał., to ujawniły się następne, które wcześniej były przeze mnie bagatelizowane, mianowicie zacinająca się blokada drzwi oraz mechaniczne zatarcia pokrętła programatora. To wszystko zapewne stało się w wyniku demontażu panela sterowania, ale, po co to zrobiono? Choć to drobiazgi, to po trwającej 45 dni naprawie pozostaje niesmak. Pozdrawiam