Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf MkIII 3 Cruise Control System (Tempomat)

endrius 03 Jan 2009 23:47 4944 4
  • #1
    endrius
    Level 11  
    Witam,
    Mam do Was pytanie, czy Cruise Control był montowany seryjnie w modelu Golf III GTi z silnikiem 2E ?

    Wiem, że to nie był problem w przypadku modeli z Dieslem.

    Jeśli można to zrobić w benzyniaku (GTi, 2E) to proszę o odpowiedź, co tam jeszcze było montowane itd.

    W Dieslach montowali pompe podciśnieniową, która sterowała gazem i odbierała sygnały od hamulca i gazu. W dzisiejszych samochodach nie ma już chyba takiego rozwiązania i Diesle nie mają tego przywileju tylko dla siebie.

    Jakby tu wykombinować taki Cruise Control do GTi ?
  • #2
    marcinsalyga
    Level 11  
    W silnikach tdi to prosta sprawa:zmieniasz przełącznik kierunkowskazów ,montujesz małą wiązkę , ,,mówisz'' komputerowi silnika ,że ma tempomat - i to działa .Sam sobie tak zrobiłem 4 lata temu.Działa bez zarzutów.
    Jeśli chodzi o silnik 2E to ma on linkę gazu,kiepska sprawa odsyłam do katalogu etka ,jeśli dobrze pamiętam rys nr:907-00 tam masz schemat i potrzebne części.Ale wg mnie nie opłaci się inwestować-sama pompka napowietrzająca kosztuje~800zł.
  • #3
    endrius
    Level 11  
    No właśni, i tu jest kicha.
    Znalazłem jak rozwiązali to w Golfie III GTi z 1992 r.
    Ale niestetyt to rozwiązanie mnie odciąga od mojego pomysłu - tam też jest VACUUM POMP i układ podciśnienia + moduł CRUISE CONTROL.
    Troche lipa.
    Nawet gdyby poszukać na szrocie to troche za dużo zabawy przy przekładaniu :)

    Nie zamykam jeszcze tematu - może któryś z Elektrodowców rozwiązał to inaczej ? W końcu Polak potrafi :)
  • #4
    bartek_j
    Level 35  
    Tak, zamontuj tempomat oplowski, np z opla omegi. Mozna taki wyhaczyc na alledrodo za ~70 PLN. To jest sterowanik wraz z serwomotorem i linka, pociagana przez ten serwomotor. Do szczescia ten sterownik potrzebuje zasilania, sygnalu swiatel stopu (dezaktywacja po nacisnieci hamulca), czujnika wcisniecia sprzegla (tez dezaktywacja, ale mozna podlaczyc na krotko bez tego czujnika), 3 przyciskow do sterowania i sygnalu predkosci pojazdu. W oplach i wielu innych sprzetach jest podobny sygnal prostokatny 5V, 16 impolsow na metr czy jakos tak. Nie wiem jak z dostepnoscia tego sygnalu w tym konkretnie golfie (sygnal GALA to sie chyba w VW nazywa) a
    Opis podlaczenia zamieszczalem juz pare razy, jak nie znajdziesz to napisz, poszukam mam gdzies w kompie.
  • #5
    endrius
    Level 11  
    No i można ? ... hehe Można :)
    Jak nie VW to Oplowski i też sie zrobi.

    Dziękuje bartek_j popatrze na tym "alledrodo" (albo na allegro) i sie zastanowię.
    A te materiały, które zamieszczałeś to jakoś dam rade znaleść na elektrodzie :)

    Raz jeszcze dziękuję
    Pozdrawiam