Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf MkIII 3 Cruise Control System (Tempomat)

03 Sty 2009 23:47 4728 4
  • Poziom 11  
    Witam,
    Mam do Was pytanie, czy Cruise Control był montowany seryjnie w modelu Golf III GTi z silnikiem 2E ?

    Wiem, że to nie był problem w przypadku modeli z Dieslem.

    Jeśli można to zrobić w benzyniaku (GTi, 2E) to proszę o odpowiedź, co tam jeszcze było montowane itd.

    W Dieslach montowali pompe podciśnieniową, która sterowała gazem i odbierała sygnały od hamulca i gazu. W dzisiejszych samochodach nie ma już chyba takiego rozwiązania i Diesle nie mają tego przywileju tylko dla siebie.

    Jakby tu wykombinować taki Cruise Control do GTi ?
  • Poziom 10  
    W silnikach tdi to prosta sprawa:zmieniasz przełącznik kierunkowskazów ,montujesz małą wiązkę , ,,mówisz'' komputerowi silnika ,że ma tempomat - i to działa .Sam sobie tak zrobiłem 4 lata temu.Działa bez zarzutów.
    Jeśli chodzi o silnik 2E to ma on linkę gazu,kiepska sprawa odsyłam do katalogu etka ,jeśli dobrze pamiętam rys nr:907-00 tam masz schemat i potrzebne części.Ale wg mnie nie opłaci się inwestować-sama pompka napowietrzająca kosztuje~800zł.
  • Poziom 11  
    No właśni, i tu jest kicha.
    Znalazłem jak rozwiązali to w Golfie III GTi z 1992 r.
    Ale niestetyt to rozwiązanie mnie odciąga od mojego pomysłu - tam też jest VACUUM POMP i układ podciśnienia + moduł CRUISE CONTROL.
    Troche lipa.
    Nawet gdyby poszukać na szrocie to troche za dużo zabawy przy przekładaniu :)

    Nie zamykam jeszcze tematu - może któryś z Elektrodowców rozwiązał to inaczej ? W końcu Polak potrafi :)
  • Poziom 35  
    Tak, zamontuj tempomat oplowski, np z opla omegi. Mozna taki wyhaczyc na alledrodo za ~70 PLN. To jest sterowanik wraz z serwomotorem i linka, pociagana przez ten serwomotor. Do szczescia ten sterownik potrzebuje zasilania, sygnalu swiatel stopu (dezaktywacja po nacisnieci hamulca), czujnika wcisniecia sprzegla (tez dezaktywacja, ale mozna podlaczyc na krotko bez tego czujnika), 3 przyciskow do sterowania i sygnalu predkosci pojazdu. W oplach i wielu innych sprzetach jest podobny sygnal prostokatny 5V, 16 impolsow na metr czy jakos tak. Nie wiem jak z dostepnoscia tego sygnalu w tym konkretnie golfie (sygnal GALA to sie chyba w VW nazywa) a
    Opis podlaczenia zamieszczalem juz pare razy, jak nie znajdziesz to napisz, poszukam mam gdzies w kompie.
  • Poziom 11  
    No i można ? ... hehe Można :)
    Jak nie VW to Oplowski i też sie zrobi.

    Dziękuje bartek_j popatrze na tym "alledrodo" (albo na allegro) i sie zastanowię.
    A te materiały, które zamieszczałeś to jakoś dam rade znaleść na elektrodzie :)

    Raz jeszcze dziękuję
    Pozdrawiam