Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota avensis 2.0TD 98r problem z alternatorem.

04 Sty 2009 14:18 5641 16
  • Poziom 24  
    Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie
    ). Teraz pytanie czy te spalone diody uszkodziły regulator bo uzwojenie wirnika jak i stojana jest ok (nie maja zwarcia do masy) i co mogło być powodem spalenia tych diod? Czy jak wymienię układ prostowniczy nie stanie się po jakimś czasie to samo??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 30  
    nie wiadomo, czy uszkodzony jest regulaor, czy nie, musisz spawdzić. Ale uszkodzenie mostka, nie jest równoznaczne z tym, że uszkodził się tez regulator.
  • Poziom 13  
    dokładnie tak jak pisze kolega spalone diody które spaliły sie i już, nie musiały spowodować uszkodzenia reg. jak altelnator nie doładowywał aku to reg powinien byc ok ale jak ładowanie było ponad 15V to... sa do sprawdzania reg specjalne testery sam mam taki i bardzo ułatwia prace i osczędza czas naprawy
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    To normalne wymienić prostownik, regulator na pewno dobry.P
  • Poziom 13  
    czesto tak sie robi, a potem na tester jak dobry, to do piaskareczki i na półeczke ;)
  • Poziom 30  
    piaskujesz altki w całości?
  • Poziom 12  
    myślę że wystarczy wymiana uszkodzonych diod... zdarza sie że kiedy spali sie jedna to pali sie druga tej samej fazy... a jeżeli powodem byłby regulator to doszło by do gotowania aku. białego światła w reflektorach przy trochę wyższych obrotach i charakterystycznego wycia alternatora... i dopiero później palą sie diody...
  • Poziom 13  
    Cytat:
    piaskujesz altki w całości?

    nie cały tylko detale cały to chyba lekka przesada:D ale jak urzywka ma wyglądać na regeneracje to na częsci pierwsze piaskowanie troche czarnego matu i sliczny altelnatorek ;)

    myślałem o testerze regulatorów a nie stole do sprawdzania całych altków taki tez mam tylko że własnej roboty ;) silnik na siłe na dwa biegi dobre mocowanie i kulturka
  • Poziom 24  
    Ok koledzy biorę się za wymianę prostownika tylko najpierw muszę go kupić. Dam znać co z tym się po naprawie będzie działo. Pozdrawiam I dziękuje za pomoc.
  • Poziom 24  
    Mam jeszcze pytanie jakie w tym alternatorku diody występują bo całego mostka nie mogę dostać???
  • Poziom 13  
    nie możesz dostać do BOSCHa diod?? chyba kiepsko szukasz to nie PRL że to co masz w ręku musi starczyc. szukaj dobrze, bo polepisz troche i za chwile znów bedziesz rozbierał bo kolejne padły
  • Poziom 24  
    mogę dostać cały mostek w serwisie toyoty. w serwisie boscha nie maj a nawet mostka w katalogu części o diodach nie wspomnę. mostek w serwisie kosztuje około 200 zł a za tyle to ja mam używany alternator. Tak ze kolego z tym słabym szukaniem nie trafiłeś!!!!
  • Poziom 13  
    sorry nie zerknąłem skąd jesteś. u ciebie pewnie hurtownie nie sa tak rozwiniete jak w polsce. chyba mam tekie diody jak potrzebujesz. ale cena jako hurt to i tak 100zł
  • Poziom 24  
    Jednej diody czy całego prostownika? Zresztą nie ważne wstawiłem diody od poloneza o dziwo średnica identyczna tylko trochę inaczej połączenia wyglądały ale po małej przeróbce poskładałem i działa. W serwisie Boscha powiedzieli ze maja coś takiego ale jest to sprzedawane wyłącznie koncernowi Toyota. A w Toyocie to kosztuje 200zł. Dziękuje wszystkim za pomoc Dam znać czy wytrzyma to chociaż 1000 Km. Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    Koledzy znów mam problem z tym alternatorem, padł tym razem regulator rozebrałem go przemierzyłem uzwojenia prostownik wszystko ok, oprócz regulatora i znów pytanie dlaczego się spalił czy po podmiance nie spali się znowu i gdzie takie cudo można dostać za dużo mniej niż nowy alternator? podaje dane i numer alternatora:

    14V -- 90A
    -0 123 325 008---to nie jest nr telefonu!!!
    Bosch