Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

router netgeare dg834gb - brak internetu

malina555 04 Jan 2009 15:16 2691 17
  • #1
    malina555
    Level 14  
    Proszę wszystkich o pomoc przy konfiguracji ww. routera pod Dialog wszystko mam ustawione niby dobrze tzn. adres ip maskę , bramę dnsy podane od dostawcy i zupełny brak połączenia z siecią internet Proszę o pomoc!
  • #2
    Krzyq
    Level 22  
    malina555 wrote:
    Proszę wszystkich o pomoc przy konfiguracji ww. routera pod Dialog wszystko mam ustawione niby dobrze tzn. adres ip maskę , bramę dnsy podane od dostawcy i zupełny brak połączenia z siecią internet Proszę o pomoc!



    Jak łączysz się z routerem - przewodowo czy bezprzewodowo. Jakie informacje daje router, czy jest w stanie Connected czy Disconeccted? Czy wpisane masz w router również dane PPPoE lub PPPoA?
  • #3
    malina555
    Level 14  
    Od dialogu mam przydzielone stałe IP, maskę podsieci, bramę domyślną i adresy serwerów DNS nie potrzebuję loginu ani hasła przez oryginalny modem wszystko jest OK w ustawieniach routera zaznaczam : bez loginu, static IP w statusie routera pisze po kolei : negotiation , connecting a w końcu connected ale nie ma żadnego efektu tzn. diody od statusu i od wanu nie świecą, nie ma przesyłu żadnych danych do internetu jak i z internetu
  • #4
    Krzyq
    Level 22  
    Ale w routerze - w części modemowej potrzebujesz podać chyba jakieś informacje na temat danyc użytkownika.
  • #5
    malina555
    Level 14  
    W używanym do tej pory modemie nie używałem ani loginu ani hasła bo ich po prostu nie mam stały adres IP, maskę podsieci, bramę domyślną i DNS-y
    wpisuję we właściwościach TCP/IP i nic więcej.
  • #6
    Krzyq
    Level 22  
    No ale dialog używa uwierzytelniania PPPoE chyba? Nie powinno się podawać przy połączeniu identyfikatora user(malpa)dialnet.pl? Bez podania tych danych w łączach ADSL nie uzyskasz połączenia, tym samym diody nie będą świeciły...
  • #8
    Krzyq
    Level 22  
    No dobrze. Poradziłeś sobie?

    Napisz czy łączysz się z routerem, albo czy na routerze internet działa? Czy przed routerem internet tez się działa. Czy łączysz się zwykłym kablem (niekrosowanym)?

    Jakie łacze DSL masz doprowadzone do domu - telefoniczne czy Ethernetowe? Podany przez ciebie router DG834GB ma wbudowany router ADSL więc ciężko podłączać go do Ethernetowego DSL. Chyba, że bezpośrednio pod switcha - w karcie katalogowej napisano że posiada on AutoUplink więc nie musisz się w tym wypadku martwić o kable.
  • #9
    malina555
    Level 14  
    Właśnie chciałem zrezygnować z modemu dostarczonego przez dialog ( coś ostatnio zaczął szwankować często zrywa połączenie ) i mieć modem i router w jednej obudowie, dlatego kupiłem netgeara, łącze dsl - normalny kabel telefoniczny dwie żyły do modemu podłaczam wtyczkę RJ11 między kompem a routerem łączność jak najbardziej prawidłowa , jak w ustawieniach routera dam "Setup Wizard" to po kilku sekundach pisze że linia dsl jest nie podłączona a przecież przed kilkunastoma chwilami ten sam kabel miałem wpięty do modemu ( mówię o kablu od gniazdka w ścianie do modemu ) i połączenie z netem działało
  • #10
    Krzyq
    Level 22  
    Ciężko mi określić bo nie wiem jakie masz łącze dialog udostępnia łącza zarówno DSL jak i ADSL, z czego z DSL nie wszędzie można i popularniejsze jest zakładanie ADSL.

    Twój router wyposażony jest w modem który pracuje w technologii ADSL: ADSL RJ-11, T1.413, G.DMT, ADSL 2+, ITU Annex A - czyli będziesz w stanie odpalić na nim np. neostradę.

    Z tego co mówisz wynika, że prawdopodobnie masz łącze DSL - a to jest znacząca różnica. Modemy ADSL nie poradzą sobie w sieci SDSL, podobnie jak modemy SDSL będą miały problemy w ADSL. Wynika to z różnic już w samej symetrii połączenia. Ważny jest też Annex, jeśli masz łącza cyfrowe a nie analogowe wtenczas powinieneś posiadać modem z Annexem B.

    Opisz dokładnie jakie masz połączenie. Jeśli ADSL Annex A - to router jest odpowiedni, i będzie trzeba kombinować. Jeśli ADSL Anex B, SDSL, HDSL, skontaktuj się ze sprzedawcą i spróbuj wymienić na jakiś sprzęt odpowiedni do Twojego połączenia.

    Podaj może model tego modemu który już działa - więcej wyjaśni, na temat Twojego łącza.

    Dodano po 16 [minuty]:

    Zgodnie ze stroną:
    http://www.dialog.pl/dialoginternet_pytiodp.php?cat=170

    Dialog obsługuje kilka wersji. Na swoich łączach będzie wymagał Annexu B, na łączu TP.S.A. - Annexu A.

    Zobacz jakiego ty używasz - informacje o Twoim modemie powinny to najszybciej rozstrzygnąć - chyba że Dialog daje uniwersalny - Annex A/B wtenczas musisz zerknąć do informacji w umowie, lub instrukcji instalacji.
  • #11
    malina555
    Level 14  
    Modem Speedsteam 4100 annex B z tego co się doczytałem to ten netgear 834gb jest właśnie na annex B na stronie podanej przez Ciebie jest napisane wyraźnie że Dialnet to usługa w technologii ADSL
  • #12
    Krzyq
    Level 22  
    Są dwa rodzaje łącza ADSL:
    Annex A - analogowe
    Annex B - cyfrowe

    I tu masz odpowiedź na swoje pytanie dlaczego router nie działa. Jeśli masz Dialnet Global na łączach TP.S.A. to możesz być pewien, że modem niemalże musi działać w trybie Annex A (wyjątek to chyba ISDN). Jeśli jesteś na łączach Dialogu - np. w dużym mieście podpięty pod ich centralkę wtenczas masz Dialnet Cyfrowy - Annex B.
  • #14
    Krzyq
    Level 22  
    Hmm. Problem jest taki, że jak teraz widzę zarówno Netgear DG834G jak i SpeedStream 4100 mają dwa osobne modele - jeden annex A drugi annex B. Jak napisano: ITU Annex A and ITU Annex B are separate models. The same unit cannot do both.

    Upewnij się jakiego rodzaju masz Dialnet - cyfrowy czy analogowy, i czy na pewno oba sprzęty mają ten sam Annex.

    Dodano po 20 [minuty]:

    Jeśli jesteś w 100% pewien że siedzisz na łączach cyfrowych dialogu obsługujących Annex B, i twój router na pewno jest modelem z Annexem B, powinieneś mieć diody zapalone.

    Są dwie strony o tym routerze:
    ogólna:
    http://kbserver.netgear.com/products/DG834Gv5.asp
    i o Annexie B, ale tylko po niemiecku:
    http://www.netgear.de/Produkte/Router/ModemGatewayRouter/DG834GB/index.html

    Upewnij się, że modem routera jest podpięty bezpośrednio do linii, bez żadnych filtrów czy wcześniejszych modemów i oprócz danych IP w routerze upewnij się że opcje:
    VPI (Virtual Path Identifier) ustawione na 1,
    VCI (Virtual Channel Identifier) ustawione na: 32,
    Enkapsulacja: RFC 1483 Bridge lub RFC 1500 Bridge,
    Multiplexing: LLC

    Jeśli są wartości domyślne np. 0 mogą powodować brak połączenia lub synchronizacji.
  • #15
    malina555
    Level 14  
    Na stronie Dialogu w dziale F.A.Q jest pytanie odnośnie zastosowania modemu innego niż oferowany przez firmę i w odpowiedzi stwierdzają że można tylko koniecznie musi pracować w annexie B czyli na 100% ten speedstream który mam jest w annexie B może ten badziew ( netgear ) jest za bardzo wymagający co do jakości linii, że w ogóle jej nie wykrywa :shocked!:
  • #16
    Krzyq
    Level 22  
    Ale nie chce mi sie wieżyć, że nie masz żadnych danych w umowie dotyczących logowania PPPoE. Nawet na stronie mają napisane:
    "Login (inaczej nazwa użytkownika) to nazwa konta internetowego uprawniająca do zalogowania się (uzyskania dostępu) do Internetu. Nazwę taką Abonent otrzymuje po zawarciu umowy na usługę internetową."
    "z portem WAN ADSL Annex B dla sieci Dialog, podłączanego w miejsce istniejącego modemu ADSL;
    router musi obsługiwać protokół PPPoE,"

    Takie dany wpisujesz do modemu, i takie same dane powinieneś wpisać w routerze. Dane te powinieneś otrzymaćw umowie. I na pewno wpisane masz do konfiguracji routera.
  • #17
    malina555
    Level 14  
    Kolego. Jak podpisywałem umowę na świadczenie usługi dostępu do internetu to nie byłe jeszcze potrzeby loginu ani hasła (podobno teraz jest) jak mam podpięty sam modem ( speedsteam ) to we właściwościach protokułu TCP/IP ustawiam adres IP, maskę , bramę domyślną i adresy DNS otrzymane od Dialogu i nic więcej. Mój dostęp do sieci nie wymaga logowania.
  • #18
    Krzyq
    Level 22  
    Skoro tak twierdzisz to skontatkuj się z infolinią dialogu.