Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprawdzanie stanu baterii

04 Sty 2009 18:07 4751 23
  • Poziom 9  
    Witam
    Jestem totalnym laikiem, który chciał by sprawdzić w jakim stopniu jego akumulatorki są naładowane ;) Dysponuje 4 akumulatorkami :

http://www.amazon.com/Sony-2500-Rechargeable-Batteries-4-pack/dp/B0007LBVHI

oraz - prawdopodobnie - miernikiem napięcia (prawdopodobnie bo poprostu się na tym nie znam) :

https://obrazki.elektroda.pl/0_1212514700.jpg

Baterii używam w lampie błyskowej aparatu, która niestety nie została wyposażona we wskaźnik poziomu baterii. Problem w tym, że :

a) nie wiem, czy tym urządzeniem moge sprawdzić poziom naładowania baterii
    b) nie wiem czy to bezpieczne dla baterii
    c) nie wiem co i jak mam nastawić
    d) nie wiem co i jak mam odczytywać (i ew. przeliczać)

czyli właściwie nie wiem nic ;) próbowałem szukać jakichś informacji w internecie jednak niczego nie znalazłem...a nawet jeśli to język był fachowy i niczego nie rozumiałem.

Mam nadzieje, że pomożecie mi zrozumieć to urządzenie i powiecie co i jak mam nastawić odczytać i przeliczyć ;) Dodam jeszcze, że - nie widać tego na zdjęciu, ale - na lewej ścianie miernika znajduje się pokrętło. Nie wiem, być może to istotna informacja ;P

Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc :)
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 15  
    Nie da się zmierzyć poziomu naładowania baterii mając jedynie zwykły miernik.

Możesz przyłożyć końcówki miernika do baterii i sprawdzić napięcie - jeżeli będzie w ok. 1.2 V to dobrze. Niemniej jest to napięcie nieobciążonych akumulatorków, które po, np. jednym błysku lampy mogą się wyładować.

Najlepiej przed sesją je doładować w ładowarce, mieć komplet pełnych w zapasie i niczym się nie martwić :)
  • Poziom 36