Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wymiana cewki w glosniku gds 30/30

sylwiakrzysiek 04 Jan 2009 20:49 3412 15
  • #1
    sylwiakrzysiek
    Level 12  
    Witam. Posiadam kosz głośnika tonsila gds 30/30 , membrana i cewka zostały zniszczone. Chcialbym naprawic ten głosnik, żeby grał jak nowy. wiem że cieżko jest to zobić ale czytałem juz o tym troche i mam nadzieje ze mi się uda. zastanawiam sie tylko czy mozna zastosowac inna cewke w tym glosniku tak aby głosnik miał przynajmniej 80watt. i jeszcze jedna sprawa: minowicie w standardowej cewce wysokość uzwojenia to 7mm o ile sie nie myle . Co sie stanie gdy bedzie tam cewka o wysokosci uzwojenia 10mm , na co to bedzie miało to wpływ i czy to bedzie działać????? »
    Chcialbym zastosowac w tym głosniku membrane z wł. szklanego.
    Wypowiedzcie sie, jakie moga byc tego efekty.??:?:
  • Helpful post
    #2
    Krick1987
    Level 24  
    Na unifom.pl można zamówić cewkę pod wymiar i membrane najbardziej zblizoną do orginału.
  • #3
    sylwiakrzysiek
    Level 12  
    dzieki za informacje ale mi chodzi bardziej o to jak glosnik sie zachowa gdy bedzie inna cewka i czy wogole to zadziala?? gds 30/30 to chyba głosnik sredniotonowy , da sie z niego zrobić niskotonowy???????
  • #4
    Krick1987
    Level 24  
    To jest głośnik szerokopasmowy. Jak cewka będzie wyższa to będzie większy X-max kosztem efektywności.
    Działać napewno będzie. Na tym koszu był chba zrobiony jakiś GDN.
  • #5
    sylwiakrzysiek
    Level 12  
    szukałem na allegro.pl i są cewki ktore by pasowały , a jezeli chodzi o ta eefektywnosc to SPl bedzie mniejsze tak?? mniej decybeli?? ogolnie mi zależy na basie.
  • #6
    Krick1987
    Level 24  
    Tak spl sie zmniejszy... tylko po co inwestować w ten kosz skoro można kupić inny głośnik typowo basowy za niewiele więcej.
  • Helpful post
    #7
    Tremolo
    Level 43  
    Z tego głośnika nie będzie basu. poszukaj czego innego. Najblizej mu do GDN 30/60. Regenerowałem GDS 30/30, wkłądajac od niego membranę basową z GDN okazało się ze skok jest za duży i cewka trze o nabiegunnik. Całość pierdzi a SPL jest wysoki, ale tylko w wysokim paśmie koło 4000Hz
  • #8
    sylwiakrzysiek
    Level 12  
    to co radzicie zrobic z tym glosnikiem??szkoda go wyrzucić,... :( ja na poczatku chciałem wsadzic cewke o wysokosci 8mm i tą membrane z wł. szklanego- moze to by było dobre rozwiazanie??
  • Helpful post
    #9
    Tremolo
    Level 43  
    Raczej odpada, tonsile nie lubią ciężkich membran przynajmniej ten.

    Musi być lekka membrana z papieru (celulozy) - to głośnik szerokopasmowy i tak ma ustawione parametry magnesu, żeby dobrze grał średnim basem i średnimi tonami aż po kilkanaście tysięcy herców. Dałoby rade na stosunkowo sztywnej membranie i twardym zawieszeniu zrobić coś a'la GD 30/50 ale to też szerokopasmowiec.
  • #10
    sylwiakrzysiek
    Level 12  
    wiec najlepiej bedzie wstawic membrane z celulozy i odpowiednia cewke (Np. http://www.allegro.pl/item517996823_cewka_glosnikowa_gdm_16_80_36mm_8_om_c19_faktura.html )
    i wtedy to zagra tak ja sie nalezy?? a jakie sa opinie na temat tego głosnika?? miał ktoś z Was taki głosniki ?? jakie są wrazenia odsłuchowe??
    no i jeszcze pozostaje pytanie co z moca?? 30watt to troszeczke za mało:]
  • #11
    sylwiakrzysiek
    Level 12  
    przepraszam za tak duzo pytan ale chcialbym "cos" zrobic z tego głosnika aby miec satysfakcje. potrzebuje tylko troche podowiedzi od specjalistow... prosze pomożcie i podpowiedzcie co mam zrobic aby cos ciekawego z tego wyszło . W pokoju mam kolumne zrobina na głosniku alphard lw1200 i zwykłym gwizdku bez imiennym , ogolnie dzwiek nie jest zły ale brakuje mu srednich tonow, bas jest wystarczajacy. oprucz tego posiadam głosnik mtx eliminator 38cm (dostalem go) i wsadzilem a obudowe zamknieta 60l i basu tez nie brakuje a wrecz jest go za duzo przy dwuch grajacych głosnikach. Może ten głosnik cos by zmienił i pasmo by sie wyrownało??
  • Helpful post
    #12
    Tremolo
    Level 43  
    Czy ja wiem 30 W przy 97dB z 1W to gra jak Alphard przy 300W o ile by tyle wyciągnął (średnia skuteczność ALPHARDA to jakieś 86dB przy 30cm)

    Pasmo by Ci się nie wyrównało dobrze zregenerowany GDS przekrzyczałby wszystko, chyba, że zrobiłbyś zwrotnice z tłumikiem i wpiął do którejś z kolumn. Z GDS można zrobić też nadstawkę z wysokotonowym, a na bas dać tego MTX - tylko kwestia zrobienia zwrotnicy aktywnej.
  • #13
    sylwiakrzysiek
    Level 12  
    witam, dziekuje za odpowiedz. a co myslicie o tym zeby kupic 4 takie http://www.allegro.pl/item522760764_kolumny_do_zabudowy_philips_doskonale_zobacz.html
    i zrobic z nich satelitki do kina domowego , subwoofer juz mam ;] czy lepiej zregenerowac tego tonsila?? mam amplituner i chce tanim kosztem jakos polepszyc dzwiek;] i teraz pytanie lpiej zregerowac tonsila czy kupic 4 te kolumienki?? :?: co o tym myslicie ?? wg mnie co 4 kolumienki to nie jedna:D , czekam na odpowiedz.
  • #14
    cinek_95_
    Level 1  
    Witam, regeneruje wlasnie ten sam głośnik, jednak moj ma impedancje 4 ohm ( tak pisze na glosniku), A na allegro są tylko cewki 6 i 8 ohm, czy jezeli wstwaie cewke 8 ohm, głośnik zmieni impedancję, czy w ogole nie zagra?
  • #15
    DjMapet
    Level 43  
    Zagra, tyle że będzie miał 8 ohm.
    Miałem sporo Tonsilowskich GDS-ów, ale na czteroomowy nie trafiłem i nie widziałem takiego, chociaż słyszałem że podobno takie są.
    Możesz w umifonie zamówić czteroomową cewkę.

    Pozdrawiam.
  • #16
    telecaster1951
    Moderator of Acoustics
    Nie lepiej zachować oryginalny stan głośnika ?
    Umifon ma w ofercie cewki 4 omowe to tego głośnia. Ma również zawieszenia i membranę do niego, więc możesz odtworzyć ten głośnik w stanie oryginalnym.

    Strzeż się cewek a aledrogo. Zazwyczaj to chiński szajs. Emalia potrafi się złuszczyć od potarcia palcem.