Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 525 TD problemy z elektryką

cyc1967 04 Sty 2009 21:13 9900 9
  • #1 04 Sty 2009 21:13
    cyc1967
    Poziom 9  

    Witam kolegów
    Od paru lat jeżdżę BMW . Jest to trzecie
    z rzędu . Poprzednie modele nie sprawiały większych
    kłopotów ,niestety ostatniego TDS-a z dachowałem.
    Więc zakupiłem teraz 525 TD rocznik 93 i zaczęły się schody.
    ELEKTRYKA zawsze miałem do niej zaufanie w BMW,
    działała zawsze bez większych problemów lecz nie w tym modelu.
    Zacznę od braku oświetlenia tylnej tablicy rejestracyjnej,
    Lusterka również nie grzeją .
    W poprzednich modelach przy zamkniętych drzwiach i
    pociągnięciu za klamkę zapalało się oświetlenie wnętrza,
    a tu niestety brak tej funkcji chyba??? Raczej podejrzewam
    że również nie działa a przy tej okazji podgrzewanie zamka też.
    Jest jeszcze jedna ciekawostka z którą nie dał sobie rady
    znajomy mechanik,a mianowicie jak poziom paliwa zejdzie
    do 30L w zbiorniku to następnego ranka autko nie odpala??
    Jeszcze do tego nie dopuściłem ale poprzedni właściciel
    powiadomił mnie o tym uczciwie. Sam nie bardzo wiem,
    co to mama za znaczenie . Skoro pompa podaje i to według
    sprzedającego bardzo dobrze .Czytam te forum i znalazłem
    parę podpowiedzi ale żadna nie była wyczerpująca .
    Być może już poruszano te tematy ale ja chyba ich nie
    znajduje .
    Pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc Piotr OLSZTYN

    0 9
  • #2 04 Sty 2009 21:16
    mr-perch
    Poziom 28  

    Sam chcesz usunąć te wszystkie problemy ?

    0
  • Pomocny post
    #3 04 Sty 2009 22:18
    MlodyAmator
    Poziom 13  

    Witam.

    Tablica rejestracyjna. Myślę że sprawdziłeś żaróweczki [C5W] i wszystkie bezpieczniki, czasami nie widać, że się spalił. Zostaje kabel idący od nadwozia do klapy bagażnika lub zaśniedziałe łączenia kabli.

    Ogrzewanie Lusterek. Nie wszystkie BMW miały lusterka podgrzewane, zwłaszcza te "najuboższe". Jeśli jednak miało, to sprawdź zasilanie, jego brak to wina zaśniedziałych złącz, lub uszkodzonych kabli. Jeśli jest zasilanie to "padły" maty grzewcze w środku lustra. Lusterka grzeją już w 1 pozycji kluczyka w stacyjce non stop, są wyczuwalnie ciepłe i same utrzymują daną temperaturę do momentu przełączenia kluczyka w stacyjce do pozycji 0 [wkładanie/wyciąganie kluczyka].

    Reakcja klamki i ogrzewanie zamka. J/w, z możliwością mechanicznego uszkodzenia łączenia między drzwiami a karoserią.

    Poziom paliwa. Podobno niektóre TDS miały zbiornik paliwa "dwukomorowy", zastosowano w nim pompkę która wyrównuje poziom paliwa w obu komorach, nie jest to 100% pewne, ale warto sprawdzić. [Ja tego nie widziałem.]

    UWAGA! Sprawdzenie napięcia na zaciskach ogrzewania i w innych miejscach bez obciążenia może wykazać prawidłową wartość, ponieważ tlenki przewodzą, lecz mają dużą rezystancje. Dlatego zalecam wstępne obciążenie mierzonych zacisków rezystorem ok 50Ω/5W.

    P.S. Ja też miałem podobne problemy z instalacją, jak się później okazało, winna była dziura w progu [którą zrobił podnośnik, kiedy poprzedni właściciel nie wiedział gdzie go przystawić :|] przez którą dostawała się woda do wnętrza, a jak wiadomo kable idą blisko progu. BMW zastosowało patent skręcania kabli, niestety niektóre połączenia [skrętki] wypadają w miejscu w którym miałem otwór i one zaśniedziały. Więc radze szukać po instalacji.

    P.S.2 Twoje doświadczenia nasuwają mi myśl o tym, że ktoś Tym autkiem się "zajął", na pewno nie było "bite"? A może długo stało nieużywane?

    Nie jestem mechanikiem samochodowym, bliżej mi do elektromechanika, ale nim też nie jestem. To są informacje które ja zdobyłem sam poprawiając co nieco w moim BMW.

    Pozdrawiam,
    Piotr.

    Proszę nie używać czerwonego koloru, jest on zarezerwowany do wykonywania wpisów moderacyjnych. Poprawiłem. [MS]

    0
  • #4 05 Sty 2009 00:46
    Pawel735
    Poziom 13  

    Z odpalaniem to istotnie wina pompki, tyle ze nie jest to pompka rownajaca jakies komory tylko zwykla pompka podawcza. Kupisz taka na allegro za ok 150 zl i sa dosyc dobrej jakosci, sam kilka takich zamontowalem klijenta i nie bylo problemu.
    Natomiast co do podgrzewania lusterek i zamkow oraz wlanczania podswietlenia przy podniesieniu klamki to mozliwe ze poprostu samochod nie ma tej opcji. Mialem kiedys do czynienia nawet z BMW serii 7 (e32) ktora nie miala podgrzewania zamkow.

    0
  • #5 05 Sty 2009 15:45
    cyc1967
    Poziom 9  

    Serdeczne dzięki za szybką reakcje
    znaczy że to forum jest „OK”
    Nie zawsze spotykam się z tak szybką reakcją.
    Co do usterek ;
    Wiem że nie wszystkie BMW miały grzane lustra ,
    Lecz gdzie sprawdzić czy ten model ma tę opcję? .
    Przecież nie rozpruje tapicerki tylko po to by,
    przekonać się czy jest tam wiązka czy nie .
    Wcześniej posiadałem Mercedesa i tam,
    po nr. win można było odnaleźć wszystko.
    Co do autka włożono i w jakiej jest konfiguracji.
    Być może i jest gdzieś taka strona BMW na której
    da się to rozszyfrować,ale ja pewnie jej nie znajduję .
    Do tych wszystkich przypadłości doszło jeszcze
    brak ogrzewania tylnej szyby. To już chyba komplecik
    moich udręk. Kolega mr-perch napisał Czy sam chcę
    te wszystkie usterki osunąć sam . A dlaczego by nie .
    Przecież te auto zbudowali ludzie i ludzie je naprawiają.
    Czasem brak im doświadczenia i wiedzy ,ale po to jest
    forum by korzystać z rad innych,oczywiście o ile się
    swą wiedza podzielą z pozostałymi forumowiczami.
    I tu mam jeszcze jedno pytanko czy pompa paliwa w BMW
    2,5 tds kombi jest taka sama jak w BMW 2,5 td .
    I czy trzeba wyjmować zbiornik do wyjęcia pompy.
    Jak już wam pisałem z dachowałem kombiaka ,
    nam sporo do odzyskania . Może ktoś coś potrzebuje
    podzielę się .
    Jeszcze raz dziękuje wszystkim za pomoc i dobre rady.

    PS. Dziś rano w Olsztynie było -23°C
    a moje autko odpaliło za pierwszym razem .
    Wiwat BMW i producenci dobrych akumulatorów.
    Ale miałem radochę:D:D:D jak wróciłem z pracy a sąsiedzi dalej
    biegają z kablami i akumulatorami . Nowe Fiaty,Ople,
    Skody i Toyoty dziś miały ferie bardzo zimowe.
    Współczuję im wszystkim Ale ciesze się że mam BM-ke.
    Rok1993 280 tyś przelatane ,cyk i rano pali.
    Pozdrawiam z zamarzniętego OLSZTYNA .Piotr

    0
  • Pomocny post
    #6 06 Sty 2009 22:06
    MlodyAmator
    Poziom 13  

    Witam.

    Jeśli chodzi o VIN to musisz poprosić na jakimś forum zajmującym się bezpośrednio BMW, podajesz końcówkę VIN i czekasz, osoba która Ci rozszyfruje, często tłumaczy od razu na polski. Możesz też zadzwonić/przejechać się do ASO, zazwyczaj nie robią z tym problemów.

    Jak chcesz sprawdzić czy masz podgrzewane lusterka bez rozdzierania tapicerki to wystarczy zdjąć lustro, ale uwaga, zatrzaski są dosyć kruche zwłaszcza w tak niskich temperaturach jak teraz. Ja aby zdjąć ogrzewałem je suszarką do włosów, ale tak aby ciepłe powietrze dostało się do wewnętrznej części lusterka. Jeśli je zdejmiesz, pod spodem będziesz widział czy są, czy nie są podgrzewane. Często nawet w wersjach seryjnie nie podgrzewanych są kable do ogrzewania więc wystarczy kupić wkłady ogrzewane lub maty grzejne.

    Co do ogrzewania tylnej szyby, ja co prawda mam Sedana e34, ale myślę że patent jest ten sam, czyli ogrzewanie tylnej szyby robi również jako antena radia. U mnie z lewej strony zaraz przy połączeniu "pasków" jest taka skrzyneczka szara, podłączone są do niej przewody zasilające ogrzewania i wzmacniacza antenowego od radia, oraz sygnałowy do radia. Jak z odbiorem stacji? Jeśli dobrze, to szukałbym na zasilaniu ogrzewania, jak z radiem problem, to połączenia tej skrzyneczki i/lub ona jest problemem.

    Z pompami w Diesel'ach to niezbyt wiele pomogę, mnie zauroczyły benzynowe, rzędowe szóstki BMW o nich i ich zasilaniu wiem sporo, ale Diesel to dla mnie tyle, że w e46 320d zdobyły dwa lata pod rząd nagrodę za najlepszy silnik ;)

    P.S.Dzisiaj rano też obyło się bez niespodzianek u mnie o 6:40 było -17°C, na co dzień mam 318i [wiem, wiem to nie R6 :(, ale moc do ekonomi ma się dobrze, a to w codziennej eksploatacji atut, zwłaszcza na miejskich, krótkich dystansach].

    Pozdrawiam,
    Piotr.

    0
  • #7 09 Sty 2009 19:03
    cyc1967
    Poziom 9  

    WITAM PONOWNIE Mam jeszcze jedno zapytanie
    Znalazłem w skrzyneczce na bezpieczniki
    Jedno wolne miejsce .Nie wiem czy ma pozostać
    puste czy po prostu brak tam przekaźnika.
    Czy aby to jest miejsce na przekaźnik???
    Z góry dziękuje.

    BMW 525 TD problemy z elektryką

    0
  • #8 10 Mar 2010 15:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 11 Mar 2010 17:11
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 12 Mar 2010 23:26
    cyc1967
    Poziom 9  

    Problem z zasilaniem w paliwo rozwiązałem a raczej sam się rozwiązał.
    Oczywiście i tym razem czytałem wszelkie wasze wskazówki i jak zawsze w popełniam ten sam błąd. Zamiast wziąć się konkretnie do roboty to ja szukam rozwiązania na wszystkich forach. Potem kupuje zaworek za parę złotych, co nie daje żadnego efektu, następnie kupuje pompę i zabieram się do wymiany. Pierwsze, co mnie zafrapowało zaraz po zdjęciu pokrywki w bagażniku w mojej BM to, że wszystko jest zalane olejem napędowym znaczy się mam jakiś wyciek, ale bardzo niewielki. Inaczej autko by się zapowietrzało a przecież one zapala, lecz z oporami tylko wtedy, gdy w zbiorniku jest poniżej polowy stanu paliwa. Zacząłem szukać przecieku, ale okazało się to bardzo trudne jakieś mikro pękniecie przewodu powodowało niedomaganie. Zacząłem sprawdzać w pierwszej kolejności opaski zaciskowe na przewodach i okazało się że opaska powrotu jest zupełnie obluzowana, próba dokręcenia nie powiodła się ponieważ opaska przepuszczała założyłem nową i silnie dokręciłem. Na efekt nie trzeba było czekać zbyt długo. Okazało się, że po wykorzystaniu &3/434; zawartości zbiornika autko zapala normalnie. Teraz jestem troszkę zły na samego siebie, że sam nie szukam w aucie usterki, lecz idę na łatwiznę i od razu szukam odpowiedzi na forach. A co do tego osławionego zaworka zwrotnego cena nie wielka, lecz efekt zastosowania tego gadżetu jest znikomy. W moim przypadku w skutek wadliwego wykonania przez producenta nie zdawał egzaminu, bo okazało się, że wcale nie działa. Chwała, że nie utrudniał przepływu paliwa. Pozdrawiam wszystkich.
    Piotr Olsztyn

    0