Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Licznik clio I z 1991 roku bezyna

maniek189 04 Sty 2009 21:14 2828 13
  • #1 04 Sty 2009 21:14
    maniek189
    Poziom 11  

    Witam Mam clio I 1.4 RN i mam w nim licznik bez obrotomierza a chciał bym zamontowac Licznik Tez z Clio 1 ale z wersi z obrotomierzem czy ten licznik bedzie pasował za stary i czy wstyczki tez bedą pasowały ?

    0 13
  • #3 04 Sty 2009 21:31
    maniek189
    Poziom 11  

    Tak własnie o to mi chodzi

    0
  • #4 04 Sty 2009 21:35
    tranzystor1204
    Poziom 18  

    Rozmiarem liczniki powinny wejść a właściwie prawie na pewno wejdą.. problem jest z podłączeniem obrotomierza gdyz w samochodzie z deską bez obrotomierza może nie jest doprowadzona wiązka impulsowa.. gniazda prawdopodobnie też są inne choć może ktoś kto robił takie coś siewypowie ale zazwyczaj to wszystko nie jest takie proste..

    0
  • #5 04 Sty 2009 21:38
    maniek189
    Poziom 11  

    Sprawdzałem gniazda i w jednej wiąsce jest 13 i w drugiej tez jest 13 i tez w drugiej jest 11 i tamtej tez no i w tej trzeciej tez jest 9 wejsc i w tamtej tez wiec powno pasowac

    0
  • #6 04 Sty 2009 21:42
    tranzystor1204
    Poziom 18  

    w starych licznikach jest tylko jeden wskaźnik od paliwa a w tych z obrotomierzem jest trzy wskaźniki.. jest też obrotomierz więc potrzeba więcej wejść.. ale skoro wtyczki sie zgadzają więc wiązki mogą być przewidziane..

    0
  • #7 04 Sty 2009 21:46
    maniek189
    Poziom 11  

    kupiłem ten licznik zobaczymy co z tego bedzie jak pszyjdzie do mnie i zamontuje to napisze czy działa i jak to wszystko wyglonda :)

    0
  • #8 04 Sty 2009 22:44
    PLUSKWA
    Poziom 1  

    Witam

    Ja już ten temat przerabiałem.
    Nie ma żadnego problemu, tylko musi być na pewno licznik z clio, bo ja najpierw kupiłem licznik od r 19, a on jest szerszy :/

    Montażem zajął się kolega z serwisu, który miał wolne popołudniami :)

    Jednyny problem był taki, że w moim clio przy włączaniu kierunkowskazów zapalały się jednocześnie 2 sygnalizatory (prawy i lewy).

    Dla elektryka było to zajęcie na kilkanaście minut :)

    Koszt ok 50zł

    pozdrawiam

    0
  • #9 05 Sty 2009 00:54
    jerk
    Poziom 10  

    Witam.

    W Clio powinno być wszystko tak samo jak w R19 czyli... teoretycznie plug n play ;) przerabiałem ten temat własnie w R19 1,4 w moim przypadku aby obrotomierz zadziałał konieczne było poprowadzenie przewodu od ujemniego bieguna cewki zapłonowej do pinu nr.8 we wtyczce nad obrotomierzem.
    Jeśli po zamontowaniu licznika i uporaniu sie z obrotomierzem nie działa: --wskaźnik temperatury silnika
    To prawdopodobnie wina leży w czujniku który powinien mieć dwa przewody jeden od lampki przegrzania i drugi od wskaźnika, a ma tylko jedno wyjście na lampkę.
    --Wskaźnik poziomu oleju nie pokazuje nic lub wychyla sie delikatnie
    prawdopodobnie brak czujnika poziomu oleju umieszczonego w misce olejowej - jeśli z tyłu licznika nie mamy co wpiac w złącze z dwoma pinami oznacza to ze najprawdopodobniej takiego czujnika nie ma w naszym aucie.

    Pozdrawiam.:)

    0
  • #11 06 Sty 2009 18:09
    esin
    Poziom 10  

    nie ma żadnych trudności, miałem kiedyś licznik z R19 a teraz mam z Clio 1,4 w swoim 1.2 i działa bez problemu :)

    załatwiłem sobie nawet czujnik poziomu oleju, wystarczyło wkręcić go i podłączyć już do istniejącej wtyczki która zwisała obok, działa również :)

    0
  • #12 28 Lut 2009 20:03
    Rendek
    Poziom 19  

    Pytanie do "esin". Kupiłem zestaw wskaźników z obrotomierzem, zamontowałem za ten bez obrotomierza, działają wszystkie potrzebna kontrolki, wskaźnik poziomu paliwa, temperatury, nie działa tylko obrotomierz. Czy coś trzeba jeszcze przerobić?

    Już zrobiłem, trzeba doprowadzić brakujący przewód, między kostką na nadkolu a kostką pod wskaźnikami, ten przewód różowy.

    0
  • #13 04 Kwi 2012 23:51
    rozak81
    Poziom 1  

    Czesc wzystkim,
    Mimo tego ze tremat byl toczony juz dawno to mimo tego mam nadzieje ,że ktos jeszcze odpisze i mo pomoze w problemie z obroomierzem.
    Mam Clio 1,4 RT ze wszystkimi wskaznikami i oczywiscie obrotomierzem. Wszystko mi dziala oprocz obrotomierza i nie umiem dojsc do tego jaka jest przyczyna. Poniewaz widze ze przerabialiscie ten temat to pomozcie prosze go rozwilkac i naprawic.
    Jak wspomnialem fabrycznie wszystko juz bylo, tzn licznik z obrotomierzem i zapewne wszystkie doprowadzenia i podlaczenia. Autko kupilem z nie dzialajacym juz orotomierzem, wiec nie wiem kiedy przestal dzialac. No o czywiscie nie znam tez przyczyny - dla tego pisze i prosze o pomoc.

    Dziekuje z gory

    0
  • #14 05 Kwi 2012 02:26
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Pierwsza sprawa to sprawdzić czy na desce są impulsy dla obrotomierza (wystarczy dioda LED i rezystor) a druga, sprawdzić sam obrotomierz.

    0