Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW DELTA 6 CD czy da się wyłączyć szynę CAN

cichy88 04 Sty 2009 16:45 16416 32
  • #1 04 Sty 2009 16:45
    cichy88
    Poziom 12  

    Panowie czy istnieje jaka kolwiek mozliwosc wylonczenia w radyjku tego cana zeby mi sie po godzinie nie wylanczal bo ten emulator troche kosztuje?Orientuje sie ktos czy w moim passacie b5 z 97roku jest ta szyna can?
    Moze jest jakas wersja tych delta6 ktore nie potrzebuja cana zeby sie nie wylanczaly po godzinie.?

  • #2 05 Sty 2009 22:27
    Spacewalker
    Poziom 32  

    nie ma CAN w B5 z 97. A emulator to jedyna opcja do tego radia. Polecam materialy w snecie na temat protokolu CAN i Jak rozpracujesz protokół CAN to sam zrobisz sobie uzadzenie ktore bedzie sterowalo radiem. w DELTA ten CAN masz do właczania, Galli i Podswietlania. Wtedy zobaczysz czy ten emulatror faktycznie jest taki drogi.

  • #3 10 Sty 2009 17:04
    cichy88
    Poziom 12  

    Panowie a jak moge zrobic takiego cana najtanszym kosztem?badz moze sie da przerobic te radyjko w srodku zeby bylo podswietlenie i zeby nie gaslo po godzinie?

    Dodano po 1 [godziny] 59 [minuty]:

    Prawie wyczytalem ze mozna jakos obejsc ten sygnal can przez dostarczenie sygnalu can z szyny dignostycznej.
    Gosciu zrobil cos takiego w Fabi.

    Gdzies indziej wyczytalem ze np w passacie mozna wziasc jakis sygnal z zegarka cyfrowego i tez to radyjko bedzie chodzilo(chodzi o delta6).
    Panowie ja nie mam pojecia jak to ugryzc moze ktorys z was by poswiecil chwilke i cos wymysli badz tez juz zrobil cos takiego jak wyzej pisalem.

  • #4 12 Sty 2009 17:27
    Spacewalker
    Poziom 32  

    a gdzie w aucie z 97 jest jaki kolwiek CAN ??
    Dopiero w 2000 byl to montowane.
    Koles z fabii napisał ze to zrobił , a jak on tam 2DIN, no i skoro zrobil to czmu nadal nie wiesz jak ?

  • #5 14 Sty 2009 22:18
    cichy88
    Poziom 12  

    Czyli jedyna opcja to zakup emulatora?
    Nie wieze przeciez tutaj na forum to ludzie cuda obchodzili wymyslali itd a tu sobie z canem nie mozna poradzic?

  • #6 15 Sty 2009 06:27
    Spacewalker
    Poziom 32  

    cudem własnie jest emulator CAN, bo ktos rozpracował ten protokół i juz wiesz jak co z czym ma działac. to tak samo jak ze starego radia bys zrobil system DAB. oczekujesz jeszcze czegos wiecej?

  • #7 23 Mar 2009 19:44
    markus49
    Poziom 15  

    Witam!

    Ja kupiłem właśnie emulator i co? LIPA. Jedyne co się poprawiło to to, że pamięta kod i po każdym włączeniu nie trzeba kodować radia na nowo. Dałem 250zł i radio dalej się ścisza nie ma synchronizacji podświetlenia radia z deską itp. Radio świeci cały czas po włączeniu zasilania takim samym światełkiem.

    Albo mnie koleś oszukał z tyn CAN-em albo coś zgrzebał bo naprawdę z opisu wynika, że powinno działać wszystko, a jedyne co działa bez zarzutu to CD.

  • #8 23 Mar 2009 20:01
    zwirek1
    Poziom 29  

    Witam
    Trzeba dobrze poszukać jest na forum .
    A radio podpina się pod tryb komfortu który posiada can.
    Pzdr

  • #9 24 Mar 2009 08:48
    FlashCode
    Poziom 12  

    Markus49, a instalacje masz w samochodzie prawidłową ? Reaguje teraz prawidłowo na kluczyk? Dziwi mnie że musiałeś wcześniej wpisywać kod... Jeśli radio nie ma CAN a było prawidłowo podłączone pod zasilanie, nie reaguje na kluczyk (i podświetlenie) a kod wpisujesz tylko raz, po podłaczeniu kostek zasilających do radia. Ja kupiłem emulatorek w grudniu do mojej bory 2000r i działa bez problemu, kazali mi tylko przed podłaczeniem sprawdzić czy zapłon ze stałym plusem nie są zamienione.
    A w jakich warunkach ci się ścisza?

  • #10 24 Mar 2009 11:40
    Spacewalker
    Poziom 32  

    W koncu zasilanie radia, a podtrzymanie pamieci to 2 róze zeczy. Emulator tylko dodaje Can L i H a reszta juz zostaje praktycznie taka sama.

  • #11 24 Mar 2009 13:56
    FlashCode
    Poziom 12  

    Ale zamiana "pamięci" i "zapłonu" wpływa na prace emulatora. On ma wiązkę przystosowana pod oryginalne ułożenie VAG. Gdy dasz 12V na "zapłon" w emulatorze i nic na zasilanie, to procek nie ma odpowiedniego resetu i np wysyła głupoty na CAN'ie

  • #12 26 Mar 2009 18:50
    markus49
    Poziom 15  

    Gostek od którego kupiłem kazał mi zobaczyć jak jest umieszczona zworka w emulatorze, następnie odłączyć od wiązki emulator i sprawdzić jak się będzie zachowywał kompakt. Jutro sprawdzę i mu odpiszę i zobaczymy co dalej.

    Mam sharana z grudnia 2000r dwie kostki i radio Gamma (ono działało bez problemu, podświetlenie itp.). Zmieniłem radio na Delta no i zaczęły się schody, kupiłem emulator ale póki co niewiele dał. Radio gra dobrze przxez jakiś czas następnie tak jakby traciło fale ścisza się i prycha (kompakt cały czas jest OK) więc może to wina anteny? W opisie emulatora wyczytałem, że radio powinno reagować na zmianę podświetlenia zegarów, wyłączanie kluczykie (działa tylko kluczyk).

  • #13 26 Mar 2009 21:07
    jarek1258
    Poziom 15  

    Na początku źle opisałeś objawy. Jeżeli na cd gra cały czas dobrze, a dzieje się to na FM to w tym radiu częstą wadą był uszkodzony układ odpowiedzialny za tor FM i AM mianowicie TEA6848H. Scalak trudno dostępny i trochę kłopotliwy w wymianie.

  • #14 27 Mar 2009 16:24
    majster_klepka
    Poziom 10  

    Witam wszystkich serdecznie!

    Czytając to co koledzy piszecie jest w tym troszeczkę prawdy a więcej "pierdół" których ktoś kiedyś od kogoś się nasłuchał i teraz sieje na prawo i lewo.

    Ponieważ temat radia "delta 6" to napiszę kilka słów o tym sprzęcie:

    po 1) (NAJWAŻNIEJSZE) te radia nigdy ale to nigdy nie były fabrycznie montowane w samochodach typu:
    -golf 4
    - passat b5, b5 Fl
    - sharan 2000 rok

    to, że pasuje ono rozmiarowo nie oznacza, że będzie ono w takowym samochodzie grało.
    Radia te były montowane dopiero w samochodach produkowanych od 2005 rok np POLO, LUPO, FOX ale nie GOLF 4 czy np SHARAN z 2000 roku!!
    Radia te chodzą na magistrali cyfrowej a nie analogowej ( jak np SHARAN z 2000 roku)
    i tylko i wyłącznie dzięki zamontowaniu jak sama nazwa wskazuje EMULATORA, który emuluje postać sygnału z analogowego na cyfrowy jest możliwość uruchomienia wszystkich funkcji tego radia.

    Jeżeli po zamontowaniu emulator występują jakieś objawy nieprawidłowego funkcjonowania radia tak jak u kolegi kilka linijek wyżej to bardziej bym się przypatrywał temu czy radio nie jest czasami uszkodzone, ponieważ radia DELTA 6 są bardzo wadliwe a ostatnio na rynku (np allegro) pojawiło się sporo a tylko jedna firma sprzedaje je dobrze testowane i po serwisie.

  • #15 27 Mar 2009 17:23
    Spacewalker
    Poziom 32  

    99% jak nie 100% Passatów po Lifcie na rynek USA ma własnie DELTA 6 w standardzie, wiec pomsl zanim cos napiszesz. Przynajmniej kazdy który ma 2.0TDI a takie byly juz pod koniec 2004 r oku .

  • #16 27 Mar 2009 18:25
    jarek1258
    Poziom 15  

    Kolego majster_klepka nie masz racji. Najstarsze radio które widziałem było wyprodukowane w 2001r, i właśnie te najstarsze modele mają problem z FM, a radia te były montowane w Passatach FL i w Golfach 4 bo sam widziałem takie auta.

  • #17 27 Mar 2009 19:08
    majster_klepka
    Poziom 10  

    Ustosunkuję się do obu postów:

    Post: Spacewalker

    Po pierwsze trochę kultury, po drugie

    "99% jak nie 100% Passatów po Lifcie na rynek USA ma właśnie DELTA 6 w standardzie"

    Dla pełnej twojej "wiedzy" NIE DELTA 6 a PREMIUM 6!!!! Radze nauczyć się odróżniać radia:)

    Post: jarek1258

    "Najstarsze radio które widziałem było wyprodukowane w 2001r, i właśnie te najstarsze modele mają problem z FM, a radia te były montowane w Passatach FL i w Golfach 4 bo sam widziałem takie auta."

    Jak już pisałem fabrycznie przez VW nie były te radia montowane w tych modelach. Sam montowałem Delte 6 do Golfa 4 98 ale był do tego potrzebny EMULATOR. Problem z głośnością mają wszystkie Delty 6.

    Jeśli ma ktoś jeszcze jakieś pytania proszę pisać na pewno odpowiem

    Pozdrawiam

  • #18 28 Mar 2009 09:42
    adams
    Poziom 23  

    Radia Delta 6 były zakładane w Golfach 4 od 2001r i Passatach od 2001/02r, majster_klepka nie masz racji.

  • #19 28 Mar 2009 11:32
    majster_klepka
    Poziom 10  

    Witam szanownych kolegów!

    Wypiszę modele aut w których radio delta 6 była montowana fabrycznie, w pozostałych modelach DELTA NIE BYŁA FABRYCZNIE MONTOWANA i jedynym sposobem zamontowania jej w tych autach jest EMULATOR (po zamontowaniu emulatora radio będzie grała prawidłowo), który można kupić na allegro:

    Modele aut gdzie fabrycznie były montowane radia Delta 6
    - Polo od marca 2005
    - Transporter od maja 2003
    - Bora od marca 2006
    - Fox od marca 2006

    W VW golfie czy passacie nawet diagnostyka leci po Lini K a nie po lini CAN jak w przypadku wyżej wymienionych aut w których już była delta. W golfie 4 czy passacie B5 w wersjach na stany wychodziło radio PREMIUM 6, które jest bardzo podobne do delty ale nie jest na Canie i dlatego się kolego mylisz...

  • #20 28 Mar 2009 12:01
    adams
    Poziom 23  

    Gratuluję wiedzy, Premium 6 jest z CAN-em, na dowód masz fotkę z radia, rok 2003. Kilka razy zakładałem Deltę 6 do Golfa od 2002r jest CAN podprowadzony do radia, przewody: pomarańczowy z zielonym paskiem i pomarańczowy z brązowym paskiem. Jeśli nie ma CAN-u w złączu radiowym to można podciągnąć z modułu komfortu. Diagnostyka nie ma tu nic do rzeczy, połowa sterowników do tej pory komunikuje po linii K między innymi silnik, a diagnoza jest po CAN-ie, i na odwrót, starsze modele miały już CAN np. licznik, a diagnoza odbywała się po linii K.

    VW DELTA 6 CD czy da się wyłączyć szynę CAN

  • #21 28 Mar 2009 12:12
    FlashCode
    Poziom 12  

    Może trochę moich wniosków rozjaśni nieco temat.
    Po pierwsze - długo pracowałem w firmie zajmującą się car-audio i TYLKO jeden raz (wobec ponad setki innych) widziałem Golfa IV VARIANT chyba 2005r z fabryczną instalacją radiową opartą o wtyk z CANem, potocznie nazywany Fakrą. I był to Golf kombi jeden z ostatnich egzemplarzy serii IV. Potwierdza to radio DELTA było montowane do BORY 2006 i ostatnich GOLFów IV
    Po drugie - wyświetlacz w Golfach (z wyłączeniem tych ostatków) komunikuje się z radiem po Clock, Data, Enable - co ma nijak się do CANa. ?Więc jak by się miała komunikowac?

  • #22 28 Mar 2009 12:34
    Spacewalker
    Poziom 32  

    czy ktos mi moze pokazac BORE z 2006 roku? albo Golfa IV z 2006 roku? produkowali Golfa 5 od 2005 i Golfa 4 do 2006 ?
    Super interes , nie ma co

  • #23 28 Mar 2009 12:40
    adams
    Poziom 23  

    Pytanie autora było, czy się da założyć Deltę do auta z 1997r, bez emulatora nia da się ( oczywiście aby wszystko funkcjonowało ). Po 2002r można założyć Deltę, niezależnie od tego, czy radio było zakładane fabrycznie, czy nie. Sam jeżdżę Golfem z 2002r i był fabrycznie podprowadzony CAN i założona Delta, nie wiem czy fabrycznie, zakładałem Delty do innych aut i często był już CAN. Podobne radia o nazwie Rhapsody produkcji Delco były montowane w Skodach od 2004r, a może i wcześniej. Do przeostatniej odpowiedzi: Premium to seria odbiorników na USA, raster syntezy co 200kHz. Do ostatniej odpowiedzi: Golf 4 produkowany był do końca 2005r, Bora nawet do 2006r, a Golf 5 schodzi z taśmy od 2003r. Modele w VW często zachodzą na siebie.

  • #24 28 Mar 2009 12:47
    Spacewalker
    Poziom 32  

    Ale Rhapsody nie ma CAN, bo sam je sprzedawałem kiedys bezposrendio z magazynów VW, to to samo prawie co GAMMA V tylko ze z CD, komunikacja z zegarami jest nadal przez zielona kostke z 3 pinami Clock, Data, Enable

  • #25 28 Mar 2009 13:07
    adams
    Poziom 23  

    Rhapsody do Skody (Delco) i Rhapsody do VW (Technisat) to dwa różne radia.

  • #27 28 Mar 2009 14:20
    Nawigator
    Poziom 33  

    Witam,
    1) czy ktoś miałby może jakiś fabryczny dokument z listą roczników i montowanych odbiorników?
    2) temat emulatora jest już w paru innych postach, np:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic140378-30.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=557529
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=650615
    ale wynika z tego że tylko zakup emulatora jest jakimś rozwiązaniem bo nie wymaga ingerencji w środek radia i likwiduje problem wyłączania po czasie radia
    3) Napisałem kiedyś temat o radiu Symphony (ale mi go z nieznanych przyczyn zablokowali kierownicy tego forum)
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?t=897679
    gdzie chciałem się dowiedzieć jak z kolei załączyć istniejący w tym radiu interfejs CAN i jak do tej pory nie znalazłem odpowiedzi, może ktoś z zawodowców wie przy okazji?

    Pozdr. N.

    Cyt.: "ale mi go z nieznanych przyczyn zablokowali kierownicy tego forum" w takiej sytuacji proszę raportować lub o wiadomość na PW. Temat otworzyłem można pisać. [TW]

    Dzięki, mam teraz mało czasu na to hobby ale do tematu wrócę. Do tej pory nic mi w ręce nie wpadło na temat CAN-u w tym radiu, odnoszę wrażenie że producent wstawił tam interfejs na wszelki wypadek i nie zmienił oprogramowania.
    N.

  • #28 15 Maj 2009 22:04
    slon13
    Poziom 12  

    Posty troche zboczyły z głownego tematu ale chciałem wyjaśnić kwestie Delty 6 - to radio było montowane w autach grupy VW z szyną CAN w niektórych modelach a dokładnie :
    Golf IV 1998-
    Bora 1999-
    Passat 2001-
    Sharan 2001-

    W golfie iv w 1998 roczniku nie spotkałem cana ale po 2000r tak. Żeby nie być gołosłownym zamieszczam fotki z zastosowania delty 6. Co do Premium 6 to jesli ktos ma problem z odróżnieniem tego radia z Deltą 6 - chociaż różnią się wyglądem zew. to Premium 6 było produkowane na rynek amerykański i raster syntezy czyli najmniejszy mozliwy skok na wyswietlaczu jest co 0,2 na nieparzystych dziesiątych Mhz czyli 90,1 ; 90,3 itd Jeśli ktoś pisze bzdury że w golfie IV nie było DELTY 6 to niech podeprze sie dowodami a nie wypisuje swoje widzimisie. Osobiście miałem Golfa IV 2002 rok z CANem i wszystko hulało tzn podświetlanie , GALA czyli podgłaszanie wraz z predkoscią, wyjecie kluczyka powodowało wyłącznie radia itd Problem pojawił sie z tunerem FM tzn radio miało podłączoną antene i zatrzymywało sie na stacjach , pokazywało RDS a nie było dzwięku chociaż CD było OK. Okazało sie ze był uszkodzony TEA 6848H czyli tzw głowica FM, rds działał ponieważ miał osobną głowice tzn
    6842H. Po wymiania wszystko było ok. Podczas uszkodzenia w trybie srewisowym tzn przytrzymaniu przycisku MIX przez 5 sek pokazywało niepodłączoną antene a po wymianie układu TEA było ok.
    Pozdrawiam fachowców i wszytkich tych którzy wnoszą coś do tego formum. A tych którzy chcą coś napisać a nie mają pewności lepiej niech nie mieszają innym w głowie i nie piszą nic bo zaniżają wartośc tego forum.

    VW DELTA 6 CD czy da się wyłączyć szynę CAN

    VW DELTA 6 CD czy da się wyłączyć szynę CAN

    VW DELTA 6 CD czy da się wyłączyć szynę CAN

    VW DELTA 6 CD czy da się wyłączyć szynę CAN


    VW DELTA 6 CD czy da się wyłączyć szynę CAN

  • #29 28 Lis 2009 12:45
    Frytek1
    Poziom 9  

    Witam.

    Mam delta6 w golfie mk4 tdi z 2003r. Radio było (podobno) fabryczne - nigdy tego nie sprawdze. Działa mi wyłączanie z kluczyka, włączanie, podświetlanie czyli wsnioskuję, że CAN jest podpięty.

    Nie działa mi natomiast GALA czyli podgłaśnianie - nie wiem czy jest ono źle podpięte (nie wiem jak bo nie ja to robiłem) czy wystarczy to jakoś włączyć w samym radiu - tyle ze ono nie ma settings ani menu ani nic takiego.. ;]

    How?

  • #30 04 Gru 2009 21:07
    soboliero
    Poziom 8  

    Ja mam w swoim amerykańskim passacie z maja 2005 roku zamontowanego Monsoon'a. Chce go wymienić, kupiłem już Delte 6 i dopiero dzisiaj trafiłem na te strone. Szukałem radia z RDS i takiego gdzie częstotliwość sie zmieni co 100 hz, czy jak jakoś tak, bo tamto radio zmienia sie po amerykańsku czyli 200 hz. Wybór był pomiędzy RCD 200 i Delta 6. Teraz dowiaduje sie, że te radia są wadliwe i być może będę musiał użyć adaptera CAN. Czy te wszystkie radia z allegro są używane, albo kradzione, bo wszyscy dają tylko miesiąc gwarancji rozruchowej?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME