Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przepustnica Skoda Felicia 1,3 MPi

05 Sty 2009 14:24 17482 17
  • Poziom 2  
    Mam problem z wolnymi obrotami. Auto z instalacja gazową.
    Wolne obroty są zbyt wysokie. Zdarza się, że falują. Po przegazowaniu wracają (nie zawsze) do właściwego poziomu.
    Objawy występują na gazie i benzynie. Przepustnica została wyczyszczona, ale to nie pomogło.
    Auto zostało podłączone do komputera w celu wykonania adaptacji przepustnicy. Nie udało się to ponieważ (cytuję mechanika) "uszkodzony jest potencjometr przepustnicy".
    Mechanik próbował wykonać adaptacje kilkakrotnie. Odłączał kable od przepustnicy i wolne obroty utrzymywały się na właściwym poziomie. Po powtórnym podłączeniu kabli do przepustnicy znowu falowały. Adaptacja wykonywana była w autoryzowanym serwisie firmy Bosch.
    Czy nie przyjmowanie ustawień przesyłanych z komputera jest wyznacznikiem tego czy potencjometr jest sprawny czy nie?
    Czy ten potencjometr da się jakoś naprawić, czy trzeba wymienić przepustnicę?
    A może jest jakieś inne rozwiązanie problemu.
    Z góry dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    No to masz problem
    Tak jak kolega pisał, czujnik polozenia przepustnicy nie wystepuje jako osobna czesc wiec tylko wymiana całej przepustnicy. Jednakze sam kiedys odkrecilem ten potencjometr za pomoca serwisowego srubokrecika:), u mnie zawinieta byla jedna nozka wiec ja urwalem bo wyprostowac sie nie udalo:) Dzialalo jescze troche na smarze grafitowym ale ustawienie tego z powrotem to byla tragedia, dlatego bardzo wazne jest zaznaczenie pozycji potencjometru przed odkreceniem
    Pozdrawiam
  • Poziom 2  
    Czy po wymianie przepustnicy trzeba wykonać adaptacje?
    Pozdrawiam
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 28  
    Nowa kompletna przepustnica to koszt ok 650zł i wystepuje z tego co wiem tylko w oruginale.

    Sprawdz jeszcze kabelki ktore ida do przepustnicy.
    Jakie konkretnie bledy Ci wywalil VAG, a raczej temu mechaniorowi w Bosch-service ?

    Adaptacja przepustnicy w S781.136M jest nie do wykonania, Niejeden to probował i efekt mizerny. Po prostu ten typ tak ma.

    Wiem co pisze, bo sam mam 1,3MPi od 10lat i nie takie cuda mi sie robiły, a przepustnice mam ciagle jedna od nowości.
  • Poziom 2  
    Niestety nie wiem jakie były błędy. Być może w najbliższym czasie uda mi się tego dowiedzieć. Jak coś będę miał to napiszę. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    elmer2 napisał:


    Adaptacja przepustnicy w S781.136M jest nie do wykonania, Niejeden to probował i efekt mizerny. Po prostu ten typ tak ma.


    A dlaczego tak kolega twierdzi? nie ma rzeczy nie mozliwych :) byłem na adaptacji u mechanika od grupy VW i dokonał jej i z miejsca wachnia ustąpiły.
  • Poziom 36  
    podstawowym warunkiem wykonania autoadaptacji jest USUNIĘCIE I WYKASOWANIE BŁĘDÓW jeżeli usterka jest zapisana w pamięci lub występuje nadal reset jest niemożliwy
  • Poziom 28  
    jurekk55, zadna nowosc :) .


    M_A_R_S, nie obraź sie ale wiesz co on zrobił :) ? Jesli masz simosa 2p to czarował z mleka :) .
  • Poziom 1  
    Witam
    Koledzy może mi doradzi, bo auto mi przerywało, zaprowadziłem do mechanika i facet podłączył pod komputer, wyskoczyło kilka błędów, zresetował je i później tylko jeden 00513. Gostek stwierdził,że przepustnica do czyszczenia. Wyczyścił i zaczęła się jazda- falowanie obrotów, dodawanie gazu,trzymanie na wysokich obrotach silnik. Regulował nastawy, męczył się 3 godziny i nic, skopał silnik. Gdzieś wyczytał na forach,że trzeba teraz zrobić 500km i samo się naprawi. Nie wiem co robić, bo widać gościa przerosła skoda i jego możliwości. Czy jest jakiś sposób,żeby pozbyć się problemu wysokich obrotów?? Będę wdzięczny za podpowiedź.
  • Poziom 23  
    Mozna sie pomeczyc 500km lub wiecej zalezy od samochodu, albo zciagnac z sieci program czeski Motordiag Autocomsoft SIMOS Manager wlasnie do adaptacji przepustnic Felicji 1.3 .Uzywam tego programu i nastawy zawsze wchodza.Mozna tez Vagiem.Silnik nagrzany do 90 st , kasujemy bledy silnika , wyciagamy bezpiecznik 1 po chwili wkladamy , wklepujemy grupe 098 w Vagu enter i powinno zadzialac.
  • Poziom 10  
    Adaptacja VAG
    01-silnik
    02-kasowanie usterek
    10-00 -kasowanie wartości wyuczonych
    04-nastawy kanał 098
    gotowe.
  • Poziom 1  
    witam kolego problem podnoszenia sie obrotów jest czujnik temperatury
  • Poziom 42  
    Czy ten czujnik od szafy/zegarów?
  • Poziom 11  
    Witam Kolegów. Dziś przywieźli mi Felicje 1.3 MPI bo obroty Falowały pomiędzy 1800 a 2700. Wymieniali przepustnice.Podłączyłem cdif2 i zrobiłem adaptacje przepustnicy. Wszystko wróciło do normy. W CDIF2 jest specjalna funcja adaptacji dla Skody. Polecam !!!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 37  
    Simos menager też radzi sobie bezproblemowo. Felicie tak mają że po wyczyszczeniu przepustnicy obroty wieszają sie w okolicy 1500 obr co samo ustępuje po okolo 50km