Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 100 - czy warto ?

majki89 13 Jan 2018 12:08 11933 31
  • #31
    fazer72
    Level 11  
    Kiedyś miałem Audi 200 2,3 turbo. Wspaniale jeździło, choć trochę denerwowało mnie unoszenie przodu przy gwałtownym przyspieszeniu, zawiecha standard nie sportowe. Ale to było 20 lat temu, auto miało przebieg ponad 300 tyś, to ile teraz takie mają ?? Milion ?? Jak chcesz dobrego z małym przebiegiem to tylko można za grubą kasę kupić. Niedawno było ogłoszenie na allegro - 100 avant z 1985 roku w stanie idealnym z przebiegiem ok 100 tyś za.....30 tyś zł. Za 4 tyś to można tylko strupa kupić, chyba że chcesz odrestaurować, ale to też spore koszty
  • #32
    PZ IX
    Level 34  
    elel wrote:
    Blachy może i ok, ale wjedź nim na kanał. Wcale bym się nie zdziwił jak dół będzie rudy albo może i dziurawy. Wiesz, efekt "piaskowania" oraz sól przez 29 lat swoje robi.


    W swoim 25-letnim B4 podwozie mam nadal w świetnym stanie.

    Anonymous wrote:
    Progi rdzewieją od środka -- jeśli widzisz na progu zalążki albo wykwity rdzy to oznacza, że rdza już sie przegryzła przez całą blachę od środka na zewnątrz i lada chwila zrobi się dziura.


    Wcale to nie musi być prawda, skorodowane tylko zewnętrznie też się mogą zdarzać.

    Ogólnie starsze Audi to świetne auta i tyle. Kto ma zadbanego czy dobrze doinwestowanego ten wie. Niestety, ideały nie są tanie w zakupie, a jeśli wtedy mało zapłacisz to jest potem często dużo pracy. Karoseria bardzo skutecznie opierająca się rdzy, bardzo przyzwoity komfort jazdy, niskie ceny części i minimalne ryzyko awarii w trasie mimo wieku (pod warunkiem, że się dba) za to znakomicie wynagradzają nawet ten ogrom prac przy zaniedbanej sztuce.

    Cobrat wrote:
    Baza może nie zła, ale na klasyka, z tego co mówisz ostatecznie... Nie chcesz wsadzać zbyt dużo kasy w auto, polecam audi B4, graty tanie i wszędzie dostępne, tyle, że znaleźć coś sensownego, to nie za 2, czy 4k.

    Jasne, nawet dopowiem, że jak ktoś ma żyłkę mechanika oraz warunki to i taniego jeżdżącego z niezłą karoserią można kupić i doinwestowywać.

    elel wrote:
    Niestety nie ma starych i dobrych samochodów.


    Są dobre, ale za te 3000 zł, za które często ludzie wystawiają stare auta kupi się co najwyżej we względnie niezłym stanie, a już na pewno nie Audi.
    W starym VAGu zrobisz wszystko, a spróbuj wyremontować po 300-400 tys. km jakiegoś Golfa z TSI? Ciekawe, czy zmieścisz się w takiej samej kwocie jak ze starszym silnikiem.
    Takie EA827 to w większości pancerne motory, mega trudne do zajechania. Np. jak pije olej zazwyczaj robisz tylko remont góry (wersja eco to uszczelniacze zaworowe) i po sprawie, zużycie oliwy spada diametralnie do bardzo niskiego.
    Napęd, zawieszenie to szpeja za grosze, tak samo hamulce.

    Alfred_92 wrote:
    Wszyscy piszą że posiadali, jeździli i że były to dobre auta, dla mnie wniosek jest jeden, dzisiaj są to już niedobitki zjeżdżone do granic możliwości wymagające ciągłego ładowana kasy.


    A do nowszych nie ładujesz kasy? Dwumasy po 2-3 tys., przepustnice elektryczne z TPS po 900 zł, aktywne amortyzatory. Nie wspominając o kłopotach, ciasnocie przy demontażu tego. Długo tak mogę wymieniać...
    Z nowszych tanich to chyba została tylko Dacia Sandero i Fiaty, które i tak jakością nie powalają względem starego Audi czy nawet (szkoda, że rdzewiejących na potęgę) i BMW, Mercedesa.
    No i jeszcze młodsze auto traci dużo na wartości. A takie stare, dobrze utrzymane Audi trzyma cenę albo drożeje.

    IgnisBox wrote:
    Co do glupoty to ja nie jestem pewien bo wiele rzeczy dzialalo lepiej niz w golfie np. Klima co mnie szczerze zdziwilo. Iaudi nie byla bita ale to swoja drogą. A w oba trzeba by bylo jeszcze duzo wlozyc wiec wyszedlbym na to samo.


    W moim B4 kierownica i biegi pracują o wiele lepiej niż w Megane II mimo dużo wyższego przebiegu, co mi bardzo uprzyjemnia podróż, a jakość wykończenia także znacznie przewyższa Renault.