Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1997 1.9 DTi szarpie na niskich obrotach.

05 Sty 2009 22:36 7326 19
  • Poziom 18  
    Witam.
    Problem jak w temacie: samochód ładnie jeździ, mało pali ale od niedawna jak wrzucę bieg jałowy to obroty spadają poniżej 1000 i zaczyna lekko szarpać autem (jakby raz dostał paliwo a raz nie i tak rotacyjnie).

    Byłem u jednego mechanika i po badaniu komp. wykazało mu, że jest błąd sterownika (chyba ogólnie powiedział, że komputer do wymiany).
    Pojechałem więc do elektronika, który ponownie podłączył auto pod komputer i stwierdził, że wszystko jest ok. (na moje nieszczęście auto akurat chodziło dobrze i nic się nie działo). Elektronik zaproponował mi żebym wymienił filtr paliwa.

    Filtru jeszcze nie wymieniłem ale oczywiście jak wróciłem do domu auto zaczęło znów chodzić jak traktor na wciśniętym sprzęgle.

    Czy ktoś ma pomysł od czego zacząć naprawę bo nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei i za każdym razem płacić za badanie komputerowe z którego nic nie wynika.

    Proszę o pomoc i pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Witam moim skromnym zdaniem za tego typu problemy może odpowiadać któryś ze wtrysków. Po prostu któryś zużył sie bardziej od reszty i "leje" paliwo. W tym momencie silnik pracuje na 3 cylindrach i naturalnie spada moc i silnik "chce zgasnąć" na wolnych obrotach. Proponowałbym właśnie najpierw sprawdzić końcówki wtryskiwaczy. Jak by były problemy z paliwem to przy obecnych temperaturach nie chciałby zapalać......
    Pozdrawiam
  • Poziom 18  
    Dziś super niespodzianka! W samochodzie zapaliła się podczas jazdy kontrolka (zygzak w ramce) i pedał gazu nie reaguje a nawet tłumi.

    A i jeszcze dodam że kontrolka nie pali się zawsze (powiedzmy raz na dwa dni) w międzyczasie auto chodzi poprawnie oprócz złej pracy na wolnych obrotach.
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    No to raczej bez wizyty u elektronika się nie obędzie. Podobna kontrolka w oplach sygnalizuje awarie układu paliwowego tzn sterowanie wtryskiem, przepływomierz oraz (ale pewien nie jestem) pompy wtryskowej. Jak kontrolka zapala tylko czasami to może gdzieś coś "gubić" masę albo bardziej prawdopodobne -sygnał. Proponowałbym sprawdzić najpierw "okablowanie" przepływomierza. Jeśli nie pomoże to --niestety-- schemat instalacji i "po kolei" sprawdzać całe sterowanie ukł. paliwowym
  • Poziom 10  
    Czy to jest scenik bo ja miałem coś podobnego - powymieniałem kupe części a to była taka błachostka 5min i po sprawie napisz dokładnie co za silnik i samochód to może poradzimy.:idea:
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Szarpanie na wolnych to wtryski badz tez skoki cisnienia na szynie spowodowane uszodzeniem pompy (sprawdz czy w węzach nie ma powietrza). Co do kontrolki to zawiesza sie zawór EGR badz tez pedał przyspieszenia a konkretnie wtyczka.
  • Poziom 18  
    To nie jest scenik a silnik jak w temacie.

    Dziś mam zarezerwowane parę godzin w znajomym warsztacie i zaczniemy szukać teraz przynajmniej wiem od czego można zacząć.

    A jeszcze może wiecie gdzie dokładnie znajduje się ta wtyczka od pedału?


    I już po kolejnej wizycie.
    Tym razem wskazania komputera padły na pompę wtrysków lub regulator.
    Auto stoi u mechanika i czeka na przegląd.
  • Poziom 18  
    Już po kolejnym badaniu. Wnioski z przeglądu: cytuję: "chyba pompa wtrysku" i 70zł. No i padła kolejna propozycja a mianowicie mam sobie znaleźć diselservice.

    Boję się tylko że zabulę 1000zł za naprawę pompy a tu okaże się że to nie to.

    Czy jest jakiś domowy sposób, żeby sprawdzić przewody czy może jednak stawiacie na pompę?
  • Poziom 10  
    Sprawdzales wtryski na przelewach? Jezeli na przelewach jest OK to daj sobie spradzic cisnienie na szynie CR. Pwnie jest tak ze jak pompa jest zimna idzie ok dopóki sie nie zagrzeje. Wtedy cisnienie zostaje pulsacyjnie podane na szyne ,oczywiście juz niższe.
  • Poziom 18  
    Jest dokładnie tak jak piszesz - zimny chodzi ok, ciepły szarpie.

    Możesz mi opisać berdziej amatorskim językiem (nie jestem mechanikiem) co zrobić?
  • Poziom 13  
    winien jest korektor wtrysku, timing control na allegro chodza po 230 zeta, 5 min roboty i po sprawie, możesz odpiąć mu zasilanie i sprawdź czy jest jakaś różnica jeśli w tym momencie praca nie zrobi się wyraźnie twardsza-max przysp.kąt wtrysku tow łaśnie on trak miesza, jest to bardzo częsta usterka wtym motorze i dziwę się że żaden mechanior Ci tego nie powiedział Pozdro
  • Poziom 11  
    Witam ja mam scenika z tym silnikiem z 1997 roku tylko mój pali jak dziecko ale potem zaczyna nierówno chodzic i strasznie dymi na siwo.dodam że wtryski sa jak nowe swiece zarowe też ok i komputer nie pokazuje zadnego bledu.co to moze byc?
  • Poziom 13  
    k1n1u napisał:
    Witam ja mam scenika z tym silnikiem z 1997 roku tylko mój pali jak dziecko ale potem zaczyna nierówno chodzic i strasznie dymi na siwo.dodam że wtryski sa jak nowe swiece zarowe też ok i komputer nie pokazuje zadnego bledu.co to moze byc?


    też do spr przestawiacz kąta wtrysku, brzęczy Ci po przekreceniu kluczyka? jeśli to nie on zmierz opór wtrysku z czujnikiem wzniosu powinien miec cos około 100-125 Ohmów. Po jakim czasie od odpalenia rzuca nim i czy jak się nagrzeje przestaje?
  • Poziom 11  
    wcześniej po przekreceniu kluczyka był charakterystyczny dźwięk teraz go nie ma. na początku dymił tylko jak był zimny -teraz cały czas. pozdrawiam i czekam na jakieś pomysły

    Dodano po 5 [minuty]:

    zapomniałem dodać że zaczyna nierówno chodzić i dymić kilka sekund po odpaleniu
  • Poziom 13  
    Sprawdz czy pasek rozrządu nie przestawił sie o jeden ząbek i kiedy go ostatnio wymieniales:)
  • Poziom 11  
    mam przejechane nie całe 29000 . jak sprawdzę pasek to napiszę czy pomoglo

    Dodano po 5 [godziny] 30 [minuty]:

    potrzebuje szczegółowy opis ustawienia paska i podobne opisy do tego silnika może ktoś podrzucić
  • Poziom 13  
    jeśli nie brzęczy po przekr kluczyka, to albo brak sygnału-okablowanie, albo przestawiacz kąta wtrysku do wymiany, odepnij go i zobacz czy praca silnika zrobiła się twarda-kąt wtrysku przysp na max, po podłączeniu powienien się wyciszyć, jeśłi tak nie bedzie wymiana tego czujnika , na allegro 250 zeta. Pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Witam sprawdziłem pasek rozrządu wszystko jest ok. pompa też daje na wszystkie wtryski. Z tego co czytałem myślę,że to przestawiacz kąta wtrysku padł. Mam problem bo nie wiem jak to wygląda i gdzie się znajduje w pompie lucas. Słyszałem, że da się go wyczyścić i będzie działał. proszę o fotki i opis. pozdro
  • Poziom 11  
    może ktoś podać dokładny opis jak odłączyć przestawiacz kąta wtrysku w tym silniku z pompą lucas

    Dodano po 16 [minuty]:

    może ktoś wskazać która część to przestawiacz kąta wtrysku
  • Poziom 10  
    Rysiek02 w scenicu mam szarpanie na niskich obrotach występuje to przy ruszaniu lub na dwójce,z postu wnioskuję że miałeś podobne objawy.