Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo 2001 TDDI 90 KM problem z ładowaniem

carsmot 05 Sty 2009 23:06 3769 4
  • #1 05 Sty 2009 23:06
    carsmot
    Poziom 19  

    Auto jak wyżej . Problem polega na tym że po odpaleniu auta ładowanie na poziomie 14.31 V po włączeniu świateł i klimatronika , po ok. 10 min faluje od 12.80 V do 14.31 V po chwili spada do 13 V i tak już zostaje . Sprawdzone szczotki , profilaktycznie wymieniony regulator , sprawdzone okablowanie , styki itp. . Bez zmian.

    0 4
  • #2 06 Sty 2009 01:08
    cardiag
    Poziom 30  

    czy czasem elektryczne dogrzewacze nie pracują po włączeniu ogrzewania?

    0
  • #3 06 Sty 2009 11:59
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 06 Paź 2011 22:28
    DTC
    Poziom 13  

    Przyłącze się bo mam problem podobny ale w benzyniaku 1,8. Nie świecila kontrolka ładowania ładowanie zaczęło sie tracić dokonałem pomiaru i wyszło że altek nie ładuje ale po odlaczeniu klemy akumulatora silnik dalej pracuje nie gasnie wszyko dziala bez udzialu akumulatora wiec jednak musi pracowac, tyle ze utrzymywal poziom akumulatora.
    Wymienilem szczotki myslalem ze moze sie zuzyly bo ma przebieg 166 tys. ale okazalo sie ze sztotki sa zuzyte do polowy, natomiast jeden pierscien slizgowy dodtaniej szczotki byl wyrobiony postanowilem to przetczyc jako ze bylem za granica i nie mialem dostepu do czesci zamiennych, jakos mi sie udalo to wyrownac niestety altek po zamontowaniu ani mrrruu mrruuu, zamontowale go w imadle i podlaczylem pod silnik z pralki :) ale altek sie nie wzbudzal wiec podlaczylem masowa szczaotke przewodem do bieguna ujemnego aku i oczywiscie altek zatrzymal silnik z pralki stwierdzilem ze prblem jest w regolatorze nie sterje masa na szczotce wirnika, zastanawialem sie dlaczego PCM nie wlacza kontrolki ladowania, wiec wymontowalem zegary zdeski i okazlo sie ze dioda jest wzwarciu wymienilem wiec ja i teraz sie zapala :) ale po odpaleniu silnika gasnie i po 10 sekundach sie zapala altek na zimno nie laduje potem nagle zaczyna ladowac 13,7 i ak jakis czas laduje na wolnych obrotach na goroco zaczyna wariowac po przekroczeniu 3000obr/min ladowanie dochodzi momentami do 14,7 i nagle spada do 12,4 czasem nawet 11,8V. mialem do przejechania 1300km w tym stanie jakos dojechalem :) stajac co kilkadziesiat kilometrow gaszac silnik i sataracsie jechac spokojnie by nie przekraczac 3000obr.
    Stojac w korku zauwazylem ze kontrolka ladowania gasnie gdy wlacza sie wentylator chlodnicy i zapala po przegazowaniu, troche dziwne jako ze mam carpc i OBDII sprzawdzilem odczyt z czujnika temp silnika okazlo sie ze byla 107oC a na wskazniku wskazowka pokazaywala normalna temperture po srodku czy nie powinna byc juzw granicach czerwonego pola ? wkoncu to prawie teperatura wrzenia.
    Wykonalem test i odpiolem czujnik temp. niestety nie wplynelo to na ladowanie wentylator w chlodnicy sie wlaczal ale ladowania nie bylo i kontrolka nie gasnie, moze dla tego ze po odlaczeniu czujnika OBDII pokazuje temperature -40oC, kupilem regolator czekam na niego i zobaczym co to dalo!
    Swoja droga jesli to PCM to co z tym trzeba zrobic? zainstalowac kaspersky :D

    0
  • #5 18 Lis 2014 15:02
    RAFIkSierra
    Poziom 10  

    Mam dwa pytania:
    1. co to jest PCM? powaznie pytam, bo może jest to coś co znam, tylko jak to bywa kązdy ma swoją nazwę na coś, co prowadzi do globalnej dezinformacji;
    2. co to jest carpc? da się tym zdiagnozowac / podpiąc się do MondeoMK3 w beznynie?

    Z góry dzięki za rozjaśnienie.

    0