Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Subwoofer Samochodowy Lanzar max12 diy

Shadowek 06 Sty 2009 00:18 7536 19
  • Witam
    Subwoofer został stworzony dla kolegi, przeznaczenie wiadome, ma robić spore zamieszanie ;) Grał będzie z Carpowerem hpb1502. Ogólnie wrażenia z gry tego głośnika nie są mi jeszcze zbyt znane, bo testowałem u siebie w aucie na radiu, a jak wiadomo, tylko 22w. Pierwsze wrażenia w miarę pozytywne. Następny test nastąpił w domu, podłączając to do eltrona 100, i tu muszę stwierdzić że głośnik do domu po prostu się nie nadaje. Ogólnie projekt skrzyni był wzorowany na różnych schematach. Objętość netto to około 48l, czyli standard dla tego głośnika, strojenie 42Hz. Kosztorysu nie napiszę, bo po prostu nie mam jak :) Głośnik + br +płyty zostały mi dostarczone, a resztę po prostu miałem na stanie. Jak głośnik wypadnie z carpowerem dowiem się wkrótce i zdam relację ;)
    Teraz proszę o komentarze nt. samej skrzyni.


    Subwoofer Samochodowy Lanzar max12 diySubwoofer Samochodowy Lanzar max12 diySubwoofer Samochodowy Lanzar max12 diy
    Subwoofer Samochodowy Lanzar max12 diySubwoofer Samochodowy Lanzar max12 diySubwoofer Samochodowy Lanzar max12 diy
    Subwoofer Samochodowy Lanzar max12 diy


    Fajne!
  • #2 06 Sty 2009 12:05
    postiga
    Poziom 25  

    Hmmm... rozumiem ze zwrotnicy tam nie ma ? A jak nie ma to nie ma co robić odsluchów ;) Ogólnie głośnik potrafi zamieszać-szczególnie w samochodzie, więc będzie dobrze

  • #3 06 Sty 2009 13:21
    joy_pl
    VIP Zasłużony dla elektroda

    postiga napisał:
    Hmmm... rozumiem ze zwrotnicy tam nie ma ? A jak nie ma to nie ma co robić odsluchów ;) Ogólnie głośnik potrafi zamieszać-szczególnie w samochodzie, więc będzie dobrze
    A po kiego czorta wkładać do kolumny, która ma za zadanie przetwarzać tylko jedno pasmo dodatkowy element stratny (zwrotnice)?

    O wiele lepszym rozwiązaniem jest filtr aktywny.

  • #4 06 Sty 2009 13:21
    Djelvis
    Poziom 16  

    Mam 2 pytanka (sugestie):
    - nie lepiej było tylną ściankę zrobić pod skosem aby ładnie dolegała do tylnych siedzeń w samochodzie ?
    - czemu zamiast koca użyłeś wykładziny ? Troche to psuje efekt.

    Wybrałeś całkiem dobry i sprawdzony głośnik do tych zastosowań DUŻY PLUS

  • #5 06 Sty 2009 15:11
    Shadowek
    Poziom 31  

    postiga
    Po co jakaś zwrotnica skoro carpower ma filtr aktywny?

    Djelvis
    Łatwiej i szybciej było zrobić prostokąt ;) Poza tym wzorowałem się na obudowach właśnie bez pochyłej ścianki, stąd prostokąt, i zdaje mi się że wejdzie do prawie każdego auta, pisze prawie, bo do małego coupe czy cintka nie wejdzie ;)
    Czemu wykładzina? Miałem akurat pod ręką i dla mnie trochę bez sensu było wykładać dodatkową kase na koc, bo przecież i tak to jest zamknięte w bagażniku i chyba mało kto będzie na to spoglądać, poza tym wygląda to dobrze.

  • #6 06 Sty 2009 21:22
    Djelvis
    Poziom 16  

    Ważne żebyś Ty był zadowolony :) my wyrażamy tylko własne opinie i podsuwamy pewne sugestie. Ale niczym to jest w porównaniu z odczuciami konstruktora ;) Tobie pasuje i jest git ;> powodzenia w kolejnych moze bardziej ambitnych konstrukcjach :)

  • #7 06 Sty 2009 22:38
    Andgos
    Poziom 11  

    Konstrukcja ładnie się prezentuje...ale no właśnie "ale" są dwa:
    1. Płyta to pojedyncza wiórowa 18mm? Czy przypadkiem przy pełnej mocy nie okaże się zbyt słaba? Może są jakieś wzmocnienia w środku choć ich nie widać?
    2. Przewód...wygląda jak odcięty zasilania z miksera kuchennego :D zbyt wielkiego przekroju niema, a jednak mocy trochę jest, w skrzynce długi przewód niepotrzebny to może warto zmienić? Rozumiem, że skrzynka dla kolegi, ale chyba kawałek przewodu może poświęcić. Tym bardziej, że i tak będzie potrzebny do połączenia skrzyni z wzmacniaczem.

    I takie pytanko jeszcze, mianowicie na fotkach widać klej, ale to chyba tylko uszczelnienie i jest to jeszcze skręcone?

    Co do kosztów to tak z głowy:
    -Lanzar max12 259zł + 20zł przesyłka
    -Tunel BR, terminal, przewód do ok. 30zł
    -Płyta 20zł/m^2
    -Kocyk ok. 15zł/m

    Można by za to kupić coś gotowego, ale radość że to własnoręcznie wykonane bezcenna :)

  • #8 06 Sty 2009 23:17
    Shadowek
    Poziom 31  

    To jest płyta bodajże 22mm, ogólnie ta meblowa. Czy za słaba? Trochę wątpię, wcześniej wykonany był "test odpornościowy" w stylu trzaskania, więc obyło się bez wzmocnień, a takowe były planowane. Obudowa solidnie skręcona wkrętami karton gips + oczywiście klejona wikolem.
    Skrzynka porządnie uszczelniona silikonem.
    Kosztorys hmm wiem że lanzar 259zł + br 10zł.
    Resztę miałem.
    Co do kabla, jakoś nie jestem przekonany do stosowania jakiś super grubych kabli, dałem tam to co miałem pod ręką, bodajże kabel od świetlówki, a i nie jest przesadnie długi, bo zdaje się 30cm. Przynajmniej według mnie bez problemu wytrzyma 500w. W ogóle to w tym całym caraudio panuje jakaś dziwna moda na jak najgrubszy kabel, tylko po co? Przecież aż taka duża moc nie idzie tam żeby stosować kable o średnicy kciuka, może od razu zaczniemy stosować druty zbrojeniowe?

  • #9 07 Sty 2009 12:29
    Djelvis
    Poziom 16  

    W Caraudio owszem stosuje się bardzo grube kable o średnicach dochodzących do 20mm² ale przy zasilaniu mocnych wzmacniaczy ciągnących ponad 30A jak wiadomo po to, aby był jak najmniejszy opór takiego kabla i spadki napięcia były jak najmniejsze. Do głośników nie trzeba już stosować bardzo grubych kabli. Wystarczą 2,5mm² w ostateczności 4mm². Zmiana kabla w twoim przypadku niewiele zmieni. Jak tam kiedyś będziesz miał wolny metr kabla OFC 2,5 to sobie zmień ;)

  • #10 07 Sty 2009 16:26
    Andgos
    Poziom 11  

    Ten Carpower podobno oddaje 175W w mostku przy 4Ohm, to policz sobie jaki teoretycznie płynie tam prąd, ale ja nie twierdzę że jest źle, ale sam bym to zmienił. Co do średnicy kciuka to przesada, w zasilaniu to już sporo prądu musiało płynąć, żeby dawać tak grube przewody, a w głośnikach...sam wiesz ;)
    Wiem, że przewód krótki, dlatego to pisałem, koszt zmiany znikomy.
    Kiedy testy w aucie?

  • #11 07 Sty 2009 17:11
    Shadowek
    Poziom 31  

    Ten carpower oddaje podobno 500w, 200w w mostku oddaje jego słabsza wersja cp602.
    Kiedy testy? Za niedługo, muszę wyzdrowieć, to się przetestuje :)

  • #12 07 Sty 2009 17:14
    Skipior
    Poziom 20  

    Litraż jest raczej poprawny, natomiast strojenie jak na skrzynię basową jest trochę za wysokie. Ma to jednak swoje zalety - dynamiczny bass, nisko strojone skrzynie potrafią baaardzo mulić.

  • #13 16 Sty 2009 17:54
    Lentin
    Poziom 11  

    A nie masz tego niczym wygłuszone???
    Patrząc na zdjęcia niczego takiego nie zauważyłem...
    Osobiście mam taki sam zestaw w aucie i jestem zadowolony z efektu.
    Skrzynke oczywiście też sam zbijałem (skręcana i uszczelniana) i wygłuszona gąbką ok 2cm grubości.
    Kable do głośniczka mam 4mm² troche za grube ale na pewno nie zaszkodzi. A napisz jakie masz kabelki zasilające??? w moim przypadku to Kable beztlenowe firmy Dietz 20mm².
    Ja robiłem trapez aby idealnie pasowało do oparcia siedzenia i oklejone takim samym materiałem (tyle że tymi paskami dałem do wewnątrz tak że nie widać pasków na obudowie).
    Ogólnie to bardzo dobre wykonanie.
    A i terminal mam na tylnej ściance żeby kable sie nie szlajały po bagażniku...
    Pozdro..

  • #14 18 Sty 2009 11:30
    Shadowek
    Poziom 31  

    Lentin
    W skrzynkach br wytłumia się albo wcale albo niewielką ilością, a powinno się "tłumić" na słuch, ja tam kawałem swetra.
    Wczoraj udało mi się usłyszeć ten głośnik w aucie i pod tym carpowerem, głośnik robi masakrę w aucie, całkiem sprawnie radzi sobie w hh, choć sprawę polepszyło by pewnie strojenie w okolicach 35hz, natomiast w muzyce elektronicznej, już jest bardzo dobrze, kopie, tylko jak dla mnie jest ciutke "za wolny". Ogólnie głośnik jest ok, choć jak dla mnie, wolał bym coś bardziej ciekawszego, bo zaś taki rewelacyjny nie jest.
    Jeszcze jedno trzeba powiedzieć, auto musi być bardzo dobrze wygłuszone, bo tak to słychać wszystkie plastiki, w megance coupe była trochę tragedia, ale masażyk był na przodzie bardzo fajny ;) Szkoda że tylko moje 15' nie wejdzie do bagażnika :P

  • #15 28 Lut 2010 22:06
    tkordus
    Poziom 19  

    możesz kolego podać jaki zastosowałeś (wymiarowo) ten tunel BR ?

  • #16 28 Lut 2010 23:13
    Shadowek
    Poziom 31  

    Wylicz sobie dla 48l 42hz, wiem że 10cm średnicy, długości już nie pamiętam.

  • #17 01 Mar 2010 16:25
    DynamikS
    Poziom 21  

    Mogłeś pozaokrąglać krawędzie i na 4 ściankach dać jednolity pas kocyka, ale to już za późno.Pewnie ma niziutkie zejście jak na car-audio przystało.

  • #18 01 Mar 2010 16:37
    Shadowek
    Poziom 31  

    No zejście całkiem niskie, ale głośnik do łomotu niż słuchania muzyki, ja dla siebie bym tego głośnika nie kupił...

  • #19 07 Mar 2010 12:59
    DynamikS
    Poziom 21  

    Mógłbyś napisać kosztorys?

  • #20 07 Mar 2010 13:19
    Shadowek
    Poziom 31  

    Ale jaki tam kosztorys, jak prawie wszystko miałem...
    Głośnik chyba 250zł
    Terminal 7zł
    br 10zł

    płyty ze starych mebli, resztki wykładzin też miałem...

    Swoją drogą kumpel woził się po Zawierciu z tym właśnie subem ;)

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME