Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Megane I wymiana silniczka od obiegu wewnętrznego

06 Jan 2009 00:56 10963 14
  • Level 35  
    Będę wymieniał silniczek od klapki obiegu w Megane I z klima, o ile to ma znaczenie. Nigdy nie robiłem tego w meganie, więc proszę o wskazówki.
    Dobierać się trzeb oczywiście od strony podszybia ? Ile z tym jest roboty ?
    Jakieś triki (jak to we francuzach) są? Jakieś narzędzia mniej standardowe potrzebne ?
  • Helpful post
    Level 30  
    kiedyś robiłem klapę zew/wew, trudne dojscie ale jakoś wydobyłem z podszybia. Właściwie to by trzeba wywalać wszytsko, łącznie z klimą, głupota..
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 35  
    A duzo roboty ? ;)
  • Helpful post
    Level 30  
    gimnastyki na max 20 min.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 2  
    Na pweno musisz wyciągnąc wycieraczki ale klimy nie wyciągałem. Jezeli ustawisz nawiew pod odpowiednim kątęm to wychodzi bez problemów
  • User removed account  
  • Level 43  
    Niestety trza,ja akurat lubie taka demolke,szkoda,ze daleko mieszkasz
  • User removed account  
  • Level 2  
    i cop kolego zrobiles to moze bys podeslal jak sie do tego zabrac tez mam megane 1 z klima 1.6 8v cos sie popierdzielilo z ta zapadka bo nie chce sie otworzyc a silniczek chodzi tylko cos jak by strzelalo jak by blokowalo ta zapadke i chcialbym to zobaczyc wiec jak to juz zrobiles to podeslal bys jak sie do tego zbarac zeby sie nie narobic a dojsc do tej zapadki
  • Level 43  
    Podszybie, mechanizm wycieraczek, odkręcić część ściany grodziowej, odciągnąć czynnik(jak z klimą napełnioną), odkręcić rurki klimy z zaworem rozprężnym od parownika, wymontować obudowę z parownikiem i zespół wentylatora
  • Level 1  
    Ja mam podobny problem w megance coupe z klimą cały czas jeżdżę na obiegu wewnętrznym (nie mam guzika recyrkulacji tylko pokrętło prawo - lewo do zmiany obiegu) i nie ma możliwości zmiany na zewnętrzny. Wolałbym nie wymontowywać całego silniczka z którym jak czytałem prawdopodobnie jest problem bo to zbyt duży koszt (chociażby wyjęcie klimatyzacji), lecz jedynie przestawić tą kratkę recyrkulacji tak ażeby się otworzyła. Rozebrałem podszybie znalazłem kable i silniczek a tej kratki nie widzę, a i o dostaniu się do niej nie ma mowy.
    Będę wdzięczny za każdą pomoc, zaznaczam że nie zależy mi koniecznie na naprawie lecz na obiegu zewnętrznym.
  • Level 34  
    Klapki recyrkulacji nie zobaczysz od góry, ponieważ jest pod blachą podszybia. Możesz spróbować dojść od wnętrza samochodu. Położyć się pod deskę po stronie kierowcy i ręką namacać klapkę . Jest na ścianie grodziowej , praktycznie zaraz przy słupku, na wysokości zaraz pod górną częścią deski. Gdyby ci się chciało wymontować zespół bezpieczników i UCH to w powstałej "dziurze" :D będziesz miał widok na klapkę i miejsce do kombinacji :D
  • Level 1  
    mi

    Dodano po 21 [minuty]:

    mam megane I 1,4 16 v z99 roku z klima naprawialem tą klapke ale u mnie nie był uszkodzony silniczek tylko sama klapka miaała wyłamany jeden ząbek dosc duzo pracy czeba zdemontowac wycieraczki plastiki przy szybie filtr powietrza kanał do niego czesc sciany grodziowej przesunąć kanał wlotowy który łączy sie z obudową od klimy rozkrecic obudowe klimy i wyjac wentylator potem gorna czesc obudowy i wyjac z niej chlodnice klimy nastepnie wyjac wszystko klime mozna wyjac bez rozszczelniania klapka miala wylamany 1 zabek ja utoczylem taki kółko z mosiądzu nafrezowalem zęby i zmontowalen na klej z klapka narazie sie sprawdza