Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prosty schemat do oceny. ZDJECIE

06 Sty 2009 03:37 4100 28
  • Poziom 12  
    Prosty schemat do oceny. ZDJECIE


    Czy linka od remote moze miec grubosc standardowego kabla remote czy musi byc w tym wypadku taka sama jak od zasilania wzmaka? I drugie pytanie czy bezpiecznik przy wlaczniku jest dobrze umiejscowiony?

    pozdrawiam
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Obwód REMOTE może być wykonany cieńszym przewodem. To jest tylko sterowanie wzmacniaczem.
    Bezpiecznik powinien być umieszczony za wyłącznikiem, więc jest dobrze.
  • Pomocny post
    Moderator CarAudio
    Powinieneś zabezpieczyć ten cieńszy kable zaraz za miejscem lutowania .


    Po co takie kombinacje z Remote? Nie lepiej dać włącznik na "normalnie" podłączony kabelek od radia do wzmacniacza?
  • HelukabelHelukabel
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Wszystko wygląda OK :)
  • Poziom 12  
    Problem w tym ze remote nie mam w fabrycznym radiu opla omegi b. A nie chce go zmieniac bo lubie fabryczny design. ;p Ok czyli generalnie wporzadku. Dzieki za odpowiedzi
  • Poziom 11  
    Może niemam racji ale moim zdaniem zastosowanie głównego bezpiecznika dwa razy mocniejszego niż reszta może skutkowac tym ze w razie co , to pojara sie wszystko oprócz niego samego

    m
  • Moderator CarAudio
    Co ma bezpiecznik na kablu do bezpiecznika we wzmacniaczu ?


    PS: polecam FAQ Nazara
  • Poziom 24  
    pójdzie bezpiecznik na wzmacniaczu i skończy się
  • Poziom 11  
    Hmm , zaskoczyłeś mnie kolego powalla swoją odpowiedzią więc postanowiłem zajżec do tego waszego guru Nazara i niestety on takze podziela moje zdanie.

    W punkcie 4.1 pisze
    "Na przewodzie plusowym - w odległości nie więcej niż 30cm od klemy akumulatora - montujemy bezpiecznik prądowy w oprawce . Jego wartośc nie może byc większa niż suma zabezpieczeń z urządzeń , które będzie zasilał, oraz nie może byc większa niż dopuszczalny prąd na przewodzie zasilającym. Np. przy zasilaniu wzmacniacza, który ma bezpiecznik 50A, poprawnie jest dac bezpiecznik 40A na przewodzie plusowym przy akumulatorze. Zawsze jest to lepsze niż dac za dużą wartośc bezpiecznika, co grozi spaleniem przewodu lub urządzeń."

    PS więc ja polecam tobie FAQ Nazara

    m
  • Moderator CarAudio
    Teraz jeszcze zobacz sobie tabelkę i gotowe ... naprawdę wiem co piszę .

    Taki przykład na kablu o długości (bardzo ważne) 5m i grubości 35mm2 masz podłączony wzmacniacz ,który ma bezpiecznik 25A ....taki kabel możesz zabezpieczyć bezpiecznikiem małym np.25-30A ale poprawnie również będzie jak dasz 80A !!! Ten bezpiecznik nie chroni wzmacniacza tylko ten KABEL 35mm2 !!!

    O tym nawet Bartek pisze >"nie może być większa niż dopuszczalny prąd na przewodzie zasilającym"
  • Poziom 17  
    No pewnie ze wiesz co piszesz Powalla,przeciez to logiczne. Przeciez po co zakladasz bezpiecznik przy aku? Zeby chronil kabel na calej jego dlugosci w razie jakiegos zgniecenia lub przetarcia. A do ochrony wzmaka jest bezpiecznik na wzmaku w tych przypadkach. Choc przewaznie ten przy aku chroni wszystko praktycznie rzecz biorac,cale CA.
  • Poziom 24  
    A firmowe radio Omegi nie ma aby sterowania antena elektryczna?
  • Poziom 24  
    Bezpiecznik na kablu chroni właściwie kabel, a nie w zasadzie same urządzenia. Od tego są bezpieczniki już w nich zainstalowane i do nich dedykowane.
  • Poziom 11  
    powalla "Taki przykład na kablu o długości (bardzo ważne) 5m i grubości 35mm2 masz podłączony wzmacniacz ,który ma bezpiecznik 25A ....taki kabel możesz zabezpieczyć bezpiecznikiem małym np.25-30A ale poprawnie również będzie jak dasz 80A !!! Ten bezpiecznik nie chroni wzmacniacza tylko ten KABEL 35mm2 !!!"

    No więc jesli dam 80A to tak jak napisałem wczesniej , w razie czego to wszystko sie zjara oprócz tego bezpiecznika i kabla zasilajacego, czyli w tym zamyśle miałby służyc tylko do ochrony tegoż kabla który jest wart pare zł a i tak na ten na wzmaku by sie wtedy spalił

    powalla " O tym nawet Bartek pisze >"nie może być większa niż dopuszczalny prąd na przewodzie zasilającym" "

    Zgadza sie , a tym samym , przewód zasilajacy musi miec na tyle dużą przepustowośc na ile potrzebuje reszta komponentów podłączona do niego a raczej większą


    wladeczek5 Choc przewaznie ten przy aku chroni wszystko praktycznie rzecz biorac,cale CA.

    No wiec zeby chronil całośc to musi byc taki sam a nawet ciut mniejszy niż suma reszty komponentów

    To tylko moje skromne zdanie na ten temat, oczywiście można dac dużo mocniejszy Bezpiecznik tak jak piszecie ale nie bardzo wiem po co on miałby wtedy byc?

    m
  • Poziom 12  
    Nie wyjmowalem jeszcze fabrycznego radia i zalozylem ze nie ma. A schematu znalezc nie moglem. Poza tym doszedl do mnie wzmacniacz monoblock . Dostlalem z nim kostke High Input z trzema kabelkami czarny czerwony i zółty. I teraz moje pytanie. Moge podlaczyc sie szeregowo z glosnikami z tylu nie wylaczajac ich? Czy bedzie wtedy cos ciszej gralo. Pozatym na tej kostce podlaczam dwa minusy do czarnego i plus z prawego do czerwonego i plus z lewego do zoltego , dobrze mysle? (wole sie upewnic jak mam mozliwosc :) )


    Prosty schemat do oceny. ZDJECIE

    Dodano po 3 [godziny] 44 [minuty]:

    A moze zamiast laczyc dwie masy glosnikow tylnich podlaczyc tylko jedna z jednego kanalu?
  • Poziom 12  
    Gdzies wyczytalem wczoraj zeby nie laczyc minusow z dwoch kanalow w radiu w jeden.. Moze ktos mial taka kostke do monoblocka z trzema kabelkami i wie jak to polaczyc? napisalem do producenta ale odpowiedzi tez nie dostalem (moze nie wie xD)
  • Pomocny post
    Poziom 27  
    mayday21 napisał:

    No więc jesli dam 80A to tak jak napisałem wczesniej , w razie czego to wszystko sie zjara oprócz tego bezpiecznika i kabla zasilajacego, czyli w tym zamyśle miałby służyc tylko do ochrony tegoż kabla który jest wart pare zł a i tak na ten na wzmaku by sie wtedy spalił

    No tym zdaniem to mnie rozbawiłeś, czy Ty widziałeś kiedyś co się dzieje z przewodem 35mm2 kiedy dostanie zwarcie :?: tu nie chodzi o wartość przewodu tylko o cały samochód :!:
    Bezpiecznik przy akumulatorze zabezpiecza przewód natomiast poszczególne urządzenia mają swoje bezpieczniki a jeżeli nie mają to się takowe przed nimi montuje.
    quiver nie możesz połączyć wyjść głośnikowych ze sobą bo najprawdopodobniej spalisz radio.
    Nie wiem jak jest w tym wzmacniaczu ale skoro jest tylko jeden przewód czarny to najprawdopodobniej trzeba go podpiąć pod masę a przewody czerwony i żółty pod kanał prawy i lewy.
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    no pewnie że nie można łączyć minusów z głośników bo w większości przypadków (ale mogą być odstępstwa) radia na wyjścia każdego z głośników mają tzw mostek (jakby dwa wyjścia o przeciwnych fazach podłączone do jednego głośnika) więc jeśli na głośniki idą różne sygnały to minusy na dwóch głośnikach mogą mieć różne potencjały.

    Powyższe wiem z własnego doświadczenia ale nie wiem jak to się ma do fabrycznego radia w Twoim oplu, a swoją drogą to radyjko powinno mieć wyjścia sygnału na wzmacniacz i sygnał REMOTE - dobierz się do kostek i poszukaj.
  • Poziom 24  
    swoją drogą to rzadko spotykana sprawa z tym "jednym czarnym"
  • Pomocny post
    Poziom 12  
    Zakładając, że masa radia i masa wzmacniacza jest poprowadzona z tego samego punktu, lub jak kto woli ma ten sam potencjał, i zakładając, że końcówka w radiu pracuje w trybie mostkowym, to wystarczy, że do High Input podłączysz tylko jeden przewód z kanału lewego i jeden z prawego (istotne, by były one te same tzn albo dwa plusy, albo dwa minusy) i wzmacniacz będzie grał... jeśli podłączysz przewody minusowe z w/w radia to sub prawdopodobnie będzie odwrócony o 180st.
    ...
    Co do kabla to "cała prawda całą dobę" i to co powinno zostać napisane, to już napisaliście i faktycznie B główny ma mieć prąd dopuszczalny dla danego kabla i ni h** więcej, bo tak jak przede mną napisali, nie chronisz kabla tylko AUTO !!
    A poszczególne odbiorniki same się "chronią" a przynajmniej powinny.

    Co do pierwszego postu bezpiecznik na remote montujesz jak najbliżej punktu z którego bierzesz prąd (jak już ktoś przyuwarzył)... tam wystarczy 200 - 300mA i wcale nie musisz skrobać i lutować 10mm2 bo to dość kłopotliwe, ale możesz wpiąć te 1,5mm2 do złączy we wzmacniaczu (albo gdziekolwiek) nadal pamiętając o w/w bazpieczniku.
  • Poziom 11  
    maxtz No tym zdaniem to mnie rozbawiłeś, czy Ty widziałeś kiedyś co się dzieje z przewodem 35mm2 kiedy dostanie zwarcie Question tu nie chodzi o wartość przewodu tylko o cały samochód Exclamation

    Ciesze sie że mogłem humor poprawic :D
    Może i macie racje ale ja u siebie i tak zakładam nie za duży , a tak na wszelki wypadek :D

    m
  • Poziom 12  
    Zapytalem o ta koste na forum opla i sie wystraszylem ze spale radio :


    "przy końcówkach z wyjściem symetrycznym nie wolno łączyć ze sobą wyjść głośnikowych nie wolno żadnego przewodu głośnikowego podłączać do masy pojazdu.CDR 500 Delco ma wyjścia nie symetryczne nie wiem jak jest w VDO"


    Ktos sie orietuje ? : P

    Chyba ze kupienie konwerttera do RCA zalatwi problem spalenia koncowek podpinajac go rownolegle z glosnikami z tylu?
  • Poziom 12  
    Przeczytaj dokładnie mój post powyżej.
  • Poziom 12  
    Hm to po co producent dal w tej kostce ten czarny kabelek od minusa jezeli wystarczy podlaczyc tylko dwa plusy od glosnikow. Wiadomo ze w samochodzie masa radia i wzmacnaicza ida od karoseri wiec po co to. :P
  • Poziom 12  
    quiver napisał:
    Hm to po co producent dal w tej kostce ten czarny kabelek od minusa jezeli wystarczy podlaczyc tylko dwa plusy od glosnikow. Wiadomo ze w samochodzie masa radia i wzmacnaicza ida od karoseri wiec po co to. :P


    ...po to by masa sygnałowa nie płynęła najpierw przez układ zasilania wzmacniacza by trafić do obwodów końcówki mocy, tylko po to by "skrócić" jej drogę.
    ...no, a ze schematem to pokombinuj jeszcze troszeczkę...

    EDIT: PIC
    ...i teraz, wzmacniacz po otrzymaniu ów sygnału "ciągnie" go do masy i jeśli masa sygnału i masa wzmacniacza, nie będę takie same, to w sygnale pojawi się kilka dodatkowych śmieci (no, po prostu nie będzie to grało tak jak powinno z tendencją do wzbudzania się)
    Zatem istotnym jest podłączenie tej masy "jakoś ładnie"


    EDIT: po raz ostatni mam nadzieje :)
    Łopatologicznie wytłumaczone jak działa zintegrowana końcówka mocy, i jakie są możliwości jej podłączenia.
    Na dobrą sprawę możemy to traktować jak ośmio kanałowy wzmacniacz i wtedy sygnały są względem masy (taki rozmostkowany mostek) - po to właśnie Tobie ten 3ci przewód i najlepiej byłoby wpiąć go w ten sam punkt w który wpięta jest masa naszej "integry"