Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozdzielacz antenowy - na co zwrócić uwagę?

06 Sty 2009 10:08 2094 2
  • Poziom 36  
    Postanowiłem troszkę zmodyfikować swoją sieć kablową w domu. Na początek pomyślałem o wymianie rozgałęźników / rozdzielaczy antenowych, które mają naprawdę wiele lat. Mieszkam w bloku i jakość sygnały od providera (UPC analogowa) jest porządna, więc mówię wyłącznie o rozdzielaczach bez wzmacniaczy. Patrząc na allegro znalazłem różne rodzaje - od górnej wartości MHz w przedziale między 900 a 2400, a także wytłumiające po kilka dB.

Jednak jestem zielony jeżeli chodzi o te sprawy, więc nie mam pojęcia jak będzie się to przekładało na warunki pracy. Czy ktoś może mi po krótce wyjaśnić jak "działają w praktyce" MHz i także na jakie wartości powinienem zwrócić uwagę do swojej sieci kablowej w domu (przypominam UPC analogowa), jak również czy istotne w moim wypadku będzie wytłumianie dB? A może ktoś ma jeszcze jakieś sugestie na co powinienem zwrócić uwagę?
  • Poziom 37  
    Wartość tłumienia jest najważniejsza. Należy użyć rozdzielacza indukcyjnego i to markowej firmy. Istnieje też kwestia liczby podłączonych odbiorników. Jeśli będzie ich najwyżej trzy, powinien wystarczyć rozdzielacz pasywny (bez wzmacniacza). W innym przypadku, lub przy pogorszeniu jakości obrazu, konieczna będzie wymiana na aktywny. Giełdę lub dobry sklep polecam.
  • Poziom 33  
    vampire86 napisał:
    Postanowiłem troszkę zmodyfikować swoją sieć kablową w domu. Na początek pomyślałem o wymianie rozgałęźników / rozdzielaczy antenowych, które mają naprawdę wiele lat. Mieszkam w bloku i jakość sygnały od providera (UPC analogowa) jest porządna, więc mówię wyłącznie o rozdzielaczach bez wzmacniaczy.