Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinqecento brak napięcia po źle podłączonych kablach.

06 Sty 2009 16:37 1365 7
  • Poziom 9  
    Wczoraj próbowałem odpalić cienka za pomocą kabli od drugiego auta no i źle podłączyłem. Kupiłem nowy akumulator i nic nie działa zero prądu. Czy wiecie gdzie szukać bezpiecznika tego głównego.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 35  
    Niie ma takiego
    Pewnie sie upalilo masowanie akumulatora.
    Pewnie tez masz spalone diody w alternatorze, ale o tym sie przekonasz pozniej.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 34  
    Nie piszesz przyjacielu jaki to Cienias.Zabezpieczenie instalacji znajduje się wpasowane w obejmę górną akumulatora.Po zdjęciu mocowania akumulatora w górnej części akumulatora znajduje się plastykowa skrzyneczka a w niej bezpiecznik listwowy w zależności od typu cieniasa od 80 do 100A.mocowany na dwóch śrubach M8 Sprawdz jego przejście omomierzm.Jeśli padł zamień na taki sam o takiej samej wartości.Cena bezpiecznika to koszt od 12 do 24zł. Niewykluczone iż przy zmianie polaryzacji nógł paść alternator a nawet komputer pokładowy
  • Poziom 11  
    a gdzie jest w cienkim komputer pokładowy??
  • Poziom 9  
    kolego ale jak sprawdzałem te zabezpieczenie o którym mówisz że jest na akumulatorze to przepływa przez nie prąd sprawdzałem to próbówka i się świeciło. a czy cienkas ma komputer????!!!! to jest zwykła 700 z gazem do tego!! więc czego mogę szukać???

    Dodano po 2 [minuty]:

    bartek mówisz jeszcze o masowaniu akumulatora. gdzie mogę go szukać??? gdzie mogę go szukać
  • Poziom 26  
    kierbedz4 napisał:
    a nawet komputer pokładowy


    Napisał to z pewnością ogólnie, gdyż w samochodach z komputerem właśnie to się dzieje. Mógł też i paść rozrusznik, gdyż najomy który ma 0 wiedzy o samochodach właśnie źle podłączył klemy gdy wymieniał aku i po rozruszniku i alternatorze.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Masę możesz sprawdzić miernikiem dotykając obudowy silnika, a drugim kablem + na akumulatorze.
  • Poziom 34  
    Stawiałeś problem CC nie określiłeś pojemności silnika Więc trudno było się zorientować co do modelu.Jeżeli ten bezpiecznikjest zabudowany to sprawdz żarówką przejście przez niego na obydwu śrubach czy jest napięcie.Zdejm klemy z akumulatora ,oczyść trzonki aku i klemy i ponownie zamontuj na aku.Jeżeli kable są przykręcone śrubami do klem,sprawdż i popraw połączenie.Dla sprawdzenia Podepnij inny aku gdyż w tym mogł się wewnątrz odpalić mostek.Sprawdz dokładnie połączenia na grubych kablach idących od akumulatora oraz umasienie silnik-karoseria.Cudów nie ma.Chociaż by wszystko padło i nie odpalił to po przekręceniu kluczyka powinien zakręcić rozrusznik.

    Dodano po 7 [minuty]:

    Alternator ulega zazwyczaj uszkodzemiu przy zmianie polaryzacji w zasilaniu,lecz rozrusznikowi jest całkowicie obojętnie jak go podłączysz czy z + na masie czy z minusem i tak będzie pracował beż problemu.
  • Poziom 9  
    Dzieki wszystkim za porady. Auto już jeździ to był tylko bezpiecznik ten co się znajduje na kablu dodatnim na akumulatorze cała reszta bez szwanku nie została uszkodzona!! jeszcze raz dziekuje i do usłyszenia!!