Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem z ogrzewaniem seat alhambra

kielkowicz 06 Jan 2009 17:46 11365 17
Computer Controls
  • #1
    kielkowicz
    Level 10  
    Mam problem z ogrzewaniem w Seacie Alhambra przy wolnych obrotach silnika po ustawieniu temperatury np.26 st. przy rozgrzanym silniku dmucha zimne powietrze , po dodaniu gazu grzeje dobrze , pompa wody wymieniona 3 miesiące temu. Jeżeli ustawie 21 st. dmuchawa trochę zwalnia i wtedy leci lekko ciepłe , dodam gazu i grzeje dobrze . Tylnia nagrzewnica grzeje dobrze. Proszę o pomoc.
  • Computer Controls
  • #2
    Pawel735
    Level 14  
    Dokladnie to samo przerabialem w VW Sharan'ie klienta. Poczatkowo silnik wogole nie osiagl temperatury roboczej przez uszkodzony termostat. Po wymianie termostatu pojawil sie identyczny problem jak u kolegow w powyzszych postach. Pompa byla 100% sprawna, a na obrotach ponizej 1500rpm cieplo ledwie szlo. Pomoglo "mycie" ukladu chlodzenia. Robilem to preparatem STP (chyba). Polega to na zlaniu plynu z ukladu, nastepnie nalezy uklad zalac woda (najlepiej destylowana) oraz dodac preparat i pojezdzic samochodem ok. 2 - 3 h. Poczym zlewamy wode wraz z calym rozpuszczonym syfem z ukladu i zalewamy nowym plynem. Grzeje tak ze w samochodzie ciezko wytrzymac :D
  • #3
    kielkowicz
    Level 10  
    mówią żeby nie stosować tych płynów bo można rozszczelnić chłodnice.Przed tym zabiegiem miałeś syf w zbiorniczku wyrównawczym, bo u mnie czyściutko ?

    Dodano po 4 [minuty]:

    Jeszcze jedno , tylna nagrzewnica grzeje super i podgrzewacz sprawny.
  • #4
    marcing27
    Level 16  
    Tych preparatów nie jest zalecane stosowania w starszych modelach bo można zrobić sito w nagrzewnicy oraz w chłodnicy,ale jeśli masz auto nie starsze niż 10 lat to można je zastosować.Natomiast w starszych modelach proponuję nagrzewnice czy chłodnice podłączyć do węża z ciśnienie wody i jeżeli są jakieś zanieczyszczenia to te ż je przepcha.
  • #5
    gimak
    Level 40  
    Opisane wyżej objawy wskazują na nieodpowietrzony do końca układ chłodzenia. Przy mniejszych obrotach pęcherz powietrza prawdopodobnie w nagrzewnicy blokuje przepływ płynu lub go mocno ogranicza. Po zwiększeniu obrotów pompa ma większą wydajność i spycha pęcherz niżej i możliwy jest wtedy przepływ cieczy ale i tak ograniczony. Po zmniejszeniu obrotów pęcherz wraca na swoje miejsce czyli do najwyższego punktu układu chłodzenia i ponownie blokuje przepływ. Czasem odpowietrzanie trzeba kilka razy powtarzać. Punkty odpowietrzania powinny być w najwyższych punktach układu, czasami może być ich kilka, ale nie zawsze tak jest.
  • Computer Controls
  • #6
    kielkowicz
    Level 10  
    Wszystko się zgadza ale te samochody mają układ który sam się odpowietrza. ale ja znalazłem przyczynę walczyłem tydzień,obieg wody zakłóca pompka elektryczna przy podgrzewaczu,gdy ona nie pracuje jest dobrze gdy zaczyna pracować z przodu przastaje grzać,co ciekawe wczystko jest podłączone prawidłowo i u mojego kolesia jest dokładnie tak samo. Pompa
  • #7
    gimak
    Level 40  
    Nie wiem czy jest taka techniczna możliwość, że ta pompa jest włączona odwrotnie (przewody wodne) i przez to odwraca obieg cieczy lub go spowalnia, a nawet wstrzymuje.
  • #8
    kielkowicz
    Level 10  
    Wszystko jest podłączone jak należy , sprawdzałem to ,jest błąd w montażu, prawidłowo powinien być dodatkowy zawór zwrotny a mało kto go ma , widziałem schematy i tam on jest. Taki zawór kosztuje 180 PLN , ale aby nie wbijać się w koszty przeniosę pompkę na wąż który wychodzi z głowicy i powinno być OK.
  • #9
    kielkowicz
    Level 10  
    I problem się rozwiązał pompkę przeniosłem i po problemie, grzeje jak wściekły,koszty 0zł
  • #10
    alex1967
    Level 16  
    Witajcie u mnie Seat alham..2004 1,9 tdi 131 km silnik sie nie dogrzewa pokazuje na zegarze 60 parę stopni i nie grzeje w środku tak jak kiedyś właśnie wymieniłem termostat i bez zmian .....
  • #11
    skylark
    Level 25  
    Napraw dogrzewacz i w ten sposób podniesiesz temperaturę silnika i wnętrza.
  • #12
    alex1967
    Level 16  
    Tez tak pomyślałem ....ale tak.....sąsiad ma sharana 2005 z tym samym silnikiem i jego osiąga normalnie temperaturę 90 mimo ze dogrzewacz w jego aucie również nie chodzi.Podłączyłem sie i ma błąd swieca zarową...u mnie zas nie działa i wybija błąd pompa podająca u54 ...ale na krótko działa..dodam ze problemy zaczeły sie w te ostatnie mrozy siadł mi aku...czy mogło coś sie rozjechać w sterowniku eberspachera...
  • #13
    damianfox
    Level 10  
    Witajcie u mnie w Alhambrze 2005 r podgrzewacz włączył się tej zimy tylko trzy razy i to wcale w nie największe mrozy znajomy mechanik powiedział ,że to nowszy typ podgrzewacza w których psuje się jakaś płytka za........1200 zł. Co o tym sądzić może to nie od razu ta płytka sk0ro kilka razy się włączał.??Pozdrawiam Fox
  • #14
    skylark
    Level 25  
    Być może inna przyczyna. Zacząć od diagnozy.
    Nie wiem skąd ta cena. Nowa kosztuje ok 600-700
  • #15
    damianfox
    Level 10  
    Dzwoniłem dzis to jednego serwisu w W -awie ponoć diagnoza na kompie nie wiele pomorze trzeba rozebrać urządzenie i zweryfikować części kosz ok 400 zł a gdzie ewentualna naprawa????? Dziś było -22 podgrzewacz włączył sie dwa razy przed włączeniem słychać było takie tykanie coraz szybsze a póżniej podgrzewacz się uruchomił . Skoro zadziałał to może ta płytka jest ok? może gdzieś nie łączy???
  • #16
    skylark
    Level 25  
    Traf chciał, że dzwoniłeś do mnie.
    Zacząć od diagnozy komputerowej by cokolwiek móc powiedzieć co dalej. Cena weryfikacja części się zgadza. Naprawa po takiej weryfikacji nie kosztuje nic tylko ewentualnie części.
  • #17
    damianfox
    Level 10  
    hahah jaki ten świat jest mały proszę powiedz kolego czy te tykanie (słychać z przodu samochodu jakby gdzieś pod szybą)przed uruchomieniem podgrzewacza to normalne??
  • #18
    dyzio3
    Level 1  
    Rzeczywiście świat jest mały Fox-ie. Widzę, że masz nowy samochód.