Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wspomaganie elektryczne kierownicy Skoda Fabia 1.4MPI

mPromil 31 Mar 2004 00:32 75881 34
  • #1 31 Mar 2004 00:32
    mPromil
    Poziom 10  

    Świeci się kontrolka wspomagania. Vag'iem nie mogę się połaczyć ze sterownikiem. Napięcie "po stacyjce" pojawia się,czujnik obrotu kierownicy raczej działa, ruszając kierownicą zauważyłem zmiany napięcia na jednym z pinów.Pompa nie odzywa się :( POMOCY

  • Fibaro
  • #2 31 Mar 2004 11:30
    pejko
    Poziom 12  

    sprawdż silnik pompy. pompa powinna pracować cały czas, bez względu na to czy ruszasz kierownicą czy nie .

  • #3 31 Mar 2004 22:06
    diag
    Spec od samochodów

    Podaj dokładniejsze dane(rocznik i VIN)

  • #4 31 Mar 2004 22:24
    mPromil
    Poziom 10  

    Silnika pompy nie słychać.Czy mogę rozebrać tą pompę bez ryzyka :). W sumie i tak nie działa, ale nie chciałbym jej spieprzyć do końca.
    Rok tej Fabi - 2001 a vin bede musiał sprawdzić
    Dzięki za zainteresowanie.
    Mam jeszcze jedno pytanie. Jak zdjagnozować Vag'iem czy Vag-com'em sterownik wspomagania w tej Fabi ??? W silnik wchodzę bez problemu, poduchy,zegary.... a wspomagania nie może znależć.
    Dzięki za zainteresowanie tematem

  • Fibaro
  • #6 01 Kwi 2004 22:15
    mPromil
    Poziom 10  

    Napiecie na przewodach zasialajacych pompe(dwa grube przewody) jest, wiec raczej bezpiecznik odpada, ale jutro na wszelki wypadek sprawdze.
    Szyna CAN raczej sprawna - CANl i CANh 2.5V.
    Wspomaganie nie ma chyba nic do jaśków, poduchy wystrzelone a sterownik nie odblokowany(crash data) .
    Ahaaaa.... bym zapomniał - dzieki za schemacik :)

  • Fibaro
  • #7 01 Kwi 2004 22:28
    Pieronio
    Poziom 12  

    Witaj
    Miałem ten sam problem.
    W moim przypadku winien był czujnik skrętu.
    Wg ludzi ze skody to 95% przypadków spowodowanych jest jego niesprawnością.
    Testowałem system Vag-Comem chociaż usterka nie była wskazywana precyzyjnie i jednoznacznie.
    Dodam że na początku mojej przygody z tym systemem po wykasowaniu usterek lampka zgasła i przez tydzień było ok a potem już kaplica.
    Nie znam budowy tego czujnika ale sądze że problem polega na na braku ciągłości sygnału wyjściowego.
    Powodzonka pozdrawiam

  • #8 01 Kwi 2004 22:59
    mPromil
    Poziom 10  

    Pieronio powiedz mi jak zdiagnozowales wspomaganie. W tej Fabii lacze sie z engine, jaśki, zegary - a wspomagania nie widzi. Oprocz wpisu Crash data nie ma innych bledow....

  • #9 01 Kwi 2004 23:34
    Usunięty
  • #10 04 Kwi 2004 22:28
    Pieronio
    Poziom 12  

    Witam
    Ja nie miałem problemu z połączeniem, może wybrałeś zły adres?
    Jeśli nie to sprawdź ciągłość przewodów między(jeśli dobrze pamiętam) dwu pinową(małą) kostką przy module wspomagania a resztą instalacji.
    Jest tam ACC i przewód komunikacji.
    pozdrawiam

  • #11 01 Maj 2004 21:09
    msb
    Poziom 14  

    możecie napisać gdzie znajduje się czujnik skrętu i ew metody zdiagnozowania - sygnały? ( skody nie widziałem na oczy - koledze zdycha )

  • #12 04 Cze 2004 23:30
    krzys_j
    Poziom 12  

    VAG-iem można sprawdzić co jest przyczyną złego działania, można sprawdzić jaki prąd pobiera pompa, jakie są wartości prędkości skręty kierownicy; w czujniku znajduje się procesor itp. opis procesora to około 150 stron

  • #14 15 Lut 2006 15:16
    Rysiekchaszcz
    Poziom 11  

    Mam ten sam problem - okazało się że jest pare przyczyn:
    1.Uszczelka pokrywy - niestety puszcza - dostaje się woda
    2.Zimering puszcza - dostaje się olej

    Zastosowane tranzystory BUK9508-55 nie do zdobycia w Polsce
    bardzo duży prąd - 125 A
    Zastosowałem IRFZ48 Iale mają prąd tylko 50(75)A - wymieniłem
    2 sztuki - są 4. 3 dni działało - niestety klient wrócił na wwarsztat
    okazało się że oryginalny strzelił tak że nic po nim nie zostało i jeden z zamienników.
    po rozebraniu - okazało się ze walnął też rezystor smd sterujący bramką i układ 74...... smd - i tu mam problem - potrzebuje co to za układ .
    I czy są lepsze zamieniki oryginałów dostępne w Polsce

  • #15 26 Lut 2006 13:55
    banan25
    Poziom 10  

    witam
    ja miałem więcej szczęścia u mnie pompa spaliła się już dwa razy leci olej z maglownicy i to uszkadza pompe tranzystory nie do zdobycia a układd można dosta na www.elfa.sc ja kupywałem uszkodzone pompy i wyciągałem z nich tranzystory i układy po tej wymianie pompa chodzi do dzisiaj co do połączenia z vagiem trzeba chyba przełoży w złoczu bo sprawdzałem w nowym samochodzie połączenie z pompą i też nie idzie wogóle nie widzi jak potrzebujesz orginalne tr. to chyba jeszcze dwa mam i układ też możemy pochandlowaĆ
    pompe możesz rozebra bez problemu rozetnij tylko kej w obudowie silnika i będziesz widział jak sie spaliła to z tranzystorów tylko nóżki zostają!

  • #16 28 Lut 2006 15:46
    Rysiekchaszcz
    Poziom 11  

    Dzięki za info - układy 74HCT366smd dostałem w czechach bez problemu po 10Kc to jest około 1.40 PLN a i tranzystory prawie jak oryginalne też tam dostałem. Chodzi pompa - wszystko OK

  • #17 28 Lut 2006 22:38
    MR ROBI
    Poziom 9  

    witam mPromil sprawdż wiązke pod maską przy połonczeniu podlużnicy a ściany grodziowej po stronie kierowcy wiązka jest zaizolowana porozcinaj izolację i prowdopodobnie w tym miejscu masz uszkodoną magistrale can jest to częsty problem fabi.:D

  • #18 16 Mar 2006 23:18
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    pujdę dalej.
    Zjagnozowałem ktsem układ
    Komtrolka gaśnie po włączeniu stacyjki, jedak po uruchomieniu silnika zapala się.
    w pamięci błędów występuje:
    Zacisk 30 - sygnał niezrozumiały.

    Dodano po 1 [minuty]:

    A jeśli chodzi o schemat to nie chodzi

  • #19 17 Mar 2006 07:10
    piter_ok1
    Poziom 18  

    Ten błąd występuje najczęściej jak jest już słabawy akumulator i podczas rozruchu napięcie spada poniżej 10.5v , albo skorodowany styk we wtyczce zasilającej na pompie.

  • #20 17 Mar 2006 11:22
    Piotr Kołtuniewicz
    Poziom 17  

    OK
    A jeśli stki są sprawdzone a błędy skasowane po rozruch.
    w pamięci usterek zero, a kontrolka świeci sie dalej i wspomagania nie ma
    to?

  • #21 17 Mar 2006 12:59
    piter_ok1
    Poziom 18  

    To postawił bym na pompe, albo przerwy w linii CAN pod sterownikiem silnika na podłuznicy jest wiązka która często gnije poruszaj nią jeśli przestanie sie wogóle komunikowac masz rozwiązanie. A jeśli dostaje sie woda do środka pompy to mogła sie uszkodzić.

  • #22 28 Mar 2006 22:23
    maly1991
    Poziom 10  

    Witam! Ja (mój ojciec) ma podobny problem ze wspomaganiem kierownicy. W Fabi z 2001r 1.4l wysiadło wspomaganie, czasami na momęt zaskoczy po czym ponownie się wyłancza. Na desce rodzielczej pojawia się komunikat : "service insp". Co to oznacza, i jaka może być tego przyczyna. Bardzo proszę o pomoc, z góry dziękuje!

  • #23 28 Mar 2006 22:32
    banan25
    Poziom 10  

    servis insp jest to przegląd roczny skasujesz go przyciskiem w liczniku jest opis w instrukcji serwisowej a co do pompy to sprawdź xczy maasz olej w pompi jeśli tak to prawdop[odobnie uszkodzony czujnik skrętu sprawdź jak najszybciej bo jak sie spali pompa to będzie drogo 2000zł.

  • #24 29 Mar 2006 14:41
    awolak
    Poziom 11  

    Witam,

    U mnie po wymianie pompy na sprawną używaną wszystko było ok do teraz. (3 mies_

    VAG pokazuje błąd 00566, pompa nie startuje.
    Bezpiecznik na zasilaniu jest cały (skrzynka akumulatora) co oznacza że tranzystory nie mają zwarcia.

    Czy to są objawy uszkodzenia czujnika skrętu tym razem? Posiadam zapasowy czujnik skrętu bo kupiłem cały magiel z pompą ostatnio. Wiem jednak że jego wymiana wiąże sie z wykonaniem nastaw początkowych.
    Czy ktoś z kolegów próbował to robić i może mi coś doradzić?

    A może ktoś ma jakieś inne sugestie co do tej usterki?

    z góry dziękuję

  • #25 29 Mar 2006 22:55
    banan25
    Poziom 10  

    JA WYMIENIŁEM U SIEBIE CZUJNIK SKRĘTU I NIE MUSIAŁEM NIC NASTAWIAć POMPA DZIAŁA DO DZISIEJSZEGO DNIA BEZ ZARZUTU
    A CO DO BEZPIECZNIKA TO NIE ZAWSZE SĘ ON PALI A TRANZYSTORY PADAJĄ U MNIE NA TRZY RAZY JAK SIE SPALILA POMPA TYLKO RAZ PADŁ BEZPIECZNIK

  • #26 19 Kwi 2006 09:22
    awolak
    Poziom 11  

    witam,

    wczoraj znalazłem usterkę po zdemolowaniu pompy.

    okazało się że pompa była w całkowitym porządku :-(
    wszystko jak nowe, brak śladów oleju nawet.


    problemem okazała się wiązka na podłóżnicy. Ktoś na forum doradzał już ją sprawdzić ale "na oko" była jak nowa więc odpuściłem na początek.
    i to był błąd. po rozłączeniu kostki i zapięciu pompa pracuje jak nowa.
    ma tylko rozpruty brzuch :-(

    mam nadzieją ze komuś sie to przyda i zacznie szukanie usterki od najprostszych czynności na początku.

    pzdr.

  • #27 07 Lip 2006 13:51
    mariusz04
    Poziom 1  

    Mam problem zapala mi się lampka wspomagania układu kierowniczego i przy ruszaniu kierownica zmienia się napięcie (przygasaja światła)
    Proszę o porady.

  • #29 07 Lip 2006 14:26
    piter_ok1
    Poziom 18  

    Jeśli to jest rocznik przed 2002r. i przy mocniejszym szarpnięciu kierownica jest wyczuwanly wyraźny opór to do wymiany czujnik skrętu (standardowa usterka). Koszt czujnika w serwisie 230 zł jeśli sie odda stary. Nigdzie indziej sie tańszego nie kupi, a używki będą takie same jak twój.

  • #30 08 Lip 2006 14:31
    Usunięty
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo