Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprężarka STAR - pomocy, przeciek oleju

lukaszluk 06 Sty 2009 21:52 15009 16
  • #1 06 Sty 2009 21:52
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Witam
    Mam taki mały problem. Otóż otrzymałem od znajomego sprężarkę od Stara (zdjęcie zamieszczam poniżej), którą rozebrałem ,sprawdiłem tłoki pierścienie i na moje oko szystko ok było i zbudowałem sprężarkę. tłoczy powietrze nawet nieźle i jest taki problem. Otóż przy jakiejś pracy ok 2-3 min albo osiągnięciu jakiegoś tam ciśnienia zaczyna wydobywać się olej z wyjścia korbowodu z bloku sprężarki i nie wiem czym to jest spowodowane. Z tego co słyszę podczaas pracy to jakby się robiło podciśnienie pod tłokiem i poprzez to (smarowanie rozbryzgowe, olej wlewany do środka) jakimś cudem wydostaje się olej.

    Czy możecie poradzić mi na ten problem??
    Oto widok sprężarki - posiadam taką samą ale w innym malowaniu
    Sprężarka STAR - pomocy, przeciek oleju

    0 16
  • #2 06 Sty 2009 21:59
    Spacewalker
    Poziom 32  

    a gdzie korbowód w bloku ma wyjscie? jesli juz to wał korbowy. czy ona nie ma przypadkiem cisnieniowego smarowania? jesli nie to musi byc gdzies odpowietrzenie skrzyni korbowej. moga byc tez nieszczelne pierscienie i dlatego robi sie cisnienie w skrzyni korbowej.

    1
  • #3 06 Sty 2009 22:42
    Krick1987
    Poziom 24  

    Ona napewno potrzebuje smarowania pod cisnieniem lub można ją podobno przerobić na rozbryzg. Napewno trzeba zrobić odpowietrzenie skrzyni korbowej ( najlepiej w najwyższym miejscu skrzyni korbowej )gdyz to jest powód wycieku oleju.

    0
  • #4 07 Sty 2009 20:33
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Przejęzyczenie, tak wyjście wału korbowego, a co do smarowania to nie jestem do 100% pewny że to rozbryzgowe, wystarczy popatrzeć na sprężarkę DJ.Wielebny a tam nie ma żadnego zbiornika oleju czy jakiejś pompy aby podawała olej pod ciśnieniem i wszystko gra:
    "

    DJ.Wielebny napisał:
    Witam robiłem sprężarkę na podobnym zbiorniku i kompresorze a właściwie sprężarce (twoja to HS11-Od C-330) ja zaś robiłem na trochę większej HS- 19 - Od Stara .Jeżeli cię to interesuje to jutro wstawie fotki jak zrobiłem swoją, z wyłącznikiem ciśnieniowym i z reduktorem na wyjściu aby można było regulować ciśnienie wyjściowe. A przy testach sprawdzałem do 6Atm. ale wył ustawiłem sobie na 5Atm i i tak nie wykożystuję takiego ciśnienia.Pozdrawiam i życzę owocnej budowy
    ", więc sam już nie wiem.
    żnalazłem w internecie firmę która posiada na sprzedaź komplet uszczelek z listwami do sprężarki HS-19, więc wymienię i wtedy zobacze co i jak, a może ktoś posiada taką owaką sprężarkę to może podpowie co mam robić.... dalej

    0
  • #5 08 Sty 2009 11:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 08 Sty 2009 18:23
    andrzej0769
    Poziom 19  

    Ta sprężarka jest z centralnym smarowaniem tz.smarowana jest ciśnieniem z silnika.W otwór wycieku oleju wkręć smarowniczkę i będzie dobrze.

    0
  • #7 08 Sty 2009 20:29
    lukaszluk
    Poziom 15  

    rbiesiada napisał:
    A nie zaślepiłeś przypadkiem obydwu otworów od smarowania?? jeśli tak to o jeden za dużo :D

    Gdzie podłączyłes zbiorniczek z olejem ??

    Potwiedzam że do prac garażowych nie koniecznie musi być smarownaie pod ciśnieniem. Oczywiście z kosmiczną ilością obrotów na wale by pewnie ten wynalazek nie wytrzymał.
    Trzeba odpowiednio zawiesić zbiorniczek z olejem.


    To znaczy jest tylko jeden otwór przt tylnym łożysku i spustowy oleju na dole
    Zbiornika z olejem ja nie posiadam, poprostu wlałem olej do środka i działa. Napędza ją silnik ok 1400 obr/min i jest przełożenie ok 2,5 do 1 (obroty) to znaczy 2,5 musi obrócić się koło silnika wtedy 1 obrót wykona sprężarka.

    andrzej0769 napisał:
    Ta sprężarka jest z centralnym smarowaniem tz.smarowana jest ciśnieniem z silnika.W otwór wycieku oleju wkręć smarowniczkę i będzie dobrze.


    Ale mi nie wycieka przez żaden seryjnie wykonany otwór gdzie można wkręcić smarowniczkę. Przedstawie to na zdjęciu (nie swoim - jutro postaram sie wstawić własne zdjęcia).

    Sprężarka STAR - pomocy, przeciek oleju

    Sprężarka STAR - pomocy, przeciek oleju

    0
  • #8 08 Sty 2009 20:50
    Krick1987
    Poziom 24  

    Musi być odpowietrzenie!!! nawierć mały otworek w bloku zaraz pod cylindrem inaczej zawsze bedzie wywalać uszczelkami.

    0
  • #9 08 Sty 2009 21:10
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 08 Sty 2009 21:20
    lukaszluk
    Poziom 15  

    A co będie jeżeli nawet zrobie tak jak pisze "rbiesiada"
    Co to mi da oprócz tego że pewnie będę miał smarowanie jak w skrzyni korbowej będzie coraz więcej zbierać się oleju i tak będzie jeszcze więcej go wywalać. Może zrobić w korku spustowym mały otworek i w ten sposób jak mi się tworzy to podciśnienie to siłą cisnienia wyrzuci nadmiar ojeju korkiem do jakiegoś zbiorniczka a ten spowrotem do zbiorniczka i tak wkółko - ale musiałbym zastosować pompę o byłoby to już smarowanie ciśnieniowe???

    A jeżeli wykonam jak piszesz to czy olej da radę pokonać ciśnienie wewnętrzne bo jeżeli ma to działać na zasadzie grawitacji (olej sam ma się przedostawać do środka) to czy pokona tą ową siłę i czy czasem nie spotka że właśnie tym otworem całe powietrze będzie chcialo ujść??

    W ostateczności nawiercę w bloku silnika otworek i w ten sposób będę odpowietrzał.

    Jeżeli macie jeszcze jakieś inne propozycję to piszcie
    Z góry dziekuję, może z waszą pomocą poradzę sobie z tym problemem

    0
  • #11 08 Sty 2009 21:34
    Adasku
    Poziom 14  

    Witam nie rób zbiorniczka tylko po przeciwnej stronie koła pasowego w tej pokrywce jasnej u góry otworek fi 3 aby trafiał między pierścienie zewnętrzny a wewnętrzny łożyska na wysokości kulek tak jak jest w c-330 oleju wlewasz 300 ml jak będzie za dużo to wyrzuci

    2
  • #12 08 Sty 2009 21:49
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #13 08 Sty 2009 21:58
    Krick1987
    Poziom 24  

    Adasku tam nie ma łożyska kulkowego tylko panewki.
    Zbiorniczek to był podłączył pod odpływ i powinno byc ok.

    1
  • #14 21 Maj 2009 16:55
    Ranyboskie
    Poziom 10  

    Wyciek oleju w okolicy wału, jak pokazujesz na zdjęciu, wskazuje na nieszczelność simmeringu. Odkręć 4 śruby dekla i wymień ten gumowy element (pierścień Simmera).
    Prawdopodobnie, jego uszkodzenie jest wynikiem wzrostu ciśnienia pod tłokiem, spowodowanego brakiem odpowietrzenia.

    0
  • #15 25 Maj 2009 21:23
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Witam ponownie.
    Tak okazało się że simmering padł. Zakupiłem nowy w firmie produkujące sprężarki te polskie hs11,17,19.
    Teraz wszystko działa poprawnie jak należy.
    Postaram się wykonać parę zdjęć i wrzucię na forum do ocenienia.
    Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.
    A jeszcze jedno. Z pomocą użytkownika z serwisu allegro.pl pomógł mi dokonać rozwiązanie sposobu smarowania owej panewki korwobodu.
    Jak narazie wszystko pracuję tak jak należy.
    Dziękuję,

    1
  • #16 26 Maj 2009 16:49
    Ranyboskie
    Poziom 10  

    Może opisz w jaki sposób rozwiązałeś smarowanie?

    0
  • #17 26 Maj 2009 19:55
    lukaszluk
    Poziom 15  

    Witam
    Hmmm, niech pomyślę. A więc tak.
    Z tego co pamiętam co mi napisano i wytłumaczono to należy bardzo sotrożnie wywiercić otwór w korbowodzie pod kątekm ok 40-45 stopni wiertłem 4-max 5mm, tak na środku korbowodu aby przeszło na wylot przewiercić razem z panewkA ( nie przewiercać wału - tylko zdjąć cały korbowód i złożyć go tylko z panewką w środku), następnie delikatnie zeszlifować ostrę krawędź na panewce i sfazować u góry by olej mógł lepiej się dostawać do wewnątrz i smarował panewkę.
    Można i zastosoeać pompę olejową jak to jest w oryginale i podawać olej pod cićnieniem na panewkę ale to zaszkodzić może silnikowi - ja mam na 230 i nie wiem czy by wytrzymał 2 urządzenia na 1 podwójnej szajbie.

    https://obrazki.elektroda.pl/66_1243360519.jpg

    3