Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem opel astra automat " migające S "

skip9 07 Jan 2009 08:37 13321 16
  • #1
    skip9
    Level 11  
    Witajcie!
    Mam opla Astra automat 1,8 92r. Gdy zapalam silnik i włączam na D lub R często włącza mi się S ( mruga) widać ze auto się “meczy” wiec gaszę go bo w żaden inny sposób nie da wyłączyć się tego S, nawet gdy naciskam ten guzik na skrzyni biegów. Przy ponownym odpaleniu często zdarza się ze już nie chce odpalić, dopiero za którymś razem udaje się. Na oleju przejechane mam ok 20 tys, tylko nie mam gwarancji jakiej jakości jest zalany olej.

    Proszę o podpowiedź co może być przyczyną, niestety u moim mieście nie ma "fachowca" od automatów
  • #2
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Trzeba odczytać błędy z ASB.
  • #4
    skip9
    Level 11  
    Gdzie znajduje się złącze diagnostyczne 10-pinowe ?
  • #5
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W skrzynce bezpieczników koło nóg kierowcy.
  • #6
    skip9
    Level 11  
    Test wykonałem i został wykryty błąd :

    56 - Dźwignia zmiany biegów - złe ustawienie.


    Co to może znaczyć? Czy dźwignia zmiany biegów rozregulowała się?
  • Helpful post
    #7
    bartek_j
    Level 35  
    Znaczy ze problem z selektorem albo kabelkami do niego. Najprawdopodobniej.

    Selektror do czyszczenia / sprawdzenia, kabelki do obejzenia.
  • #8
    skip9
    Level 11  
    Rozumiem że należało by rozebrać obudowę dźwigni zmiany biegów i sprawdzić połączenia? Czy szukać problemu z połączeniem przy samej skrzyni?. Proszę o informację gdzie znajduje się się selektor i w jaki sposób można go oczyścić.
  • #9
    bartek_j
    Level 35  
    selektor jest na skrzyni, od gory. poszukaj sobie takiej skrzyni na alledrogo, albo samego selektora to bedziesz wiedzial jak wyglada.
  • #10
    kot.666
    Level 2  
    migajace "s" może się pojawić kiedy olej w skrzyni biegów zużył się. najpierw proponowalbyum sprawdzić olej czy nie jest go zamało i czy czasem nie jest przepalony.w tych skrzyniach trzeba zmieniac olej co jakies 40tys kilometrow.
  • #11
    bartek_j
    Level 35  
    Olej owszem, zmieniać trzeba, ale wiązanie oleju z błędem w tej skrzyni to bzdura panie kot.666
    Nie wiesz - nie wprowadzaj w błąd.
    A poza tym o odkopałeś wątek sprzed miesięcy.
  • #12
    kot.666
    Level 2  
    hmmm z calym szacunkiem ale kiepska jakosc oleju w tej konkretnej skrzyni moze dawac wspomniane objawy. wiem z wlasnego doswiadczenia a nie z teoretyzowania. posiadam takie autko juz od ladnych paru lat i podobne objawy tez juz mialem. pomogla wlasnie zmiana oleju w skrzyni. oczywiscie w przytoczonym tu przypadku nie musi byc tak samo i moze byc cos powazniejszego.
  • #13
    bartek_j
    Level 35  
    OK, z całym szacunkiem ale powiedz mi w takim razie w jaki sposób ?
  • #14
    przemo98922
    Level 1  
    Witam wszystkich!!
    Mam podobny problem w swojej astrze. Rzecz w/w dzieje mi się zimą ale nie ma tragedii. Chyba zacząć od wymiany oleju w skrzyni? jaki to jest koszt ? ile litrów oleju do tej skrzyni wchodzi ?
  • #15
    heidi1
    Level 11  
    Wyczytałem że od 3 do 3,5 litra mam astrę f 1,6 8V. Kupiłem trzy litry oleju oryginalnego GM DEXRON 2 [czerwony] na allegro w cenie 21zł za litr + koszty przesyłki oczywiście, wymieniłem olej i przez pierwsze dwa dni problem właśnie z "migającym "s"czyli z trybem awaryjnym ustąpił ale na trzeci dzień znów to samo.
  • #16
    heidi1
    Level 11  
    W moim przypadku olej nie miał nic wspólnego z błędem, choć wymiamiana była konieczna,winowajcą był selektor ale po regeneracji wszystko wróciło do normy.
  • #17
    kotweiler
    Level 17  
    heidi1 wrote:
    Wyczytałem że od 3 do 3,5 litra mam astrę f 1,6 8V. Kupiłem trzy litry oleju oryginalnego GM DEXRON 2 [czerwony] na allegro w cenie 21zł za litr + koszty przesyłki oczywiście, wymieniłem olej i przez pierwsze dwa dni problem właśnie z "migającym "s"czyli z trybem awaryjnym ustąpił ale na trzeci dzień znów to samo.

    W tym samochodzie przez korek schodzi maksymalnie 2.4 ltr oleju, reszta zostaje w układzie i miesza się z nowym olejem. Nie będę pisał jak to zrobić prawidłowo bo można znaleść w necie. Szukaj ; Statyczna i dynamiczna wymiana oleju w skrzyni automatycznej.