Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zmiana napięcia na mostku prostowniczym

07 Sty 2009 13:32 12592 19
  • Poziom 9  
    witam,

    mam mostek prostowniczy o parametrach
    6A 1000V model KBU6M
    jego charakterystyki są tutaj:
    http://www.fairchildsemi.com/ds/KB%2FKBU6M.pdf

    potrzebuję za mostkiem uzyskać napięcie około 36V DC i natężeniu 2,5A max 3A.
    Jaki transformator kupić? O jakich parametrach wyjściowych, żeby po podłączeniu go do mostka uzyskać za mostkeim ww. parametry?

    zmiana napięcia na mostku prostowniczym
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Trafo ok. 24 V, moc zależna od poboru, ale te 3A to nie musi być wcale mocne trafo...Oczywiście kondensatory filtrujące podwyższą trochę napięcie... A co będzie zasilał??
  • Poziom 40  
    -Napięcie wyjściowe transformatora (zmienne) ok. 26[V]
    -Moc transformatora ok. 60-80[VA]
  • Poziom 9  
    błyskawiczna odpowiedź, dzięki:)

    mostek będzie zasilał dwa siłowniki zasilane napięciem 24-36V DC i Imax=1,5A (tak jest na tabliczce na nich)

    czy taki trafo będzie dobry:
    (parametry wyjściowe, wejście 230V AC)

    24V AC 3,33A toroidalny (TST80/003 firmy INDEL)
    czy lepszy:
    28V AC 2,14A toroidalny (TST60/013 firmy INDEL) ??

    PS myślałem, że napięcie spadnie na mostku a nie wzrośnie... całe życie człowiek się uczy:)
  • Poziom 40  
    Na mostku prostowniczym jest spadek napięcia ok. 1,4[V].
    Natomiast napięcie stałe po wyprostowaniu jest wyższe o 1,4 x napięcie transformatora (zmienne).
  • Warunkowo odblokowany
    Witam nie przestrasz się jak podłączysz całą instalację do tego prostownika i będziesz mierzył napięcie dobrej klasy miernikiem bo im dłuższe przewody będziesz miał to miernik pokaże ci wyższe napięcie bo przewody zachowują się wtedy jak kondensator ale dla takiego układu nie jest to grożne
  • Poziom 9  
    no dobra, zakupiłem wszystkie brakujące elementy polutowałem i....

    miernik pokazał mi za mostkiem napięcie 23.2VDC oraz natężenie 11ADC...

    to trochę inaczej niż mówiliście, na dodatek mostek i kabelki za nim na maksa się zagrzały...

    co jest nie tak?
  • Poziom 40  
    Musiałeś coś źle połączyć. Napewno dobrze podłączyłeś wyprowadzwnia mostka prostowniczego?
  • Poziom 9  
    może zbyt mały przekrój tych kabelków,mostek należy zamontować na radiatorze,co podłączyłeś że prąd ma 11A
  • Warunkowo odblokowany
    Podłączyłeś miernik nastawiony na pomiar prądu? bez obciążenia? zrobiłeś zwarcie!!!!!Nie tak się mierzy
  • Poziom 9  
    wyprowadzenia mostka podłączyłem na pewno dobrze,
    i na pewno popełniłem błąd robiąc zwarcie przy pomiarze natężenia:D

    ale mierzyć napięcie chyba można i jest 23.2VDC a nie jak mówiliście więcej niż przed sprostowaniem... czy przekroje kabelków mogą mieć na to wpływ?
  • Poziom 9  
    jeśli przekrój przewodu będzie za mały to wraz ze wzrostem prądu będie malało napięcie a przewody będą się nagrzewać
  • Warunkowo odblokowany
    Podłącz ten siłownik,w szereg podłącz miernik i zmierz prąd na pewno będzie ok 1,5A
  • Poziom 16  
    Czy oba silniki będą pracować jednocześnie?.
    Jeśli tak to będzie kłopot z uzyskaniem 36V i 2,5-3A.
    Po prostowniku w wypadku trafa 24V uzyska się około 32,6V
    bez podłączonego obciążenia(silników).Po obciążeniu napięcie
    jeszcze spadnie.
    W wypadku trafa 28V napięcie po prostowniku będzie
    wynosić około 38,3V jednak z uwagi na mniejszą moc tego
    trafa ,spadek napięcia na jego oporności wewnętrznej
    może być stosunkowo duży i w wypadku jednoczesnej pracy
    obu silników napięcie wyjściowe na pewno spadnie
    poniżej 36V.
    Tak czy owak lepsze będzie trafo o nap. 28V.
    Oczywiści po mostku musi być kondensator o znacznej
    pojemności min. 4700uF.
  • Poziom 9  
    mam pytanie: a jak najłatwiej zrobić żeby jeden ze sterowników uruchamiał się z lekkim opóźnieniem w stosunku do drugiego?
    brama ma taką "zakładkę" na środku i jedno ze skrzydeł musi się otwierać wcześniej i zamykać później...
  • Poziom 15  
    Uwaga. Wmomencie otwieranie np. lewe drzwi mają się otworzyć z opóżnieniem ale przy zamykaniu to one muszą byc właczone jako pierwsze.
  • Poziom 38  
    Jezeli chcesz aby jeden z silnikow pozniej zamykal ci polówke bramy to najprościej będzie jak szeregowo właczysz do niego opornik . Zmniejsza sie wowczas obroty i zamykał będzie dłużej . Opornik gdzieś z 5Ω / 7 W.
  • Poziom 9  
    kolega Volcan wspomniał coś o kondensatorze - poskładałem już wszystko z transformatorem 24V 2,5A - na wejściu do siłownika mam jakieś 28V

    zastanawiam się czy włączenie w układ kondensatora sprawi że silnik będą działały szybciej bo w tej chwili kręcą się dość wolno...

    możecie podpowiedzieć jakiego kondensatora użyć i jak wpiąć go w układ?
  • Poziom 38  
    Jak mialo byc 36V , a masz 28 V to krecą sie wolniej. Kondensator niewiele pomoże . Mozesz podpiąc jakis elektrolit 5000 mikroF na wyjscie po prostowniku : + do plusa oczywiscie. Widziałem już kilka bram i wszystkie otwieraly sie bardzo wolno.
  • Poziom 33  
    Kondensator obniży tętnienia napięcia ale nie wpłynie na szybkość silnika.