Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Escort 1.8D nie odpala mimo sprawdzenia już wszyskieg.

83pawel 07 Sty 2009 14:09 10250 29
  • #1 07 Sty 2009 14:09
    83pawel
    Poziom 13  

    Zakładam nowy post ponieważ nie mogę znaleźć nigdzie nic na ten temat a i mechanicy nie za bardzo potrafią mi pomóc.
    Problem polega na tym że mój escort 94r. 1.8D bez turbo nie chce odpalać po przestoju dłuższym niż 8 godzin. Niby normalne bo przecież mróz i stary samochód (tym bardziej z wtryskiem pośrednim) ale chodzi o to że stało się tak nagle tydzień czy dwa tygodnie temu, wcześniej palił bez większych problemów nawet przy -10 a teraz przy -3 już ciężko uruchomić go. Objawia się to tym że kręcę go ze 2 minuty (albo i więcej) i w tym czasie powoli zaczyna załapywać co chwila aż coraz szybciej, coraz szybciej i po dłuugim czasie kręcenia w końcu zapala.
    Jeżeli chodzi o sprężanie to ma 27-28 a słyszałem że do 28 jest ok więc to chyba niewielka różnica, wtryski były sprawdzane na jesieni i też ok. akumulator ok (kręcę go co dzień prawie 2 minuty na mrozie i nadal trzyma), ładowanie na 14.2V, świece nowe NGK (20.5mm żarnika), dochodzi prąd na świece (sprawdzałem), paliwo na 100% dobre (sprawdzałem z różnych cpn), nawet dodatek na mrozy dolany, paliwo się raczej nie cofa bo mimo do pompowania ręczną pompką przed uruchomieniem nie ma różnicy. Podgrzewanie 3 razy (do pstryknięcia przekaźnika) nic nie daje. Po uruchomieniu jest już wszystko dobrze: Pali już cały dzień praktycznie z pierwszego obrotu wału, chyba że postoi znów 8 godzin. Spalanie nie zwiększyło się, siły ma tyle co zawsze, lekko dym i ma mniej siły na zimnym silniku ale to raczej wydaje mi się normalne.
    Słyszałem jeszcze że to może być korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika ale nie wiem jak go sprawdzić i w ogóle u mnie na pompie nie mogę go znaleźć. Może mam jakiś inny niż elektromagnetyczny? Może jakiś hydrauliczny?
    I od razu prosił bym o darowanie sobie tekstów w stylu "ten typ tak ma" bo wiem że jeżeli się ten samochód dopracuje to pali przy każdej temperaturze (wcześniej tak miałem).

    0 29
  • #2 07 Sty 2009 16:21
    m.jarek1
    Poziom 17  

    Sprawdzałeś czy paliwo się nie cofa?

    0
  • #3 07 Sty 2009 16:30
    83pawel
    Poziom 13  

    Sprawdzałem ze dopompowanie ręczną pompką na filtrze nic nie daje i tak samo nie można uruchomić, wydaje mi się że też nie czuć na pompce jak by było mało paliwa. Chyba że trzeba to jeszcze jakoś sprawdzać?

    0
  • #4 07 Sty 2009 16:32
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    m.jarek1 napisał:
    Sprawdzałeś czy paliwo się nie cofa?

    zytaj ze zrozumienie, napisał, że sprawdził, a dopompowanie nic nie dało, ja bym sprawdził czy już przy kręceniu leci z przelewów, to dużo powie, i drugi test, po załapaniu na zimno zgasić od razu i zobaczyć czy zapali ponownie od pierwszego zakręcenia. Nie głupio by było zrobić test z samostartem.

    0
  • #5 07 Sty 2009 16:37
    bartek_j
    Poziom 35  

    korektor wtrysku tam jest termoelektryczny (o ile pompa bosch). Z przodu pompy na dole. Dziala tak, ze jest w nim grzejniczek elektryczny i termostacik. Po wlaczeniu pradu za jakis czas zacznie sie wysuwac taki dzydzelek. Im zimniej tym pozniej ten dzydzelek sie bedzie wysuwal...

    0
  • #6 07 Sty 2009 16:44
    83pawel
    Poziom 13  

    Na zimnym jeżeli załapie i nawet jeżeli od razu zgaszę to odpala praktycznie za pierwszym obrotem następny raz. Nie sprawdzałem czy przy kręceniu leci z przewodów bo bałem się zdejmować przewodów, samochód stał pod blokiem i jak bym go za długo musiał kręcić przez zdejmowanie przewodów już by pewnie padł akumulator.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Pompa jest chyba Bosch (chociaż nie jestem pewny a nie mam jak teraz zrobić fotki czy sprawdzić) Wydaje mi się że jest tam z przodu na dole takie coś ale nie ma do niego podłączonych żadnych przewodów... chyba że nie musi być? A jeżeli tak to jak sprawdzić ten korektor?

    0
  • Pomocny post
    #7 07 Sty 2009 16:54
    bartek_j
    Poziom 35  

    Do korektora dochodzi jeden kabel, ten sam + po stacyjce co do zaworka gaszenia. Ford w tych silnikach rozne zmiany i wariacje stosowal, nie jestem pewien czy dokladnie to rozwiazanie jest u ciebie.

    Bez wykrecania tego walca czarnego chyba nie bardzo da sie sprawdzic...

    0
  • #8 07 Sty 2009 17:03
    83pawel
    Poziom 13  

    Do zaworka gaszenia dochodzi kabelek + ale nie widziałem żeby coś dochodziło do tego drugiego. A może być jakaś opcja bez tego korektora albo ze nie jest elektryczny? A jeżeli to jednak ten to co można sprawdzić w nim żeby wiedzieć czy dobry, rezystancję? I można go tak wyjąć i założyć bez konieczności zakładania nowych uszczelek czy czegoś podobnego?

    0
  • #9 07 Sty 2009 17:33
    marek1977
    Poziom 33  

    Napisałeś że dochodzi prąd na świece. Ale czy one działają?

    0
  • #10 07 Sty 2009 18:03
    83pawel
    Poziom 13  

    Sprawdzałem czy dochodzi prąd na świece i skoro tak to wymieniłem świece żeby je wykluczyć, no i niestety jest nadal to samo. Działają raczej bo jeżeli jest lekko zimy to bez podgrzania chociaż 3 sekundy dopiero po paru obrotach zapali a z podgrzaniem zawsze zapala od razu.

    Dodano po 25 [minuty]:

    Pompa to chyba CAV Rotodiesel i w necie znalazłem coś takiego:

    Cytat:

    Rozdzielaczowa pompa wtryskowa ma hydrauliczny korektor wyprzedzenia wtrysku zimnego silnika.
    Marka i typ: Bosch VER 285 lub CAV Rotodiesel F 18 INA 01.

    Coś mi tu nie pasuje. To że niby jest hydrauliczny ten korektor? Wie ktoś coś o tym? Albo może ktoś wie czy jest sens w ogóle podejrzewać ten korektor o stwarzanie takich problemów?

    0
  • #11 07 Sty 2009 18:23
    bartek_j
    Poziom 35  

    Korektor mozna sprawdzic czy prad bierze.Tam cos kolo 1A na zimno plynelo i potem spadalo.. Mozesz go wykrecic, miedziana podkladka / uszczelka pod nim jest ktora by wypadalo zmienic. I musisz uwazac bo po jego wykreceniu wypada tloczek, sprezynka i cos tam jeszcze, raczej male ;)

    Moze byc tez tak ze nie ma elektrycznego przestawiacza. Moze nie byc w ogole, moze byc jakis inn. We fordach montowali chyba co akurat mieli ;)

    0
  • #12 07 Sty 2009 22:53
    83pawel
    Poziom 13  

    Ok, postaram się jutro coś zrobić z tym korektorem i go sprawdzić, jeżeli nie będzie za zimno (bo samochód pod blokiem stoi).
    A może jest jakiś sposób żeby go zapalić rano jeżeli to by była wina korektora? Można jakoś wyprzedzić mu wtrysk? Chociaż zaczynam już wątpić czy to akurat tego wina bo już tyle się z tym męczę, że nie wiem czy znajdę przyczynę :(

    0
  • #13 08 Sty 2009 00:25
    bartek_j
    Poziom 35  

    Plakiem go potraktuj, jak nie ma jakiegoś grubego błęu to odpali.

    0
  • #14 08 Sty 2009 23:31
    maniek.mm
    Poziom 10  

    Proponuję zajrzeć na forum forda. Chłopaki pomogli mi ,miałem takie same problemy w Fieście. Silnik wprawdzie bez turbinki ,ale konstrukcja niemal identyczna. Po wymianie świec ,filtra paliwa (polecam sprawdzić na zimę ,u mnie po wymianie silnik zachowuje się bardziej kulturalnie) ,wymienione przewody zwrotne wtryskiwaczy ,przejrzane dosłownie wszystko. Pomogło przeczyszczenie rozrusznika i regulacja kątu zapłonu. Możliwe że jeśli auto przestało odpalać "nagle" to spowodowane jest to zapchaniem wtryskiwaczy . A jeśli chodzi o długie odpalanie po postoju ,to winne są nieszczelne węże a jeśli mowa o starej pompie boscha to może ona być również nieszczelna i troszkę trzeba pokręcić silnikiem zanim się napełni. Niestety te silniki są bardzo wrażliwe na wszelkie drobne wady funkcjonowania osprzętu silnika ,a wszystko jakto w Dieslu wychodzi zimą...

    0
  • #15 09 Sty 2009 00:06
    83pawel
    Poziom 13  

    Silnik mam taki sam, też bez turbiny, tylko że ja mam chyba pompę CAV. Właśnie już nie wiem za co się brać, dziś nic nie zrobiłem bo w pracy zaganiany byłem. Jutro spróbuje sprawdzić ten korektor wyprzedzenia wtrysku a potem może i filtr dla pewności wymienić i sprawdzać dalej, może wyprzedzenie wtrysku wyregulować, przewody sprawdzać itp. ciężka sprawa :(

    0
  • #16 03 Lut 2009 22:42
    wwpiotr
    Poziom 11  

    Wymień rozrusznik. Ja założyłem od focusa i odpala bez problemu, a problemy miałem nie małe.

    Pozdrawiam

    0
  • #17 04 Lut 2009 13:18
    maniek.mm
    Poziom 10  

    Dobra mysl z tym rozrusznikiem. Te silniki potrzebują dosyć sporej prędkości obrotowej do rozruchu. Jednak na dłuższą metę jeśli silnik trzeba długo kręcić wskazuje to na brak paliwa w pompie wtryskowej. Co jest najbardziej prawdopodobne w samochodzie z tego rocznika pompa po prostu się rozsypała...

    0
  • #18 04 Lut 2009 21:19
    Daro122
    Poziom 28  

    Witam u dizla jeżeli
    - dobrze kręci
    - dochodzi paliwo
    - grzeją świece
    - jest kompresja
    - wtryski sprawne , to nie ma bata musi palić chyba że pompa nie sprawna z lekko poluzowanych przewodów wtyskowych przy wtryskach paliwo musi tryskać na pół metra w górę jezeli tylko się wydobywa to pompa zapowietrzona lub nie sprawna . Kompresja 28 atm to raczej mało przy pośrednim wtrysku przy 27 uznaje się silnik do remontu . Przy wielu próbach odpalania padają świece żarowe a awaria 1 czasami uniemożliwia zapłon . Musisz upewnić się co do pracy urządzenia rozruchowego na pompie , jeżeli nie działa to nie ma mowy o dobrym odpalaniu nawet przy sprawnym silniku .

    0
  • #19 04 Lut 2009 22:22
    R-200
    Poziom 12  

    Problemy z zapalaniem po dłuższym postoju wiążą się przeważnie z zapowietrzaniem się ukladu paliwowego. Dopiero długie kręcenie powoduje odpowietrzenie układu i jego normalną pracę. Może pompa?

    1
  • #20 04 Lut 2009 22:44
    darekb1
    Poziom 15  

    możliwe że pompa lub nieszczelny układ paliwowy, ja bym zaczął od sprawdzenia węzyków paliwowych...

    0
  • #21 09 Lut 2009 11:16
    so258
    Poziom 11  

    jeżeli masz pompę CAV do powinieneś mieć korektor wtrysku uruchamiany linką z termostatu woskowego. Wkrcony on jest po termostatem w silniku - wychodzi z niego linka która uruchamia dźwignię w pompie - najprawdopodobniej styłu od strony silnika. twoje objawy są mi znane sprzed trzech lat. też walczyłem całą zimę. Dopiero wymiana pierścieni tłokowych poprawiła kompresję i problem zniknął. Ale najpierw sprawdź czy na pewno nie cofa sie paliwo. Załóż przezroczysty wężyk od filtra do pompy i obserwuj czy rano jest paliwo i w czasie rozruchu nie lecą bańki powietrza. Jeżeli stało się to nagle to sprawdź jeszcze wężyki przelewowe między wtryskami. Jeżeli tam będzie nieszczelność to będzie uciekało paliwo i będzie sie zapowietrzał.

    0
  • #22 30 Maj 2009 15:47
    michal_v
    Poziom 13  

    WITAM>>>>>>>>
    A co wy na to?
    mam forda 1,8d combi 1993 sytuacja podobna po prostu po powrocie z pracy (jakieś 20 km czyli silnik gorący ) zgasiłem silnik w celu otwarcia drzwi garażu i pogawędki z sąsiadem (jakieś 5 minut rozmowa typu jak fura chodzi ha ha ha ) nie zapala hmmmm myśłe co jest pewnie ropa od Zenka co jeżdzi tirem tym razem kiepska a podobno z BP a może zawór gaszenia a może wtryski a może mu się nie chce robić bo środa......... OK naprwiam tylko co......... poległo 3-ech fachowców
    oto diagnozy zakupy i efekty>>>>>
    << świece żarowe choć na gorącym nie palił ale co tam fachura kazał nowe-nie gada
    << wtryski nowiutkie bosch+ regulacja-nie gada
    <<filtr paliwa-nie gada
    <<nowy aku -nie gada nadal
    <<przewody wysokiego cisnienia -nadal nie gada
    <<asz tu nagle diagnoza POMPA TAK TO POMPA cena nowej Bosch ugieły mi sie nogi ( 2 razy droszsza niż cały ford łącznie z magolem ha ha ) ale jest allegro to kupiłem po remoncie z gwarancją a jak myślicie sukces nie nie -nie gada fahowiec sie więcej nie pokazał ( rzucił prace ha ha ha )
    << następny po pomiarach krytykach kolegi fachowca stwierdza POLIWO PEWNIE H........JOWE więc ja bańka stacja Vi Pover Diesel czyli taki Hugo Boss dla diesla więc ja radość błogostan zagada na reszcie zagada usłysze w końcu to słodkie kle kle kle kle kle mojego 1,8 d ale -nie gada
    ...................................................................................
    Mijają 2 miesiące lektura ogłoszę sprzedam Fiata to sprzedam VW coś musiałem mieć do jazdy nie słuchałem Fachowców i ich diagnoz typu głowica typu sprężanie...itp asz tu nagle Pan Zenek stary tirowiec z ropą z BP 30 litruw jak to on mówi bo pić sie chce Zenek co na dieslah zęby zjadł CO MOJE PALIWO H......OWE nowy merol S prezesa fruwa a stary ford nie K...WA PODNOŚ PAN KLAPE sciągnoł bluze pachnącą ropą z BP kręć -nie robi Zenek stuka puka faja za fają KRĘĆ PAN -nie robi spod maski widać tylko brudne spodnie z ropy z BP BARDZIEJ PAN ZAKRĘĆ i i..........iiiiiiiiii jest R O B I słodki kle kle kle kle Co było powodem że nie palił nie wiem czemu zapalił też nie wiem ale wiem że po wymianie tego wszystkiego chodzi piękie pali na dotyk nawet na zimnie nie kopci.
    MORAŁ o diesla trzeba dbać pilnować świec filtry na bieżąco dobre paliwo i aku a diesel będzie gadał i wydawał z siebie to fajne kle kle kle kle
    :D

    0
  • #23 31 Maj 2009 13:16
    robert29475
    Poziom 12  

    Jeśli wszystko sprawdziłeś tak jak piszesz to zostaje tylko pompka niskiego ciśnienia w pompie wtryskowej. Możesz ją sprawdzić pobieżnie sam. Zrób tak: podłącz bezpośrednio do pompy przezroczysty przewód a drugi jego koniec włóż do butelki z paliwem którą postaw na ziemi. Pokręć rozrusznikiem . Jak pompa nie zaciągnie paliwa to na 100% masz uszkodzone łopatki pompki niskiego ciśnienia. Więc regeneracja pompy rozwiąże problem. Jak pompa zaciągnie paliwo dość szybko to będzie znaczyć że coś pominąłeś przy sprawdzaniu układu zasilania. Pozdrawiam. Jak znajdziesz przyczynę to napisz przyda się innym.

    0
  • #24 01 Sie 2009 12:07
    sobolek-83
    Poziom 1  

    nie tak dawno miałem taki sam problem... naprawa 14 zł i okazała sie banalna ale na najprostrze pomysły wpada sie najpóźniej.padał bezpiecznik od świec żarowych.pzdr

    0
  • #25 01 Sie 2009 20:17
    AdamWro
    Poziom 18  

    Jakiś drogi ten bezpiecznik, może przekaźnik co?

    0
  • #26 01 Sie 2009 21:13
    Staszek49
    Poziom 34  

    Panie kolego niewiele brakowało, abym 11 lat temu w komisie nabył forda 1,8 D kombi. Szczęście, że udało mi się dotrzeć do właściciela, który oświadczył cyt: to auto zapali jak będę go trzymał w ciepłym mieszkaniu, nie mówiąc już o blachach i zawieszeniu.

    Przecież każdy wie, że silniki diesla ( z tamtego okresu) w fordach to najgorsze silniki (jest powiedzenie, że każdy ford itd.. ) palą tylko wówczas, gdy mają: właściwe ciśnienie w cylindrach ( z niewielką tolerancją pomiędzy sobą) , nowe pompy wtryskowe oraz, gdy grzeją im wszystkie świece żarowe i paliwo nie cofa się do zbiornika (o czym świadczą pęcherzyki powietrza w przewodach paliwowych).

    Obecnie zachwalane są głównie fordy benzynowe, gdyż są tańsze, mają już lepszą blachę oraz lepsze od innych wyposażenie.

    0
  • #27 03 Sie 2009 11:59
    wopor
    Poziom 32  

    witam, poczytał te posty i :D, wystarczy powiesic dodatkowy zbiornik (5l ) z ropką i jak jest wsio oki z pompą to zapali , jak nie to szukasz w pompie przyczyn, lub w silniku(cisnienie spreżania , swiczki, i ich zasilanie, rozrusznik , aku), toć to prosty silnik , ale ponoć Qń lepszy bo nawali i idzie dalej :D, powodzenia

    0
  • #28 03 Paź 2010 20:07
    cesio
    Poziom 9  

    Panowie ja miałem podobny problem. Mi pomogła wymiana świec żarowych. Trzeba jeszcze wspomnieć ,że forda dieselka trzeba podgrzać przynajmniej 2x przy przymrozkach poniżej -10.Chociaż w tamtym roku jak były przymrozki -25 do -28 nie mogłem odpalić to się Wku.....em i kupiłem grzałkę na allegro i od tej pory mogę odpalić choć by było -50 tylko trzeba mieć dostęp do gniazdka:-)

    0
  • #29 04 Paź 2010 15:41
    MinisterQ
    Poziom 18  

    cesio napisał:
    Trzeba jeszcze wspomnieć ,że forda dieselka trzeba podgrzać przynajmniej 2x przy przymrozkach poniżej -10


    To nie powinno mieć żadnego znaczenia, ponieważ sprawny przekaźnik świec żarowych (z prawidłowo działającą elektroniką w środku) powinien po zgaśnięciu kontrolki na desce grzać świece jeszcze jakieś 10-20sekund, a wtedy to "podwójne grzanie" nic nie zmienia.

    0
  • #30 14 Lut 2011 09:53
    marcin1171
    Poziom 17  

    Temat stary ale może komuś pomogę :-)
    Ogólnie rzecz biorąc miałem takie same objawy tzn. po dłuższym postoju ciężko palił.
    Również sprawdziłem wszystko, pomogła dopiero wymiana podstawy filtra paliwa wraz z ręczną pompką w której jak się okazało niesprawny był zaworek zwrotny i paliwo cofało się do zbiornika dlatego właśnie po dłuższym postoju były trudności z uruchomieniem :-)

    0
  Szukaj w 5mln produktów