Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podtrzymanie akumulatora na mrozie

08 Sty 2009 09:24 8268 10
  • Poziom 10  
    Witam! Jak to w zimie, zaczynają się kłopoty z akumulatorami:) Interesuje mnie temat, jak podtrzymać akumulator,żeby podczas mrozów nie tracił energii. Kiedyś natknąłem się na zasilacze podtrzymujące akumulator, teraz jakoś nie widzę sprzętu tego rodzaju. Proszę o jakieś porady, sugestie, ewentualnie punkty, gdzie można kuipić taki zasilacz podtrzymujący.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Pomocny post
    Poziom 2  
    Witam!!!
    większość dobrej klasy prostowników posiada opcje podtrzymania, ewentualnie możliwość "wolnego ładowania"
    z małym amperażem.

    Można zastosować ocieplacze (lub samemu obłożyć akumulator filcem lub cienkim styropianem) skuteczność do kilku godzin.

    Pierwszą czynnością jaką powinieneś wykonać jest sprawdzenie samego akumulatora i ładowania:
    klemy, elektrolit, napięcie znamionowe

    Przykładowy prostownik z podtrzymaniem :
    http://www.bakista.pl/index.php?c=1030&pr=4633&p=2

    jak by co podaj więcej danych o akumulatorze i aucie jakie posiadasz

    Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • Poziom 39  
    Przecież nie trzeba odkrywać Ameryki. Każdy prostownik?ładowarka niewielkiej mocy spełni taką funkcję. Rozumiem, że masz gdzie podłączyć. Jeśli chodzi o samochody osobowe/dostawcze to wydajność prądowa rzędu 2-4 A będzie skutkowała jako konserwacja. Na upartego dla bezpieczeństwa prostownik łączymy w szereg z żarówką reflektorową np 55 W i masz ładowanie oraz ogrzewanie.
  • Poziom 10  
    A więc, czy wystarczy do podtrzymania akumulatora 55Ah, ładowarka 12V 1A, czy może to będzie za mały prąd ??
  • Pomocny post
    Poziom 29  
    Podłącz ładowarkę do akumulatora, następnie na zaciskach akumulatora podłącz woltomierz i zapamiętaj jakie jest napięcie. Włącz zasilanie ładowarki i zobacz czy napięcie na zaciskach akumulatora sie zmieniło.
    Jeżeli wzrosło to może być, jeżeli jest takie samo lub zmalało to ładowarka nie nadaje się do tego co chcesz osiągnąć.
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany.
    Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny...
    W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin.
    Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo wtedy będzie akumulator "gazował" co może objawić się, po dłuższym okresie, spadkiem jego pojemności.

    Możesz poszukać także na Allegro ładowarek używanych do ładowania akumulatorów żelowych (hasło: ładowarka akumulatorów żelowych 12V).
    Sprawdzają się idealnie w tego typu zastosowaniu - sam często używam podobnego rozwiązania.

    Problemem w Twoim przypadku może być jeszcze mocno zużyty akumulator gdzie minusowa temperatura powoduje dodatkowo zmniejszenie jego pojemności.
    Przy temperaturach rzędu -20st będzie to ok 60% pojemności znamionowej co już może mocno utrudnić rozruch niejednego zimnego silnika.

    Myślę, ze na przyszły sezon będzie Cię czekał niemały wydatek... ;)

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Mój akumulator ma już 5 lat, jeszcze nie miałem z nim problemów, ale profilaktycznie chcę go utrzymać w dobrej formie jak najdłużej. Mało teraz jeżdżę, a samochód stoi na dworze, więc chyba to będzie dobrym rozwiązaniem aby akumulator był w ciągłej gotowości do użycia, a jego sprawność nie spadała. Dziękuję za porady!
  • Poziom 27  
    Ja caly akumulator nawet od spodu owinalem pianka do ocieplania rur co. kupilem najwieksza srednice rozcialem, owinalem i obkleilem tarma taka srebrna. nawet teraz przy -15 rano pali bez problemu. nic nawet niezamuli
  • Poziom 32  
    agik* napisał:
    Mój akumulator ma już 5 lat, jeszcze nie miałem z nim problemów, ale profilaktycznie chcę go utrzymać w dobrej formie jak najdłużej.

    Statystycznie żywotność akumulatora samochodowego wynosi od 3 do 5 lat i rzadko się zdarza aby było inaczej . Oczywiście zależy wiele od marki i eksploatacji ale dłuższy czas eksploatacji jest raczej sporadyczny . :cry:
    Pozdrawiam .
  • Poziom 11  
    A ja obłożyłem swój akumulator w Tico ekranem za grzejnikowym.Jest to cienki styropian z folią aluminiową. Zastosowałem go ponieważ jest tam mało miejsca tylko trzeba uważać żeby folia nie dotykała słupków bo będzie zwierać.I możecie wierzyć mój akumulator jest od nowości czyli 11 lat.