Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golfIV 115 km (AJM) ciężko pali po dłuższym postoju

tedii66 08 Sty 2009 10:36 10022 15
  • #1 08 Sty 2009 10:36
    tedii66
    Poziom 9  

    witam wszystkich i proszę o pomoc mam taki problem mój Golf gdy jest zimny ciężko zapala objaw taki jakby świece były uszkodzone ale świece sprawdzone i są ok natomiast gdy zdejmę wtyczkę z czujnika temperatury auto pali bez zastrzeżeń więc myślałem że to czujnik temper wymieniłem go i nic to nie dało dalej problem z odpalaniem dodam że VAG ni pokazał żadnych błędów proszę o jakieś rady.

    0 15
  • #2 08 Sty 2009 11:48
    Spacewalker
    Poziom 32  

    jak zdjemiesz kabel z czujnika to zawsze ci one beda grzaly, nawet w +30st w lato, Jak sprawdzales swiece, opisz to dokladniej....

    0
  • #3 08 Sty 2009 12:03
    tedii66
    Poziom 9  

    świece sprawdzał mi kolega przyrządem do mierzenia oporności każda świeca miała 0,9 oma, jest elektrykiem i mówił że świece są ok chociaż głowy nie daje.

    Dodano po 7 [minuty]:

    czyli sugerujesz że sprawdzenie świec przez mojego kolegi jest błędne w takim razie jak mam je sprawdzić by być pewnym że są dobre lub przepalone

    0
  • #4 08 Sty 2009 12:10
    emeryt2
    Poziom 42  

    Niewłaściwy czujnik temperatury , lub komperator w sterowniku na wejściu czujnika - pin 112 i 104.

    0
  • #5 08 Sty 2009 12:16
    tedii66
    Poziom 9  

    czujnik kupiłem nowy typ 059919501A z zieloną koncówką jest możliwość sprawdzenia czy lepiej jechać do ASO

    1
  • #6 08 Sty 2009 12:42
    emeryt2
    Poziom 42  

    Radzę diagnostykę, nie koniecznie ASO.

    1
  • #7 08 Sty 2009 13:22
    tedii66
    Poziom 9  

    też tak myślę muszę wybrać się do dobrej stacji diagnostycznej dzięki za rady dam znać co było przyczyną usterki

    0
  • #8 08 Sty 2009 13:56
    Sztomel
    Poziom 34  

    jest jeden problem, skoro silnik elegancko odpala po odłączeniu czujnika temperatury cieczy to gdzie tu wina świec żarowych ? gdyby były przepalone któreś lub wszystkie to nawet z odłączonym G62 byłby ten sam problem,
    tedii66 - piszesz, że kłopoty są z odpaleniem zimnego silnika - po jakim jego czasie postoju od zgaszenia ?
    jeśli masz Golfa z rocznika powyżej 99' lub z 99' a końcówka numeru nadwozia jest wyższa niż 250 001 to czujnik kupiłeś odpowiedni a sprawdzenie świec mierzeniem ich oporności jest prawidłowe i miarodajne więc problem będzie inny, tylko jaki !?
    jeśli masz vag-com to proponuję sprawdzić w grupie 007 wskazania temperatury płynu chłodzącego podawane przez czujnik G62 na zimnym silniku i porównanie ich z temperaturą otoczenia - odchylenia nie powinny być znaczne,
    po drugie problem może leżeć po stronie pompowtrysków - czy masz objawy telepania silnikiem i pracę jakby nie palił na wszystkie gary po odpaleniu i czy ustają po zagrzaniu silnika, sprawdź jakie masz korekcje dawek na poszczególnych cylindrach na zimnym i ciepłym silniku.

    0
  • #9 08 Sty 2009 14:10
    tedii66
    Poziom 9  

    rocznik golfa 2001 problemy z zapalaniem mam od niedawna gdy jest ciepły wszystko jest ok golf jest garażowany gdy rano chcę odpalić powiecmy po 10 godzinach auto pali czasami za pierwszym a czasem zadrugim po pszekręceniu kluczyka i przez chwilę pracuje nierówno dosyć mocno kopci pózniej jest ok dodam że niedawno były wymieniane popychacze myślałem że mechanik coś spiepszył ale sprawdzaliśmy ustawienie rozrządu na VAGU i jest ok co do pompek też miałem takie podejrzenia i pojahałem na diagnostykę gościu który sprawdzał powiedział że parametry silnika są dobre pompowtryski też.

    0
  • #10 08 Sty 2009 14:34
    Sztomel
    Poziom 34  

    skoro sprawdzaliście ustawienie rozrządu na vagu to ile wynosił kąt synchronizacji ?

    0
  • #11 08 Sty 2009 14:36
    tedii66
    Poziom 9  

    kąt wynosi -0,3 i wacha się do 0,0 na ciepłym silniku

    0
  • #12 08 Sty 2009 14:42
    Sztomel
    Poziom 34  

    czyli jest OK.

    Dodano po 1 [minuty]:

    naprawdę nie wiem co jeszcze może być przyczyną, może rozrusznik stawia opory.

    0
  • #13 08 Sty 2009 14:56
    tedii66
    Poziom 9  

    rozrusznik jest dobry akumulator mam nowy może przy wymianie tych popychaczy konieczne jest wyregulowanie pompek dodam że pomyślałem sobie również że może coś z czujnikiem halla może go poruszyli jest zaoliwiony przeczysciłem go ale zero efektu ale coś musi z tą wymianą być na rzeczy bo wcześniej golf śmigał bez żadnych problemów

    0
  • #14 08 Sty 2009 17:38
    Sztomel
    Poziom 34  

    tedii66 napisał:
    może przy wymianie tych popychaczy konieczne jest wyregulowanie pompek


    no i tu jest pies pogrzebany ale poszperałem, poszukałem i mam tu identyczny przypadek do Twojego oraz opis (w odnośniku) jak wyregulować pompowtryski - miłej lektury oraz uzdrowienia serca autka :

    http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=5949

    1
  • #15 08 Sty 2009 20:33
    tedii66
    Poziom 9  

    dzięki za dobre rady Sztomel mam do ciebie pytanie jak bym kupił i założył pompki od silnika ASZ 130 km to będę musiał coś zmieniać w programie sterującym, wierz nie chce się bawić w samą regulacje pompek ponieważ moje mają już ponad 200 tyś także wolał bym je od razu wymienić

    0
  • #16 08 Sty 2009 22:07
    Sztomel
    Poziom 34  

    rozumiem, że niejako przy okazji chciałbyś trochę wzmocnić stajnię w Twoim silniku, niestety nie znam się na sprawach modyfikacji aż tak abym na własnym doświadczeniu mógł stwierdzić jaką wydajność mają pompki od ASZ-ta a jakie od AJM-a, może są te same a może nie i naprawdę nie wiem czy auto nie będzie wtedy dymiło jak batory z komina. Wiem tylko, że najmocniejsze pompowtryskiwacze stosowane np. do silnika ARL mają symbol AL więc może pokusisz się o takie + większe turbo co oczywiście wiąże się z korektą softu ale za to jaki potem uśmiech na twarzy. Proponuję w tych sprawach zasięgnąć info właśnie na forum.tdi-tuning.pl - tam są ludzie co się na tym znają i Ci doradzą.

    0
  Szukaj w 5mln produktów