Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW POLO 1,0 MPI 2002r błąd

08 Sty 2009 14:21 8730 11
  • Poziom 16  
    Autko jak wyżej tyle że nierówno pracuje silnik.Kody błędów 16684 i 16687 czyli przerwa zapłonu i przerwa zapłonu na 3 cylinder.Przewody WN nowe.Co sprawdzić na początek ,wyłożyłem już 1200zł i bez efektu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Za mało danych. Silniki 1,0 produkowane do 2001r. Polo3, a twój rocznik piszesz 2002r. Podaj kod silnika i co wymieniłeś, bo jeśli cały zapł. tz. czujnik Hala, modół, cewke, przewody, świece. To zostanie Ci sterownik, i tu bym się nie śmiał.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Powiem od początku,od pewnego czasu silnik nie miał mocy ale na "ucho" wszystko było ok. pracował wydawało się normalnie.No i zapaliła się kontr. ciśn. oleju i ZONK zatarło go na panewce głównej.Kupiłem drugi silnik i po diagnostyce jest to co pisałem wczesniej,stąd też te wydane 12 stówek.Silnik kompletny z gwarancją na mechanikę ale bez modułu komputera.Myślę że przyczyną awarii pierwszego mogło być to samo co teraz pokazuje przy diagnozie ,paliwo niespalone w silniku a co za tym idzie brak smarowania.Wszystko co było możliwe zostało podmienione z pierwszego silnika i bez efektu.Może by jakieś pomiary do dalszej oceny.Liczę na wsparcie bo ręce opadają.
  • Poziom 17  
    Czujnik temp. silnika. na początek!!!
  • Moderator Samochody
    Skoro odczytałeś błędy, to odczytaj również bloki wartości mierzonych.
    Zanim wymienisz czujnik, sprawdź, czy to jego wina jw.
  • Poziom 21  
    Czujnik temperatury nie ma wpływu na salanie w 3 cylindrze .tylko może wpływac na wysokość spalania. ma 4 wyjscia 2 do modułu ,a 2 do wskaznika i nie ma wpływu na spalanie w poszczegulnych cylindrach.

    Dodano po 13 [minuty]:

    twoje błędy to-16684 P0300 Wykryto przerwę zapłonu – jakikolwiek cylinder B . 16697 P0303 Wykryto przerwę zapłonu cylider 3 to z opisu VAG

    Dodano po 5 [minuty]:

    Sory w 2 będzie 16687
  • Poziom 16  
    Pomierzyłem napięcia dochodzące do cewek na poszczególnych cylindrach są w granicach 3.8V,oporność cewek też prawie jednakowa.Zauważyłem tylko że,kontrolka ciśnienia oleju gaśnie razem z innymi które oczywiście powinne zgasnąć w chwilę po przekręceniu stacyjki co nie powinno mieć miejsca.Proszę o jakieś wskazówki gdzie i co ew.można pomierzyć aby wyeliminować niektóra podzespoły.
  • Poziom 26  
    Zamien cewki miejscami z cyl na ktorym jest problem na inny cyl skasuj blad i zapal .
    Jesli dalej przerwa w cyklu spalania na tym samym cylindrze po zamianie cewek to znaczy ze cewka ok.
    Zamien wtryskiwacze miejscami i znowu skasoj blad .jak zapalisz i znowu to samo to znaczy ze wtrysk ok.

    Dodano po 3 [minuty]:

    jesli ani wtrysk ani cewka sciag glowice tam sa problemy w zaworach ,i co ciekawe pomiar cisnienia nie zawsze pokazuje prawde zawory sie nadpalaja lekko i kiedy mierzysz cisnienie pokazuje ok ale podczas pracy silnika zawor sie obraca i wtedy wychodzi ten problem .
    co do cisnienia oleju wpierw wkrec zegar pomiarowy w miejsce czujnika cisnienia i zmierz fizycznie cisnienie oleju ,bedziez mial pewnosc ze jest ok i nie zniszczysz ponownie silnika

    Dodano po 1 [minuty]:

    i czy to 3 cylindrowy silnik?
  • Poziom 16  
    Jest to 4 cylindrowy silnik 1.0L MPI 2002 r.Przyczyną braku zapłonu na 3 cylindrze był i tu niespodzianka przewód WN.Przewody na dodatek były nowe ,założyłem stary i silniczek pracuje jak powinien,a tyle zamieszania.Zastanawia mnie w dalszym ciągu ta kontrolka ciś.oleju czy powinna gasnąć po przekręceniu stacyjki czy dopiero jak silnik zapali.Dowiedziałem się że ten typ tak ma ale chcę być pewny.Co Wy na to?
  • Poziom 33  
    Tak ma być, gaśnie z innymi oprócz ładowania.
  • Poziom 16  
    Dzięki janusz2008 wreszcie ktoś postawił kropkę nad i .Czyli wszystko jasne problem z głowy .Dzięki wszystkim za zainteresowanie i pomoc.Temat zamykam.