Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9 TDI 90 kM 96r. vw passat b4, słaby rozruch i świece żaro

08 Sty 2009 17:29 7062 14
  • Poziom 9  
    Mam nadzieje, że może ktoś tutaj potrafi mi pomóc bo mechanicy w białej i service skody nie może odpowiedzieć mi na pytanie w żaden sposób!
    1. Niezależnie od tego jaka jest temperatura przykład +5 stopni czy -20 stopni kontrolka od świec żarowych świeci około 4 sekund!
    2. Nagle mam problem z paleniem passat po nocy. Musze troche go pochełdać zanim odpali. Generalnie pali za pierwszym raze chyba, że jest spory mróz. Latem palił mi na dotyk jednak pewnego razu już ze trzy miesiące temu zacząłem mieć problem z odpalaniem, kilka obrotów wałem zanim zaskoczy. Na vagu wszystko wporządku!

    Dodam, że mechanicy sprawdzali świece, grzeją i dopływa donich prąd!
    Kupno nowego akumulatora nic nie daŁO MYSLAŁEM, ŻE STARY DAJE JUŻ zasłabe uderzenie!
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 19  
    To jeszcze zrób rozrusznik. U mnie pomogło
  • Poziom 9  
    A jaki kolego ma rozrusznik wpływ na palenie samochodu na zimno po okolo 10 godzinach a na cieplo po kilku godzinach?
  • Poziom 17  
    Wziołbym się za sprawdzenie pompy wtryskowej. Może być że tylko przestawił się kąt początku wtrysku na pompie ( to tak jak w silniku benzynowym kąt zapłonu ) , albo któraś ze spreżynek w pompie wtryskowej ale to już niestety wiąże się z demontażem pompy i jej przeglądem.
    Takich usterek VAG nie pokaże.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 9  
    Moze mechanik wezmie taniej skoru juz ma diagnoze! A jaki wplyw może mieć sącząca się ropa z dolnej uszczelki na pompie na odpalanie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co z tymi świecami?
  • Poziom 12  
    olek85 napisał:
    Moze mechanik wezmie taniej skoru juz ma diagnoze! A jaki wplyw może mieć sącząca się ropa z dolnej uszczelki na pompie na odpalanie?

    Dodano po 1 [minuty]:

    A co z tymi świecami?

    może się zapowietrzać ...
    poza tym trzeba sprawdzić czy paliwo się nie cofa i jaka jest wartość kąta wtrysku
  • Poziom 9  
    Wartość kąta wtrysku to 4,1! Jak sprawdzić czy paliwo się cofa? Na przewodzie przeżroczystym(chyba zwrotny od filtra nie widac bombelków)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Skoro świece grzeją non stop, to albo czujnik, albo przewodzik uchlastany, pewnie był już problem wcześniej... Naprawić świece to raz, a potem pompę to dwa. Jeszcze przydałby się pomiar kompresji, ile toto ma przelatane?
  • Poziom 9  
    Zegarowe to 200 000 tyś. Kompresja nie jest jak w samochodzie salonowym ale dwóch mechaników stwierdziło, że niby wporządku jeszcze! Zmierzyli to jakoś rozbierając silnik. To był mój błąd bo wzieli za to troszke pieniędzy, a kompresja nie ginie z piątku na sobote! Skoro w piatek przy temperaturze 11 stopni zapalił odrazu, a w sobote przy 10 musiałem już kręcić ;/

    Dodano po 1 [minuty]:

    A świece nie grzeją non stop! Ja napisałem, że grzeją niewarzne czy przy dodatnich czy ujemnych temperaturach 4 sekundy i to mnie dziwi!! Czemu przy mrozach nie grzeją dłużej, a że przekaźnik je wyłancza to słychać!
  • Poziom 12  
    wartość kąta to 4.1 ? czym to było sprawdzane ? jeżeli vagiem to chyba w grupie 004 , a tam się kąta nie sprawdza ... jedź na vag i sprawdź kąt w grupie 000BS , czyli w nastawach zablokowanych
    generalnie podstawa to vag ... przydały by się logi 000BS , 007, 013
  • Poziom 17  
    Te 4 sekundy (tyle czasu świeci kontrolka) to tylko czas rozgrzania się świec żarowych (osiągnięcia optymalnej temperatury). Przekaźnik podaje napięcie na świece dłużej niż te 4 sekundy - a jak długo to już zależy od temperatury mierzonej przez czujnik.
    Co do sączącej się ropy to powiem tyle - obniża się przez to poziom ropy w pompie i pompa ma problem z wytworzeniem cisnienia a poza tym nie działa wtedy prawidłowo zaworek magnetyczny (przypuszczam że właśnie na nim sączy się ropa). Nic tylko pompa na stół do dobrego warsztatu.
  • Poziom 9  
    A więc tak najbardziej trafna diagnoza co do odpalania to konczonca sie kompresja powinna byc w przedziale 0,21 do 0,43 w silniku 1Z, u mnie ma juz 0,35 czyli zbliża sie do krytycznej!
    A mam jeszcze pytanie jedno co mi utrudnia zimą odpalanie. To pewnie czujnik temperatury jak go odłączyć i gdzie sie znajduje, żeby po wyłączeniu jego świece grzały dłużej(podobno wtedy grzeją jak by szczytał komputer -40 moze to troche przy odpalaniu pomorze)!!!
  • Poziom 39  
    olek85 poszukaj dobrego warsztatu do diagnozy twojego auta, to co czytam do tej pory to same bzdury.
    Do zmierzenia ciśnienia w cylindrach nie rozbiera się silnika tak jak piszesz.
    Co to znaczy kompresja w przedziale 0.21 do 0,43
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    popieram w całości kolegę trans-serwis, Ciebie z całym szacunkiem przerasta ta naprawa, a wydasz niepotrzebnie pieniądze na remont silnika.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Czujnik jest na górze, przy głowicy, po prawej stronie silnika na przewodzie wodnym, taki na 4 kabelki
  • Poziom 9  
    Gdzie w książce jest tak napisane. Silnika nie rozbierał tylko wtryski wykręcał! Kompresja 0,35. Jak tu u nas nie ma dobrego warsztatu.:cry: . W servisie w białej najchętniej wymienią pompe, wtryski jeszcze kilka rzeczy mi wypisali i może problem ustąpi;/. dzieki za info z czujnikiem, nic już nie bede w nim robił poki pali daje se już na luz. Pozdro