Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

A6 C4 2.5 TDI Problem rozrusznik

anton:-) 08 Sty 2009 21:48 4296 7
  • #1 08 Sty 2009 21:48
    anton:-)
    Poziom 9  

    Witam wszystkich maniaków czterech kółek. Od jakiegoś czasu stałem się posiadaczem A6 C4 Avant 2.5 TDI (AAT 115KM). Mam z tym autem mały kłopot i po krotce postaram się przedstawić cała historie. O aucie wiem tyle ze poprzedni właściciel zmieniał pompe paliwa przed sprzedażą, bo stara pociekła czy cos?. Po jakimś czasie zauważyłem ze samochód zaczął dymić, ale tylko przy dodaniu dużo gazu i przy obciążeniu np., przy wyprzedzaniu. Po krótkim czasie, gdy zaczęło się robić trochę chłodniej audi zaczęło trochę gorzej palić a przy temperaturach obecnych -15 i więcej wogule nie mogę odpalić samochodu rozrusznik kreci bardzo dobrze a auto jakby chciało załapać na jeden cylinder ale po dłuższym czasie daje sobie spokój bo szkoda rozrusznika(raz próbowałem i grzałem świece chyba z 5 razy i dalej nie odpaliło i aku padł) Jak temp. Są w okolicach -4 to auto odpala po 3 obrotach silnika i chodzi dobrze jak jest trochę zimniej auto musze chechłac dłużej i w końcu odpali ale chodzi tak jakby paliwa brakowało albo było zapowietrzone bo pracuje na 4 albo na 3 cylindrach cylindrach po jakimś czasie zaczyna pracować dobrze. Sprawdzałem wszystkie świece zerowe i wszystkie grzeją a o zapowietrzaniu nie ma mowy, bo jak wstawię auto na noc do garażu to pali od strzała(auto pali idealnie jak są takie temp. że nie trzeba grzać świec).
    Miałem tez jakiś dziwny przypadek gdyż jechałem sobie powoli na 1 biegu i po gwałtownym wciśnięciu gazu do dechy auto zaczęło zwijać asfalt i po chwili czarno za mną i auto zaczęło pracować na 3 cylindrach i zgasło. Kręciłem dość długo zanim odpalił i dalej chodził na 3 tak jakby był zapowietrzony albo zalany i po chwili wszystko ok. i wczoraj tez miałem taki sam przypadek jak auto chodziło sobie na wolnych obrotach o dodałem gwałtownie gazu wkręciło się na 4,5 tys. i chmura dymu i na 3 cylindrach tyle ze nie zgasł i po chwili chodził na wszystkich. Jak auto pochodzi w jakimś zamkniętym pomieszczeniu(garaż) to strasznie śmierdzi spalinami (az w oczy szczypie) Zauważyłem również ze sporo pali bo jakieś 8,5-9 L przy spokojnej jeździe w małym miesicie.

    PROSZE O POMOC
    Dlaczego nie mogę odpalić samochodu w – temp.



    Zimny silnik nie odpalony
    Parametry Wartości
    RPM 0 Rpm
    Dawka wtrysku 0.00 mg/H
    Napięcie regulatora pompy paliwa 0.720 V
    Temperatura czynnika chłodzącego -6.30°C
    Pozycja pedału przyspieszenia 0%
    Masa pobieranego powietrza (nominalna) 4 93 mg/H
    Masa przepłwajacego powietrza 1103 mg/H
    Elektrozawór EGR 5%
    Początek wtrysku (nominalny) 5.0°>PMS
    Początek wtrysku (efektywny) 5.0°>PMS
    Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h




    Czujnik temperatury paliwa -2.40°C
    Temp. powietrza wlotowego ---
    Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 8.16 mg/H
    Ograniczenie ilości początkowej 0.00 mg/H
    Ograniczenie ilości
    początkowej (toksyczność) 38.27 mg/H
    Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
    Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
    ILOŚĆ AWARII 3.380 V
    Ciśnienie atmosferyczne 1018.6 mBar
    ciśnienie doładowania (efektywne) 1009.8 mBar
    Ciśnienie tankowania (nominalne) 683.4 mBar
    Częstotliwość impulsów
    zaworu ogranicznika ciśnienia 95%
    Czas podgrzwania 9.16 s
    Napięcie akumulatora 11.570 V
    Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 0.00 mg/H
    Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 0.00 mg/H
    Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 0.00 mg/H
    Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 0.00 mg/H
    Zużycie paliwa 0.00 l/h
    Kompresor A/C WYŁĄCZONY
    Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
    Wysoki stopień zubożenia WYŁĄCZONY
    Wyłacznik światła hamowania Otwarte
    Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
    Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
    GRA Rozłączone
    GRA odłączone Zajęty
    Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
    Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
    Stała prędkość WYŁĄCZONY


    Zimny silnik odpalony

    RPM 734 Rpm
    Dawka wtrysku 8.78 mg/H
    Napięcie regulatora pompy paliwa 1.420 V
    Temperatura czynnika chłodzącego 20.70°C
    Pozycja pedału przyspieszenia 0%
    Masa pobieranego powietrza (nominalna) 489 mg/H
    Masa przepłwajacego powietrza 545 mg/H
    Elektrozawór EGR 54%
    Początek wtrysku (nominalny) 3.8°<PMS
    Początek wtrysku (efektywny) 8.1°<PMS
    Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
    Czujnik temperatury paliwa 3.00°C
    Temp. powietrza wlotowego ---
    Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 0.00 mg/H
    Ograniczenie ilości początkowej 28.24 mg/H
    Ograniczenie ilości początkowej (toksyczność)29.18 mg/H
    Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
    Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
    ILOŚĆ AWARII 1.620 V
    Ciśnienie atmosferyczne 1018.6 mBar
    ciśnienie doładowania (efektywne) 989.4 mBar
    Ciśnienie tankowania (nominalne) 1305.6 mBar
    Częstotliwość impulsów
    zaworu ogranicznika ciśnienia 5%
    Czas podgrzwania 0.00 s
    Napięcie akumulatora 13.260 V
    Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 4.30 mg/H
    Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 5.70 mg/H
    Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 5.90 mg/H
    Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 5.90 mg/H
    Zużycie paliwa 1.11 l/h
    Kompresor A/C WYŁĄCZONY
    Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
    Wysoki stopień zubożenia WŁ.
    Wyłacznik światła hamowania Otwarte
    Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
    Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
    GRA Rozłączone
    GRA odłączone Zajęty
    Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
    Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
    Stała prędkość WYŁĄCZONY

    Goracy silnik odpalony

    RPM 734 Rpm
    Dawka wtrysku 6.27 mg/H
    Napięcie regulatora pompy paliwa 1.340 V
    Temperatura czynnika chłodzącego 77.40°C
    Pozycja pedału przyspieszenia 0%
    Masa pobieranego powietrza (nominalna) 298 mg/H
    Masa przepłwajacego powietrza 510 mg/H
    Elektrozawór EGR 75%
    Początek wtrysku (nominalny) 0.9°<PMS
    Początek wtrysku (efektywny) 7.6°<PMS
    Czujnik prędkości samochodu 0.0 Km/h
    Czujnik temperatury paliwa 20.40°C
    Temp. powietrza wlotowego ---
    Żądana dawka wtrysku (pedał gazu) 0.00 mg/H
    Ograniczenie ilości początkowej 28.24 mg/H
    Ograniczenie ilości
    początkowej (toksyczność) 27.61 mg/H
    Dawka wtrysku (GRA aktywowany) 0.00 mg/H
    Ogran. wtrysku ze skrzyni automatycznej 80.00 mg/H
    ILOŚĆ AWARII 1.640 V
    Ciśnienie atmosferyczne 1022.9 mBar
    ciśnienie doładowania (efektywne) 989.4 mBar
    Ciśnienie tankowania (nominalne) 1305.6 mBar
    Częstotliwość impulsów
    zaworu ogranicznika ciśnienia 5%
    Czas podgrzwania 0.00 s
    Napięcie akumulatora 13.780 V
    Róznica wtrysku cylindrów 5 i 4 2.90 mg/H
    Róznica wtrysku cylindra 4 i 3 2.30 mg/H
    Różnica wtrysków cylindra 1 i 4 3.00 mg/H
    Różnice wtrysku cylindra 2 i 4 0.80 mg/H
    Zużycie paliwa 0.74 l/h
    Kompresor A/C WYŁĄCZONY
    Kontakt biegu jał. zamknięty WŁ.
    Wysoki stopień zubożenia WYŁĄCZONY
    Wyłacznik światła hamowania Otwarte
    Wyłącznik pedału hamulca Zamknięte
    Użytko pedału hamulca WYŁĄCZONY
    GRA Rozłączone
    GRA odłączone Zajęty
    Recyrkulacja przy opóźnianiu WYŁĄCZONY
    Wzbogacenie przy przyspieszaniu WYŁĄCZONY
    Stała prędkość WYŁĄCZONY

    POMOCY

    0 7
  • #2 09 Sty 2009 00:54
    alpha01
    Poziom 21  

    Zobacz na początek wtrysku.

    0
  • #3 09 Sty 2009 19:06
    anton:-)
    Poziom 9  

    czyli mam ustawic kąt wtrysku czy sprawdzic wtryski

    0
  • #4 09 Sty 2009 19:15
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Początek wtrysku za wczesny, najprawdopodobniej uszkodzony EGR.
    Co chcesz zrobić?
    Przecież widać, że nie jesteś mechanikiem. Będziesz pytał jak ustawić początek wtrysku a jak dawkę itd itp.
    Niech każdy robi to co umie.

    0
  • #5 09 Sty 2009 22:27
    anton:-)
    Poziom 9  

    może to sie wydac naprawde zajebis.......... smieszne ale jestem mechanikiem i nie bardzo czaje nowe diesle a mechanikuje od 4 lat i nie bardzo mam na czy sprawdzic (podłaczyc kompa) wiec dlatego zapytałem bo krecic katem na chybił trafił mija sie z celem a egr mam zaslepiony

    Dodano po 2 [minuty]:

    odczyt robiłem programem fast.net
    w niedziele spróbuje wrzucic logi z vaga

    0
  • #6 10 Sty 2009 09:23
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Dodatkowe logi nie są potrzebne.
    Ustaw początek wtrysku, sprawdź ciśnienie w cylindrach, jak będziesz miał VAGA to sprawdź czujnik temp. na zimnym czy nie kłamie.

    0
  • #7 11 Sty 2009 20:38
    anton:-)
    Poziom 9  

    logi prosze o ocene
    A6 C4 2.5 TDI Problem rozrusznik
    A6 C4 2.5 TDI Problem rozrusznik
    A6 C4 2.5 TDI Problem rozrusznik
    A6 C4 2.5 TDI Problem rozrusznik
    A6 C4 2.5 TDI Problem rozrusznik
    A6 C4 2.5 TDI Problem rozrusznik

    0
  • #8 28 Sty 2009 20:47
    anton:-)
    Poziom 9  

    Kat wtrysku poprawiłem i dopiero była lipa bo auto nie chciało mi wogule palic tz. jak rano swieczki zagrzeały to odpalał tak samo czyli po 3 obrotach a pózniej jak by był zapowietrzony ale jak zajechałem do pracy ok 2 km i samochod postał ok 20 min i próbowałem ponownie odpalic tto była juz masakra bo swiece juz niew grzały bo silnik jeszcze ciepły a odpalić nie nie mogłem za cholere jak juz rozrusznik krzyczał daj spokuj to dopiero odpalał czyli ok 10 sek krecenia a jhak przestawiłem kąt spowrotem na taki jak był to pali ja ciepły od strzała


    poradzcie co to moze byc

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo