Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Informacje i opinie o kompresorze wan aw

mkcitro 13 Cze 2009 12:06 58093 78
  • #61
    OchenTM
    Poziom 10  
    Witam. Nie zakładam nowego tematu zeby nie zaśmiecać.

    Uruchomiłem całkowicie wczoraj swojego wana (AWa 80m3)
    Piaskowałem, przy dyszy 4mm utrzymywał ciśnienie 4,5atm.

    Wg. dtr powinien wydawać ok. 1300l/min.
    w takim razie chyba coś nie działa tak jak powinien ?


    Jak ustawic cisnienie oleju ? Mam manometr do 0,25Mpa a zakres powinien byc miedzy 0,05 do 0,15 MPa. Ciśnienie jest ponad zakres.
  • IGE-XAO
  • #62
    Mariuszczs
    Poziom 19  
    jest zaworek na przelewie którym regulujesz ciśnienie - tzn zmieniasz szczeline i im mniejsza tym większe ciśnienie ( taka śrubka wkręcana na dole pod manometrem )
  • #63
    OchenTM
    Poziom 10  
    Czyli jest to śruba (w moim przypadku na wkrętak płaski), umieszczona na przewodzie smarowania ?

    Czy to cos jest od razu kilka mm pod manometrem ?
  • IGE-XAO
  • #65
    69moto
    Poziom 10  
    Panowie. Mam w swoim WAN AW silnik 7,5kW , koło pasowe na silniku 260mm , na kompresorze oryginalne koło.
    Silnik się cholernie grzeje. Ciśnienie jakie nabijam to 3,5. Rozruch od razu wali w trójkąt z otwartym elektrozaworem na kolektorze przez 3 sekundy. ? Myślę o zmianie koła pasowego na silniku na mniejsze bo wydaje mi się, że silnik ma za ciężko. Tylko jak się mają sprawy do smarowania kompresora ? Zmniejszając koło pasowe zmniejsze obroty kompresora. Spadnie wydajność i prawdopodobnie pogorszy się smarowanie. Smarowanie panewek odbywa się za pomocą pompy osadzonej na wale kompresora. Wydajność pompy spadnie, a smarowanie rozbryzgowe cylindrów pogorszy się, więc czy ryzykować zmianę koła na mniejsze? Czekam na wasze opinie.
  • #66
    OchenTM
    Poziom 10  
    Witaj. Też mam ten silnik 7,5 kW, z tego co sam zobaczyłem i z tego co mi powiedziano w WANie to jest to silnk tylko gwazda.
    Jak podłączyłem gwiazda-trójkat to na trójkącie pobór prądu wynosił ok 65A !!!
  • #67
    Mariuszczs
    Poziom 19  
    69moto - a pomierzyłeś prądy jakie silnik pobiera - bo może coś nie tak z silnikiem. Silnik powinien dać spokojnie radę. Oczywiście to silnik 1400 obr/min
    Jeśli to koło zmniejszysz i uda ci się prawidłowo ciśnienie ustawić oleju to nie ma problemu.
  • #68
    Artek123
    Poziom 10  
    Witam. Ostatnio też zakupiłem WAN-AW z silnikiem 11kw i mam mały problem , bo przy załączaniu wywala bezpieczniki. Kolega zrobił mi automatykę gwiazda trókąt i w gwieździe się rozpędza , ale w momencie przejścia na trójkąt nastaje ciemność. Mieszkam w domku jednorodzinnym i nie wiem jaki mam przydział mocy , ale w głównej skrzynce mam 25A topiki , a przy liczniku C20. Z tego co czytam to nie mam szans na uruchomienie go na takich bezpiecznikach i pozostają mi dwa wyjścia - albo sprzedać kompresor i kupić mniejszy ( szkoda mi go , bo cylindry są po remoncie i od zera do 7 bar pompuje w 1,30min - sprawdzałem osobiście w firmie od której kupowałem ze stoperem w ręku ) , albo zamontować mniejszy silnik i teraz pytanie do Was którzy są w temacie - czy silnik 5,5kw na kole 11cm da sobie radę z tą sprężarką ? Z góry dziękuję za pomoc.
  • #69
    dj.max7
    Poziom 15  
    Witam jeżeli to oryginalny silnik 11 kw od tej sprężarki to na takich zabezpieczeniach jak masz to nie da rady u mnie wywalało główne zabezpieczenia przed licznikiem 35A zwłoczne które miałem swojego czasu,
    u mnie ten silnik fabrycznie był podłączony tylko w trójkąt i działa miałem, zmienić na gwiazda trójkąt ale z braku odpowiednich styczników dałem sobie spokój, prąd jaki pobiera to bydle podczas rozruchu w gwieździe mierzone miernikiem cęgowym to 120A na fazę po rozpędzeniu spada do 21A ale przez ponad 1 sekundę bo mniej więcej tyle się rozpędza to zabezpieczenia co najmniej 2x większe potrzebujesz niż masz
    na silniku 5,5Kw u mnie działała przez jakieś 2 miesiące ale o ciągłej pracy nie było mowy po 10 minutach śmierdziało z silnika aż któregoś razu
    za długo pochodził silnik i z uzwojenia została kupa spalenizny,
    jeżeli chcesz to uruchomić na silniku 11 kw to mam na to patent wyśle ci numer tel na pw i jak się zdecydujesz zadzwonić to ci udzielę odpowiednich instrukcji:)
  • #70
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Tak się zastanawiam bo faktycznie ten WAN to fajna pompka, ale jak ktoś zechce go właczać na zabezpieczeniach 25A i ma przydział mocy ok 13kW to ciemność zaraz zobaczy.
    Tam jest orginalnie silnik 11kW i proszę niech ktoś policzy jaka moc jest potrzebana do nabicia jego butli w 1,3 minuty do ciśnienia 7bar i wszystkie wątpliwości związane z doborem silnika rozwiążą się.
    Ps ten kompresor ma czasami zawór upustowy między wyjściem z tłoków a butlą, tak że rozruch ma bez ciśnienia.
  • #71
    Mariuszczs
    Poziom 19  
    Ja chyba pisałem w temacie że miałem silnik 11 kW tylko gwiazda - więc bez rozruchu - startował on zawsze na bezpiecznikach 20A, ale u mnie są duże spadki napięcia w sieci wiec bezpieczniki nie działają jak powinny i nie wywalają. Ponieważ miałem też WANa z silnikiem 7,5 kW teraz postanowiłem taki silnik kupić i zrobić rozruch. Zrobiłem automatyczny rozruch gwiazda trójkąt. Co się okazało silnik spokojnie sobie radzi podczas pracy, jest gorący po powiedzmy godzinie, ale nie parzy i nic nie śmierdzi więc moc ma wystarczającą. Ale: - prąd rozruchu w gwieździe jest ok 28A, więc brakuje trochę mocy by na rozruchu rozkręcić silnik do pełnych obrotów.
    Trochę to nie tak, ale ustawiłem rozruch na 5 sek ( bo i tak się nie rozpędza jak dłużej ) i potem już tylko ułamek sekundy jest ok 60A przy przełączeniu na trójkąt.
    Silnik 7,5 kW może być do tego kompresora, ale producent zastosował 11kW bo jednak takiego trzeba aby dobrze pokręcił w gwieździe na rozruchu.
    Podsumowując teraz jest 5 sek 28A, potem moment 60A i już spada do kilkunastu w czasie pracy. Wcześniej na silniku 11 kW wymierzałem ok 100A malejące przez jakieś 3 sekundy i ciemność w całej wsi :) .

    Artek - coś masz nie tak z tym podłączeniem w rozruch - czy silnik jest 400/680V czy może 230/400V ?
  • #72
    Artek123
    Poziom 10  
    Mariuszczs napisał:
    ....... czy silnik jest 400/680V czy może 230/400V ?

    Niestety brak wiedzy w tym temacie - brak tabliczki znamionowej silnika.
    Na razie to chyba porobię zawory ( spustowy między cylindrami , a butlą i dławiący na dolocie ) i puszczę go w samej gwieździe i zobaczę co się stanie ( oczywiście efektami się podzielę ).
  • #73
    Nostus
    Poziom 12  
    Na 100% podłączenie jest dobre u Artka tyle że sieć nie bardzo nam pozwala na szaleństwa z prądami... Nawet DTR-ka zaleca rozruch gwiazda - trójkąt.
    A tak właściwie - jest norma elektryczna która podaje że na ROZRUCH BEZPOŚREDNI nie wolno załączać silników o mocy większej niż 5 kW.

    A tak wlaściwie.. Czy w tych kompresorach są jakieś zaworki zwrotne w głowicach?
  • #74
    Artek123
    Poziom 10  
    Odświeże troszkę temat i jak obiecałem powiem co i jak przy pracy w gwieździe z zaworami ręcznymi. Zastosowałem zawory kulowe 1,1/4 cala jeden na wylocie i jeden na dolocie sprężarki. Przy rozruchu otwieram obydwa na max i sprężarka startuje. Po kilkunastu sekundach ( jak ciśnienie w zbiorniku osiągnie ok 3-3,5 bara ) silnik zaczyna zwalniać i muszę przymknąć na połowę zawór ssący , potem przy ok 5 bar znów muszę go trochę przymknąć i tak już do końca pracy muszę przy sprężarce stać i przymykać co chwilę ten zawór. Przy wyłączeniu się sprężarki ( ok,8 bar ) zawór ssący jest uchylony na ok 10% swojej przepustowości. Cykl nabijania od 0 do 8 bar trwa ok 5 min. Ogólnie (mimo że pilnowanie kompresora jest dość upierdliwe) jest ok i w takiej kombinacji kompresor chodzi już u mnie z pół roku , ale cieszę się że w ogóle udało się go uruchomić na moich zabezpieczeniach i tu wielkie dzięki dla kolegi Nostusa.
  • #75
    Mariuszczs
    Poziom 19  
    Artek ale wykombinowałeś - zmniejszyłeś wydajnośc kompresora 3 krotnie. A prosto było założyc na silnik mniejsze koło pasowe i mniejszy silnik i samo by chodziło. wogule dziwna sprawa bo jak już silnik chodzi to bez kombinacji powienien nabic butlę bez wywalania tych bezpieczników. On chyba pobiera max 22A więc i ten 25A i ten 20A nie powinny bardzo długo wywalic. Jest ewidentnie coś nie tak że silnik zwalnia - mierzyłeś spadki napięcia w sieci ?
    U mnie wan cały czas chodzi na zabezpieczeniach C20A i ani razu nie wywaliło, silnik założyłem 7,5kW i ma rozruch gwiazda trójkąt. Zostawiłem orginalne koło pasowe, silnik w gwieździe wydaje mi się nie osiąga pełnych obrotów, ale za to przy przełączeniu w trójkąt nie ma takiego ogromnego poboru prądu i wszystko ładnie hula prawie codziennie.

    edit:

    Teraz doczytałem w innym temacie że prawdopodobnie źle zrozmieliście napisy na tabliczce silnika, silnik powinien chodzić cały czas w gwieździe na 400V. I jeśli tak chodzi do pełnego ciśnienia to OK. Wogle to mierzyliście prądy cęgami ?
  • #76
    mkcitro
    Poziom 9  
    Mam taki sprzęcik już od ponad roku i śmiga pieknie.Ale jak go składałem to nie zwróciłem uwagi na tabliczke na silniku i zrobiłem skrzynke do rozruchu gwiazde trójkąt tylko póżniej sie okazalo ze silnik założony orginalnie ma 11kw ale chodzi tylko w gwiazde i troche pracy poszło na marne
  • #77
    Artek123
    Poziom 10  
    Mariuszczs też myślałem o zmianie silnika i koła na silniku na mniejsze , ale nie jestem pewien czy da radę ( choć teraz mnie pocieszyłeś że chodzi w tej kombinacji ). Co do pomiarów cęgami to było mierzone , ale nie pamiętam jaki wynik ( przy udarze chyba coś ponad stówkę było ). Co do sprężarki to u mnie w firmie ( na gigantycznym przydziale mocy ) chodziła w trójkącie , natomiast w gwieździe wiadomo - silnik nie osiąga pełnej mocy i dlatego zwalnia jak ma do przepchnięcia większe ciśnienie. Muszę się zakręcić za jakimś 7,5 KW lub nawet 5,5 KW silnikiem i spróbować jak to będzie chodzić ( oczywiście na odpowiednio mniejszym kole ).

    Dodano po 2 [minuty]:

    A i jeszcze jedno - wywala bezpieczniki w momencie przełączania z gwiazdy w trójkąt , ale " na sucho " czyli po zdjęciu pasków klinowych przełącza i w trójkącie też chodzi. Wydaje mi się że jest po prostu za duży udar w momencie przełączania.
  • #78
    Tarzano1984
    Poziom 1  
    Witam.
    W temacie podano instrukcję do agregatu wan-awa z rocznika 1998
    dj.max7 napisał:
    Witam też mam taki agregat i silnik 11kw
    ale czasami wywala mi bezpieczniki 35A przy rozruchu więc zamontowałem silnik 4kw 2900 obr/min. z przekładnią 1:4
    nie wiem czy posiadasz cały osprzęt do tego agregatu
    ale podstawowa rzecz jaką musisz mieć to elektrozawór który przy włączaniu otwiera się na kilka sekund i podaje ciśnienie do zaworu ssącego w filtrze w ten spo]sób zamykając go, gdy silnik osiągnie nominalne obroty zawór ten otwiera się co do silnika 4 kw to u mnie bez problemu nabija do 6 bar sprawdzałem go na 11 bar ale po kilku minutach pracy zaczęło śmierdzieć uzwojenie wiec silnik 7.5 kw powinien wystarczyć, ciśnienie oleju powinno być 0.8 bar jak jest inne ustaw śróbka na przewodzie przelewowym od pompy, w załączniku masz dokładny opis co i jak podłączyć, schematy i szczegółowe dane techniczne.

    Ja jednak potrzebuję instrukcji do tego agregatu, ale w wersji roku 1995. Różnica polega na tym, że w nowym jest przełącznik załącz/wyłącz oraz 4 lampki kontrolne, a w nowym włącznik pojedynczy załącz i 3 lampki kontrolne.
    Piszę, bo próbuję naprawić instalację elektryczną wewnątrz skrzynki elektrycznej. Problemem jest brak załączenia stycznika trójkąt.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc :)
  • #79
    Artek123
    Poziom 10  
    No i druga runda z Wan-em wygrana. Silnik zmieniony na 5,5KW odpalany z automatyki gwiadza trójkąt. Kółko na silniku 110mm. Zawór na ssaniu otwarty na 2/3 , zawór na wylocie z cylindrów otwieram jeszcze ręcznie na czas rozruchu ( jakieś 5sek.), całkowity czas nabijania 2,37min od zera do 8bar. Do zrobienia pozostały elektrozawory na dolocie i wylocie z cylindrów i wreszcie kompresorek będzie śmigał sam.