Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 306 1994r 1.6 benzyna-brak sygnału na pompkę paliwa?

09 Sty 2009 12:02 3914 24
  • Poziom 12  
    Temat był powtarzany jednak mój problem polega na tym iż znalazłem ten przekaźnik 15-pinowy, na wyjściu z pinu 13-tego(który idzie na pompkę kabel zółty, gruby) jest sygnał plus jednak na wtyczce od pompki już go nie ma, myślę że winna może leżeć w wyłączniku bezwładnościowym lub jest przerwa w obwodzie jednak, nie wiem gdzie jest czujnik bezwłądnościowy w tym roczniku bo w komorze silnika nie mogę go znaleźć? Proszę o pomoc albo jakiś schemat? :cry:
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 12  
    Już to przerobiłem i ten ni ma tego wyłącznika tam niestety:-(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Po dalszych badanich doszedłęm do wniosku iż ten kabel co jest przy pompce zółty to jest masa, a niebieski kabel idzie do wiązki i środkiem auta do przodu. Teraz mnie zastanawia dlaczego przy pompce jest niebieski a od przekaźnika wychodzi żółty ??
    :?:

    Dodano po 17 [minuty]:

    Nie rozumiem do końca, na pinie 11 na kostce od 15-pinowego przekaźnika jest stały + idzie czerwonym kablem, w tej puszcze małej czarnej wszystkie 6 bezpiecznikow płytkowychzwykłych dobre i jest 1 przekaźnik zwykły. Jeśli zle sprawdzam to może gdzieś indziej jest jeszcze jakieś sterowanie.
  • Relpol przekaźniki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Jak nie ma schematu to mozna podac plus na zlacze od strony pompy i zobaczyc czy wychodzi na 15 pinowej kostce przekaznika i/lub skrzynce bezpiecznikow. Po zidentyfikowaniu pinu na zlaczu 15 pin wystarczy juz tylko zasterowac cewke odpowiedniego przekaznika (schemat przekaznika powinien byc wytloczony na jego obudowie) aby sprawdzic czy styki sa w porzadku.

    Swoja droga zasilanie pompy to ulubiony przewod do odcinania przez montujacych alarmy i immobilisery - jezeli nigdzie nie pojawi sie napiecie to moze tam tkwi przyczyna usterki ?

    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam będę wdzięczny za schemat jutro, auto ma gaz i z tym jestem troche do tył, ale sądzę że nie w tym problem. A ten kabel co idzie do pompki o tego 15-pinowego przekaźnika to idzie prosto czy przez jakieś jeszcze inne układy albo łączenia??? Jutro kukne jeszcze raz i zobaczymy.
  • Poziom 29  
    Podłącz w miejsce pompki żarówkę 55W i kręć rozrusznikiem. Jak żarówka świeci to wymień pompę. Na niepracującym silniku nie ma zasilania pompy bo niby po co?
  • Poziom 12  
    no moim zdaniem chyba na początku zawsze dobija benzynę, chyba że w tym francuzie jest inaczej.

    Dodano po 11 [minuty]:

    A wiec mirek 210 z twojego schematu wynika że sygnał z przekaźnika tego 15-pinowego na 9 pinie jest wyjście 12+ na pompkę zabezpieczone bezpiecznikiem. Możesz mi powiedzieć czy dobrze myśle. A ten bezpiecznik to jest w tej skrzynce przy nogach kierowcy, czy jakiś osobny.

    Dodano po 10 [minuty]:

    A na ten 9-pin to plus przechodzi przez przekaźnik z pinu 11 tak??

    Dodano po 4 [minuty]:

    jak sie nazywa cały ten program z którego masz schemat?
    :D
  • Poziom 42  
    Bezpiecznik jest pod maską ,po lewej stronie , bliżej podszybia , nazywa sie MF 5 , jest 10A. Tam są cztery 30 a i ten jeden 10 A, trudno będzie pomylić.
    Dobrze myślisz, na 9 pin plus przechodzi przez przekażnik z 11, która jest podłączono bezpośrednio do 30 tz. plusa akumulatora. Myślę ,. ze prościej się już nie da. Powodzenia.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    W poniedziłek dalsze prace, dobrze że są te rysunki poprowadzenia instalacji. Spróbuje to rozszyfrować. Narazie dziękuje serdecznie.:D
  • Poziom 12  
    Do samochodu jest zainstalowany gaz może on odcina pompkę, choć nie powinien chyba jak jest przełączony przycisk na benzynę?
  • Poziom 28  
    Jeżeli masz odcięcie pompy przy gazie to tu może być problem. MUsisz odszukać ten przekażnik i go sprawdzić. Ja w 306 zakładałem odcięcie przy bezpiecznikach w komorze silnikowej.
  • Poziom 42  
    Stawarzallegro - z tym gazem to pojechałeś po bandzie.
  • Poziom 12  
    A w którym miejscu dokładnie powienien być ten bezpiecznik od pompki?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Jest tak wyjście na pompkę jest z pinu 1 i gdy na niego dam +12V to pompka działą, zasilanie na pompke jest brane z pinu 11 i tam jest +12V, z pinu 11 na pin 1 prąd jest puszczany dzięki piną 3 i 10 na zasadzie przekaźnika na 3 jest masa i nie ma nic na 10 pinie, który według schematu idzie od ECM i tam jest to pin 3. Sprawdze jeszcze obwód na lini pinu 10 na przekaźniku i pin3 na ECM. Ktoś ma pomysł co jest grane. Może coś z tym gazem. Wiem już że przejście na pompkę jest i nie jest to przerwa w obwodzie pompki
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Masz tam sterownik : Bosch Motronic 5.1?
  • Poziom 12  
    Panowie autko działa, ale nie wiem jak długo to będzie, ponieważ sprawdzałem obwód od przekaźnika pin 10, do pin3 na ECM obwód jest więc zapiąłem kostkę na ECM i bryka hula. Działa na gazie i benzynie. Zastanawia mnie tylko czy to nie łączyło czy inna wada bo styki wyglądały na dobre (zero rdzy, czy czegokolwiek). A wytłumaczcie mi jak ECM steruje ten pin 3, jest uzależnione od czegoś?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Sterownik motronic 5.1 bo schemat pasuje, całego kompa nie wyciągałem.
  • Poziom 42  
    Bardzo prosto; pierwszy przekaznik , po podaniu napięcia 15/po kluczyku/ na pin 14 , zwiera styki i poprzez pin 5 i pin 3 podaje napięcie na cewkę drugiego przekaznika , a sterownik silnika poprzez pin 10 podaje masę. A dalej już z górki.
  • Poziom 12  
    okazało się iż styk na kompie nie sterował przekaźnika ponieważ był zaśnidziały