Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

szukam fachowca z poznania lub online - sterownik zenit

estor 09 Sty 2009 13:33 4934 31
  • #1 09 Sty 2009 13:33
    estor
    Poziom 14  

    witam, szukam kogoś kto pomoże ustawić porządnie moja instalcje, wg mnie spalanie jest za duże , samochód chrysler 3,8 l instalacja zenith'a , tomasetti artic, vateki czerwone, mam program ,kabel i laptopa ale raczej małe umiejętności i mimo ze coś kombinuje nie wiem czy dobrze.
    kalibruje go, robie mapy , próbuje dostroich gaz do beznyzny , ale krzywe nie wychodzą mi tak jak powinny, jak za dużo je dopasowuje zmienia mi sie czas wtrysku na benzynie co nie powinno sie raczej robić. chyba ze jestem w gorącej wodzie kompany, fakt faktem potrzebuje pomocy , spalanie 22l , a teraz po moich modyfikacjach boje sie sprawdzić

  • #2 10 Sty 2009 09:22
    kot11
    Poziom 13  

    Zrób kilka zdjęć spod maski (jak masz podłączony czujnik temp i listwę, oraz jak nawiercony kolektor) Zrób screeny z ustawień wszystkich. Ale tak na początek to bym zmniejszył ciśnienie gazu do ok. 1 Valteki bardzo źle pracują przy wyższym, wydaje mi się że będzie konieczne rozwiercenie dysz.

  • #3 10 Sty 2009 10:54
    estor
    Poziom 14  

    dzysze sa teraz na 3 OHM i wiem ze były powiększane niz za pierwszym razem.
    szukam fachowca z poznania lub online - sterownik zenit

    szukam fachowca z poznania lub online - sterownik zenit

  • #4 11 Sty 2009 10:58
    kot11
    Poziom 13  

    Musisz zmniejszyć ciśnienie bo inaczej tego prawidłowo nie ustawisz.

  • #5 11 Sty 2009 11:27
    estor
    Poziom 14  

    czy jestem wstanie sam zmniejszyć ciśnienie ? czy to jest regulacja na reduktorze widziałem jak mi to ostatnio podkręcał chyba imbusem specjalnym ? czy taki zabieg mogę zrobić sam i czy będę to widział obrazu po odczytach?
    czy po tym muszę zrobić autokalibracje wstępną (to opcja w programie gdzie najpierw chodzi na jałowym potem zwiększam obratou do 3000 i z powrotem jałowy
    teraz jak patrzałem to ciśnienie benzyny jest kolo 1,4 czyli porównywalne z gazem ale rozumiem że gazu ma być mniejsze?

    szukam fachowca z poznania lub online - sterownik zenit

    szukam fachowca z poznania lub online - sterownik zenit

    szukam fachowca z poznania lub online - sterownik zenit

    szukam fachowca z poznania lub online - sterownik zenit

  • #6 11 Sty 2009 12:58
    kot11
    Poziom 13  

    czy jestem wstanie sam zmniejszyć ciśnienie ? TAK

    czy to jest regulacja na reduktorze widziałem jak mi to ostatnio podkręcał chyba imbusem specjalnym ? TAK

    czy taki zabieg mogę zrobić sam i czy będę to widział obrazu po odczytach? TAK ustawia się patrząc na skazania w kompie

    czy po tym muszę zrobić autokalibracje wstępną TAK


    PS.
    wszystkie zdjęcia są takie same.

  • #7 11 Sty 2009 14:35
    estor
    Poziom 14  

    ok poprawiłem ide zmniejszyć cisnienie , zrobi kalibracje
    nastepnie zmazac gaz i zrobic nową mapę ?

    https://obrazki.elektroda.pl/80_1231669065.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/84_1231669043.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/97_1231669019.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/30_1231668998.jpg

    mam taki objab po zmianie cisnienia na 1 samochód przełącza sie po nagłym wdepnięciu gazu wokolicach 4-4,5 tys obrotów na bezyne , pewnie dla tego ciśnienie zostało podniesione, czy jestem to wstanie przeskoczyć

  • #8 11 Sty 2009 18:29
    kot11
    Poziom 13  

    Zobacz podczas jazdy o ile Ci spada ciśnienie przy max obciążeniu. Jeśli spada poniżej 0,5 masz reduktor do naprawy lub wymiany na mocniejszy. W ostateczności zwiększ ciśnienie do 1,2. Jakiej mocy jest to twoje autko? Jakiej średnicy są dysze we wtryskach.

  • #9 11 Sty 2009 19:58
    estor
    Poziom 14  

    moc auta to 220 km
    dysze bede wiedział jutro jakie sa.
    jak sie patrzy na ten spadek, po prostu jade obserwuje ciśnienie wciskam mu i patrze jakie ciśnienie jest w tej danej chwili tzn jakie sa wahania. pewnie specjalnie jest ustawiony na wyższe ciśnienie żeby zrekompensować spadek przy depnięciu ?
    a czy przypadkiem nie jest to wyjściowe ciśnienie za duże jak na valteki dokładnie do 1450
    jak ustawie 1200 to nic nie daje tylko 1400 pozwala jechać na 1200 jest ospały .
    czy jest gdzis specyfikacja valteków mówiąca o tym w z jakim ciśnieniem powinny pracować tak bym miał jakieś podstawy do ich wymiany

  • #10 11 Sty 2009 20:53
    virus123456
    Poziom 16  

    no i jak możesz to zrób foty gdzie są wkęcone dyszy(miejsce - kolektor).oczewiście jeżeli to nie jest jakąś tajemnicą

  • #11 11 Sty 2009 22:17
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Witam!
    Jak sobie nie poradzisz to daj znac, moge Ci to machanc jak bedzie w miare cieplo. Musisz sie wteczas uzbroic w czas i kilogram cierpliwosci (popoludnie).

    Pozdrawiam!

  • #12 12 Sty 2009 10:54
    estor
    Poziom 14  

    wtryski mam teraz na 2,4 zastanawiam sie czy nie wymienic tego na większy reduktor oraz nowe wtryski magic jet.

  • #13 12 Sty 2009 11:44
    Radeon 24
    Poziom 24  

    Wedlug mnie to to auto ma ze 160 pare koni jesli chodzi o silnik 3,8 w np. Voyagerze.
    Na te 160 pare to dysza 2,4mm to za malo.

    Pozdrawiam!

  • #14 12 Sty 2009 14:20
    estor
    Poziom 14  

    kot11 napisał:
    Zobacz podczas jazdy o ile Ci spada ciśnienie przy max obciążeniu. Jeśli spada poniżej 0,5 masz reduktor do naprawy lub wymiany na mocniejszy. W ostateczności zwiększ ciśnienie do 1,2. Jakiej mocy jest to twoje autko? Jakiej średnicy są dysze we wtryskach.


    ja mu depne to potrafi zejść z tych wyjściowych 1,45 na 0,7-08

  • #17 12 Sty 2009 14:32
    kot11
    Poziom 13  

    Panowie po co ta dyskusja o dyszach skoro na tych co są założone reduktor nie wyrabia. Przecież jak je rozwierci spadki ciśnienia będą jeszcze większe.

  • #18 12 Sty 2009 14:53
    estor
    Poziom 14  

    własnie dzwonił instalator , za dopłata 100 zł wymieni wtryski na magic jety oraz zmieni reduktor na 300 km tylko nie wiedziałem dokładnie jaki twierdząc że lepszy niż scorpion .

  • #20 12 Sty 2009 15:04
    estor
    Poziom 14  

    on sam nie wiedział jaki zamówił im mam czekac do srody czwartku

  • #21 12 Sty 2009 16:59
    virus123456
    Poziom 16  

    panowie,TOMASETTo ARKTICA spokojnie ciągnie ten silnik.przecież mam u siebie i żadnego problemu nie mam ze spalaniem i spadkiem mocy.co prawda mam inny sterownik i podpiete podcisnienie.
    a dysze mam 2,5mm.
    a dla ten silnik ma 215 KM
    i jeszcze dlaczego nikt nie wspomni o skoku zaworków?tylko mnie nie mówcie,że tego nie można ruszać

  • Pomocny post
    #22 12 Sty 2009 17:14
    kot11
    Poziom 13  

    virus123456 napisał:
    panowie,TOMASETTo ARKTICA spokojnie ciągnie ten silnik.przecież mam u siebie i żadnego problemu nie mam ze spalaniem i spadkiem mocy.co prawda mam inny sterownik i podpiete podcisnienie.
    a dysze mam 2,5mm.
    a dla ten silnik ma 215 KM
    i jeszcze dlaczego nikt nie wspomni o skoku zaworków?tylko mnie nie mówcie,że tego nie można ruszać
    Jakie masz spadki przy max obciążeniu? Może mi powiesz że spadek ciśnienia rzędu 0,8 to jest coś normalnego lub że jest to wina wtrysków? Na tych wtryskach da się jeździć ale trzeba by było przekalibrować na 0,55.

  • #23 12 Sty 2009 18:44
    estor
    Poziom 14  

    ja mam tylko nadzieje ze ten reduktor będzie dobry czy matka nadzieją głupich :)
    jedno co mnie martwi ze to dojście do reduktora zrobili 6mm rurką , czy to może mieć wpływ czy jak będzie lepszy reduktor nie powinno mieć to takiego znaczenia. ?
    druga sprawa jakie powinienem mieć ustawione zawory dla tych nowych magic jetów ? to można obliczyć tak jak dla valteków czy zaczynać od mniejszych, z drugiej stony nie chce tam jeździć w nieskończoność.

  • #24 12 Sty 2009 18:58
    kot11
    Poziom 13  

    6mm powinno jeszcze dać radę. Magiców się nie kalibruje (przynajmniej nie często) Jeśli chcesz obliczyć dysze TA STRONKA

  • #25 12 Sty 2009 19:10
    estor
    Poziom 14  

    ale powinno ..czy zmusić ich do wymiany na 8mm , pewnie będą oporni i wezmą za robociznę wiec musiałbym wiedzieć czy gra warta świeczki , przed wejście do reduktora jest zrobiona pętla czy ona tez nie pomaga w tym by utrzymać ciśnienie?

    czyli 2,6 -2,7 mm powinny wystarczyć ale robić tyle od razu a nie bawić sie od mniejszych

  • #26 12 Sty 2009 19:48
    virus123456
    Poziom 16  

    kot11 napisał:
    Jakie masz spadki przy max obciążeniu? Może mi powiesz że spadek ciśnienia rzędu 0,8 to jest coś normalnego lub że jest to wina wtrysków? Na tych wtryskach da się jeździć ale trzeba by było przekalibrować na 0,55.

    napewno takiego spadku ciśniena nie mam i nie powinno być.teraz juz nie pamiętam,ale poniżej 1,2 chyba nie miałem.jeżeli to bedzie aż tak mocno aktualne to sprawdzę bez problemu.jedynie chce tylko przypomnieć,że mam inny sterownik i podłączone podciśnienie.
    co do skoku zaworków to mam ustawione na 0,6mm.
    rurka butla-reduktor ,mam 6mm.

  • #27 12 Sty 2009 21:08
    kot11
    Poziom 13  

    estor napisał:
    ale powinno ..czy zmusić ich do wymiany na 8mm , pewnie będą oporni i wezmą za robociznę wiec musiałbym wiedzieć czy gra warta świeczki , przed wejście do reduktora jest zrobiona pętla czy ona tez nie pomaga w tym by utrzymać ciśnienie?

    czyli 2,6 -2,7 mm powinny wystarczyć ale robić tyle od razu a nie bawić sie od mniejszych


    Jeśli możesz to zmień na 8 będzie pewniejsze. Lepiej zacząć od mniejszych (można zawsze rozwiercić, w drugą stronę jest gorzej)

    Pozdrawiam

    Dodano po 15 [minuty]:

    virus123456 napisał:
    kot11 napisał:
    Jakie masz spadki przy max obciążeniu? Może mi powiesz że spadek ciśnienia rzędu 0,8 to jest coś normalnego lub że jest to wina wtrysków? Na tych wtryskach da się jeździć ale trzeba by było przekalibrować na 0,55.

    napewno takiego spadku ciśniena nie mam i nie powinno być.teraz juz nie pamiętam,ale poniżej 1,2 chyba nie miałem.jeżeli to bedzie aż tak mocno aktualne to sprawdzę bez problemu.jedynie chce tylko przypomnieć,że mam inny sterownik i podłączone podciśnienie.
    co do skoku zaworków to mam ustawione na 0,6mm.
    rurka butla-reduktor ,mam 6mm.
    Zwiększenie skoku zaworków spowodowało zwiększenie wydajności, niestety szybkości i dokładności nie poprawi.
    Valteki powyżej ciśnienia 1,2 nie pracują prawidłowo.
    Sterownik rekompensuje skoki temperatury i ciśnienia jednak nie poprawi wydajności reduktora.
    Ale o co chodzi z tym podciśnieniem?

  • #28 12 Sty 2009 21:39
    virus123456
    Poziom 16  

    virus123456 napisał:

    Valteki powyżej ciśnienia 1,2 nie pracują prawidłowo.

    Ale o co chodzi z tym podciśnieniem?

    nie będę drzeć pyska o ciśnieniu i VALTEKach jak tam jest teoretycznie,ale jak pokazała praktyka wszystko gra.


    to na co wskazuje czerwona strzałka mam podłączone do kolektora sącego.
    prubowałem bez tego,ale z podłączonym jakoś jest lepiej

    szukam fachowca z poznania lub online - sterownik zenit

  • #29 13 Sty 2009 06:09
    kot11
    Poziom 13  

    Nie wiem jak jest tutaj ale w normalnym reduktorze jest tam podłączony podciśnieniowy zaworek bezpieczeństwa.

  • #30 13 Sty 2009 09:38
    estor
    Poziom 14  

    stanęło na tym ze nie wiem jaki to będzie reduktor bo oni chyba sami nie wiedza jaki to będzie. powiedziałem ze godzie sie tylko na takie wyjscie przy kórym instalacja bedzie ustawiona na 1-1,1 bara i przy obciążeniu nię bedzie wiekszych czyli 20% spadków.
    męczy mnie to już mam nadziej że gożej nie będzie niż teraz na tym articu

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson