Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Oświetlnie sceny dla Domu Kultury.

miszkoo 09 Sty 2009 16:23 9610 30
  • #1 09 Sty 2009 16:23
    miszkoo
    Poziom 28  

    Mamy kupić oświetlenie sceniczne pracujące w terenie, ale nikt nie chce się dookreślić ile na to jest przeznaczone, wiec muszę mieć kilka opcji.


    Powiedzmy jedną do 15 tyś zł.
    Drugą do 40 tyś zł.
    Trzecią do 100 tyś zł.

    Do 15 tyś nie można mieć żadnych urządzeń ruchomych, wiec zostańmy przy Par LED i tradycyjnych oczywiście dimmery oraz sterownik (sterownik w tej cenie chciał bym zmieścić taki, aby miał możliwość pracowania później z urządzeniami ruchomymi). Wolę mieć mniej światła, a jakiś sterownik którego za pół roku nie będę musiał wymieniać, bo znajdzie się kasa na dwie głowy).
    Dimmery oczywiście jeżeli będą mieć więcej kanałów niż będzie parów żarowych to dobrze, bo zawsze się coś tam podłączy choćby nawet te oświetlacze budowlane, które teraz mamy. Co polecacie i w ilu sztukach.
    Znalazłem sterownik PICCOLO 12/48, ale nie wiem czy do dobry sprzęt i czy przyszłościowy. Kosztuje ponad 7000zł plus 2000 za Case, wiec wsiąkło nam 9000. Za dużo muszę mieć coś tańszego. W ogóle nie wiem jakie dimmery do tych parów, wszystkie jakie znalazłem były zbyt drogie powyżej 5kzł.
    I oczywiście zadymiara i wentylator do niej. Oczywiście statywy na to wszystko.
    Aha jakiś oświetlacz tak, aby można było rozświetlić sceną mocnym białym światłem i jakieś oświetlacze LED z 2szt w miarę mocne, aby na całej scenie zrobić kolorowy klimat. Oczywiście na wszystko Case (gdzie szukać).

    W cenie do 40 tyś zł chciałem już wziąć tego PICCOLO ale w wersji 24/96. Nom chyba że macie coś ciekawszego. Compulite Dlite Compact, ale drogie to. Myślałem też nad jakimiś ruchomymi urządzeniami. Może z 4 główki jakieś tanie. Reszta to pary żarowe i jakieś Pary Led. Cztery oświetlacze, aby na całej scenie zrobić klimat (nie wiem czy LED czy jakieś lepsze są). Może stroboskopik albo dwa. Oczywiście na to statywy. Mało kiedy współpracujemy z estradami z zadaszeniem.

    100tyś. Zdaje sie na was. No tu jest pole do popisu dla Was. Chciałbym na pewno dużo ruchomych rzeczy (głowy, skanery) i koniecznie jakieś oślepiacze widowni.

    Nie wiem na ile sie zgodzą wiec taka rozpiętość cenowa.

    Jak się nie zgodzą na 15 tyś to będę już sam kombinował jak zejść niżej. Ewentualnie będę pytał dalej.

    0 29
  • #2 09 Sty 2009 16:40
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wytwornica dymu i wentylator? To nie lepiej od razu hazer sterowany DMXem? Chociaż za ~700zł można mieć całkiem wydajną wytwornicę z możliwością robienia fajnej mgły lub jak kto woli ciężkiego dymu. Wydaje mi się, że w terenie lepiej sprawdzą się tradycyjne PARy. Z głowami podział wygląda tak: dobre, które kosztują odpowiednią cenę i są tanie oraz bardzo tanie, które są jak wytwornica dymu F80 ;)
    Stroboskop jeden, za to o mocy 1500Ws (dla porównania IFK120 ma 120Ws).

    0
  • #3 09 Sty 2009 18:08
    miszkoo
    Poziom 28  

    hazer pierwszy raz się z tym określeniem, A dlaczego nie muszę mieć do tego hazera wentylatora przecież zawsze z wentylatorem idzie szybciej rozprowadzić ten dym.


    Już wiem do edukowałem się troszkę.

    Dodano po 27 [minuty]:

    Co myślicie o tym Showtec Titan Strobe 1500W max 15 błysków na sekundę da się na nim zrobić wrażenie że nie błyska tylko na scenie jest takie bardzo mocne światło białe.

    Słyszałem że taki efekt można tylko zrobić mając dwa lub więcej strobów załączając je w przeciw fazie podobno można ustawiać fazy błysków na sterowniku. Jak to jest ?

    0
  • #4 09 Sty 2009 18:17
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    15Hz ale z jaką mocą błysku?

    0
  • #5 09 Sty 2009 20:57
    daniell4
    Poziom 13  

    Ja polecam dużą ilość PAR64, do tego kilkanaście oświetlaczy i pare punktowców i można uzyskać naprawdę świetne efekty. Jestem elektroakustykiem też właśnie w domu kultury i na takim sprzęcie się opieram.
    Wszystkim steruje dmx na polskim sprzęcie AGAT. Stół alfa 48 i 4 dimmery również AGAT 2.5kW/kanał. Zaletą jest mobilność tego sprzętu,
    Do tego posiadam 2 ruchome główki GLP ale jak to w domu kultury... imprezy w stylu alaopera nie pozwalają ich używać zbyt często, głowy zbyt hałasują.
    Polecam takie rozwiązanie ze względu na stosunkowo niską cenę.
    Dołączam przykładowe foto z przygotowanej sceny na jeden z noworocznych koncertów.

    Oświetlnie sceny dla Domu Kultury.

    Oświetlnie sceny dla Domu Kultury.

    0
  • #6 09 Sty 2009 23:19
    miszkoo
    Poziom 28  

    Właśnie oświetlenie teatralne na sali widowiskowej jest, chodzi nam o sprzęt który będzie jeździł i ewentualnie będzie stawiany na sali widowiskowej na koncerty i pokazy tańca nowoczesnego.

    0
  • #7 10 Sty 2009 01:03
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    No to trzeba było tak pisać od razu ;)
    Hazer i wytwornica mgły i do tego PARy diodowe pozbawione bezwładności włókna ;) Strobo się nada, zanim kupisz sprawdź ceny palników ;) Dimmera żadnego nie polecę gdyż mam zbyt wąskie rozeznanie w rynku ;)

    0
  • #8 10 Sty 2009 13:45
    miszkoo
    Poziom 28  

    Kolego ale jaki stolik polecasz, najwolał bym jakiś z klawiaturą numeryczną do programowania pracowałem na Compulite Dlite Compact jest to bardzo intuicyjny sprzęt. Chciałem coś podobnego o podobnym sposobie programowania.
    Nie wiem czy ktoś pracował na tym stoliku PICCOLO bo wydaje się podobny w obsłudze do Dlite a tańszy bo 7000zł a chciałbym coś podobnego wyrwać za cena do 4000 zł


    Chyba wszystkie pary LED są pozbawione bezwładności włókna ?

    Ten stolik za mną chodzi. Nie wiecie bo jak by ten piccolo był naprawdę dobry to bym go wziął. Nawet do tego najtańszego zestawu. Nom chyba że znajdę coś podobnego a tańszego.

    0
  • Pomocny post
    #9 10 Sty 2009 15:15
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Bezwładność włókna nie dotyczy wcale diod LED. Ze stolikiem ciężko. Spróbuj poszukać opinii odnośnie tego Piccolo na google.com

    0
  • #10 10 Sty 2009 23:07
    miszkoo
    Poziom 28  

    Dobra na razie sprawę rozstrzygniemy tak że 50tyś na to chcemy jak przejdzie to przejdzie jak nie to nie.
    Na salę widowiskową wpakowano 128 tyś i nie ma żadnych głów ani nic takiego tylko reflektory teatralne dimmery i ten Dlite a skorzystano z starej instalacji, wiec co to jest 50 tyś.

    A stolik chyba kupię taki aby elektryk miał te 48 dimmerów z niego sterowane a od niego zabiorę mu tego Dlite bo po co mu to. Poza tym i tak na to narzeka bo nie może się w tym połapać, a jak mu kupię coś prostego to będzie się cieszył jak dziecko.

    0
  • #11 11 Sty 2009 19:37
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Ja bym inwestował w sprzet z 1 max z 2... pułki jest on bezawaryjny i na pewno raiderowy co do realizacji i rozmieszczenia tego sprzetu tu patrz w lustro :) ty i swoja wyobraźnia......

    Polecam
    par 56 (300W) badz par 64 (1kW) około 20-30szt...
    Kilka reflektorów pc badz fresnel
    2-4 szt reflektorów profilowych
    regulatory na par (tu patrz ilość par ) o mocy minimum 2.5 -5 kW (tu zainwestuj w drogi sprzet nie jakies chinole) polecam Agaty badz sprzet MA

    maszyna do dymu wydajna i bezawaryjna np. martin magnum badz jem zr 33 + zwykły wentylator chyba ze masz troche pln na orginalny wentylator jem

    co do sterownika to polecam na początek SGM]
    http://elwolight.pl/products.php?id=103&id_pr=14&id_kat=18

    sam bym zainwestował w bogatą wersje
    http://elwolight.pl/products.php?id=104&id_pr=14&id_kat=18

    sa to przyszłościowe sterowniki...

    co do głów to polecam na lampie 575 nawet na początek 4-6 szt
    4x robe spot
    2x robe wash
    pamietaj też o skrzyniach transportowych, okablowaniu, rozdzielniach, wieżach, podnośnikach itd.....

    tak bym to widzial.. co ile kosztuje już sam poszukaj
    jaka klase wybierzesz to na takiej będziesz pracował

    minimum 50-70 tyś zł
    NAPRAWDE NIE MA CO OSZCZĘZAĆ (przepraszam za d. litery)

    0
  • #12 12 Sty 2009 16:54
    Hefajstos
    Poziom 35  

    Co do dimmerów - polecam polskie Agat. Sprzęt absolutnie pancerny.

    To, czy zawiesicie więcej parów czy PC / Fresnel, zależy od rodzaju sztuk. Tetralne PC i Fresnele nie lubią częstego koncertowego migania. Pary zawsze się przydają, także w teatrze. Profile raczej do teatru, idełem były by ETC Source Four i Source Four JR, ale są dosyć drogie. Z PC mogę polecić Art Lighting FHR 500 i ADB C-51. PARy niemalże wszystko jedno jakie - są i tak 4 raze tańsze od PC i dwa razy mocniejsze... Do tego naświetlacze (są symetryczne i asymetryczne).

    Pamiętaj o klapkach, hakach, linkach, porzdnych złączach, kablach, dodatkowych przedłużaczach (zawsze się przydają) i zapewnieniu odpowiedniego przyłącza do dimmerów (w małych teatrach bywa po 50 obwodów 10 amperowych, w dużych nawet kilkaset). A co z rampami?

    JEMa ZR33 polecam - tylko nie wiem czy nie będzie na wyrost. Może jakiś mniejszy Martin + wentylator, a może zimny dym (drogo!).

    Głowy są fajne, ale do teatru czy opery za głośne...

    LEDowe PARy mogą się przydać - nie grzeją artystów, mają bardzo nasycone kolory, filtry się nie palą, itp. Są też naświetlacze diodowe.


    --
    pozdrawiam
    Hefi

    0
  • #13 13 Sty 2009 00:43
    miszkoo
    Poziom 28  

    Koledzy oświetlenie typowo koncertowe teatralne już jest i sobie wisi elegancko.

    Wielkie dzięki za pomoc. Właśnie jakie rampy

    Dodano po 19 [minuty]:

    Koledzy nie rozpędzajcie się tak bo to tylko 50tyś nom może 60 tyś w tym trzeba też zmieścić na wszystko to CASE'y oraz na czymś to trzeba zawiesić.

    0
  • Pomocny post
    #14 13 Sty 2009 09:28
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    hmmm wisi na scenie w domu/kinie a co z wolnym powietrzem gdzie beda 2 sztuki do zrobienia??? na sali i na powietrzu??

    SGM STUDIO 12 SCAN CONTROL ok. 8000,00zł
    SGM STUDIO 24 SCAN CONTROL ok. 10000,00zł

    ZR 33 Hi-Mass DMX (1500W / 1000 m3 min) 2 793zł
    Magnum Pro 2000 (1600W / 700 m3 min) opcjonalny DMX 2 354zł

    Wentylator AF-1 DMX (cena z kontrolerem) 2 520 22% 3 074
    b Wentylator AF-2 DMX (cena z kontrolerem) 5 983 22% 7 300

    regulatory - patrz tu...
    http://www.agat.warszawa.pl

    pary znajdziesz gdzieś w tym naszym smietniku (sklepach on line) - okablowanie też. Ceysy zamów gdzies u barczaka badz paco co do rozdzielnic polecam polska firme http://www.pce.pl/ tu tez znajdziesz cały asortyment zwiazany z zasilaniem eventu....


    to tyle teraz 24h przed komputerem i telefon i jest to do zamowienia

    0
  • #15 13 Sty 2009 17:17
    miszkoo
    Poziom 28  

    Dobra robię tak, że zabieram tego Dlite do główek ale w sali widowiskowej muszę coś zostawić. Ten SGM STUDIO 24 SCAN CONTROL na pewno jest tak prosty że każdy go zgryzie. Bo powiem tak ta osoba ma duże problemy z tym Dlite nie doszła po roku czasu aby sobie sceny na playbacki przebijać i każdą imprezę gra z edytora scen. Więc muszę kupić do tych dimerów coś mega mega prostego.

    0
  • #16 13 Sty 2009 19:42
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jeśli chodzi o głowy to mam aktualne testy, szeroki opis i wszystko co potrzeba do dobrego wyboru :)

    0
  • #17 13 Sty 2009 23:58
    Unitrox
    Poziom 10  

    Jeśli chodzi o cichą głowę to jest to SmartMac ponieważ została pozbawiona wentylatorów.

    0
  • #18 14 Sty 2009 00:54
    miszkoo
    Poziom 28  

    Koledzy nie interesuje mnie Cisza to ma być typowo koncertowe nagłośnienie. Nie teatralne !!! Podkreślam to NIE.
    Interesuje mnie teraz stolik prosty taki aby obsługiwał 48 obwodów i był maksymalnie prosty. Bo ja chce tego Dlite a nie chce za uchem kwękania że zabrałem mu ten stół a on teraz nie umie na takim a na tamtym już coś umiał itd.
    Ma być na plener i na tą sale widowiskową bo jak narazie na koncercie nie ma jak zrobić fajnych efektów na tym co jest bo niczego nie na na kontrze.

    0
  • #19 14 Sty 2009 11:24
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    daj mu tego sgm-a jest bajecznie prosty - przedstawicielem jest chyba showsystem - poznań. łatwy dostep do kazdego kanału dimmera. ma wbudowane efekty do urzadzeń inteligentnych... jest duzy i przejrzysty. jak by fundusze pozwalaly to polecil bym ci zamiast tego Dilite GrandMA light jest bardzo dobrym sterownikiem z duzymi możliwościami ale jeszcze cena nie ta :)

    co do osprzetu to tak jak pisałem wyżej...
    kilka głow robe na 575 (spot + wash) zreszta sam wiesz co tak naprawde Ci potrzebne posiadasz chyba wyobraźnie?? :)

    kilka fotek w rar

    0
  • #20 14 Sty 2009 15:10
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Co do głów to proponowałbym:
    Showtec Eksplorer 250 Wash
    Showtec Eksplorer 250 Pro MKII
    SGM Idea Spot 150
    Robe ClubSpot 250CT
    Furelight DJ-Head 250 Spot
    Furelight DJ-Head 250 Wash
    Furelight PHS-220 PRO-Head Spot

    To tak do 5k zł :) Co do dokładnych danych to PW.

    0
  • #21 14 Sty 2009 15:46
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    Żadnej bym tej głowy nie kupił. no moze tego sgm-a do domu :)

    Furelight to tylko opcja pro nie dj...
    Robe to minimum na jakie bym wydał pare złotych ale warunkiem jest od lampy 575, to juz jest znacząca moc plamy na scenie.

    0
  • #22 14 Sty 2009 15:55
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    @diodakiler moim kryterium doboru była cena i 250W

    Clay Paky Alpha Beam300
    Clay Paky Alpha Spot HPE 300
    Clay Paky Alpha Wash 300
    Coemar Infinity Spot S
    ;) Dwie pierwsze to połowa budżetu, 3 produkt to około 15000zł, 4 produkt ma źródło światła o mocy dorównującej 575W ;)

    0
  • #23 14 Sty 2009 18:05
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    scena nie jest lokalem. tu sprzęt ma ciężkie warunki!!! powinien być na to przygotowany. Nie pisze o clay pakach czy macach za 20 tyś zł netto lecz o robach za 5 tys zł.
    Można kupić głowy za 2800zł na lampach 575 ale to jak się lubi servisy gwarancyjne i pogwarancyjne.

    Taniość da sie odczuć nawet w optyce...
    Montowałem Futurelighty, roby, sgmy i "półprodukty" klubach. Najlepiej wychodziły sgm-y ale to nie te cena. Następne były Roby które do tej pory pracują. Futurelight i "półprodukty" maja już swoje miejsca zarezerwowane na pułkach w servisie.

    0
  • #24 14 Sty 2009 18:17
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cytat:
    Można kupić głowy za 2800zł na lampach 575 ale to jak się lubi servisy gwarancyjne i pogwarancyjne.


    Kolega chyba nie wie o żarówce Philips MSR Gold 300/2 FastFit

    Czeskie Roby są całkiem przyzwoite, zgadzam się tylko że najtańszy z nowej serii kosztuje 5978 zł :) Szczególnie dobrze wygląda Robe ClubSpot 250 CT

    0
  • #25 15 Sty 2009 12:48
    diodakiler
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    pol102 napisał:


    Kolega chyba nie wie o żarówce Philips MSR Gold 300/2 FastFit

    Czeskie Roby są całkiem przyzwoite, zgadzam się tylko że najtańszy z nowej serii kosztuje 5978 zł :)



    wiem o tych lampach odpowiadaja przy odległosci 1m - 1200w. Ztym ze urzadzenia z tymi lampami sa drogie. Coeamr uzywa tej lampy w seri Infinity. Ona jest od 207v a zwykła msr 250 potrzebuje 93v a 575 potrzbuje 95v.

    Co do Roba to wystarczy poszukać starego modelu (te nowe maja ceny od ponad 10 tyś za 575)

    z reszta autor sam zdecyduje co kupi.

    link allegro okazja
    https://ssl.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=109652

    uzywane ale nie do zajechania

    0
  • #26 16 Sty 2009 17:44
    pol102
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Z ciekawych efektów można pokusić się jeszcze o Follow Spota.

    0
  • #27 15 Lut 2009 17:06
    miszkoo
    Poziom 28  

    Koledzy na razie nie drążę tematu bo kasiory nikt nie zatwierdził wiec wiszę w nieważkości.

    Kolego diodakiler mam do Ciebie prośbę powiedz w jaki sposób zrobiłeś tą wizualizacje.

    Bo zassałem sobie program grandMA onPC i chce się go nauczyć dużo firm mam urządzenia MA Lighting i jeżeli pozna się to oprogramowanie to łatwiej jest opanować stoliki firmy MA Lighting a to zawsze As w rękawie gdybym chciał pracować w jakiejś firmie, do tego programu podobno można zassać właśnie taki wizualizator który pozwala oglądać co się robi i stąd moje pytanie.

    A nie wiesz czasem czy do Dlite PC Software 10.6R1 można też zassać taki program to wizualizacji co się robi w tej aplikacji Dlite PC Software 10.6R1 ?

    0
  • #28 13 Lip 2010 01:35
    erykboso
    Poziom 1  

    Hej
    Potrzebuje pomocy fachowca. Znam się na świetle od strony artystycznej - reżyserskiej ale prawie wcale od strony technicznej.
    Organizuje małe studio teatralne 9X6m
    które muszę wyposażyć w podstawowe oświetlenie sceniczne.
    Chciałbym żeby były to:
    -4 linie prześwitów góra /dół (16 obwodów)
    -3 kontry ( 3 obwody)
    -3 reflektory ogólne - od przodu oświetlające scenę ( 3 obwody)
    - 3 spoty z góry ( 3 obwody)
    ewentualnie 5 obwodów rezerwy
    Możliwość sterowania tych obwodów jakimś sterownikiem - przenośnym

    razem 25 obwodów. ( 30)
    Nie musi to być super sprzęt. Ma być jak najtaniej. Chętnie odkipiony stary ale działający sprzęt.
    Co radzicie?

    Z góry dziękuje za pomoc.

    0
  • #29 13 Lip 2010 10:58
    LuckyDj
    Specjalista - oświetlenie sceniczne

    DMX, czy Analog? Ile jesteś w stanie przeznaczyć pieniążków?
    Lampy też używane?
    Patrząc na to wszystko (nawet używane) to koszt kilku tys zł.

    0
  • #30 14 Lip 2010 14:05
    Hefajstos
    Poziom 35  

    Rzadko widuje się używane światło. Reflektory kupuje się na lata, przynajmniej kiedyś się kupowało. Taki sprzęt kończy życie prawie zawsze jako "zbyt stary żeby dobrze i bezpiecznie działać", a nie jako "przestarzały technologicznie".

    1 reflektor typu PC czy Fresnel, to ok. 500...1000zł. PAR64 - 300zł. Profil - 1000 do 3000zł.

    Możesz poszukać sterowników firmy Agat z drugiej ręki. Do tego dimmery w odpowiedniej ilości kanałów.

    Pozostaje jeszcze kwestia instalacji - stała instalacja, to robota dla elektryków (właściwie, to dla firmy, która ma doświadczenie w teatrach...), ruchoma - oznacza dużo przedłużaczy, solidnych, w gumie, możesz takie zamówić np. w hurtowniach elektrycznych albo u dystrybutorów osprzętu. Metr kabla H07-RR 3G1,5, to ok. 3zł. Wtyczka / gniazdko ok. 10zł. Do tego tulejki.

    Zasilanie - 20 obwodów po 1kW wymaga przyłącza 3x32A. Zakładając że używasz reflektorów 500 albo 650W albo 1kW i nie włączasz wszystkich na raz, wystarczy to na twoje 25...30 obwodów. Jak rozwiążesz montaż? Statywy, kratownice, haki w suficie?


    --
    pozdrawiam
    Hefi

    0