Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kłopot z uruchomieniem zimnego silnika CORSY

Siwy2000 09 Jan 2009 17:33 2471 10
  • #1
    Siwy2000
    Level 2  
    Witam,
    mam Corse 1.0 2000r, ECOTEC. Mój problem polega na tym, że nie mogę uruchomić zimnego silnika, a gdy się już uda odpalić to trzeba go "chetać" przez dłuższy czas. Problem ten nie występuje zawsze, ale pojawia się raz na jakiś czas. Wie ktoś może czym jest to spowodowane?!
    Dodam jeszcze, że po odpaleniu, w trakcie jazdy spadają obroty biegu jałowego, prawie że silnik gaśnie. Dopiero po ponownym uruchomieniu obroty wracają do normy. Czy to może być związane z przepływomierzem???? Po dłuższej jeździe pojawia się odczucie jakby silnik silnik miał za niskie obroty, słychać minimalne stuki, na wyższych obrotach tego nie ma.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Mam jeszcze jedno pytanie: czy ssanie jest automatyczne czy trzeba dodawać gazu?
  • #2
    Józef Struzik
    Level 14  
    Mam jeszcze jedno pytanie: czy ssanie jest automatyczne czy trzeba dodawać gazu?[/quote]

    Ssanie jest automatyczne, dodawanie gazu zbędne,
    przy sprawnym silniku.

    Domyślam sie , że kolega pyta o pracę zimnego silnika tuż po rozruchu, ta faza pracy /nazwana przez kolegę ssaniem/
    jest sterowana z komputera. Objawia się ona bogatszą mieszanką a jej skład, zalezy od wysterowania wtryskiwaczy i silnika sterujacego ilościa powietrza biegu jałowego.
    tak to w uproszczeniu wygląda.

    Za dodawanie gazu, podczas rozruchu, a nastepnie podczas pracy na biegu jałowym , odpowiada silnik krokowy
    lub w tym modelu silnik silnik DC. / inaczej silnik pradu stałego/

    Tworzy on, coś w rodzaju "bajpasu" przepustnicy, w chwili gdy ona jest zamknięta.
    Chodzi tu o moment uruchomienia i pracy na biegu jałowym.
    steruje nim komputer , ustawiajac za jego pomocą
    skład mieszanki i obroty biegu jałowego.

    Proszę, sprawdź go, podstawić drugi, lub ten co jest, odkręcić wyczyścić.

    Kolejnym etapem , będzie sprawdenie układu zapłonowego.
    w tym świece, jak wspomina mój przedmówca.
    Na poczatek proponuje tyle.
  • #3
    Blicek
    Level 26  
    Józef Struzik wrote:
    Ssanie jest automatyczne, dodawanie gazu zbędne, przy sprawnym silniku.

    Za dodawanie gazu, podczas rozruchu, a nastepnie podczas pracy na biegu jałowym , odpowiada silnik krokowy.


    Jakie ssanie?? Jaki silnik krokowy??
    To jest wtrysk wielopunktowy, a wolne obroty reguluje zwykly silnik DC.

    Po odpaleniu zimnego silnika złap szybko za rury kolektora i zobacz czy sie rowno rozgrzewają.
  • #4
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kam250 wrote:
    swiece i przewody wn w jakim stanie????????????

    Jakie przewody, co ty chrzanisz?
  • #5
    Siwy2000
    Level 2  
    Do tej pory zawsze musiałem dodawać gazu żeby odpalić, inaczej nie chciała zapalić. Nie wiem czy tak powinno być?!?! Mam jeszcze R19 i tam jest ssanie automatycznie - odpala bez dodawania gazu.
    Dzięki za rady, przejrze jeszcze podane podzespoły i dam znać czy nastąpi jakaś poprawa.
  • #6
    kam250
    Level 12  
    goldwinger napisał:

    Jakie przewody, co ty chrzanisz?


    oki masz racje. trzy gary czyli cewki.
  • #7
    Siwy2000
    Level 2  
    A takie jeszcze jedno pytanie: czy kontrolka EDC pomarańczowa powinna zgasnąć przed odpaleniem silnika, czy też po odpaleniu???
  • #8
    SP7SEC
    Level 28  
    zasadnicza sprawa ciśnienie paliwa ,w corssie to priorytet
  • #9
    goldwinger
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ciekawe czy trafi się ktoś co podpowie
  • #10
    kazczap
    Level 15  
    Sprwdzić wypada czujnik temp cieczy od sterownika.
  • #11
    Radeon 24
    Level 24  
    Witam!
    Zawieszony EGR, ewentualnie jeszcze dziabniety nastawnik biegu jalowego. Obydwa naprawialne, obydwa idzie sprawdzic przed naprawa.

    Pozdrawiam!