Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II 1,8 bnz/gaz jak odłączyć automatyczne ssanie

leoon_84 09 Sty 2009 22:13 8885 21
  • #1 09 Sty 2009 22:13
    leoon_84
    Poziom 9  

    Witam mam problem ze spalaniem . Jeżdże na krótkich odcinkach i auto jest cały czas zimne i spala 15 l gazu. Na benzynie nie jeżdże bo mam wyciek z baku i dopiero po zimie będę to robił. Pomyślałem , że jeśli odetnę jakoś czujnik od ssania to bedzie mniej palił.

    0 21
  • #2 09 Sty 2009 22:31
    autoas
    Poziom 42  

    Czego mniej palił?
    A tak na marginesie to napisz czy to gaźnik czy wtrysk i jaki itp?!

    0
  • #3 10 Sty 2009 15:09
    leoon_84
    Poziom 9  

    No gazu a zasilany jest gaźnikiem , ale nie wiem jakim bo kupiłem to auto we wrześniu i w dowodzie jest 1.6 a pod maską 1.8 . jeżeli to ma znaczenie to gaźnik ma wężyki podciśnieniowe .

    0
  • #4 10 Sty 2009 15:58
    kazczap
    Poziom 15  

    Działanie ssania można regulować obracając obudową z bimetalem,ale w tym wypadku radzę sprawdzić regulację gazu i zapłonu oraz ustawienie rozrządu bo wyłączenie ssania utrudni rozruch zimnego silnika.

    0
  • #5 10 Sty 2009 19:38
    leoon_84
    Poziom 9  

    A jak przestawić ssanie??? tzn gdzie jest ta obudowa z bimetalem

    Dodano po 1 [godziny] 47 [minuty]:

    Na gaźniku pisze pierburg 2e

    0
  • #6 10 Sty 2009 19:46
    kazczap
    Poziom 15  

    Jeśli to gażnik Pierburg to trzeba zdjąć obudowę filtra powietrza i tam przy gażniku po lewj stronie jest obudowa sterowania ssania(półkula) przykęcona 3 śrubkami z łbem na krzyżak.Trzeba je poluzować i po naciśnięciu gazu, obracając tą półkulą w prawa zmniejsza się zamknięcie przepustnicy ssania.

    -1
  • #7 10 Sty 2009 21:35
    leoon_84
    Poziom 9  

    Wielkie dzięki jutro przetestóję , tylko jeszcze jedno , mam to robić na włączonym silniku ? jeśli tak to czy na rozgrzanym i czy na bęzynie ?

    0
  • #8 11 Sty 2009 00:14
    wowka
    Poziom 28  

    No tak a zaraz sie okaze, ze instalacja jest 1 generacji i kazdy zwali wine na komputer/czujniki/gaznik ktore w tym przypadku nie maja nic do rzeczy. Wogule to co to za dyskusja skoro nie wiadomo nawet jaka instalacja gazowa jest w tym aucie, widac wrozek nam tu nie brakuje. Pozatym wbijcie sobie do glowy ze tzw "ssanie" to okreslenie ktore mialo racje bytu w czasach silnikow gaznikowych, w czasach kiedy wszystkie silniki maja instalacje wtryskowe sterowane elektronicznie okreslenie "ssanie" jest niefachowe i bezsensowne

    0
  • #9 11 Sty 2009 10:23
    leoon_84
    Poziom 9  

    Może tak: auto ma parownik lowato ale on był ostatnio zakładany u "fachowca". Parownik () ma wężyk podciśnieniowy podłączony do kolektora ssącego.
    Wogóle to zauwarzyłem dzisiaj ,że jak go odpale to ma bardzo małe obroty i im cieplejszy tym obroty większe ,
    bez sensu co jest??

    0
  • #10 11 Sty 2009 12:16
    kazczap
    Poziom 15  

    Kol.wowka -wpis z 10 stycznia: _na gażniku pisze 2E.

    0
  • #12 13 Sty 2009 15:42
    marek_z_ustki
    Poziom 10  

    jeżeli jeszcze nic nie ruszałeś ze ssaniem to nie ruszaj. w gaźnikach automatyczne ssanie jednocześnie podnosi obroty, żeby zimny silnik nie gasł. moja rada jest taka (jeżeli jeździsz tylko na gazie) - zdejmij filtr powietrza na zimnym silniku. następnie nieodpalając silnika sprawdź czy przepustnica ssania (okrągła blaszka w gardzieli gaźnika jest całkowicie zamknięta. jeżeli nie, to musisz napiąć sprężynę bimetalu (te trzy śrubki itd... o których pisano wcześniej, aż się przepustnica zamknie. następnie włącz zapłon(nieodpalaj silnika) i zmierz czas w którym przepustnica całkowicie ustawi się w pionie (musisz co kilka sekund naciskać gaz, żeby zadziałała mechanika gaźnika. to ma trwać od dwóch do trzech minut. jeżeli jest mniej lub więcej - reguluj sprężyną bimetalu. za każdym razem musisz czekać, aż wystygnie. następnie odkręć dwie śrubki, którymi przykręcona jest przepustnica ssania i ostrożnie wyciągnij ja z ośki. efekt jest taki, że po odpaleniu na gazie masz przez chwilę wyższe obroty, ale silnik nie jest dławiony ssaniem. zanim to wszystko zrobisz - sprawdź, czy do bimetalu dochodzi prąd, bo jeżeli nie, to cała ta czynność nie ma sensu. pozdrawiam.

    0
  • #13 13 Sty 2009 20:00
    leoon_84
    Poziom 9  

    Ok dzięki sprawdzę .Tylko jeszcze jedno a mianowicie czy gaźnik powinien się ruszać na boki jak go wyginam na prawo i lewo ??

    0
  • #14 13 Sty 2009 20:59
    Macosmail
    Poziom 33  

    Witam. Trochę tak bo jest zamocowany na elastycznym króćcu. Pozdrawiam.

    Dodano po 44 [sekundy]:

    Witam. Trochę tak bo jest zamocowany na elastycznym króćcu. Warto go dokładnie obejrzeć czy nie ma nieszczelności. Pozdrawiam.

    0
  • #15 13 Sty 2009 22:00
    leoon_84
    Poziom 9  

    A jeśli nie ma napięcia na przewodzie dochodzącym do tej obudowy bimetalu to co jest ??

    Dodano po 46 [sekundy]:

    Bo u mnie tak właśnie jest

    0
  • #16 14 Sty 2009 02:12
    marek_z_ustki
    Poziom 10  

    tośmy usiekli Bohuna, a właściwie okazało się jaka jest przyczyna twojej usterki. Weź kawałek kabelka i połącz go z jednej strony "suczką" konektorem z bimetalem a z drugiej strony z kołkiem cewki wysokiego napięcia pierwotnego (od strony zasilania)
    .- która to strona - poznasz po tym, że strona uzwojenia wtórnego podłączona jest do aparatu zapłonowego. jest to przeważnie czerwony kabel. więc nie tam, tylko na drugi kołek. po włączeniu stacyjki pojawi się na naszym przewodzie napięcie, które zasili bimetal i rozgrzeje go w odpowiednim czasie. stary przewód zaizoluj. po czym zrób to wszystko co ci wcześniej napisałem. teraz ssanie w ogóle się nie otwierało a właściwie otwierało się dopiero jak się gaźnik nagrzał od silnika do temperatury ok 70 stopni (co w przypadku braku napięcia na bimetalu trwa ok 15 min), a u ciebie w ogóle się nie otwierał. to jest to. pozdro. w razie problemów -pytaj. napisz jak ci poszło

    Dodano po 8 [minuty]:

    jeszcze jedno, prawdopodobnie miałeś bardzo długo wysokie obroty silnika, które magik od gazu zbił parownikiem, więc czeka cię regulacja gazu. jak ustawisz gaźnik - nie przejmuj się obrotami silnika. prawdopodobnie będą bardzo małe i silnik będzie gasł po wyłączeniu ssania. napisz, a powiem, jak ustawić gaz.

    0
  • #17 15 Sty 2009 19:03
    leoon_84
    Poziom 9  

    Witam Marku dziękuje za dotychczasowe rady ,ale wydaje mi się , że to dopiero wierzchołek góry lodowej . Bimetal (po regulacji)otwiera przepustnice w jakieś 4min , jak chcę skrócić ten czas to na wystygnięntym bimetalu jest uchylona przepustnica(zdięta z ośki) . Obroty kilka dni temu trochę obniżyłem na parowniku(na ciepłym silniku) i na zimnym są bardzo małe , że czasem nawet gaśnie w pierwszych minutach pracy .Po dzisiejszej regulacji ssania jeśli chodzi o obroty to żadnych zmian, jak odpalę to aż się trzepie całe auto a po minutce coraz lepiej
    Pytanko ,czy bimetal wpływa na coś jeszcze oprócz przepustnicy np. podciśnienie? Bo jeśli tak to to może być mój następny problem bo nie mam schematu podłączeń przewodów podciśnieniowych a raczej są pokopane .

    Tak na marginesie to ten cały bimetal mam z prawej strony patrząc z produ auta nie z lewej

    0
  • #18 15 Sty 2009 20:15
    WITEK1952
    Poziom 28  

    Witam serdecznie. Też kiedyś próbowałem zmniejszyć czas pracy na ssaniu o 0,5 minuty. Efekt był taki , że jak zatrzymałem się na światłach to gasł mi slinik i musiałem wysiąśc by podnieść maskę i ręcznie włączyć ssanie bo nie szło uruchomić. Oczywiście wszystko na benzynie. Nie polecam bo to głupota i może niewesoło się skończyć. Przy włączonym ssaniu jest większe podcieśnienie w kolektorze ssacym. Te skopane podciśnienia to efekt podłączenia gazu. Gazownicy odłączają podgrzewanie powietrza działające razem z ssaniem. Tak samo przewód ssący powinien być skierowany do tyłu. Pozdrawiam.

    0
  • #19 15 Sty 2009 20:26
    marek_z_ustki
    Poziom 10  

    leon w mailu podam ci nr tel, zadzwoń. ja już wielokrotnie z tym problemem się spotkałem i to jest prosta sprawa, ale na forum będziemy pisali całe elaboraty wiele dni

    0
  • #20 15 Sty 2009 21:13
    ociz
    Moderator Samochody

    Uczepiłeś się tego ssania a głównym elementem ustalającym obroty biegu jałowego jest "Woskowy termiczny regulator wolnych obrotów" który często nie działa tak jak powinien.
    PS po opisach domyślam się że chodzi o gaźnik Pierburg 2E2

    0
  • #21 15 Mar 2009 16:55
    huhra
    Poziom 16  

    odłączenie ssania raczej nie rozwiąże problemu z ilością gazu ale jeśli już chcesz odłączyć to po stronie pasażera przy gaźniku są dwie wtyczki (jeżeli mówimy od 2e2) jedna będzie wpięta w taki okrągły element (temperaturowy przełącznik czasowy) a druga w prostokątny (elektro-zawór) i jeśli ją odłączysz to ssanie się schowa. ale obroty na zimnym silniku będą niskie, albo zgaśnie.
    poza tym gaźnik z kolektorem jest połączony gumowo-metalową podstawa gaźnika i jest ona lekko elastyczna, sprawdź jeszcze ruszając na boki czy nie ma skoków obrotów, bo jeśli tak to jest nieszczelności może brać lewe powietrze.

    0
  • #22 19 Gru 2009 22:39
    bigos_1991
    Poziom 1  

    mam ten sam problem jak odpale (golf II) to ma bardzo małe obroty i im cieplejszy tym obroty większe pomoże ktos?

    2