Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[T4 2.5TDI 102KM]Za duże obroty na zegarach

wojcieh007 20 Sty 2009 20:17 8901 50
  • #31
    mabos1
    Poziom 18  
    wojcieh007 napisał:
    adam7009 napisał:
    sygnał obrotów idzie w TDi ze sterownika silnika,w zależności od rocznika idzie na pin 11,lub po can.Nr licznika by coś wyjaśnił,ale w 99r can-a raczej nie będzie.

    Odnośnie danych na temat licznika mam tylko to:
    Control Module Part Number: 7D0 920 800 B
    Component and/or Version: T4-KOMBIINSTR. VDO V01
    Software Coding: 00153
    Czy sygnał będzie na 11 pinie? Jeżeli tak to może orientujecie się jaką wartość napięcia (bo domyślam się, że tym jest sterowany obrotomierz) posiada dla danych obrotów?

    Znalazłem jeszcze taką rozpiskę pinów w kostce:
    napisał:

    Piny w kostce licznika dla instalacji auta z motorem ACV:
    1- Temperaturfühler für Außentemperatur, Masse *
    2- Kühlmittelmangelanzeige
    3- Klemme 31, Masse
    4- Speicherschalter für MFA (Reset) *
    5- Klemme 31b, Elektronik-Masse
    6- Speicherschalter für MFA (Memory) *
    7- Ausgang Geschwindigkeitssignal
    8- Öldruckschalter 1,8 bar
    9- Öldruckschalter 0,3 bar
    10- Klemme 1/ Klemme W
    11- Klemme 30, Batterie plus
    12- Klemme 58b, Beleuchtung
    13- Klemme 15
    14- Nebelschlußleuchte
    15- Abruftaste für MFA (Mode) *
    16- Kontrolllampe für Generator, Klemme 61
    17- Geber für Öltemperatur *
    18- Kontrolllampe für Zweikreis- und Handbremsanlage
    19- Temperaturfühler für Außentemperatur, Signal *
    20- Kontrolllampe für Vorglühzeit / CAT / Check
    21- Kraftstoffvorratsanzeige
    22- Kontrolllampe für Blinker links
    23- Kühlmitteltemperaturanzeige
    24- Kontrolllampe für Blinker rechts
    25- Kontrolllampe für Fernlicht
    26- Einganssignal für Verbrauchsanzeige *
    27- Geschwindigkeitssignal von Geber (G22)
    28- Wählbereichsanzeige (AG 4)

    Z powyższego wynika, że pin 11 jest od czegoś innego. Czy kolega może napisać, iż w 100% jest pewny, że pin 11 jest od obrotomierza?


    Pozwólcie, że wrócę własnie do tej wypowiedzi, z kótrej wynika ze w autku zamontowany jest jeszcze starego typu licznik (prostokatny ) z zielonym podswietleniem na jedną wtyczkę 28-pinową. (Tak to rozumiem)
    Wszyscy tu zastanawiacie sie czy licznik z CAN+em czy bez w tego rodzaju licznika nie byo CAN-u, a sygnal obrotomierza sam juz napisales 10- Klemme 1/ Klemme W co znaczy w przelozeniu na nasz kochany polski jezyk :zacisk 10 sygnal obrotow
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #33
    mabos1
    Poziom 18  
    Do takiego licznika nie pasuje ta rozpiska która znalazł i wstawił na forum Wojtek.
    Zeby sprawa była jasna:
    VW T4 2.5 TDI ACV
    Sygnał obrotów w zalezności od rodzaju sterownika i rodzaju licznika "przebywa nastepującą droge":
    -rok 2000: sterownik silnika dwu wtyczkowy
    licznik z niebieskim podswietleniem
    sygnał obrotów ze sterownika silnika do licznika podawany jest szyna CAN
    -rok 1998-99: sterownik jednowtyczkowy 68-pinowy
    licznik z niebieskim podświetleniem bez CAN
    sygnał obrotów ze sterownika silnika pin 2- do licznika wtyczka 32-pinowa pin 11
    bądz
    -sterownik jednowtyczkowy 68-pinowy
    licznik z zielonym podświetleniem 1 wtyczkowy 28-pinowy (taką rozpiskę podał Wojtek)
    sygnał obrotów podawany ze sterownika pin-2 do licznika pin 10
    Tak to wyglada wg. dokumentacji
  • #34
    grzesiex16
    Poziom 14  
    mabos1 napisał:
    Do takiego licznika nie pasuje ta rozpiska która znalazł i wstawił na forum Wojtek.
    Zeby sprawa była jasna:
    VW T4 2.5 TDI ACV
    Sygnał obrotów w zalezności od rodzaju sterownika i rodzaju licznika "przebywa nastepującą droge":
    -rok 2000: sterownik silnika dwu wtyczkowy
    licznik z niebieskim podswietleniem
    sygnał obrotów ze sterownika silnika do licznika podawany jest szyna CAN
    -rok 1998-99: sterownik jednowtyczkowy 68-pinowy
    licznik z niebieskim podświetleniem bez CAN
    sygnał obrotów ze sterownika silnika pin 2- do licznika wtyczka 32-pinowa pin 11
    bądz
    -sterownik jednowtyczkowy 68-pinowy
    licznik z zielonym podświetleniem 1 wtyczkowy 28-pinowy (taką rozpiskę podał Wojtek)
    sygnał obrotów podawany ze sterownika pin-2 do licznika pin 10
    Tak to wyglada wg. dokumentacji


    Dokładnie tak - 100% prawdy i racji.

    Zauważyć należy że rozpiska wstawiona przez autora tematu jest od "zielonego" licznika, ale wiemy przecież że jego auto śmiga na "niebieskim" analogu gdyż:
    wojcieh007 napisał:

    Odnośnie danych na temat licznika mam tylko to:
    Control Module Part Number: 7D0 920 800 B

    W całym problemie pozostało ustalić wersję komputera sterującego silnikiem jedno- czy dwuwtyczkowy (autor wspominał coś o jego modyfikacjach celem podniesienia mocy) i może na próbę podłączyć licznik CAN-owski - dla uspokojenia sumienia, że spróbowano wszystkiego - dlatego kilka postów wyżej pytałem jaki licznik był zamontowany poprzednio, gdyż autor wspomina o jego wymianie.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #36
    grzesiex16
    Poziom 14  
    adam7009 napisał:
    macie tu linka i nie piszcie jak nie wiecie


    Ale czego my w temacie oznaczeń licznika T4 nie wiemy? Autor tematu napisał kilka postów wyżej: 7D0 920 800 B . Oczywistym jest że to jest nie CAN-owski licznik "niebieski". Cytuję sam siebie z poprzedniej strony:

    grzesiex16 napisał:
    Dla T4:
    919 xxx xxx - zielony (analogowe)
    920 xxx xxx - niebieski (tylko nieliczne wersje analogowe)


    oraz z tej:

    grzesiex16 napisał:

    wiemy przecież że jego auto śmiga na "niebieskim" analogu gdyż:
    wojcieh007 napisał:

    Odnośnie danych na temat licznika mam tylko to:
    Control Module Part Number: 7D0 920 800 B



    Więc dlaczego kolego zarzucasz mi pisanie postów mimo mojej rzekomej niewiedzy?
  • #37
    mabos1
    Poziom 18  
    [quote="adam7009"]macie tu linka i nie piszcie jak nie wiecie
    Właśnie kolego , czego my nie wiemy?
    Niezależnie od tego jaki ma licznik i sterownik silnika teraz juz ma podana odpowiedz co i jak.
    Wojtek jeszcze wspominał, że sterownik miał zmieniany program (chip) i może być tak że właśnie tam jest cały problem.
  • #38
    wojcieh007
    Poziom 14  
    No to tak:
    Licznik jest niebieski na dwie kostki (i to już wiecie). Opis, który podałem był zaciągnięty z innego forum i jak już wiem był od innego licznika.
    Kodowania starego licznika nie znam, jedyne co wiem to, że też przekłamywał obroty (aczkolwiek nie wiem czy to był oryginalny licznik). Chociaż sądząc po dacie rejestracji auta i opisie kolegi mabos1 oryginalny licznik był ze sterowaniem analogowym także nie ma znaczenia czy był oryginalny czy też nie.
    Ile kostek ma komputer to nie wiem, bo nie wiem gdzie go znaleźć w samochodzie. Kodowanie jego to: 074 906 021 E.
  • #39
    adam7009
    Poziom 38  
    mabos1 napisał:


    Pozwólcie, że wrócę własnie do tej wypowiedzi, z kótrej wynika ze w autku zamontowany jest jeszcze starego typu licznik (prostokatny ) z zielonym podswietleniem na jedną wtyczkę 28-pinową. .. co znaczy w przelozeniu na nasz kochany polski jezyk :zacisk 10 sygnal obrotow
    wystarczy?
  • #40
    grzesiex16
    Poziom 14  
    Znajdziesz w okolicy akumulatora oraz pompy ABS.

    adam7009 napisał:
    wystarczy?


    Jak dla mnie nie, gdyż w swym poprzednim poście piszesz:

    adam7009 napisał:
    macie tu linka i nie piszcie jak nie wiecie


    czyli jest wyraźna liczba mnoga, nie poparłem przecież błędnego domniemania kolegi mabos1 o tym że auto jeździ z zielonym licznikiem XXX 919 XXX.

    Wystarczy OT, nic nasza dyskusja nie poprawiła w błędnych wskazaniach obrotomierza.
  • #41
    adam7009
    Poziom 38  
    grzesiex16 napisał:
    nic nasza dyskusja nie poprawiła w błędnych wskazaniach obrotomierza.
    i nie poprawi ,bo od początku nie jest na temat,bo co nie którzy myśleli,że sygnał idzie z alternatora,nie wiedzieli jaki licznik jest ,a jeszcze ten opornik,żeby zaniżyc wskazania,nadaje się do działu na wesoło.
  • #42
    grzesiex16
    Poziom 14  
    adam7009 napisał:
    co nie którzy myśleli,że sygnał idzie z alternatora,nie wiedzieli jaki licznik jest


    Pisałem, że szukanie tego typu usterki dla silnika TDI w alternatorze to żenada, a opornik to technologia prawie kosmiczna, niestety wprowadzany powszechnie przez "fachowców" dla oszczędności w trakcie napraw powypadkowych.
  • #43
    wojcieh007
    Poziom 14  
    Do adam7009: Ja wiem, że łatwo jest się naśmiewać z kogoś kto się nie zna, ale jakby każdy był "alfą i omegą" to by nie trzeba było tworzyć działów pomocy.
    Jakby obrotomierz był sterowany zmiennym napięciem to wstawienie rezystora byłoby dobrym rozwiązaniem, także nie wiem po co się wyśmiewasz jak widzisz, że nie wiem jak to jest sterowane.
    Zamiast wypisywać takie posty to lepiej napisz jeden, a taki, który rozwiąże problem.
  • Computer ControlsComputer Controls
  • #44
    adam7009
    Poziom 38  
    adam7009 napisał:
    sygnał obrotów idzie w TDi ze sterownika silnika,w zależności od rocznika idzie na pin 11,lub po can.Nr licznika by coś wyjaśnił,ale w 99r can-a raczej nie będzie.


    Dodano po 2 [minuty]:

    wojcieh007 napisał:

    Podobno była zwiększana moc auta i po tym zabiegu pokazuje złe obroty (tak powiedział poprzedni właściciel).
    a tu może byc odpowiedź
  • #45
    wojcieh007
    Poziom 14  
    adam7009 napisał:
    sygnał obrotów idzie w TDi ze sterownika silnika,w zależności od rocznika idzie na pin 11,lub po can.Nr licznika by coś wyjaśnił,ale w 99r can-a raczej nie będzie.
    No to sory nie zauważyłem, że to Ty napisałeś.

    Napiszcie jeszcze w jaki sposób licznik wie jakie obroty pokazać skoro nie jest to sterowane napięciem i nie jest cyfrowo.
    adam7009 napisał:
    wojcieh007 napisał:
    Podobno była zwiększana moc auta i po tym zabiegu pokazuje złe obroty (tak powiedział poprzedni właściciel).
    a tu może byc odpowiedź
    Wszystko rozumiem, ale jak to naprawić?
  • #47
    wojcieh007
    Poziom 14  
    adam7009 napisał:
    zmień sterownik na próbę ,albo wstaw w swoje orginalne pamięci ,ew jakiś dzielnik częstotliwości,oddac chip do poprawienia ,Pomogłem?
    Sterownika drugiego nie mam, oryginalnych pamięci również.
    Piszesz o wstawieniu dzielnika częstotliwości, a czy to nie będzie takie same rozwiązanie jak rezystor?
    I jeszcze ponawiam pytanie: w jaki sposób licznik wie jakie obroty pokazać skoro nie jest to sterowane napięciem i nie jest cyfrowo?
  • #48
    grzesiex16
    Poziom 14  
    Podłącz oscyloskop pod przewód sterujący to zobaczysz.
    Grześ.
  • #49
    gumistczew
    Poziom 2  
    Podlączę się do tematu. Posiadam T4 caravelle z 1999r. Zamontowany jest w nim licznik 7D09200800B Chcę do niego wstawić zegary z dużym fis. Jakiego licznika muszę szukać (nr.) oraz jakie części potrzebuję oprócz zegarów żeby licznik działał?? Chciałbym jeszcze zamontować tempomat. Proszę o pomoc.
  • #50
    grzesiex16
    Poziom 14  
    Licznik z dużym fis to w przypadku T4 licznik CAN. Nie zadziała w Twym aucie. Możesz pokusić się zastosować emulator CAN, ale musisz liczyć się z błędnymi wskazaniami zużycia paliwa na wyświetlaczu FIS. Poza tym podany przez Ciebie nr części ma coś za dużo zer:

    gumistczew napisał:
    7D09200800B
    .

    Tempomat możesz dołożyć bez żadnych komplikacji.
    Grześ.