Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Citroen Berlingo] wymiana BSI - czy to mozliwe ?

10 Sty 2009 12:21 11696 9
  • Poziom 17  
    Witam

    mam takie pytanie odnosnie wymiany BSI.
    Jak wiadomo nasze Berlingo II posiada BSI, ktore ma 2 szyny danych:
    CAN i VAN. siec Van obsluguje wszystko co mamy wewnatrz auta (przelacznik zespolony, ekran komputera pokladowego, radio klima i chyba lusterka) Mam wiec takie pytanie, czy bylaby mozliwosc wymiany BSI na takie, ktore ma tylko CAN? Wiem, ze nawet jakby byla taka mozliwosc to musialbym wymienic przelacznik zespolony, klime, wyswietlacz komputera, radio i zegary.

    Ale pytam o mozliwosc techniczna !!

    Czy bsi , ktore posiada tylko siec CAN, posiada 2 oddzielne szyny CAN (osobna dla wnetrza auta i osobna dla reszty) czy wszystko ma na jednej szynie CAN ???

    pozdrawiam

    JohnCTN
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    wiec dodam, nie ma berlingo na "full CAN" sa tylko VAN-CAN

    a teraz powiem po co zmieniac VAN na CAN ... a topo to by uruchomic RT4 w Berlingo :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    a co z funkcjami komputera pokladowego ? rt4 wszystko wyswietla poprzez radio, wiec magistrala CAN raczej musi byc rt4 to nie tylko radio, lae tez navi, ktora dziala takze w tunelach ... sprawdza predkosc i kat skretu kierownicy.
    myslalem, by zrobic interface VAN-CAN ale to wymaga troche pracy, nie wiem czy komendy sa takie same tylko rozny protokol czy tez wszystko jest inne i interface musial by "tlumaczyc" funkcje z BSI na CAN i na odwrot z radia funkcje wyslane po CAN "tlumaczyc" na VAN do bsi

    pozdro

    JohnCTN
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Czy nie lepiej byloby po prostu kupic dobre radio i nawigacje z DVD zamiast bawic sie z takimi karkolomnymi przerobkami? Koszty na pewno beda sporo mniejsze...
  • Poziom 17  
    Georges
    Albo ja zle zrozumialem Ciebie, albo ty mnie :D
    powiem jak to ewentualnie widze "tlumaczenie" VAN <> CAN.

    Jak wiemy wiazka VAN jest we wnetrzu naszego autka i dochodzi miedzy innymi do radia RD3 - (szyna VAN) po tej szynie sa informacje np do wyswietlacza i do radia - w systemie RT3/RT4 wszystkie informacje , ktore maja sie pokazac na ekranie sa wysylane do radia po szynie VAN i w nowszych radiach po szynie CAN. wiec mialem taki o to pomysl, aby do oryginalnej instalacji VAN podpinam zamiast radia "interface", ktory bedzie odbieral wszystkie instrukcje z sieci VAN, bedzie je rozpoznawal i wysylal juz w systemie CAN do radia RT3/RT4. Krotko mowiac bedzie to interface, ktory bedzie podpiety tylko do istniejacej szyny VAN ... a z drugiej strony bedzie podpiety tylko do radia i bedzie emulowal standardowa szyne CAN.
    Dodam, ze taki mialem pomysl, ale chce z niego zrezygnowac.... wolalbym wymienic BSI np z C3 gdzie mamy juz 2 szyny CAN.


    Ale wrocmy do BSI z dwoma szynami CAN, domyslam sie, ze CAN-wolnoprzesyłowy jest wlasnie nowym rozwiazaniem, ktore wyparlo szyne VAN, natomiast CAN-szybkoprzesyłowy jest bez zmian i steruje silnikiem, hamulcami ... i zakladam, ze taka szyne CAN posiadam juz w aucie.

    Jezeli moje zalozenia odnosnie BSI z 2 szynami CAN są poprawne to zakładam ze podpiecie nowego BSI do szyny CAN-szybkoprzesyłowej powinno byc bezbolesne, wiec pozostaje tylko CAN-wolnoprzesyłowy do ktorego podpinamy to co u mnie jest wlasnie pod VAN czyli.
    przelacznik zespolony na COM2000 wymieniam na COM2005, klimatyzacje i zegary. Dodatkowo byloby dobrze jak bym z BSI nabyl immo i kluczyki by ominac niepotrzebne problemy :)

    pozdrawiam

    JohnCTN
  • Użytkownik usunął konto