Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl MZ ETZ 251 a cylinder od 250

jaroquest 10 Sty 2009 12:28 10071 12
  • #1 10 Sty 2009 12:28
    jaroquest
    Poziom 11  

    Witam wszystkich..
    Jak wiadomo silniki w MZ ETZ 251 a 250 prawie niczym sie nie różnia odprócz: sprzegła, wydechu i cylindra a mianowicie w 251 okna kanałów w zostały obniżone o 2 mm, czyli ich odległość od osi wału korbowego jest mniejsza.
    Ostatnio zauwazylem ze w handlu dostepne sa tylko zamienniki cylindrow do 250 i tu moje pytanie czy mozna zastosowac taki cylinder do 251? Czy moc sie nie zmniejszy i i czy beda jakies zlosliwe konsekwencje tego?

  • #2 10 Sty 2009 14:16
    Usunięty
  • #3 13 Sty 2009 14:40
    jaroquest
    Poziom 11  

    ale przy zmianie tych kanalow trzeba dac inny tlumik w tym przypadku od 250 ale on jest dluzszy i kolanko sie nie zmiesc..i co zrobic??

  • #4 13 Sty 2009 18:38
    Usunięty
  • #5 13 Sty 2009 19:12
    jaroquest
    Poziom 11  

    mniej wiecej sobie wymierzylem na styk bedzie pasowac ale podczas hamowania przednie amortyzatory sie ugna a kolanko tlumika uderzy w przednie kolo co moze doporowadzic do jego zablokowania i upadku, dochodzi jeszcze to ze ten tlumik bedzie wystawac za maszyne bo jest dluzszy

  • #6 14 Sty 2009 17:49
    Usunięty
  • #7 14 Sty 2009 19:34
    jaroquest
    Poziom 11  

    bo jak nie dam tego tlumika to pewnie mi moc spadnie

  • Pomocny post
    #8 14 Sty 2009 20:13
    Art.B
    Poziom 26  

    Niższe okno wydechowe=mniejszy czasoprzekrój. Różnica w wysokości okien wydechowych pomiędzy ETZ 250 a 251 wynika z różnic w układzie wydechowym. Aby zachować podobny przebieg momentu obrotowego przy mniejszej długości układu wydechowego (mniejsza odległość od okna do pierwszej przegrody za dyfuzorem), zmniejszono wysokość okna wydechowego. Stosując cylinder od ETZ 250 z wydechem od 251 (kolanko i tłumik) uzyskasz spadek mocy i momentu, przy przesunięciu ich maksimów w stronę wyższych obrotów. Natomiast jeśli dodatkowo skrócisz płaszcz tłoka od strony ssącej o 0,8-1mm i zmniejszysz długość gumowego przewodu ssącego w skrzynce ssącej (długość należy dobrać doświadczalnie, ucinając po powiedzmy 5mm, jak utniesz za dużo i charakterystyka się pogorszy, to bierzesz następną oryginalną rurę i tniesz na taką długość, przy której było najlepiej), to uzyskasz wzrost mocy i rpm mocy maksymalnej przy zachowaniu prawie niezmienionego momentu obrotowego. Przyda się również regulacja gaźnika i zapłonu (nie na książkowe 3mm przed GMP tylko doświadczalnie do uzyskania max mocy bez spalania stukowego). Proponuję do tego mniejszą zębatkę zdawczą od 250 i poprawa dynamiki będzie odczuwalna. Przestrzegam przed cięciem tłumików w ETZ. Wkłady tłumiące są w nich dopracowaną konstrukcją, i ich usunięcie skutkuje wzrostem spalania przy spadku osiągów (o głośności już nie wspomnę...). Niestety tłumiki te są nierozbieralne, więc jeśli wkład jest zapchany nagarem, to najlepiej znaleźć tłumik w lepszym stanie, ew. próbować wypalić nagar, niestety ze stratą dla estetyki tłumika.

  • #9 14 Sty 2009 20:50
    jaroquest
    Poziom 11  

    nooo czyli tak jak myslalem za duzo kombinacji cylinder od 250 to mozna na skup oddac albo komus kto ma 250 a nie do 251....wogole nie oplacalne strach kombinowac bo sie cos skrzani i sie wtedy dopiero roboty narobi...a koles mi w sklepie gadał ze bez problemu i zadnych przerobek mozna cylinder 250 do 251 dawac wogole sie koles nie zna...czyli najlepszym rozwiazaniem jest robienie szlifa duzo tansze i wieksza pewnosc ze wszystko bedzie dzialac jak nalezy

  • #10 14 Sty 2009 23:29
    Art.B
    Poziom 26  

    Nie przerażaj się. Nie jest aż tak tragicznie. Zasadniczo w przypadku nowych cylindrów pochodzenia nieoryginalnego należałoby pomierzyć wysokości okien, gdyż rozbieżności w ich wysokości potrafią być znaczne. Dwusuw z samej zasady działania jest wrażliwy na dobór układu wydechowego i dolotowego. W przypadku montażu cylindra z ETZ250 do 251 możesz w dość prosty sposób (opisałem poprzednio) podrasować silnik. Od biedy z nowym cylindrem od ETZ 250 bez innych modyfikacji i tak będzie lepiej pracować, niż ze zużytym starym. Poza tym dla czego chcesz wymieniać cylinder? Masz już ostatni szlif? Gładź ma głębokie rysy po np. pęknięciu pierścienia? Jeśli jest jeszcze taka możliwość, to zrób szlif na następny wymiar naprawczy, daj nowy nadwymiarowy tłok i ciesz się sprzętem, jeśli nie chcesz/nie czujesz się na siłach robić większe przeróbki. Silnik ETZ 250/251 nie jest łatwy do przeróbek, ale i tak można małym kosztem wzmocnić go o parę KM, zachowując przyzwoitą elastyczność.

  • #11 15 Sty 2009 12:28
    jaroquest
    Poziom 11  

    W sumie to kupilem moja mz od takiego pana który sam szlifa nie wykonywał ani sam nie wiedzial czy poprzedni wlascicele go robili...ale domniewam po sladach silikonu miedzy glowica a cylindrem ze cos juz bylo kombinowane...sam koszt nowego cylindra i tloka to okolo 300 zloty wiec pomyslalem ze jak bede wymieniac to na nowy bo to az tak drogie nie jest a nowe to nowe..dopiero pozniej sie skapnolem ze to jest do 250 a nowego do 251 juz sie raczej nie dostanie...wogole podobno tak bylo od poczatku z cylindrami do 251

  • #12 14 Paź 2010 20:29
    A.M.D
    Poziom 12  

    Witam,
    Tydzień temu stałem się posiadaczem upragnionej mz etz 251 mam taki zestaw czyli cylinder 250 kolanko i tłumik od 251 w takim zestawieniu już nabyłem, mianowicie ma pytanie do użytkowników którzy maja takie samo zestawienie, jak to jest odczuwalnie w praktyce czy spadek mocy jest duży czy nie czy są jeszcze jakieś minusy takiej konfiguracji jaki to ma wpływ na kondycje zużycie sinika lub cylindra czy można tak jeździć, a może jest jakaś możliwość po przesz ustawienie gaźnika tak by zredukować tą niedogodność, a chciał bym by ecia oddychała pełna piersią i po przez koła przeniosła to na asfalt tak szczerze to nie uśmiech mi się teraz wymiana cylindra na 251 wiadomo dodatkowe koszta i raczej wymiana kolanka i tłumika od 250 też nie - już sam nie wiem co zrobić.

    pozdrawiam

  • #13 15 Paź 2010 08:39
    jack63
    Poziom 40  

    Nie masz wyjścia. Zostaw to co jest i jeździj. może być niewielki spadek mocy. Ważniejsze jest aby reszta była sprawna!. Do sprawdzenia szczególnie simmeingi na wale. Mają być bardzo twarde! Jak będą puszczać, to będą się dziać cuda a Ty będziesz się doszukiwał problemów w tłumiku.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME