Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl MZ ETZ 251 a cylinder od 250

10 Sty 2009 12:28 12321 12
  • Poziom 11  
    Witam wszystkich..
    Jak wiadomo silniki w MZ ETZ 251 a 250 prawie niczym sie nie różnia odprócz: sprzegła, wydechu i cylindra a mianowicie w 251 okna kanałów w zostały obniżone o 2 mm, czyli ich odległość od osi wału korbowego jest mniejsza.
    Ostatnio zauwazylem ze w handlu dostepne sa tylko zamienniki cylindrow do 250 i tu moje pytanie czy mozna zastosowac taki cylinder do 251? Czy moc sie nie zmniejszy i i czy beda jakies zlosliwe konsekwencje tego?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    ale przy zmianie tych kanalow trzeba dac inny tlumik w tym przypadku od 250 ale on jest dluzszy i kolanko sie nie zmiesc..i co zrobic??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    mniej wiecej sobie wymierzylem na styk bedzie pasowac ale podczas hamowania przednie amortyzatory sie ugna a kolanko tlumika uderzy w przednie kolo co moze doporowadzic do jego zablokowania i upadku, dochodzi jeszcze to ze ten tlumik bedzie wystawac za maszyne bo jest dluzszy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    bo jak nie dam tego tlumika to pewnie mi moc spadnie
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    nooo czyli tak jak myslalem za duzo kombinacji cylinder od 250 to mozna na skup oddac albo komus kto ma 250 a nie do 251....wogole nie oplacalne strach kombinowac bo sie cos skrzani i sie wtedy dopiero roboty narobi...a koles mi w sklepie gadał ze bez problemu i zadnych przerobek mozna cylinder 250 do 251 dawac wogole sie koles nie zna...czyli najlepszym rozwiazaniem jest robienie szlifa duzo tansze i wieksza pewnosc ze wszystko bedzie dzialac jak nalezy
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    W sumie to kupilem moja mz od takiego pana który sam szlifa nie wykonywał ani sam nie wiedzial czy poprzedni wlascicele go robili...ale domniewam po sladach silikonu miedzy glowica a cylindrem ze cos juz bylo kombinowane...sam koszt nowego cylindra i tloka to okolo 300 zloty wiec pomyslalem ze jak bede wymieniac to na nowy bo to az tak drogie nie jest a nowe to nowe..dopiero pozniej sie skapnolem ze to jest do 250 a nowego do 251 juz sie raczej nie dostanie...wogole podobno tak bylo od poczatku z cylindrami do 251
  • Poziom 12  
    Witam,
    Tydzień temu stałem się posiadaczem upragnionej mz etz 251 mam taki zestaw czyli cylinder 250 kolanko i tłumik od 251 w takim zestawieniu już nabyłem, mianowicie ma pytanie do użytkowników którzy maja takie samo zestawienie, jak to jest odczuwalnie w praktyce czy spadek mocy jest duży czy nie czy są jeszcze jakieś minusy takiej konfiguracji jaki to ma wpływ na kondycje zużycie sinika lub cylindra czy można tak jeździć, a może jest jakaś możliwość po przesz ustawienie gaźnika tak by zredukować tą niedogodność, a chciał bym by ecia oddychała pełna piersią i po przez koła przeniosła to na asfalt tak szczerze to nie uśmiech mi się teraz wymiana cylindra na 251 wiadomo dodatkowe koszta i raczej wymiana kolanka i tłumika od 250 też nie - już sam nie wiem co zrobić.

    pozdrawiam
  • Poziom 42  
    Nie masz wyjścia. Zostaw to co jest i jeździj. może być niewielki spadek mocy. Ważniejsze jest aby reszta była sprawna!. Do sprawdzenia szczególnie simmeingi na wale. Mają być bardzo twarde! Jak będą puszczać, to będą się dziać cuda a Ty będziesz się doszukiwał problemów w tłumiku.