Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kontrolka ładowania świeci się na wyłączonym silniku

wembli 10 Sty 2009 12:50 8098 10
  • #1 10 Sty 2009 12:50
    wembli
    Poziom 2  

    Witam mam problem otóż tak jak w temacie kontrolka ładowania świeci się na wyłączonym silniku gdy wyjęty jest kluczyk ze stacyjki nie jest to stan ciągły ale zdarza się to po wyłączeniu silnika lub po kilku sekundach od wyłączenia silnika czasami pomagał ponowny rozruch samochodu i gasła.
    Bagatelizowałem ten problem aż do dziś po 12h postoju auta w garażu rozładował się całkowicie akumulator podładowałem ładowanie jest wszystko dzieła ale nadal ta kontrolka nie daje mi spokoju.

    Co jest powodem świecenia się kontrolki na wyłączonym silniku z wyjętym kluczykiem ze stacyjki i czy może to być przyczyną całkowitego rozładowania akumulatora.

    2 10
  • #2 10 Sty 2009 12:53
    Michu10
    Poziom 32  

    Diody alternatora do sprawdzenia

    -1
  • #3 10 Sty 2009 14:06
    wembli
    Poziom 2  

    Tak diody do sprawdzenia tyle że niedawno był wymieniony cały mostek na nowy.

    Jest jeszcze problem ze sprawdzeniem bo aby je sprawdzić z tego co wiem trzeba odlutować mostek diodowy na razie zostawię to na koniec ponieważ przed chwilą wróciłem z 50km przejażdżki i wszystko oki oprócz tej kontrolki :(

    Poza tym doszedł jeszcze jeden problem po wyłączeniu silnika zapaliła się kontrolka oraz prędkościomierz zatrzymuje się na 40km/h :( po przekręceniu kluczyka kontrolka gaśnie i wskazówka prędkościomierza wraca do 0km/h

    ps.mam zamontowany wskaźnik ładowania i według niego ładowanie jest.

    0
  • #4 10 Sty 2009 14:09
    bartek_j
    Poziom 35  

    Ladowanie moze byc ale nie najlepsze. Albo wrecz za duze. Problemem jest zwara dioda (lub diody) pomocnicze. Te 3 mniejsze obok 6 duzych. Napisz jeszcze co to za auto / silnik.
    Problem z predkosciomierzem jest prawdopodobnie powiazany: zegary zasilaja sie "od drugiej strony", przez kontrolke.

    0
  • #5 10 Sty 2009 14:32
    wembli
    Poziom 2  

    Auto to Skoda Forman GLX tyle że końcówka serii z wtryskiem Boscha w sumie tylko karoseria została reszta tak jak w Felicji 1.3

    Co do ładowania mam zamontowany wskaźnik diodowy ładowania

    Działanie wskaźnika polega na zmianie koloru świecenia diody w zależności od napięcia:

    * <= 12.3V - czerwony
    * 13V - pomarańczowy
    * 13.5V - żółty
    * >= 13.8-14V - zielony

    po rozruchu świeci na pomarańczowo i przechodzi do zielonego po kilku sekundach ale sprawdzę dokładniej miernikiem.

    -1
  • #6 10 Sty 2009 14:56
    bartek_j
    Poziom 35  

    No gadaj do sciany.
    taki wskazniczek to sobie mozesz....
    Z reszta uwalona na zwarcie dioda w obwodzie pomocniczym (zakladajac ze masz 9 diodowy alternator) nie musi powodowac problemow ze zbyt malym ladowaniem, raczej bedzie ladowanie ok albo za duze.. No i po wylaczeniu kluczyka bedzie ci sie lampic kontrolka.

    0
  • #7 10 Sty 2009 15:03
    viper555
    spec od auto-elektro

    Panowie nie od wzbudzenia tylko główna zwarta.P

    0
  • #8 10 Sty 2009 15:39
    bartek_j
    Poziom 35  

    ech, racja, pop*tegowalo mi sie. Glowna plusowa musi byc zwarta.

    0
  • #9 10 Sty 2009 15:44
    wembli
    Poziom 2  

    Nie zdążyłem niczego zmierzyć nie minęła 1h i aku rozładowany teraz ładuje go prostownikiem :(

    Oki skoro dioda zwarta to czy może spowodować rozładowanie akumulatora ?

    0
  • #11 10 Sty 2009 15:55
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto