Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrolka ładowania świeci się na wyłączonym silniku

wembli 10 Jan 2009 12:50 12436 10
  • #1
    wembli
    Level 10  
    Witam mam problem otóż tak jak w temacie kontrolka ładowania świeci się na wyłączonym silniku gdy wyjęty jest kluczyk ze stacyjki nie jest to stan ciągły ale zdarza się to po wyłączeniu silnika lub po kilku sekundach od wyłączenia silnika czasami pomagał ponowny rozruch samochodu i gasła.
    Bagatelizowałem ten problem aż do dziś po 12h postoju auta w garażu rozładował się całkowicie akumulator podładowałem ładowanie jest wszystko dzieła ale nadal ta kontrolka nie daje mi spokoju.

    Co jest powodem świecenia się kontrolki na wyłączonym silniku z wyjętym kluczykiem ze stacyjki i czy może to być przyczyną całkowitego rozładowania akumulatora.
  • #2
    Michu10
    Level 32  
    Diody alternatora do sprawdzenia
  • #3
    wembli
    Level 10  
    Tak diody do sprawdzenia tyle że niedawno był wymieniony cały mostek na nowy.

    Jest jeszcze problem ze sprawdzeniem bo aby je sprawdzić z tego co wiem trzeba odlutować mostek diodowy na razie zostawię to na koniec ponieważ przed chwilą wróciłem z 50km przejażdżki i wszystko oki oprócz tej kontrolki :(

    Poza tym doszedł jeszcze jeden problem po wyłączeniu silnika zapaliła się kontrolka oraz prędkościomierz zatrzymuje się na 40km/h :( po przekręceniu kluczyka kontrolka gaśnie i wskazówka prędkościomierza wraca do 0km/h

    ps.mam zamontowany wskaźnik ładowania i według niego ładowanie jest.
  • #4
    bartek_j
    Level 35  
    Ladowanie moze byc ale nie najlepsze. Albo wrecz za duze. Problemem jest zwara dioda (lub diody) pomocnicze. Te 3 mniejsze obok 6 duzych. Napisz jeszcze co to za auto / silnik.
    Problem z predkosciomierzem jest prawdopodobnie powiazany: zegary zasilaja sie "od drugiej strony", przez kontrolke.
  • #5
    wembli
    Level 10  
    Auto to Skoda Forman GLX tyle że końcówka serii z wtryskiem Boscha w sumie tylko karoseria została reszta tak jak w Felicji 1.3

    Co do ładowania mam zamontowany wskaźnik diodowy ładowania

    Działanie wskaźnika polega na zmianie koloru świecenia diody w zależności od napięcia:

    * <= 12.3V - czerwony
    * 13V - pomarańczowy
    * 13.5V - żółty
    * >= 13.8-14V - zielony

    po rozruchu świeci na pomarańczowo i przechodzi do zielonego po kilku sekundach ale sprawdzę dokładniej miernikiem.
  • #6
    bartek_j
    Level 35  
    No gadaj do sciany.
    taki wskazniczek to sobie mozesz....
    Z reszta uwalona na zwarcie dioda w obwodzie pomocniczym (zakladajac ze masz 9 diodowy alternator) nie musi powodowac problemow ze zbyt malym ladowaniem, raczej bedzie ladowanie ok albo za duze.. No i po wylaczeniu kluczyka bedzie ci sie lampic kontrolka.
  • #7
    viper555
    Level 39  
    Panowie nie od wzbudzenia tylko główna zwarta.P
  • #8
    bartek_j
    Level 35  
    ech, racja, pop*tegowalo mi sie. Glowna plusowa musi byc zwarta.
  • #9
    wembli
    Level 10  
    Nie zdążyłem niczego zmierzyć nie minęła 1h i aku rozładowany teraz ładuje go prostownikiem :(

    Oki skoro dioda zwarta to czy może spowodować rozładowanie akumulatora ?
  • #11
    User removed account
    User removed account