Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Honda Accord 2.0iS Alternator nie ładuje mi akumulatora

babbuki 10 Sty 2009 14:09 9014 15
  • #1 10 Sty 2009 14:09
    babbuki
    Poziom 9  

    Witam!
    Problem mam jak w temacie. Alternator nie ładuje mi wogole aku
    Stalo to sie rano(wczoraj jeszcze wszystko gralo) wyjechałem autem przejechalem kawalek zgasilem auto i nie moglem juz go odpalic.

    W domu sprawdzilem i okazalo sie ze alternator wcale nie laduje akumulatora. Po podlaczeniu aku do prostownika i naladowaniu aku pokazywal mi 12.5 V po wlaczeniu silnika napiecie spadlo do 11.4V ( zawsze mialem 13.8V) i zaczelo stopniowo spadac, zamiast sie zwiekszac.
    Czyli alternator nie laduje aku, natomiast po odpaleniu silnika kontrolka z aku sie nie swieci, czyli niby akumulator dziala..

    wiec nie wiem co to moze byc, czy to wina alternatora czy akumulatora?
    czy moze cos z regulatorem sie stalo albo jakies przebicie powstalo?

    1 15
  • Pomocny post
    #2 10 Sty 2009 14:16
    endriulandia
    Poziom 14  

    Zobacz czy przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany, i zmierz na alternatorze zasialnie ładowania czyli na śrubce do której jest przykręcony przewód łączocy alternator z plusem akumulatora, może on iśc przez skrzynke z bezpiecznikami pod maską, mają one duże wartości po 20 A lu 30 A . tez miałem taki przypadek okazało się że śrubka była mocno dokręcona, ale podkładka łacząca była zabrudzona i nie ładowało.

    0
  • #3 10 Sty 2009 14:16
    bromhit
    Poziom 16  

    Może świeci się kontrolka ładowani przy wyłączonym zapłonie jeśli tak to diody w alternatorze.

    0
  • #4 10 Sty 2009 14:39
    mariolee
    Poziom 17  

    jeśli świeci to dioda + ma zwarcie:D

    0
  • #5 10 Sty 2009 16:29
    babbuki
    Poziom 9  

    przewód ładujący akumulator przy alternatorze nie jest poluzowany sprawdzilem. Co do sprawdzenia zasialania to od plusa aku ida 2 przewody jeden idzie do skrzynki z bezpiecznikami i dalej slad sie urywa, drugi idzie do rozrusznika( wszystko ok do tych momentow). Natomiast kiedy sprawdzam plus przykrecony do alternatora to niepokazuje zadnej wartosci.

    Co do kontrolki ladowania przeciez zawsze na postoju(z przekreconym kluczykiem w stacyjce) przy wylaczonym zaplonie swieci sie lapka ladowania, chyba ze zle was zrozumialem

    -1
  • #6 10 Sty 2009 16:40
    leonek4
    Warunkowo odblokowany

    ale po odpaleniu auta powinna zgasnąć a na przewodzie z alternatora występuje jakieś napięcie(przewód idący do aku)

    0
  • #7 10 Sty 2009 16:47
    viper555
    spec od auto-elektro

    Natomiast kiedy sprawdzam plus przykrecony do alternatora to niepokazuje zadnej wartosci.

    Więc tu masz odpowiedź , szukaj głównego zasilania alternatora.P

    0
  • #8 10 Sty 2009 18:55
    babbuki
    Poziom 9  

    to raczej nie jest dioda prostownicza, bo napisalem przeciez ze po wlaczeniu zaplonu lampka gasnie.
    Musi cos byc miedzy przewodem od plusa od skrzynki z bezpiecznikami do plusa alternatora, tylko teraz co? Jutro sprobuje cos zdzialac, dzieki za pomoc:) chyba, ze domyslacie sie co moze byc na tym odcinku jeszcze nie tak, im wiecej pomyslow tym lepiej

    1
  • #9 10 Sty 2009 19:41
    bromhit
    Poziom 16  

    Gaśnie po włączeniu zapłonu, czy po uruchomieniu silnika?

    0
  • #10 10 Sty 2009 22:27
    babbuki
    Poziom 9  

    jak wlaczam silnik kontrolka gasnie

    1
  • #11 10 Sty 2009 22:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 10 Sty 2009 22:53
    babbuki
    Poziom 9  

    chlopie:), o sprawdzeniu paska to nawet nie pisalem bo wiadomo. Pozatym jakbym nie zauwazyl to bym uslyszal dzwiek luźnego paska, ale dzieki za chęci

    0
  • #13 10 Sty 2009 23:04
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    #14 11 Sty 2009 12:05
    endriulandia
    Poziom 14  

    Za świecenie kontrolki i jej gaśnięcie jest odpowiedzialny całkiem inny układ w alternatorze, to że kontrolka gasnie jak odpalisz samochód czyli że powinno ładować, a nie ładuje świadczy o tym iż układ wzbudzania alternatora pracuje, czyli, szczotki masz dobre, wirnik masz dobry, i twornik terz masz dobry.Jeżeli nie znalazłeś dalszej drogi od plusa na alternatorze do plusa na akumulatorze, to sprawdzenie tej drogi jest proste, mianowicie pomiędzy plusem na alternatorze czyli tam gdzie mierzyłeś zasialnie a ono nie występuje a plusem akumulatora powinno być zwarcie, więc zmierz miernikiem czy jest 0 omów, kolejna sprawa to taka iż powinno tam wystepować zasilanie , a idzie ono tam od akumulatora znaczy to że masz przerwe pomiędzy plusem alternatora a plusem akumulatora, zewrzyj je kablem i sprawdż czy się ładuje, zwarcie tych dwóch styków niczego nie uszkodzi.
    Drogi spróbuj szukać od strony alternatora, skoro od akumulatora juz nie wiesz gdzie dalej może iść.

    0
  • Pomocny post
    #15 11 Sty 2009 12:26
    viper555
    spec od auto-elektro

    W skrzynce bezpiecznikowej jest bezpiecznik 100A od zasilania alternatora więc od tego trzeba zacząć.P

    1
  • #16 11 Sty 2009 19:19
    babbuki
    Poziom 9  

    problem rozwiazany!:D dobrze koledzy mowili ze problem tkwi na odcinku wyjscia plusa od skrzynki z bezpiecznikami do alternatora.
    Zaczelem od glownego bezpiecznika ale byl OK. Na srubie do ktorej byl przykrecony plus wychodziacy ze skrzynki z bezpiecznikami tez pokazywalo napiecie ale na przewodzie juz nie, wiec postanowilem odkrecic ta srube i okalazo sie ze byla zasniedziala i w dodatku przepalio plastik lekko w miejscu gwintu sruby(widac to bylo dopiero po odkreceniu sruby)
    WIEC ZAMYKAM TEMAT I NAPRAWDE WIELKIE DZIEKI WSZYSTKIM ZA POMOC

    0