Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

DreamXXI i dziwny komunikat

10 Sty 2009 14:45 1665 28
  • Poziom 19  
    Witam, posiadam Forda Mondeo 2.5 V6 z instalacją OMVL Dream XXI, wydajność reduktora max 250 HP.
    Reduktor ma przejechane ledwo 1.000 km, wtryskiwacze wymienione na Valteki, dysze 2.5 mm, z mocą niema żadnego problemu, mocy ma tyle jak na Pb, może nawet troszkę więcej, mam jednak problem z wolnymi obrotami, strasznie falują, od 750 do 550 RPM, po próbnej autokalibracji wyskoczył taki komunikat:

    DreamXXI i dziwny komunikat

    Mam też taki problem że co jakiś czas sterownik jakby szajbę dostał, pokazuje że niby brak gazu jest, a butla pełna, po podpięciu kompa wszystko jakby ręką odjął, zmieniają się tylko ustawienia temperatury i czas przełączenia na gaz.
    W czym jest problem ? Z góry dziękuję.
  • Poziom 35  
    Sprawdz podtrzymanie zasilania sterownika. Ten drugi plus co idzie do akumulatora.
  • Poziom 15  
    To jest informacja o zakończeniu kalibracji,a to że ECU zachowuje się jak po podłączeniu akumulatora to nic innego jak informacja że po procesie kalibracji przełącznik jest w pozycji tylko na benzynie aby przeszedł na gaz trzeba go przycisnąc. Są to standardowe informacje po każdej kalibracji nic się nie dzieje nic nie musisz sprawdzac
  • Poziom 19  
    Sprawdzałem zasilanie, plus i minus, wszystko poprawione, co do przełącznika to po kalibracji auto nadal chodzi na Pb, raz się tylko przełącza na Pb podczas kalibracji, później przechodzi na gaz.
  • Poziom 26  
    czerwone waltki pracuja poprawnie powyrzej 3.5ms.ponizej beda falowania obrotow.jeszcze niedokladne skalibrowanie listw moze powodowac takie objawy(nawet nowych)
  • Poziom 19  
    Ale co ciekawe po wymianie wsio było OK, dopiero po ok. 3 miesiącach się zaczęły falowania obrotów.
  • Poziom 15  
    tak to właśnie jest z valtkami ,nie trzymaja kalibracji+zanieczyszczenia
  • Poziom 19  
    Ciekawe, bo mapy mi nie uciekają, wtryski są czyste, sprawdzałem wczoraj, filtry wymienione i dalej nic.
  • Poziom 15  
    Nie chodzi o uciekanie map ,a o nie trzymanie kalibracji przez listwę wtryskową(różne wydatki na poszczególnych sekcjach)
  • Poziom 19  
    To jak to usunąć ?
  • Poziom 15  
    podjechać do warsztatu na kalibracje lub wymianę listwy(nie wszystkie warsztaty kalibrują listwy )
  • Poziom 19  
    kalibracja listwy ? Chodzi Ci o zwymiarowanie dysz w listwach ?
  • Poziom 15  
    Nie nie zwymiarowanie dysz ,chodzi o jednakowe ustawienie dawkowania wszystkich sekcji (jednakowy skok tłoczków wszystkich sekcji) -bolączka wszystkich valtków , nie robi się tego przez wymianę dysz .
  • Poziom 19  
    To powiedz mi jak to zrobić, softwareowo czy hardwareowo ?
  • Poziom 15  
    sam tego nie jesteś wstanie zrobic
  • Poziom 19  
    Ale powiedz mi w końcu jak to wygląda.
  • Poziom 15  
    kalibracja polega na regulacji skoku tłoczka,reguluje się srubką na klucz imbusowy która jest nad cewką ,ale nie proponuje ci robic tego na oko,jest do tego przyrząd.
  • Poziom 16  
    Exodos napisał:
    Ale powiedz mi w końcu jak to wygląda.


    DreamXXI i dziwny komunikat

    w razie potrzeby krecimy imbusem.

    DreamXXI i dziwny komunikat
  • Poziom 19  
    virus123456 napisał:
    Exodos napisał:
    Ale powiedz mi w końcu jak to wygląda.


    DreamXXI i dziwny komunikat

    w razie potrzeby krecimy imbusem.

    DreamXXI i dziwny komunikat



    Widzę że tam jest głębokościomierz, jaki skok tłoczka ma być ustawiony ?
  • Poziom 15  
    właśnie coś takiego, skok ustaw 40lub45 na wszystkich jednakowo ,jeżeli masz w porządku tłoczki będzie ok.Po kalibracji listwy kalibracja instalacji
  • Poziom 26  
    art567 napisał:
    sam tego nie jesteś wstanie zrobic

    niewiadomo co kto potrafi i do czego ma dostemp wiec bylbym ostrozny z wydawaniem takich opini.waltki wystepuja w dwoch wersjach.typ 30 i bfc.pierwszy ma skok tloczka 0.4mm i wydajnosc ok.30km. a drugi 0.6mm iwydajnosc do 50km z cylindra.im mniejszy skok tym szybszy i zywotniejszy jest wtryskiwacz
  • Poziom 16  
    dariusz105 napisał:
    im mniejszy skok tym szybszy i zywotniejszy jest wtryskiwacz


    i bardziej cicho chodzi.
  • Poziom 19  
    No więc tak, mam już czujnik zegarowy, dorobioną tulejkę którą wkręca się w listwę, a dalej do niej wkręca się czujnik zegarowy, mam rozumieć że muszę podać 12V na cewkę żeby sprawdzić skok ?
  • Poziom 16  
    Exodos napisał:
    mam rozumieć że muszę podać 12V na cewkę żeby sprawdzić skok ?
    dokładnie.
  • Poziom 26  
    z tym napieciem to wyzsza szkola jazdy i zalezna od kilku czynnikow
  • Poziom 19  
    Dobra, listwy już wyregulowane, skok ustawiony między 0.40 a 0.42mm, teraz czekam na wyzdrowienie i kalibrujemy, zobaczymy czy coś pomoże.
  • Poziom 16  
    Exodos napisał:
    między 0.40 a 0.42mm,

    jak to między?dlaczego?musisz wszystkie ustawić jednakowo.