Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ciągnik T25A problem ze smarowaniem

10 Sty 2009 16:38 5568 11
  • Poziom 9  
    Witam!!!
    Nie jest to samochod(tylko ciągnik rolniczy)ale też diesel.
    Mam problem bo nie wiem dlaczego nie ma smarowania klawiaturyw w moim ciagniku.Kupiłem go rok temu, powymieniałem oleje i drobno usterki usunołem.Teraz chciałem skorygowac luz na popychaczach (to sie chyba tak nazywa )zaworów.Zdejmuje dekle a tu szok ,zero oleju na górze tylko cos przypominajacego sadze z olejem.Kompresorem przepchałem rurke ktora z bloku wychodzi olej nic to nie dało ,wykreciłem srube przed ta rurka i z bloku nie laciał olej nawet na rozgrzanym silniku .Wyczysciłem bąka (filtr) tam sie olej dostawał ,nawet smoka od pompy ale nic to nie dało.Czyżby zasłabe ciśnienie??czy moze zmiana oleju ja wlałem superol a nie wiem na czym jezdził poprzedni właściciel.Prosze o podpowiedz jak ktoś w temacie ruskich ciągników.
  • Poziom 34  
    Ten silnik ma układ smarowania z filtrem oleju odśrodkowym- prosto mówiąc, taka wirująca puszka, w której wskutek siły odśrodkowej oddzielane są cząsteczki stałe (zanieczyszczenia). Jeżeli nikt tego dawno nie czyścił, to jest tam pół kilo czegoś, co przypomina smołę...
    Przy okazji zalepione są dysze, przez które olej tryska na ścianki wirującego osadnika.
    Rozebrać, umyć w nafcie, uważając, by nie naleciało paprochów, poskładać do kupy, odpalić silnik i obserwować wskaźnik ciśnienia oleju. Nie pamiętam już, bo Władimirca ostatnio miałem w łapach z piętnaście lat temu, ale on chyba nie ma manometru w układzie pomiaru ciśnienia, tylko presostat i lampkę kontrolną.

    EDIT: Nie doczytałem, że już wyczyściłeś.
    Tam w układzie jest jeszcze jak pamiętam zawór przelewowy bezpieczeństwa, otwierający się jak dysze są zapchane by nie dopuścić do uszkodzenia pompy wskutek nadmiernego wzrostu ciśnienia- sprawdź, czy nie jest w pozycji otwartej.
  • Poziom 9  
    A gdzie tego zaworu szukać?
  • Poziom 34  
    Zawór powinien znajdować się pomiędzy pompą a filtrem odśrodkowym.
    Nie pamiętam już jak to wyglądało, możliwe, że jest zamontowany bezpośrednio na pompie olejowej. Muszę poprosić kolegę o dokumentację od "ruska"...

    EDIT: O dziwo, o tym sprzęcie jest sporo informacji w sieci
    Link
    Link
    Link
  • Poziom 19  
    Olej dobry wlałeś, ja od kąd pamiętam jeżdże na superolu Alanda i działa bez problemów.
  • Poziom 2  
    To nie filter ani olej masz ,zatkany otwor w bloku w najgorszym wypatku trzeba wyjac wal , przeczyscic otwur w bloku i olej bendzie plynal. POWODZENIA
  • Poziom 27  
    Odpal go ze zdjętym deklem zaworowym, i zobaczysz, czy z dzwigienek cieknie ci olej, czy nie. Najwyżej go trochę ochlapiesz.Poza tym ciśnienie oleju dobrze jest zmierzyć.
  • Poziom 9  
    Dzieki za podpowiedzi szczególnie za te linki!!!
    Jezdze na superolu CB SAE 40 ale nie wiem jaki był wczesniej przez poprzedniego właściciela wlany.
    Jeżeli chodzi o otwor w bloku to przepychałem go kompresorem efekt mały.Jak sie nagrzjee silnik to tym otworem(do niego podłaczona jest rurka a nia płynie olej na zawory)soczy sie strasznie powoli olej.
    Dekle mam zdjete i zero oleju tam dochodzi,sam troszke chlupnołem bo było nieprzyzwoicie sucho.
    Jutro wykrecam pompe olejowa moze tam bedzie cos z zaworem?
  • Poziom 2  
    Czy masz cisnienie na zegarze, jesli tak to nic nieda wymiana pompy olejowej na nowa. Odkrec 3 stope glowna walu i zobacz panewke, stad idzie olej na glowice,jezeli dobra to moze byl wal niemyty po szlifie. Czy tak czy tak wal masz do wyjecia,takich robilem duzo i nieraz trzeba bylo wyjmowac wal. Moge tobie jeszcze poradzic( ale to nie fachowo) zamienic 2 rurki olejowe. Pozdrawiam. Odpisz co zrobiles.
  • Poziom 9  
    Nie wiem jakie jest ciśnienie w układzie bo czujnik jest nie podpiety(jeszcze nie wiem gdzie i jak).Wyjołem pokrywe łozyska ślizgowego ta od skrzyni wału głowną.Panewki troche podrobione, wał niby nie ale ten kanał był zatkany .Troche drutem ,troche kompresorem i niby przelot jest.Na panewce sa dwie dziury w bloku ma byc tylko jedna?
    Oznaczenie na panewce mam AH1.To znaczy ze wał miał juz 1 szlif?
    Zeby wyciagnac pompe olejowa trzeba ten dekiel z przodu odkrecic razem z kołem?bo w dół to nie chce pojsc.
  • Poziom 13  
    Czujnik zakręcasz śrubką go tego otworu ja mam standardowy manometr i na zimnym jest jakieś 3,6 a na gorącym jakieś 2,6.
  • Poziom 11  
    Witam
    Podczepie sie pod temat.
    Mógłbym prosić o instrukcje jak wyczyścic/wymienić filtr oleju i powietrza we Wladimircu? Może macie jakies foty?