Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf III 1,8 B+LPG kopci na biało

10 Sty 2009 17:15 15360 11
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam wielki problem i proszę was o pomoc. Mam Golfa III 1,8+ gaz. pewnego razu jechałem sobie z pracy i po przejechaniu parunastu km. zauważyłem ze zagotowała mi się woda w chłodnicy. I od tamtej pory jak chodzi na benzynie jak i na gazie strasznie kopci na biało. Nie wiem czy robić cały silnik czy to jest tylko chwilowe. Proszę was o pomoc.
  • Poziom 22  
    Uszczelka pod głowicą do wymiany.
  • Poziom 9  
    Sprawdz korek od wlewu oleju jak jest żółtawa maz to 100 % uszczelka pod głowicą ,po 2 będzie ci ubywało plynu chłodniczego przy instalacji LPG to normalka . Koszt części niewielki ale robocizna trochę cię szarpnie .
  • Poziom 15  
    Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale "po 2 będzie ci ubywało plynu chłodniczego przy instalacji LPG to normalka" to nie jest normalka.Gaz nie ma nic do płynu chłodniczego.Chyba ,że chodzi ogólnie o uszczelkę ,a zawiodła nieco składnie ;).Jeżeli zaś idzie o uszkodzenie uszczelki pod głowicą to i owszem -jest to częstsze na LPG niż "normalnie" i czasem jest wynikiem montażu LPG w wiekowym ,zanagarzonym aucie ,czasem wynikiem bardzo ubogiej ,"kwaśnej" mieszanki -tzw."oszczędzanie".Jak kopci na biało tłustym dymem o nietypowym zapachu ,ubywa cieczy , a olej ma dziwny kolor i konsystencję to moja rada -koniec jazdy i do roboty.Skoro płyn zagotowało to może być nawet mocny klops -np.pęknięta głowica.Oby się na uszczelce skończyło.Co było powodem gotowania płynu?Termostat?
  • Poziom 2  
    płyn uciekał przy termostacie. A powodem kopcenia była uszczelka pod głowicą. Wymieniłem i jest już wszystko w porządku. Dzięki za rady.
  • Poziom 10  
    mam podobny problem jednak nie wiem czy mój golf wcześniej się zagotował. No to od początku mam golfa III 1.6 benzyna + LPG i też kopci na biało nie zauważyłem oleju w płynie chłodniczym natomiast kiedyś coś mnie tknęło i odkręciłem korek wlewu oleju a pod nim było mleko!! I co robić?? Olej wymieniany był w sierpniu 2008 od tamtego czasu przejechałem ok 3 000 km co robić co może być przyczyną kopcenia i tego mleka (biało żółtawy osad)
  • Poziom 15  
    To "mleko" to normalny objaw zwłaszcza w przypadku eksploatacji auta w mieście(na krótkich odcinkach).Potrafi zatkać odmę na amen.Polecam okresowe zaglądanie do niej -co jakieś...hmmm....20 000km?Ubywa płynu?
  • Poziom 10  
    No właśnie problem w tym że nie ubywa. A mleko bierze się z wody tak mi się przynajmniej wydaje bo znajomemu też w golfie III z tym że on ma 1,8 bez LPG zamarzł mu smok i zatarł panewkę na wale
  • Poziom 15  
    No to wracają pytania -czy dymi na biało "samotnie" czy razem z innymi autami w ruchu ulicznym?Innymi słowy czy jego dymienie odstaje od reszty porównywalnych w ruchu ulicznym aut?Wcześniej było tak samo/inaczej/podobnie z uwzględnieniem wilgotnych dni?Czy spaliny czuć jakoś inaczej?Jeżeli kopci "w skutek płynu chłodniczego" to ubywać go musi -kwestia tempa ubytku.Czy silnik osiąga normalne temperatury?Układ chłodzenia/grzania działa jak zawsze łącznie z ciepłem chłodnicy i ogrzewaniem wnętrza?Czy sprawdzałeś odporność płynu na zamarzanie(może był lichy i rozcieńczany i...przyłapało go aż coś lekko puściło)?Czy olej czuć olejem ,a ciecz cieczą?Otwórz korek cieczy i patrz czy nie bulgota(pro forma).Poproś kogoś byście się wspólnie przyjrzeli i...obwąchali spaliny po rozruchu i nagrzaniu silnika(na Pb i LPG).Może być tak ,że to para -jest dużo wilgoci w powietrzu obecnie.A może jedna pije nieco płynu czy minimalnie oleju(też może dać do złudzenia biały czy bladoniebieski dym) -ubytki będą mało widoczne ,a może już nieco zagęścić spaliny.A jak sonda lamda?Podpinałeś go ostatnio?Dokładnie monitoruj stan płynów(poziomy i kolor, zapach) robiąc nawet fotki komórką czy podobnie.Pomiar zawsze w tym samym miejscu i w takim samym nagrzaniu auta o czym wiesz zapewne.Wyczyść odmę silnika -nie wąchaj tego co wypłynie jak jesteś wrażliwy :).
  • Poziom 10  
    kopci trochę bardziej na biało niż inne miałem wcześniej golfa III też 1.6 i jak się grzanie podkręciło na maksa to nie szło wytrzymać a w tym niestety nie jest chłodniej temperatura trochę niższa ok 80*C na wskaźniku. Nie wiem co było z samochodem wcześniej jak chodził bo to nowy nabytek. Osobiście uważam że to nieszczelność układu chłodzenia jednak czy jest możliwe, że płyn chłodniczy dostaje się do oleju a olej do płynu nie?? Sonda lambda dobra komputer nie pokazuje błędów. Spróbuje jeszcze sprawdzić szczelność układu chłodzenia czy trzyma ciśnienie
  • Poziom 15  
    Szkoda ,że nie mam sprawy w Kielcach akurat(dziwnie -często bywam przecież).Popatrzylibyśmy razem.Dziś akurat cieczami w swoim B3 się "bawiłem".....Temperaturę masz za niską -to jasne.Ciężko kurcze zgadnąć ,gdzie płyn może uciekać.Jeżeli ucieka(monitoruj dokładnie).Możesz umyć silnik i porobić na nim "pułapki" -ja utalkowałem podejrzane miejsca czy kredą sypałem(nie pamiętam -to jakieś Audi chyba było).Potem patrzyłem czy nie cieknie robiąc mazy ale..nie udało się :) .Ciekło do kabiny przez centralkę o ile dobrze pamiętam.Ale kto wie -może ten pomysł da się rozwinąć?W garażu oczywiście....Najważniejsze to monitorowanie płynów.Jak masz możliwość to suchą tekturę na noc podłóż mu pod spód.Nie zaszkodzi ,a może coś podsunie....Ale teraz mokro wszędzie więc lipa.
  • Poziom 10  
    no monitoruje na bieżąco. Poradzę się jeszcze jakiegoś mechanika z ASO zobaczę co on powie.

    Dodano po 2 [minuty]:

    zdaje sobie sprawę że tak na odległość to ciężko ale jak tylko znajdę usterkę to napisze.