Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Espero 1,5 16v nie ma wolnych obrotów

rospur 10 Jan 2009 21:00 2599 11
  • #1
    rospur
    Level 10  
    Witam mam mały problem auto nie trzyma wolnych obrotów na LPG ,objaw jest na tyle dziwny że jak zrobie reseta (odepne akumulator) to jest ok trochę obroty skaczą ale nie gaśnie ,a jak pojeżdzę na Pb to problem powraca ,czyściłem przepustnicę ,krokowy i cały uład dolotowy .Czy jest możliwe aby częste przełanczanie (ręczne) z Pb na LPG i odwrotnie miała jakiś wpływ .
  • #2
    razmus
    Level 12  
    Napisz jaka to instalacja.A częste przełączanie miedz paliwami,to raczej nie,będzie to.

    Dodano po 54 [sekundy]:

    Napisz jaka to instalacja.A częste przełączanie miedzy paliwami,to raczej nie,będzie to.
  • #3
    rospur
    Level 10  
    Co do firmy to nie wiem (kupiłem to auto to już była założona ) typowa 2 generacji (komputer , sterowanie gazem za pomocą krokowego) jak to w zimie z tym przełanczaniem pale na Pb ,zeby nie wkoczył od razu na LPG to przełanczał ręcznie na Pb po przejechaniu kilku kilometrów włanczam na automat ,można powiedzieć 1 dziennie rano przy rozruchu .
  • #4
    razmus
    Level 12  
    Rozumiem że na benzynie jest w porządku.Sprawdż czy układ dolotowy jest szczelny(czy nie ma tam za króćcem filtra powietrza klapy przeciw wybuchowej,jeśli jest sprawdż czy opaska gumowa,która na niej jest nie jest czasem lużna)Rozumiem że układ zapłonowy jest w porządku(świece,kopułka,palec rozdzielacza)sprawdż styki na kopułce i cewce(w Espero potrafią strasznie śniedzieć).Najlepiej popatrz wieczorem prz otwartej masce czy coś nie świeci,wyczyść też attuator od LPG,zapuść go WD-40.
  • #5
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    razmus wrote:
    Rozumiem że na benzynie jest w porządku.Sprawdż czy układ dolotowy jest szczelny(czy nie ma tam za króćcem filtra powietrza klapy przeciw wybuchowej,jeśli jest sprawdż czy opaska gumowa,która na niej jest nie jest czasem lużna)Rozumiem że układ zapłonowy jest w porządku(świece,kopułka,palec rozdzielacza)sprawdż styki na kopułce i cewce(w Espero potrafią strasznie śniedzieć).Najlepiej popatrz wieczorem prz otwartej masce czy coś nie świeci,wyczyść też attuator od LPG,zapuść go WD-40.


    Ale bredzisz.......
  • #6
    rospur
    Level 10  
    Mam taką klapkę metalową na końcu filtra powietrza na wejściu do rury na dolocie ,może ona się zacina ale dlaczego po resecie jest ok czy silniczek krokowy ten w przepustnicy ma wplyw na jazdę na LPG
  • #7
    razmus
    Level 12  
    Robokop czemu uważasz że bredzę,a co ty byś mu poradził(nie wie nawet co to za sterownik,a gdyby nawet wiedział podejrzewam że i tak by mu to nie pomogło.
  • #8
    autoas
    Level 42  
    Zostaw ta klapkę w spokoju, dolot przed przepustnicą nie ma żadnego wpływu bo nie ma przepływomierza, ale szczelny musi być.
    Jeśli potrafisz, to wzbogać trochę gaz albo go "zuboż" i zobacz jak reaguje, czy obroty się stabilizują
    Zadawanie pytań na forum ma sens jeśli mamy pojęcie o diagnostyce układów benzynowych albo gazu!!!!!!!!
    Inaczej więcej szkody.....
  • #9
    rospur
    Level 10  
    Czyli wizyta u gaziarza i regulacja
  • #11
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    A po co mu wiedzieć co to za sterownik skoro nie wpływa on w żaden sposób na pracę silnika na biegu jałowym ? . Jeśli gaśnie na gazie, to do regulacji sprężyna wstępnego napięcia membrany 2 stopnia, czyli śrubka na reduktorze. Układ zapłonowy także nie ma tutaj znaczenia.
  • #12
    razmus
    Level 12  
    Dolot nie ma znaczenia jeśli jest wszystko z nim w porządku,miałem przypadek,że właśnie ta gumka od klapy przeciwwybuchowej zrobiła się lużna (obracała się lużno) iw zależności jak się ustawiła ,to były obroty lub nie.A że układ zapłonowy nie ma żadnego wpływu na pracę na gazie,no to już trochę dziwne(ciekawe dlaczego świecący przewód od cewki do kopułki spowodował to,że Espero w ogóle odpalić nie chciało).