Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Turbina w a4 130KM

10 Sty 2009 23:01 2976 9
  • Poziom 9  
    Mam problem i nie wiem co się dzieje! Nie wiem dlaczego, ale gdy nagrzeje się silnik to wyłącza mi się turbina i auta nie ma mocy? Podłączałem Go pod komputer ale nic nie wykazał, przepływomierz? Nie wiem czy to jego wina, gdyż nie zawsze tak ma, raz turbina działa bez zarzutu a innym razem potrafi parę dni nie działać! Czy ktoś wie co się może stało?
  • Poziom 33  
    Testy drogowe rozwieją wszystkie wątpliwości.
  • Poziom 26  
    Pod jaki komputer ?rok auta? kod silnika?
  • Poziom 34  
    maveric-falcon napisał:
    Nie wiem dlaczego, ale gdy nagrzeje się silnik to wyłącza mi się turbina i auta nie ma mocy? Podłączałem Go pod komputer ale nic nie wykazał, przepływomierz? Nie wiem czy to jego wina, gdyż nie zawsze tak ma, raz turbina działa bez zarzutu a innym razem potrafi parę dni nie działać! Czy ktoś wie co się może stało?


    po pierwsze to turbina się nie wyłącza bo nie ma takiej możliwości - to nie jest grzejnik sterowany termostatem, po drugie jeśli masz objawy zamulenia silnika (dzieje się tak zwłaszcza po przekroczeniu 3000 RPM) to oznacza, że sterownik silnika przechodzi w tryb pracy awaryjnej i tak pracuje aż do wyłączenia silnika, po ponownym jego uruchomieniu pracuje normalnie i przyspiesza jak powinien aż do ponownego osiągnięcia magicznego pułapu RPM.
    Jeśli sterownik przeszedł w tryb pracy awaryjnej to nie pisz, że komp nic nie wykazał bo nie ma takiej możliwości, błąd musiał zostać zapisany przez sterownik. Po trzecie to, w zależności jaki błąd wystąpił, zależy czy będzie konieczność zrobienia logów dynamicznych aby ustalić przyczynę.
  • Poziom 9  
    audi model z sierpnia 2002, a auto zostało podłączone pod komputer serwisowy- tyle wiem, a turbina nie chodzi czasem wcale, albo kiedy chce to działa - wtedy ma kopa albo coś sie dzieje i pod górki muszę redukować biegi bo nie ma siły a o przyśpieszeniu można zapomnieć...

    Dodano po 2 [minuty]:

    Może i turbina chodzi ale ja tego nie odczuwam, nie znam się za bardzo na tym aucie, mam go od niedawna. Ile może kosztować taki sterownik?
    I czy to jest poważna usterka?
  • Poziom 34  
    Nie pytaj o sterownik bo on jest sprawny, przeładowanie lub niedoładowanie turbiny skutkuje, że sterownik przechodzi w stan pracy awaryjnej aby się osprzęt lub silnik nie posypał.
    auto jak zostało podłaczone pod komputer serwisowy to chyba ktoś Ci coś musiał powiedzieć co jest nie tak, inna rada to niech ktoś kumaty z laptopem i interfejsem diagnostycznym zrobi Ci logi dynamiczne i wtedy na ich podstawie oceni co jest przyczyną braku efektu turbo.

    Dodano po 3 [minuty]:

    usterka może być błacha - chociażby nieszczelność na którymś z wężyków podciśnienia, najdroższa opcja to zapieczenie łopatek zmiennej geometrii turbiny gdyż wtedy trzeba ją demontować, rozebrać część gorącą i czyścić a następnie ponowny montaż, sam się za to nie weźmiesz więc w zależności od fachmana trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 500 -700 zł, drogi też jest masowy przepływomierz powietrza zamontowany na rurze na wyjściu z filtra powietrza - on też może powodować taki efekt.
  • Poziom 9  
    Mam jeszcze jedno pytanie, czy to może powodować jakieś inne skutki? Bo od pewnego też czasu silnik bardzo szybko łapie temperature, często po przejechaniu dosłownie 3 km ma już ponad 90 stopni mimo że jest zima. Czy to normalne??? A wcale go nie wciskam na obroty!
  • Poziom 34  
    maveric-falcon napisał:
    często po przejechaniu dosłownie 3 km ma już ponad 90 stopni mimo że jest zima. Czy to normalne??? A wcale go nie wciskam na obroty!


    nie jest to normalne i wskazuje na dostawanie się gazów spalinowych do układu chłodzenia przez walniętą uszczelkę głowicy,
    zaobserwowałeś ubytki płynu chłodzącego, wybija Ci go przez korek zbiorniczka wyrównawczego ? bo jeśli tak to głowica do zdjęcia i uszczelka do wymiany + ewentualne planowanie głowicy.
  • Poziom 26  
    nie masz czasem zatkanych wydechow ?
  • Poziom 2  
    Uszkodzenie typowo mechaniczne,dlatego ecu nie rozpoznaje błędu(prawdopodobnie parametry pracy mieszczą się w normie)Po wejściu w tryb awaryjny zawsze zostaje błąd.Polecam test drogowy.Jeśli chcesz wykluczyć przepływomierz odepnij kostkę i przejedż,jesli dla samochodu nie robi to większej różnicy,wymień.co do czyszczenia turbiny to wystarczy sprawdzić czy cięgno kierownicy łopatek lekko chodzi(powinno być swobodne w całym zakresie pracy)