Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Budowa sygnalizacji świetlnej 8086.

@rti 11 Jan 2009 15:30 2160 11
    @rti
    Level 21  
    Witam. Mam kilka pytań odnośnie budowy i zaprogramowania makiety sygnalizacji świetlnej (skrzyżowania). Na zajęciach napisaliśmy program w asemblerze który właśnie jest na 8086 i słuzy do sterowania taką sygnalizacją. Chciałbym zbudować makietę która będzie wykożystywała napisany przezemnie program. Problem jest taki że nie wiem od czego zacząć. Budowałem już układy z ATTINY do której wgrywałem soft ale nie wiem czy z 8086 można postąpić tak smo?? Jak się sprawa ma bo w tym jestem zielony. Wydaje mi się że to jest tylko procesor i nie posiada on żadnej pamięci ram czy rom tak jak ATTINY więc nie da rady do niego wrzucić tego softu zmontować układzik i cieszyć się działaniem prawda?? Jeżeli sięmylę proszę o poprawienie. Druga sprawa to jeżeli się nie da tego zrobić na 8086 to jakiego ukłądu użyć aby działał z programem asemblerowskim na 8086? Wiem ze dla większości moje pytania są debilne i banalnie proste ale ja się dopiero uczę i bardzo będę wdzięczny za pomoc. Za odpowiedzi jak sie za to zabrać z góry dziękuję.
  • Helpful post
    adamwesola
    Level 24  
    Nie no , daj sobie z tym spokój, "przepisz" program na jakiegoś mikrokontrolera.
    8086 potrzebuje zewn. pamięci danych i programu, zegara systemowego, rejestru adres/dane i Bóg wie jeszcze czego.
    Nie ma mikrokontrolera na którym mógłby działać program napisany na 8086.
    @rti
    Level 21